't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:55

Ik mag volgende week ook op gesprek :) ...jeej!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:31

hier nog steeds de ene afwijzing na de andere ppfff

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:39

Mar_Nimbus schreef:
hier nog steeds de ene afwijzing na de andere ppfff

Je bent niet de enige... :S

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:35

Ik meld me weer! Ben nu 2 weken terug uit Amerika, ben daar 3 maanden geweest, en ik ben weer op zoek. Ik heb vandaag het verlossende belletje van PostNL gekregen dat ze me willen uitnodigen voor een sollicitatie gesprek als postbezorger voor 15 uur per week :D Dus dat zou erg tof zijn! *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:10

Ik heb zojuist een baan aangeboden gekregen in het bedrijf waar ik nu als bijbaan werk. Even bespreken hoe en wat maar het lijkt mij wel wat!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:09

Ymor schreef:
Ik heb zojuist een baan aangeboden gekregen in het bedrijf waar ik nu als bijbaan werk. Even bespreken hoe en wat maar het lijkt mij wel wat!

Superfijn! Gefeliciteerd.

Ik voel me inmiddels zo kansloos.....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:53

zuske schreef:
Ymor schreef:

Superfijn! Gefeliciteerd.

Ik voel me inmiddels zo kansloos.....

Dank je! En er komt vanzelf iets op je pad.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:07

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:22

Zuske er komt vanzelf wat :(:) Kop op!

Oja werkenbijkramp.nl REGIO LEEK zoekt Administrateur! misschien voor iemand hier wat? En nog veel meer vacatures! :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:23

ik ben ook op zoek naar werk, bij voorkeur iets financieel-administratiefs, ben wel een starter in dit vakgebied, ander werk is ook welkom in omgeving hoorn-enkhuizen,maar het werk moet niet al te zwaar zijn, mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
ik vind het echt een drama om iets te vinden, zit nu sinds 2 maanden in de ww en heb 3 gesprekken gehad, 2x afgewezen en van 1 bedrijf ben ik nog in afwachting.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:07

@veneri, geloof me, 3 gesprekken in 2 maanden tijd is echt veel hoor! Zo te lezen ben je dus absoluut niet kansloos. Volgens het UW V vindt een goed bemiddelbaar persoon tussen de 4-6 maanden op eigen kracht een baan. Dus nog even op de tanden bijten.. ;)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:37

ik hoop het maar, ik heb mijn pdb diploma, maar heb alleen een paar maanden stage ervaring, dat maakt het wat moeilijker om iets te vinden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:37

patpen schreef:
Die ORT maakt het bij het spoor juist zo leuk ;). Scheelt vaak 300 euro netto extra in de maand! En ze hebben daar een speciale regeling indien je langdurig ziek bent en dus je ORT zou mislopen...

Daarom zou ik ook best bij de NS willen werken ;) Ik hoop dat ze mij nog gaan bellen.

In de branche waar ik in ga werken geld geen ORT. Dat is mij direct al verteld en dat vind ik best balen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:03

Het spoor zoekt landelijk personeel, zowel conducteur als machinist. Wat ik heb gehoord is dat ze héél veel mensen nodig hebben. Machinist is natuurlijk ook nog een optie ;). En ze zoeken ook machinisten voor speciaal vervoer. Opleiding duurt wel 2x zo lang (voor HC 6 maanden, voor machinist 1 jaar) maar je krijgt wel meteen betaald!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:10

patpen schreef:
Het spoor zoekt landelijk personeel, zowel conducteur als machinist. Wat ik heb gehoord is dat ze héél veel mensen nodig hebben. Machinist is natuurlijk ook nog een optie ;). En ze zoeken ook machinisten voor speciaal vervoer. Opleiding duurt wel 2x zo lang (voor HC 6 maanden, voor machinist 1 jaar) maar je krijgt wel meteen betaald!

Ik zit er wel over na te denken, machinist :P het is in iedergeval geen saaie kantoorbaan van 9 tot 5. Opleiding is niet erg zolang ik maar gewoon een salaris vang en wat is nou 1 jaar? Ik moet nog 32 jaar werken minimaal :D
Betaald wel goed en geeft de mogenlijkheid tot verhuizen.

Gaat er nog eens een nachtje over :z

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:33

Nee, als je een saaie baan zoekt, moet je niet bij het spoor zijn :D. Als machinist rij je natuurlijk op de verschillende treinen. Volgens mij is dat ook de reden waarom de opleiding langer duurt... Manlief is werken dus ik kan het nu niet voor je navragen ;). Je bent behoorlijk vrij: je hebt geen baas die over je schouder meekijkt of je je werk wel doet! Heel soms gaat je manager wel eens mee op een rit om te kijken hoe je je werk doet maar dat is een enkele keer per jaar. Premievrij pensioen, dienstkleding (ook jeans bij machinist) ORT, zelfstandig werken, je ziet heel Nederland, goedkoop reizen buiten diensttijd. Als het je wat lijkt Cowgirl zou ik zeker solliciteren :j. Vrouwen zijn wel in de minderheid als machinist zijnde maar zeker welkom hoor!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:23

Ik heb afgelopen week bij de i.n.g. Gesolliciteerd. Zelfde werk als nu, maar niet via een facilitair callcenter en je moet ambitie hebben om door te groeien. verder ben ik afgelopen week gebeld of Ik niet met een quad op pad wou om bij gemeenten te gaan spuiten. Maar helaas, m'n spuitlicentir is net verlopen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:53

patpen schreef:

Wel erg jammer dat ze in drenthe niets zoeken..
terwijl ze zo hard roepen dat ze heeeeel veel mensen nodig hebben....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:20

Jolliegirl schreef:
Wel erg jammer dat ze in drenthe niets zoeken..
terwijl ze zo hard roepen dat ze heeeeel veel mensen nodig hebben....

Ze zoeken op meer plaatsen dan op internet staat hoor! Utrecht zoeken ze ook mensen maar volgens mij staat dat er niet bij vermeld. Maar ik hoor net dat er in Utrecht 80 HC's zijn aangenomen. Je kunt het proberen maar Drenthe zal niet makkelijk zijn omdat personeel van Arriva (?) bij de N.S. komt. Woon je niet op een grensgebied voor de plaatsen Flevoland, Arnhem of Lelystad?

Edit: ik hoor net dat ze binnenkort gaan werven voor machinisten! Nu op de site alleen nog Alkmaar, binnenkort dus landelijk...

Edit 2: hier staan ook nog vacatures van een dochteronderneming van de N.S.: http://retail.nsstations.nl/vacatures

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:30

Leuke vacatures zie ik weer langs komen.

In Leek is lekker dichtbij maar niets voor mij bij.

Heb vrijdag nog via Fenedex de overkoepelende organisatie van de transport op 2 vacatures gereageerd.
Een commerciele functie zou bij mij passen en anders toch de transport/logistiek kant... wat ik al jaren doe.

In Rotterdam was dit wel makkelijk te vinden maar hier in het mooie Noorden valt het toch wel tegen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:41

Nou ik ben afgewezen bij divoza helaass, als iemand nog tips heeft?????

Weet hier toevallig iemand hoe het zit met een uitkering.
Ik ben namelijk nu 19 jaar, en heb eind oktober geen werk meer, heb daarvoor 3 jaar gewoon gewerkt, Krijg ik dan ook gewoon een uitkering???

ik sta ingeschreven bij mijn ouders thuis, maar sta op het punt om me te laten overschrijven naar een ander adres waar ik samenmet mijn vriend ga wonen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:43

Miesjex schreef:
Nou ik ben afgewezen bij divoza helaass, als iemand nog tips heeft?????

Weet hier toevallig iemand hoe het zit met een uitkering.
Ik ben namelijk nu 19 jaar, en heb eind oktober geen werk meer, heb daarvoor 3 jaar gewoon gewerkt, Krijg ik dan ook gewoon een uitkering???

ik sta ingeschreven bij mijn ouders thuis, maar sta op het punt om me te laten overschrijven naar een ander adres waar ik samenmet mijn vriend ga wonen.

Zie hier:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww?ns_campaign=Thema-Werk_en_loopbaanp&ro_adgrp=WW&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bww%20%2Buitkering&ns_fee=0.00&gclid=CJPSw-KU47ECFUQMfAodb1EA0w

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:46

dankjewel had dit inderdaad al gelezen, zo te zien heb ik er ook gewoon recht op, maar ik hoorde laatst van iemand dat je op je 19de nog geen uitkering zou krijgen(wat ik erg raar vind ivm rekeningen betalen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:03

op je 19de wel of geen uitkering ligt er denk ik nog al aan of je van werk af komt, of van school... en natuurlijk, mensen denken wat te weten en roepen dan maar wat ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:09

Als je van school af komt en je hebt een bijbaan gehad kan je ook eea opgebouwd hebben. Uit mijn school/studie tijd mis ik maar 1 jaar opbouw. Alle andere jaren heb ik wel aan de norm voldaan en krijg voor dat jaar dus een maand uitkering.