Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:56

Gatver :r dat lijkt me nou echt zoo vies even off topic ook vertelde een vriendin dt haar vader vroeger koeienpoep op het fietspad legden (hoe geen idee) en dan toekijken hoe mensen er over uitgleden hahahah :')

Nummus

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:59

Gatverdamme... :')
Ik vermijd het ook tenzij ik de laarzen van de uni aan heb.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:03

Hahaha lijkt me indd ook erg vies :')

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:26

ieehl!

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:46

Leraar Engels een tijdje geleden toen ik zat te sms'en/whatsappen in de les: ''Well, if you're staring at your crotch like that, it's either your Blackberry or an STD.'' Goed. Ongemakkelijk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:47

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 16:48

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:10

hahah !

ik heb nog genoeg leuke uitspraken met mij engels docent . :')

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:14

Docent natuurkunde: (Tijdens een onder onsje met hem ) "Het leven is net een banketstaaf, altijd hard en soms heb je er een pleziertje van " Euhmm okay.. Snel van onderwerp veranderen... en "Kindertjes kindertjes luister even" Ook vind hij zichzelf vaak heel grappig, dus meestal als iedereen stil is lacht hij nog even om zich zelf.
Docent Frans (surinaams, dus ook een surinaams accent): "SILANCE!!!" en "Jij gaat slagen, jij ook, nee jij niet, wel je best doen want anders zit je volgend jaar nog een x bij me in de klas" En laten we zeggen, ze is nou niet heel duidelijk enso en ze geeft gewoon slecht les, er kwam dus protest: "Ik poep op jullie allemaal!"
Docent Nederlands : "Leg die pet nou is andersom, dan kan ik er nog wat in gooien"
Edit: Docent 4e klasScheikunde, spreekt niet vlekke loos nederlands xD "Net zolang draaien totdat je een geile vlam ziet"
Docent Scheikunde: Mn nagellak was niet meer mooi, dus het moest er gewoon af, dus ik aan het pulke onder tafel. "Kelly, doe die telefoon weg!" Maar meneer ik heb helemaal niks (snel handen op steken) "Ow okay, ik geloof je" 5 minuten later "Doe nou als de sodemieter die telefoon weg" Maar meneer ik heb helemaal niks. "Oh, ik dacht het toch echt.."
Docent onderbouw scheikunde: "Je kan toch wel aftrekken" (Ging over klok kijken) en een jongen zegt, dat is echt tan2faija (geen idee hoe je dat schrijft) "Nee ik ben je tante niet!!" :+
Nog meer Edit haha: Docent frans onderbouw: "Toen jullie nog in papa's proppenschieter zaten.."
Docent nederlands onderbouw: "Ik zal foto's van mijn poesje meenemen"
Docent Biologie (ik was van klas verwisseld omdat ik er een vak bij had genomen, anders kwam mijn rooster niet uit, dus ik ga naast een jongen zitten , altijd heel gezellig haha): "Zeg Kel, waarom was je nou ook alweer van klas verwisseld. " Omdat ik economie erbij genomen heb menneer (heel schuld onbewust) "Ow, ik dacht toch echt wat anders." Whoeps hihi, toen kwam ie bij me binnen
Andere docent frans: "Jij en jij, kunnen heel goed irriteren, maar jij Kel, jij bent echt manipulatief"
Docent eersteklas Frans: "Jij bent hypocriet!" (elke les weer, ik hielp mensen, maar dat wilde ze niet) "Mevrouw wat houd dat dan in?" "Maakt niet uit, jij bent hypocriet" Ofwel ze wist het zelf niet haha.
Geschiedenis docent in de onderbouw: "Wie weet wat dit is" Iedereen nadenken, maar iemand was zo slim om het op te zoeken in het boek "Ik meneer!!" "Okay zeg het maar" *Leest voor* de hele klas dacht echt hmpff.... "Beter goed gejat, dat slecht bedacht"
Docent economie: "Geen telefoons vandaag jongens" ( ze is ook deelschoolleider, dus is altijd met van alles bezig. "Jongens waar had ik mijn telefoon nou gelaten?" Geen idee mevrouw xD of het is "Hebben jullie mijn sleutels gezien." Of "Ow hier is een pen, die kan ik wel even lenen toch!?"
Invaldocent economie: "Stel ik en Frank starten een bedrijf, Frank stopt er 5miljoen in. (nog een heel verhaal om iets uit te leggen) Dan kan ik dus ondertussen het geld meenemen en niet meer terugkomen. Dan kan Frank me niet meer vinden, want dan zit ik lekker op Hawaï" Maar mevrouw, dat moet u nu niet zeggen... "Ohja daar heb je gelijk in"

Komen er straks vast nog wel meer in me op.. Dan post ik wel een nieuwe haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:24

wiskunde..... over onze nederlands docent.
docent: ' zijn jullie ooit rustig?'
klas: ' ja, bij nederlands!!!!'
docent: ' ja, dat begrijp ik, je komt er niet tussen.'
klas: ' euhm, ja dat klopt wel.'
docent: ' ik heb ook altijd gelijk over mijn collega's!'

docent die in het openleercentrum zit... ik was dus van een paard gevallen en had mijn rechter arm gekneusd. ( wel even vermelden dat ik een toets moest inhalen omdat ik al 8 andere dingen heb gehad dit jaar )
docent: ' Romy, wat heb je nu weer gedaan?'
ik: ' ja van het paard gevallen.'
docent: ' hoe kwam dat?'
ik: ' we hadden een foutje in onze communicatie.'
docent: ' dan moet je naar een psycholoog met hem!'
ik: ' ja... juist.'
docent: ' dus je hebt iemand meegenomen zodat jij hem maakt en zij alles opschrijft?'
ik: ' als het mag!'
docent: ' wacht.... is dat niet die franse?'
ik: ' ja...'
docent: ' en welke toets dacht je te willen inhalen?'
ik: ' frans :)) '
docent: ' en meid, wat had jij voor die toets?'
vriendin: ' een 9.'
docent: ' nou... dat gaat hem niet worden Romy.'

tijdens frans....
' romy, heb je ooit dat proefwerk nog teruggevonden?'
' nee, mijn moeder zorgt ervoor dat je het nooit meer kan terugvinden.'
' oke, dan laat ik het wel niet meetellen.'
( ik had er een zeer, zeer, zeer slecht punt voor kan ik jullie vertellen :=

tijdens frans, we hadden nieuwe plaatsen gekregen dus ik zit voor het eerst dit jaar niet naast mijn franse vriendin.
docent: ' aah nee, nu gaat romy alleen maar onvoldoendes halen, ik ga met jullie mentor praten want dit kan echt niet!'

tijdens natuurkunde.
ik: ' is dit meisje nieuw? ' ( meisje waar ik nu dus naastzit)
docent: ' Romy, je zit nu bijna 2 jaar bij haar in de klas!'
ik: ' wow, echt? '
vriendin: ' ja Romy, echt.'
ik: ' ooh, ik moet echt eens beter worden in het onthouden van namen.'
docent: ' en hoe heet ik dan eigelijk?'
ik: ' uw naam ken ik wel......................... meneer Tor?'
docent: * zucht * ' ik weet dat ik niet belangrijk ben maar kom op! niet eens in de buurt. Mensen, leg jullie spullen weg, we gaan eens een namenspel doen.'

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:35

Docente: wie heeft de opdrachten voor deze week eigenlijk gemaakt?
*3 handjes omhoog*
Ok, de rest: losers!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:15

Princeps schreef:
Docent Duits legt het begrip Rococo uit:

"Het is eigenlijk een soort van barok 2.0"
:')

Is ook zo. Rococo is alleen, zoals ze dat hier op school zeggen, 'erotisch getint'..

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:56

Hahah we hadden het met Nederlands over de foutieve beknopte bijzin.
En de klas was echt melig, niet normaal.

Dus mijn lerares; "Uit het raam kijkend, viel een dakpan van het dak. Slaat in de bijzin het onderwerp 'dakpan' op "Uit het raam kijkend?" Dus en jongen uit mijn klas; "Nee!" Zij; "Precies ja!"

Dus toen voegde ze er zoiets aan toe;
"Je kan er ook nog ALTIJD van maken; Terwijl de man uit het raam keek, viel er een dakpan van het dak"

Diezelfde jongen; "Niet als hij blind is"

Ik heb in m'n broek gepiest, het was zo droog!

---

Dusja, we waren al allemaal nog lacheriger.

"Op de vakantiebestemming aangekomen, vielen de mussen dood van het dak"
Lerares; "Dus, slaan 'de mussen' op het aankomen bij de vakantiebestemming? Nee, want die gáán niet op vakantie!"
Jongen; "Jawel, naar Afrika!"

---

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:16

Mijn Duits docent is inmiddels 68, maar wil niet met pensioen omdat hij het vak zo leuk vind. Prima man, maar wat kunnen we om hem lachen zeg. Hij kan altijd zo mooi door zijn bril heen kijken of soms echt van die opmerkingen maken, ideaal.

Nu moesten we bij de vorige toetsweek een brief schrijven op de computer en hij is serieus de enige op school die dit ook digitaal nakijkt. Maar nu zat hij heel mooi uitteleggen hoe word werkt, dat ging zo;
D; als er een rood streepje onder staat is het woord fout, dan druk je op je rechter muisknop en dan krijg je een lijstje woorden die het wel moeten zijn. Soms heb je ook een groen streepje, dan is de woordvolgorde niet helemaal goed.
L; de hele klas begon onder zijn uitleg stil verbaasd met elkaar te fluisteren. Toen hij klaar was zei bijna iedereen sarcastisch; echt waar meneer! Is dat zo? Wisten wij helemaal niet, had u dat niet eerder kunnen vertellen
D; ja jongens! Op een oude fiets moet je het leren, in dit geval dus van een oude man.

Haha, was zo mooi. Hij heeft ook nooit door gehad dat wij het sarcastisch bedoelde!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:45

Misschien geen uitspraak... maar onze docent wilde weten welke waardes je kunt laten controleren in een bloedmonster om erachter te komen of er een ontsteking in de pancreas is (hoe heet een pancreas in normaal Nederlands? Alvleesklier?).

Wij wisten het niet (achteraf hebben we het nooit gehad)...
Docent: Oké, roep maar een letter!
Wij beginnen letters te roepen.
Begint ie zo'n galgje-poppetje te tekenen... _O-

Wél een uitspraak, geen docent:
Ik was met een groepsgenoot even de hond die we hadden aan het uitlaten. Stopt er een man in een wit busje, draait zijn raampje naar beneden en roept: "Ik moet ook uitgelaten worden! Wat heeft die hond een mazzel zeg, uitgelaten worden door twee mooie dames! Wat moet ik ervoor doen?"
Ik: "Dan moet u een hond worden."
Hij: "Wat moet ik doen om een hond te worden dan? Jullie zijn de artsen, misschien hebben jullie een of ander chemisch goedje?"
Ik: "Ik zou beginnen met hondenbrokjes eten. Of pens."
Kerel echt van geeeetver... _O-
En maar fout verder flirten, zegt ie daarna dat ie getrouwd is. Zucht.
De hond was overigens gewoon een teefje... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:23

Gister bij Engels;

Het ging over dat de leraar uit het raam kijkt (voorbeeldzin) en dan zegt de docent ; "what does the teacher see?" *doet ogen dicht* "nothing!"

Maar die docent is geniaal maar de meeste leuke opmerkingen vergeet ik :P

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:11

Mijn leraar frans vandaag:
Klas: *is erg rumoerig en let niet op*
Leraar: Oke, wie heeft er een fles drank in zijn tas? ik heb echt drank nodig, ik hou het niet meer uit met jullie!
Klasgenootje: Oh meneer! Dat mag niet!
Leraar: Er mag wel meer niet! Jullie moeten ook stil zijn en je koppen dicht houden, doen jullie toch ook niet?
Klas: *Licht helemaal dubbel*

Geweldig!

Wat wil je met een klas met 24 meiden en 4 jongens? Die zijn echt nooit stil XD

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:49

Mijn docent Natuur-Scheikunde tijdens het bespreken van een toets:
"Jongens niet zo veel vragen stellen, ik hou niet uitleggen. Jullie kunnen prima zelf lezen, ik ben geen docent hier om uit te leggen hè."
Uhm volgens mij? >;) :roll:

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:01

SaraSindy schreef:
Wat wil je met een klas met 24 meiden en 4 jongens? Die zijn echt nooit stil XD

Tuurlijk wel, de docent moet het alleen wel goed aanpakken :D

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:58

Even een stipje hier, echt geweldige quotes komen er voorbij _O-

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:45

AmyII schreef:
Jeetje... Dat zijn heftige dingen hoor!

Eej beetje rare vraag, maar zijn hier ook mensen die AK hebben van ene mr. Van Zelm? (omg. Wijchen/ Nijmegen volgends mij)

Ik heb een aantal jaar terug les van hem gehad in Deventer, op het Etty hillycum lyceum.
Waren altijd wel leuke lessen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:42

Technisch gezien is dit op Facebook gewoon te lezen... maar ik vond het nogal droog.

"De syllabus voor EWM (Ethiek, Wetgeving en Milieu) is eigenlijk ook die van Lijn 4. En hij is heel dik."
"Potverdikke."
"Yup."
"Dislike."

En dat vat ons nieuwe vak dan weer samen. :+

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:50

Vandaag:

- Nederlands: 'Dus als je geschouden eiders hebt..'

-Scheikunde: 'Meneer, waarom geeft u een so op voor morgen?' 'Tja, dat is een goede vraag.' 'Waarom moet ik het dan maken, ik ga het toch niet leren..?' 'Oké, dan hebben we een afspraak; als jij morgen een verse zelfgebakken taart meeneemt, zou het heel goed kunnen dat ik jouw so kwijtraak..' ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 00:02

Yahiz schreef:
- Nederlands: 'Dus als je geschouden eiders hebt..'

Doet me denken aan een collega in de snackbar: wilt u het opeten of hier meenemen? :+