't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:23

Lifaya, het is toch normaal dat je voor gepaste kleding zorgt zolang het geen bedrijfsoutfit is? Sommige mensen moeten een pak kopen voor hun werk en jij zo'n outfit. Ik vind het niet raar. En weer anderen werken bij een uzb en morgen niet in spijkerbroek komen.

Balen FF!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 03:01

Nou zo solliciteer ik me suf en laten ze niets horen en zo word ik op 1 middag gebeld door 2 bedrijven.

Beiden banen zijn goed te combineren en heb ze beiden aangenomen.
Het ene bedrijf is een postbedrijf en het andere en poetsbedrijf!

Ben bij beiden inmiddels begonnen en heb mijn contracten gekregen :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:52

LynnDenise

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:56

Leuke vacature zeg! Helaas woon ik te ver weg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:57

patpen schreef:
Lifaya: is het werk in de bediening? Dan draag je toch geen koksbuis? Althans, ik heb in een restaurant nog nooit iemand in de bediening gezien met een koksbuis aan. Wel een "gewoon" nette witte blouse. Kun je niet tegen Randstad zeggen dat je die kleding wilt kopen als zij een vacature voor je hebben? Dus nu nog niet aanschaffen maar pas op het moment dat het zéker is dat ze werk voor je hebben!

je kan vele kanten op, de spoel, gewoon helpen in de catering van een bedrijf, dus bedrijfsrestaurantjes etc. Maar om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin meer in die onzekerheid, ik zat soms weken zonder werk omdat er in de buurt niks was, en ik heb geen auto(rijbewijs) dus ja, ik ga vandaag weer naar het winkelcentrum in de hoop iets te vinden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:59

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:01

Georganiseerd werken kan je leren Lifaya ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:02

ik heb ADD, dan is het vrij lastig :))

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:04

Ow, dat is jammer Lifaya.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:17

behoorlijk want ik zou graag wat ordelijker willen zijn, maar het gaat vaak even goed en dan raak ik de draad weer kwijt. Ik kan dus beter een functie vinden waarbij ik dingen doe ipv administratief werk, want dan zal ik niet de mist in gaan :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:49

Heb net weer een afwijzing via de mail gekregen.....

Balen, maar ik ga weer vrolijk door :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:32

Ik kan me ook weer aansluiten. Net te horen gekregen dat mijn huidige functie ophoud te bestaan |(. En dat terwijl ik het steeds beter ging, begon het allemaal goed door te krijgen. Helaas zit de sector tegen (bouw) en er is té weinig werk om een duur persoon voor de administratie in dienst te hebben..... Eerlijk gezegd voelde ik het al wel een beetje aankomen, maar ja, het komt toch ff hard aan. Zeker in deze tijd van het jaar!
Wijziging zo maar doorgeven aan UWV en dan maar weer zoeken. Vorige week een leuke vacature gezien in de buurt dus ik ga zo maar weer schrijven en struinen.
Alternatief is dat ik helemaal stop en dat we gaan leven van 1 inkomen. Als tweeverdiener betaal je belachelijk veel belasting; mijn man zou relatief meer verdienen met 1 inkomen. Ik heb nog de WIA en een klein AO-pensioenuitkering dus ik zou nog wel wat geld zelf ontvangen.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:58

Pfff, wat verrot Patpen.... Sterkte!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:03

Dat is balen!

Hoorde iets over inbound bij Randstad Groningen... Dus ik zoeken, niks te vinden *zucht*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:32

De 1e brief is al weer de deur uit.... Reacties tot 5 januari, 12-16 pw, afstand 8 km, functie als adm.medewerker. Dus wel precies wat ik zoek. Maar ja, dat zullen er wel meer zijn! Misschien is de pre dat ik dezelfde werkzaamheden tot vandaag heb uitgevoerd (baas betaald donderdag wel uit maar ik ben "vrij"). Volgende week is bouwvak dus dan zou ik ook vrij zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:35

Nou ik ga naar het winkelcentrum en kijken of er ergens een baantje is... pfff

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:57

Ik heb vandaag 3 open sollicitaties verstuurd en op 1 hiervan weer een sollicitatiegesprek in Januari gescoord! Functie Creatief DTP'er. Vanaf 1-2-2012. En laat dat nu perfect uitkomen ivm mijn examens! Dus duimen dat het wat wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:14

He Patpen wat balen zeg! Ik hoop dat je gauw weer wat vindt.

Joyce, hoe is het nu met jou, nog hard op zoek? Zat jij niet in de ziektewet? En is het dan niet lastig solliciteren van daaruit of checken ze geen referenties?

Ik heb wsl alsnog een 2e gesprek voor een baan waar ik (jaja) meer dan een maand geleden op gesprek ben geweest. Met de excuses voor het late antwoord. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:38

Ik zit inderdaad nog in de ziektewet, maar ben ook in een gigantische soap met mijn werk beland...

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn loon is voor het laatst in oktober betaald, mijn werkgevers hebben hun telefoonnummers veranderd en mij de nieuwe nummers niet gegeven en ze hebben mijn filiaal gesloten, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen (kwam er via via achter en ze hebben nog steeds geen contact met mij opgenomen). Ik ben niet ontslagen, dus ben officieel nog gewoon bij ze in dienst en ze zijn ook nog niet failliet. Ik zit nu dus in een soort van "gat" en geen enkele instantie kan me helpen... Ik heb nu een incassobureau ingeschakeld, om op die manier te proberen om mijn loon te krijgen en anders moet ik een advocaat inschakelen (heb ik al gesprekken mee gehad). Geen enkele instantie kan me helpen en dat is af en toe flink frustrerend, maar ik probeer het een beetje langs mee heen te laten gaan, want anders maak je jezelf helemaal gek en dat is niet de bedoeling nu ik net weer op begin te knappen!

Daarom heb ik besloten om pas te gaan solliciteren als deze soap achter de rug is, al schrijf ik heel af en toe nog wel een sollicitatiebrief als er echt een hartstikke leuke functie voorbij komt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:40

oef joyce, lastig verhaal zeg! begrijp dat je pas dan gaat solliciteren :j

Ik heb misschien, heel misschien een baan! Ben bij de italiaan in het dorp langs gegaan en gevraagt of ze nog iemand nodig hadden en heb mijn gegevens enzo achter gelaten, ze zullen mij van de week bellen als het goed is :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:44

Duimen dus :)

En Joyce dat is ook lastig... Kun je je werkgevers dan helemaal op geen 1 manier bereiken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:55

@Winged: In het begin van dit gebeuren hebben we via de mail contact gehad, maar nadat ik een officiële brief kreeg ivm dat ze mijn loon op gingen schorten, is mij door de advocaat aangeraden om alles schriftelijk en heel officieel te doen. Ik zou via mijn collega's aan hun nummers kunnen komen, maar het is niet aan mij om achter hun kont aan te zitten om aan hun nummers te komen. Als ze zelfs niet het fatsoen hebben om mij te vertellen dat ze mijn filiaal sluiten, dan hoef ik ook niet te verwachten dat ik een normaal telefoongesprek met ze zou kunnen hebben (als ze al op zouden nemen) ;)

Ze hebben een brief gehad toen ze mijn loon op wilden schorten, ze hebben een loonvordering gekregen, een brief van UWV dat ik daadwerkelijk ziek ben en langzaam weer mag beginnen met re-integreren en een aanmaning van het incassobureau, maar op geen enkele brief hebben ze gereageerd. Dus voor mij is er geen contact meer mogelijk, gezien ik alles zwart op wit moet hebben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:21

Super dat hier een topic over loopt. Ik ga flink spitten in de tips!

Ik zal me even voorstellen: ik ben een 21-jarige universitair studente, en ik heb veel moeite om nu een bijbaantje te vinden. Ik heb mijn P cum-laude gehaald en zit nu in het laatste jaar van mijn bachelor. Ik heb een CV dat erg sterk is gericht op zorg- en dienstverlening, aangezien dat aansluit bij mijn populaire studie en ik graag ook nog een populaire baan wil na mijn afstuderen. Ik heb nu een 10% aanstelling als studentassistent, maar in verband met een komende verhuizing heb ik echt even een baantje erbij nodig. De cursus die ik geef is bijna afgerond, dus dan vervalt mijn inkomen. Overal waar ik kom krijg ik één van de volgende redenen te horen:

A) Je ben te oud
B) Je bent overgekwalificeerd (je sluit niet aan bij onze werknemers)
C) Je bent niet commercieel (omdat ik met mijn CV doelgericht naar een populaire zorg- en dienstverlenende functie werk).
D) Je bent niet gekwalificeerd genoeg (functies waarvoor je een WO diploma moet hebben), dan wordt ik ook niet eens uitgenodigd, of ze vragen me over een jaar weer te solliciteren.

De moed begint me nu echt in de schoenen te zakken. Alle redenen bij elkaar, het lijkt wel alsof ik overal tussen val. Over elk gesprek hoor ik: "We waren erg onder de indruk van je CV en we hebben het gesprek positief ervaren, maar A, B of C." Ik wordt er helemaal kriegel van, aangezien er voorlopig ook geen assistentschappen meer open komen, en ik straks dus weer zonder centen zit. Dus als er mensen zijn die gericht op mijn profiel tips kunnen geven zijn die zeker welkom! :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:33

patpen schreef:
Ik kan me ook weer aansluiten. Net te horen gekregen dat mijn huidige functie ophoud te bestaan |(. En dat terwijl ik het steeds beter ging, begon het allemaal goed door te krijgen. Helaas zit de sector tegen (bouw) en er is té weinig werk om een duur persoon voor de administratie in dienst te hebben..... Eerlijk gezegd voelde ik het al wel een beetje aankomen, maar ja, het komt toch ff hard aan. Zeker in deze tijd van het jaar!
Wijziging zo maar doorgeven aan UWV en dan maar weer zoeken. Vorige week een leuke vacature gezien in de buurt dus ik ga zo maar weer schrijven en struinen.
Alternatief is dat ik helemaal stop en dat we gaan leven van 1 inkomen. Als tweeverdiener betaal je belachelijk veel belasting; mijn man zou relatief meer verdienen met 1 inkomen. Ik heb nog de WIA en een klein AO-pensioenuitkering dus ik zou nog wel wat geld zelf ontvangen.....

Nou ja zeg...je was daar nog maar pas aan de gang toch?
Verder wist ik het wel als ik een man had en we zouden van 1 salaris kunnen leven.

Ik had vandaag al weer een afwijzing van die inlichtingen medewerker op schiphol.
O.a sloot mijn CV niet aan. JAAAAAAA EN DAT BETEKEND DAN OOK GELIJK DAT JE HET NIET KUNT!! Tuurlijk.... :x

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:35

Cowgirl schreef:
Nou ja zeg...je was daar nog maar pas aan de gang toch?
Verder wist ik het wel als ik een man had en we zouden van 1 salaris kunnen leven.

Ik ben er 6 september begonnen inderdaad. Dus wel weer 3 maanden recente werkervaring <<). Probeer er toch maar iets positiefs uit te halen! Het is gewoon moeilijk in de bouw, en dan ook nog een klein bedrijf. Groot risico dus. Ik werkte daar via detachering dus was giga duur..... Maar ook in vaste dienst zag hij geen mogelijkheden: te weinig werk voor 8 uur administratie terwijl hij zo ongeveer duimen zit te draaien op kantoor. De jongens moet hij ook buiten aan het werk zien te houden en dan ben je als administratieve kracht het eerst waar op wordt bezuinigd.
Via het bureau is alles ook wel wat mooier voorgeschilderd dan het uiteindelijk bleek te zijn. Ik zou bijvoorbeeld ingewerkt worden door de boekhouder zelf maar dat is niet gebeurd. De 1e ochtend heb ik naast de baas gezeten, hij is vooral de eerste 4 ochtenden op kantoor geweest (waarvan merendeel aan de telefoon) dus ik ben ook wel een beetje aan mijn lot overgelaten en moest veel dingen zelf uitzoeken. Naar mijn idee had hij verwacht dat ik zo de functie kon overnemen van iemand die er 10 jaar voor mij had gezeten. Zonder goede inwerking lukt dat niet, laat staan dat zoiets reëel is. Dat heb ik vanmorgen ook gezegd. Antwoord: ja, maar X deed het ook allemaal en veel sneller. En de boekhouder doet in 1 dag waar jij 4 weken over doet. Tja, dan zou je een accountant neer moeten zetten op deze plek, die doen niet anders! Hij wist dat ik een andere achtergrond had en ik niets van de bouw wist. Ik ben wel opgeleid tot boekhouder, maar ik ben niet zo bekend met het volledig elektronisch verwerken van álle gegevens. Zo zijn er nog wel wat meer dingetjes die beter/anders hadden gekund.

Vanmiddag eens even zitten rekenen. Het komt er op neer dat als ik stop met werken, ik alleen het paardrijden niet meer kan betalen. En dat is voor mij therapie en het laatste wat ik zou willen opgeven. Die kosten zou mijn man willen overnemen :+:. Dan hebben we (ondanks 1 inkomen) toch nog de luxe/noodzaak van 2 auto's. Als je de berichten uit het nieuws voor waar aanneemt, is er over 1-2 jaar een tekort aan personeel ivm de pensionering van de babyboomers. Ik kijk dus wel rond maar ik MOET niet per direct iets hebben. Het is wel bijzonder luxe om nu gericht en selectief te zijn. Bij een bureau voor mensen met een arbeidshandicap stond ook een leuke advertentie en daar wil ik wel meer informatie over hebben (per email al gevraagd; was na sluitingstijd). Ze zoeken voor die functie meerdere mensen. Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het bij de werkgever is waar ik ooit ben begonnen :=. Van het UWV werkbedrijf had ik al gehoord dat die werkgever JUIST op zoek is naar arbeidsgehandicapten.
Ach, wie weet waar het toe leid. Ik heb iig geen zin om mijn kerst er door te laten verpesten ;).