Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
11AFotograaf schreef:Klacht indienen bij post nl! Het werkt echt! Wij hebben hier een rot bezorger: 1x gewoon achter het huis gelopen terwijl we thuis waren en geen tijd kregen om open te doen en al een paar x wel een briefje, maar geen tekst erop. Na die 2 klachten is ie een stuk vriendelijker geworden!
Juud87 schreef:@11A: Het is wel handig om te weten waar anderen zitten met hun prijs. Het staat raar dat ik als beginneling 20 of 30 euro hoger zit dan een goede, gevestigde collega.
Hondeneigenaren zijn echte shoppers heb ik wel gemerkt. Dus de prijzen vergelijken is voor mij meer om te kijken waar anderen zitten, en daar wil ik dan tussen zitten. Dus niet geheel aan de onderrand, maar ook niet bovenaan.
En in mijn sector is het best lastig om te bepalen wat je onkosten zijn. Bijvoorbeeld: Als je een Leonberger wast ben je veel meer water etc. kwijt dan wanneer je twee boomertjes hebt. De opbrengsten liggen wel redelijk bij elkaar. Je moet het dus enigzins zien te middelen, en je hebt niet elke week dezelfde honden dus het kan per week heel verschillend zijn wat je onkosten zijn.
En stel dat ik 500 per maand nodig heb om de onkosten te dragen en iets over te houden, dan heb ik in het begin een probleem omdat je dan nog weinig honden hebt. Naar jouw voorbeeld zou ik dan meer moeten vragen dan de concurrent om mijn kosten te dekken. Terwijl het een jaar later goed kan lopen en die bedragen niet nodig heb voor de basisbehoeften, mits de klanten blijven komen omdat ik veel duurder ben.
Juud87 schreef:Ik ben nu bezig met prijsvergelijkingen tussen de diverse trimsalons om mijn prijs een beetje te kunnen berekenen. Maar jeetje, wat een prijsverschillen! Sommige rekenen het dubbele van wat een ander voor een bepaald ras rekenen!
Er was hier ook een trimmer toch? Ik ben alleen je naam vergeten. Heb jij een fysieke prijslijst of doe je het een beetje uit je hoofd? Zou je je prijslijst naar mij kunnen sturen? Kan ook per mail evt. Dan stuur ik je die.