Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:09

Yeah Eindelijk mijn uiteindelijke versie gemaild donderdag naar mijn begeleider. Vrijdag mail terug dat ze het betr vond en doorstuurde naar de tweede corrector. Dus nu wachten tot volgende week :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:16

Dankje, Szan! Herkenbaar dat je maar blijft sleutelen aan de afronding :j Succes!

Appelflapje, succes morgen! Hopelijk hoef je niet veel te verbeteren! :)

lovelys heeft 'm ingeleverd, oeh dat lijkt me heerlijk! Spannend! Volgende week krijg je dus uitslag? Dat is best snel, wat fijn!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:08

loveshadow. Ja eind deze week of begin volgende week hoor ik meer. Ik ga er vanuit dat ik dan met een paar minieme aanpassingen het dan mag uploaden en dat ik mijn cijfer weet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:07

Jaaa top!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:06

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! Top hoor!

Ik ben momenteel echt woest!! Op mijn begeleider wel te verstaan. Ik kook!! -:(-

Ik had mondeling afgesrpoken woensdag mijn 1e versie in te leveren en dan na mijn vakantie (duurt anderhalve week) die te bespreken en dan heb ik nog twee/drie weken de tijd om te werken aan de definitieve versie. Mail ik voor de afspraak van de week na mijn vakantie, krijg ik gewoon doodleuk te horen dat hij pas twee weken later beschikbaar is (maar mijn studiegenoot kan wel een week eerder.....).

En dat betekent dat ik nooit op tijd mijn definitieve versie kan inleveren (ivm zomerreces), ik niet in september kan afstuderen....

Heb mijn begeleider nu gemaild dat hij me kan verwachten een week eerder met de studiegenoot. Maar je kan niet al te boos doen, want hij is wel degene die me moet beoordelen straks.....

Oh, jullie kunnen je niet voorstellen hoe hard ik baal en boos ben.... ik kan wel janken ;(

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:46

Dat is zeker balen zap! Kom je nu qua ook in de knoop met andere dingen die je al gepland had?

Net gesprek gehad over mijn concept. Het was op zich prima, weinig algemene opmerkingen, maar ze heeft nog wel wat tips gegeven waarmee ik het geheel kan verbeteren en kan verdiepen. Nog even een weekje hard aan de slag dus. :j

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:53

Jeetje zap, dat is een flinke tegenvaller! Ik hoop voor je dat je inderdaad toch eerder terecht kunt, zou wel een drama zijn als je nu dus niet op tijd kunt afstuderen daardoor.
Mijn scriptie gaat z'n gangetje, deze week mijn voorlaatste hoofdstuk afronden en opsturen. Het einde is in zicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:25

Oei zap, dat is niet netjes van je begeleider... Hopelijk kan je inderdaad eerder terecht.
Appelflapje, wat goed! Ook ik ben aan het afronden; vanmorgen een concept van mijn laatste hoofdstuk opgestuurd. Knijp 'm wel een beetje want ik was er zelf helemaal niet tevreden over, maar we zullen zien!

Zijn jullie ook zo 'bang' voor je scriptiebegeleider? :') Ons archeologisch instituut is vrij klein en iedereen kent elkaar, en natuurlijk nét als ik lekker koffie zit te leuten (natuurlijk veel langer dan zou moeten :o ) komt mijn scriptiebegeleidster altijd voorbij. Haha ik voel me dan altijd zo schuldig dat ik niet aan het werk ben :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:00

Ik ben heel bang van mijn begeleider :') Maar meer omdat hij idioot slim is en zelf heel goed kan schrijven. Ik heb hem net mijn concept opgestuurd, ben benieuwd wat hij er van vindt. Volgende week vrijdag moet ik de definitieve versie inleveren, spannend :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:15

Ik ben niet echt bang voor mijn promotor, heb hem zelf benaderd omdat ik het in de les zo'n sympathieke man vond :D En dat blijft hij tot nu toe gelukkig :P 1 juli (na de examens) gaan we verder bespreken hoe we het onderzoek gaan opzetten *spannend*

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:48

Oei Zap, ik heb ongeveer hetzelfde gehad; mijn begeleider ging doodleuk onaangekondigd op (lange) vakantie. Ik wilde precies binnen 4 jaar klaar zijn i.v.m. stoppen beurs, maar hierdoor is dit me niet gelukt. Ik ben, ook met oog op de financiën, gelijk op zoek gegaan naar een baan :)
Snel gevonden en ik mocht in 'de baas zijn tijd' toen verder afstuderen, succes!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:48

:wave:

Mag ik me hier ook even melden, ik ben ook druk bezig met scriptie, geen WO maar voor Executive Master (dus post WO zeg maar). Heerlijk naast mijn fulltime baan dus ben bijna jaloers op jullie...... :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:50

:wave: Skipper. Lijkt me behoorlijk pittig, een scriptie naast een fulltime baan. Waar schrijf je over?

Ik heb vanmorgen mijn definitieve versie ingeleverd. Volgende week maandag presenteren. 10 minuutjes, dus dat is heel goed te doen. :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:53

Oeh Skipper, dat lijkt me pittig!

Ik heb ondertussen met pijn en moeite een voldoende voor mijn scriptie :D Bedankt voor alle bemoedigende woorden hier de afgelopen maanden. Ik ga lekker (iig een jaartje) aan het werk *\o/*

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:58

Fijn Fenn, gefeliciteerd! :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:35

Gefeliciteerd Fenn!

Ik heb nog steeds niet gehoord over mijn uiteindelijke beoordeling. Morgen maar eens weer een mailtje sturen.

Skipper Lijkt mij behoorlijk zwaar naast je gwone baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:17

Oeh, jij hebt ook kort de tijd tussen je concept en definitieve versie, mayniac_val! Al iets gehoord van je begeleider? :)

LotteEnRypke, jeetje, wat erg dat jij daar de dupe van bent geworden, zeg..! Wel fijn dat je baas je de ruimte gaf om af te studeren!

Skipper, knap dat je dat kan combineren! Pfoeh!

Appelflapje, jaaa wat goed! Dat voelt vast lekker! :D

Fenn, gefeliciteeeeerd! Wat voor werk ga je doen? :)

Ik heb vandaag ook mijn conceptversie ingeleverd. Was er zelf nog niet tevreden over dus ik vind het wel een beetje eng :=

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:10

Wat zijn er een aantal mensen goed bezig geweest, ik lees vanalles over scripties inleveren.. way to go girls! *\o/*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:39

loveshadow schreef:
Oeh, jij hebt ook kort de tijd tussen je concept en definitieve versie, mayniac_val! Al iets gehoord van je begeleider? :)

Hij zat was tot vandaag out of office (twee studieweken in Chicago, lucky bastard) en mailde vandaag of ik vrijdag tijd heb om even bij 'm te komen babbelen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:47

Gefeliciteerd Fenn!!!!

Ja thanks dames, is zeker pittig, besteed er nu naast vrij tijd ook vakantiedagen aan om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn! Zit nu nog te worstelen met stukje, zo maar even naar paarden, wie weet krijg ik dan ineens weer inspiratie :))

Appelflapje, het gaat over inrichting van de management control organisatie binnen de matrixorganisatie waar ik werk :+

Loveshadow, dit wordt mijn derde scriptie en heb er nog geeneen naar tevredenheid ingeleverd, is volgens mij gewoon standaard als je iets te kritisch op jezelf bent :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:51

@ skipper: lijkt me pittig om beide activiteiten goed vol te houden. Knap dat het je lukt!

Wat gaat iedereen hard met inleveren zeg :D

@ Fenn: gefeliciteerd! *\o/*

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:34

Hallo!

Ik ben ook aan het scriptie schrijven, althans dat denkt mijn begeleider. Het wil nog niet zo vlotten omdat ik puur geen zin/energie meer heb om na vier jaar studeren nu dit monsterwerk nog af te leveren.. :(

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:55

Yehes! Mijn conceptversie is ook de (virtuele) deur uit! Nu maar eens kijken of mijn begeleider nog steeds zo enthousiast is als in het begin. Wat fijn om te lezen dat de eerste voldoendes ook al binnen zijn! Way to go!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:18

-:(- _-:( 8)7

Natuurlijk. Een docent negeert wekenlang mijn mails. Er komt uiteindelijk een afspraak waarin hij onder andere toezegt me sowieso geen onvoldoende te geven hoewel hij mijn werk niet erg goed vindt (ja duh, zonder enige feedback is het ook lastig werken). Een volgende afspraak moet ik om medische redenen (per mail) afzeggen, ik vraag wel om feedback op toegestuurde verbeteringen. Weer geen antwoord. En nu staat er ineens een 4. Ja écht niet, mij een slecht cijfer geven omdat híj niet op tijd kan terug mailen! Nu de andere docent gemaild dat ik hoop op een eerlijker oplossing omdat ik het niet fair vind dat ik een onvoldoende krijg als de docent niet adequaat begeleidt. Ik hoop maar dat het lukt, maar dit is niet echt lekker voor m'n stressniveau.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:23

af en toe zijn die begeleiders echt een beetje wereldvreemd, vind je niet :)
Hou vol, het komt vast goed!