Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:40

Ja, en ook echt alleen online. Want ze hebben het online verandert. Dus de bestanden op je pc zijn wel gewoon goed.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:24

O jee. Joyce, kunnen we het ergens zien of moeten we Michiel even inschakelen?
Ik zal m'n pc ook even extra scannen. Zag net bij een kennis op face book iets staan in perfect engels met een youtube filmpje erbij. Vond het verdacht omdat diegene niet goed engels spreekt. Maar niet geopend. Straks een virus.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:11

Heb voor de zekerheid al mijn pagina's maar opnieuw geupload....
Zag dat er een aantal pagina's gewijzigd waren eergisteren terwijl ik dat zelf niet geddaan heb.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:17

Ow, dat is ook niet erg handig die virussen online! "Gelukkig" heb ik nog geen website online (gelukkig tussen "" want eigenlijk wil ik hem wel snel online hebben, maar ben er nog niet precies over uit).

Dus meteen even een vraagje, bedrijf beginnen we in het buitenland. Echter hebben we "2 markten" in het land waar we beginnen en het "buitenland" weer vooral gericht op Nederland (toerisme).

Nu dus de vraag, we willen beginnen met 1 domein (noem je dat zo?), maar moeten we dan eerst beginnen met .nl of van het land waar we zitten (.se) of met .com??

Ik vind het heel erg moeilijk om er een te kiezen en vooral waarom. Op de site komen natuurlijk meerdere talen te staan, het gaat echt om het .weetiknogniet?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:22

Ik zou dan .se kiezen, en de .nl en .com registreren en naar .se laten doorlinken. Webadres kost maar iets van 10 euro per jaar, dus dat valt wel mee. Kun je je hosting op .se doen. Weten mensen wel meteen waar het bedrijf gevestigd is.

PS, woon je in Zweden :D ? GAAF!! Ik wil graag naar Zweden om er antiek te kopen, maar daarvoor moet ik eerst even sparen O:) .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 17:11

Ik lees zometeen even bij, maar help jullie eerst even met hoe je je code bekijkt.

Tik je webadres in, in de adres balk (ofwel, open je website)
De pagina die zich opend is de homepage en die heeft als bestandsnaam op de pc dus index.html of index.php.
Wat je nu doet is, ergens in het midden van de pagina op e rechtermuisknop klikken. In het rijtje staat bron weegeven en dat klik je aan.
Er verschijnt dan een paginaatje met een hele hoop code erin.
Ergens in deze code kan dus een raar regeltje verstopt zitten dat er niet hoort.

Ik heb heel snel even gespiekt Joyce en Paan, maar zag zo snel niks geks.
Als je het toch niet helemaal vertrouwd kun je de maker van jullie sites wel even laten kijken. Kost maar een paar minuutjes tijd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:26

Ow eng zeg die virussen!

Onze nieuwe site is in principe "klaar", nu is het aan ons om alles te testen en alle content te uploaden. Ik ben iig heel blij met hoe hij eruit ziet, maar kan 'm nog niet laten zien omdat hij nog in een beveiligde omgeving staat :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:50

Bedankt voor de waarschuwing :)

Bij mij lijkt niks aan de hand te zijn.

Maar wat is het effect er van dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:58

Op zich merk je er zelf niet veel van, maar het installeert een virus op je pc.
Zonder (zéér up to date) virusscanner heb je daar niets van in de gaten.

Ik had zelf sinds gisteren hierdoor ineens 4 virussen en een trojaans paard op m'n pc staan.

Iedereen die de geïnfecteerde website bezoekt, zonder super geupdate virusblocker, krijgt 't virus ook.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:42

Tnxx voor het kijken Holly!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:22

Hier voor zover ik weet geen gekke virussen...

Zweeds antiek.. hihi sorry kan dan alleen maar aan de eerste ikea spulletjes denken ;)

Maar ik zou beginnen met de .se

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:13

Jee, ik had er ook nooit van gehoor maar na ff gegoogled te hebben blijkt dat er een ware handel is in zweeds antiek :wow:

Zie trouwens leuke dingen voorbij komen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:49

Zweeds antiek is super hip! Mooie strakke lijnen en stoere meubels in pasteltinten. Helemaal in op het moment :j . Ik wil graag een paar Mora klokken invoeren, die zijn daar ook een stuk goedkoper dan hier O:) . Maar dan moet ik eerst een bus hebben :') .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:50

Ik wist ook niet dat het specifiek bestond, zweeds antiek :) Doe je daar veel zaken in?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:29

Femke schreef:
Na wat google werk schijnt dat er vandaag duizenden Nederlandse websites hierdoor getroffen zijn.

Mijn websites zijn schoon, bij beide hosts staat er niets over op hun website, ik heb geen bericht van ze gehad, dus ik ga er vanuit dat er bij mij niks aan de hand is.

Ik heb nog wat zitten googelen maar kan helemaal geen recente informatie vinden over 1000-en websites die vandaag getroffen zouden zijn. Nou ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:35

Mallootje schreef:
Ik wist ook niet dat het specifiek bestond, zweeds antiek :) Doe je daar veel zaken in?

Nog niet, ik wil dan zelf degene zijn die het importeert om de kosten zo laag mogelijk te houden, en zodat ik precies kan uitzoeken wat ik wil. Maar heb behoorlijk moeten investeren, dus op het moment nog ff geen centjes voor :-P .

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 07:27

JolandaS schreef:
Femke schreef:
Na wat google werk schijnt dat er vandaag duizenden Nederlandse websites hierdoor getroffen zijn.

Mijn websites zijn schoon, bij beide hosts staat er niets over op hun website, ik heb geen bericht van ze gehad, dus ik ga er vanuit dat er bij mij niks aan de hand is.

Ik heb nog wat zitten googelen maar kan helemaal geen recente informatie vinden over 1000-en websites die vandaag getroffen zouden zijn. Nou ben ik wel benieuwd waar je die info vandaan hebt?

Als je googelt op "seawolbeamasa" kom je onder andere op deze site:
http://www.joomlacommunity.eu/nieuws/se ... -niet.html

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:21

Dat is van een week geleden en daar staat in dat Byte e.e.a. hersteld heeft (op 4 of 5 dec). Onderaan staat ook dat het om een ander hack-patroon gaat, geen iframes.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:31

Zo, ik heb even bijgelezen, maar ik onthoud niet alles even goed :o

Wel over de wel heel toevallige loting van de goodiebag! Wat super grappig.
En lekker dat je aan de 108 likes zit Joyce. Merk je ook echt dat je van facebook klanten krijgt?

Ik ben net terug van een weekendje weg. Heerlijk even niets!
Maar vandaag weer vol aan de slag: ik heb teveel projecten liggen die nét niet afgerond zijn....dus daar moet ik nu even vaart mee maken.

Verder ga ik meedoen aan een leuke ontwerpwedstrijd, ben benieuwd!

Owja, volgens mij is mijn site ook virusvrij! Ik heb wel een WPsite.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:39

Dat met die facebook likes moet ik me ook nog eens in verdiepen.
Kan iemand in het kort vertellen hoe dat in zijn werk gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:03

Ik zit inmiddels al aan de 119 ;) Dus het gaat lekker! Ik zat toevallig net ff bij Analytics te kijken en de afgelopen dagen is er wel een lichte stijging te zien in het aantal bezoekers, maar als ik kijk waar ze vandaan komen, komen er niet zo heel veel via Facebook. De bestellingen liggen helaas weer even stil, maar het is wel leuk om te zien dat steeds meer mensen de site weten te vinden! Mn bounce rate ligt meestal rond de 33%, dat zou voor het mooi nog wel wat omlaag mogen, maar ben niet ontevreden.

Wat ik ook altijd leuk vind om te bekijken, is hoe mensen mij gevonden hebben, afgelopen maand (van de 11e tot de 11e) zag het er bij mij zo uit:

15% direct traffic (72% komt binnen op de homepage en de rest praktisch allemaal op braintraining pagina's)
25% via de zoekmachines (92% komt via Google en ze zoeken voornamelijk op "Fuzzylicious" en hondenspul)
60% via andere websites (De top 5: Bokt, HippeShops, Doggo, Paard&Lifestyle, Twitter)

Hoe ziet dat er bij jullie uit? Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar!

@Yucca: Aan wat voor een ontwerpwedstrijd ga je mee doen?

@Taffje: Heb je al een zakelijke Facebook pagina? Zo ja, dan kan je je Facebook pagina gaan promoten! Iedereen die jou site leuk vindt, kan je pagina "liken" en wordt op die manier "fan" van jou pagina. Mensen kunnen berichtjes plaatsen op je prikbord en jij kan mensen op een makkelijke manier op de hoogte houden van alles wat er op dat moment speelt in je bedrijf. Voorbeeld: Zodra ik nieuwe spullen heb, zet ik dat gelijk op Facebook! Ook organiseer ik leuke acties om mensen over te halen om mijn pagina te volgen en te promoten. Het is behoorlijk wat werk en het is ook vaak erg frustrerend, maar van het weekend zat ik echt helemaal te stuiteren hier op de bank! Zo doe je een eeuwigheid over het behalen van 75 likes (waarvan 36 bij vrienden van mij vandaan kwamen haha) en zo had ik in 1 middag opeens 40 likes erbij! De reacties bleven maar komen, dan zie je opeens hoe snel zo'n netwerk kan werken en in wat voor een korte tijd je een berg mensen kan bereiken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:05

Wij hebben van het paardenhotel ook al over de 100 likes maar ook via een actie en daar krijg je niet echt directe klanten van. Wel goed voor de naamsbekendheid! En daar komen op de lange termijn dan toch misschien weer via via klanten van ;-)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:08

Ok, zal ik ook eens naar kijken.

Zag ook dat je een facebook button op je site kunt plaatsen, helaas is mij dit nog niet gelukt.........

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:23

Ik twijfel nog of ik voor (bruids)fotografie mijn eigen account ga gebruiken, of toch een bedrijfspagina maak.

Joyce, ik ga meedoen aan een ontwerpwedstrijd voor een laatmiddeleeuwse tuin bij ridderhofstad ’t Huys Dever in Lisse. Deze is uitgeschreven door het vakblad Tuin & Landschap. Beetje jammer dat het zo ver weg is voor mij, want ik moet er toch wel minstens één keertje gaan kijken. De eerste prijs is € 1000,- maargoed, er is natuurlijk wel een kleine kans om dat te winnen, maar ik ga mijn best doen!

.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:42