Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:29

Ga dan aan de Hart v. Brabant laan wonen, dichtbij station, de stad en de uni. ;)
Hoezo moet je volgend jaar naar Eindhoven dan?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:30

Oh lekker! Is ook een fijnere buurt dan Tilburg-oost denk ik :)

mijn school verhuist naar Eindhoven.
Maar in de Genneperparken.. ^) Wat betekend dat het bijna niet haalbaar is vanuit Tilburg.
Dan zit ik op ruim een uur reizen..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:37

Haha het Tilburg-oost waar ik woon kan bijna niet netter hoor. :) Woon in een gezinswijk met best dure huizen en gezinnen met kleine kindjes. :)

Ah dat is minder idd, ook vreemd dat een school zomaar verhuist. :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:53

Juul schreef:
Oohh meiden ik heb ook weer een update :)) Vanochtend die kamer in a'dam centrum bezichtigd.. Ik wil m heel graag hebben! 't is echt een leuk buurtje, wel een hokkie maarja, dat is dan maar zo! Wel ruime gem. keuken + zithoekje enzo. En gedeelde tuin/ balkon etc. Alleeen dr was dus zo'n jongen ook, en ik vraag van hoeveelste ben jij dan? Hij zo ja ik ben eerste.... ik denk echt shiitt.. dus ik vraag van ga je hem accepteren? Maar daar was hij nogal vaag over :') Mja ben wel bang dat hij hem neemt, of anders een van de andere 3 die voor me zijn..... Mjaa duimen maar!

Ik hoop dat je hem krijgt. :j Wanneer weet je het?

Nou, voor mij komt nu het leuke gedeelte. Decoratie dingetjes aanschaffen voor mijn kamer! :D Aangezien ik ook nog servies, een waterkoker en verf nodig heb moet ik me wel heel erg inhouden, vanwege het geld. :=
maar decoreren met nutteloze dingen is zo leuk! <3

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 12:19

Ik wil nog niets gaan verven enzo. Kijk eerst wel of ik deze kamer heel erg leuk vind en dan wel ik dat wel doen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:24

Ik verf ook alleen mijn meubels. :j Muren, mogen helaas niet geverfd worden. Had ik wel graag gewild, maar ach.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:52

Halloooo!! Hier een berichtje vanuit me nieuwe kamertje! :)

Ben helemaal geinstalleerd en ga hier vannacht ook slapen, heb ik dat maar vast gehad haha. Zijn geen huisgenootjes thuis, dus ga morgen even kaartje kopen en neerleggen als ik weg ga om me even voor te stellen enzo :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:56

Nou ik heb een bureaustoel gekocht en die kan wel mee in de trein. :j Alle onderdelen los zijn niet zo heel groot dus ik stop het gewoon in een weekendtas.

Spannend Marlous! Ik ga volgende week voor het eerst 2 nachtjes er slapen. Leuk idee van dat kaartje!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:00

Ja vin t ook wel betje raar, ik woon nu aan een vrij drukke weg hier. Iig drukker dan thuis dus hoor veel meer, of nouja het is dichterbij.... haha maar komt wel goed :)
Me kamer is nog niet helemaal af, me klok moet ik nog ophangen, maar mag geen gaten in de muur maken enzo dus moet met n lijntje aan n rails van aan het plafond. Maar de lijntjes moet ik nog kopen haha ook heb ik nog lege fotolijstjes, waar ik dus nog leuke foto's in moet doen. Maar dat komt allemaal nog wel :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:43

Hey meiden! Jullie zijn dus ook al lekker druk :)) .
Maandag en gister heb ik samen met mijn moeder m'n kamer geschilderd. Is nu bijna af, alleen nog wat houtwerk, maar dat doen we later wel. Op de ikea site heb ik al een boodschappenlijstje gemaakt zodat we vrijdag alles meteen kunnen halen op de juiste plek. Dan zetten we het al deels in elkaar en zondag dan de rest. Zondag blijf ik er ook meteen slapen. Spannend!

Ik heb trouwens wel al 3 huisgenootjes ontmoet :) .

Hoe is het nu gegaan met die kamer Juul?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:15

Ik mag gelukkig wel schilderen, als ik alles maar weer wit maak als ik er uit ga haha :D
Leuk zeg Marlous! Jammer dat er nog geen huisgenootjes zijn, wel een goed idee van dat kaartje!

Welke kleur heb je geschilderd Millenium?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:34

Zo mensen wat kletsen jullie veel, heb 20 pagina's moeten bijlezen ofzo :+ Maar leuk om die foto's te zien van studentenkamers! Kunnen we nog wat ideeën van elkaar opdoen enzo :j Ik zal ook foto's plaatsen als ik er weer eens ben. Ben het eerste weekend van augustus naar mijn kamer gegaan om alles in te richten. Ben nu nog thuis bezig om een simpel gordijntje met foto's van vriendinnen en kraaltjes etc op te fleuren. Heb zelf een kamer op loopafstand van school/centrum etc van 19 m2 met wastafel erin en voor de rest keuken/badkamer/wc gedeeld. Dus afgezien van dat is de kamer klaar. Heb met behulp van gordijnen een soort afscheiding gemaakt tussen slaap en leefgedeelte en dat is heel leuk geworden maar dat laat ik jullie nog wel zien eind augustus met foto's haha :D
Doen jullie allemaal mee met de introductieweek? Ik wel, al ben ik wel zenuwachtig, wat nou als niemand mij leuk vind hahaha :') Niemand van bij mij uit de buurt gaat in dezelfde stad of zelfs maar in die kant van het land studeren (krijg je als je als limburger uit maastricht naar leeuwarden verhuist :') ) dus ken er nog niemand. Maar het komt vast wel goed :+
Aan de ene kant heb ik veel zin erin maar aan de andere kant ga ik mijn vrienden hier ontzettend missen. Maar daar hebben we de weekenden voor natuurlijk :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:41

Pff, hoe lang is dat wel niet reizen dan?
Maastricht - Leeuwarden is wel zowat de grootste afstand die je kunt hebben hier in NL :')

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:51

4 uur en 23 min :') Met de trein dan alleen eah :') en dat is met overstaptijd erbij vanaf het station in het dorp waar ik woon (in de buurt van Maastricht, maar denk zeg dat maar dat kennen jullie tenminste :+) tot station Leeuwarden. En dan moet ik nog met het fietsje enzo dus ben in totaal zo'n 4 uur en 45 min dan kwijt denk ik. Oftewel op kamers gaan is toch wel nodig _O- op en neer elke dag is gewoon niet te doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:17

Ik zou dat voor de weekenden al erg ver vinden.. :P

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:37

Haha is het ook wel. Maar ja het is opzich best nog te doen, in ieder geval die keer dat ik voor de opendag en de meeloopdag erheen was gereisd viel het wel mee. Maar ik moet sowieso af en toe terug in het weekend voor mijn beste vriendin, die is gezakt en zal gewoon nog een keer het examenjaar moeten doen, het arme kind. Dus dan kom ik gezellig terug om te stappen met de vrienden en vriendinnen die ik hier heb :D Of ik ga naar een andere vriendin die in utrecht gaat studeren, dat ligt wat centraler voor iedereen :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:55

Hierbij mijn foto's. Ik ben geen goede fotograaf, dus een goede indruk van de hele ruimte kan ik jullie hiermee niet geven.
Maar hopelijk hebben jullie zo toch enig idee van de ruimte en de verschillende componenten in de kamer. Het is nog wat kaal, maar ik ben dan ook nog niet klaar.
De tafel met stoelen en een fauteuil moeten er nog in. Verder komen er nog kastdeuren in die inbouwkast, zodat je alleen de bovenste 3 planken nog ziet.
Ook moet het natuurlijk nog wat verder aangekleed worden met foto's etc, en de oven komt nog op een keukentrolley te staan met die mandjes eronder.
Maar al met al is de kamer erg opgeknapt en ga ik er zeker iets leuks van maken wat helemaal naar mijn zin is denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De action klok

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SanderD op 17-08-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag maximaal 2 foto's per post in topics, dankjewel!

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:21

Wauw, mooie kamer Phylos! Lekker licht ingericht ook :) waar ga je de tafel ed. zetten? hoeveel m² is 'ie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:23

Hele mooie kamer idd phylos, super leuk al dat wit!!

Ik hoor do of vrij of ik hem krijg.. ohh ik wil 'm zo graag! := Als ik 'm heb kan ik er volgende week al in!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:34

Super kamer Phylos! Heb je een eigen keuken? :wow: *Jaloers*. ;) Lekker neutraal ingericht, vind het altijd wel mooi!
Laatst bijgewerkt door Yipee op 17-08-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:38

Oooh phylos wat mooi! Goed ingericht zeg, en wat chill dat je een eigen keuken hebt!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:40

Gaaf, zo met al dat wit Phylos :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:45

Bedankt allemaal!
Ja ik houd zelf erg van wit gecombineerd met bruintinten, en voor de kleur ga ik of oudroze of lichtblauw gebruiken bij de kaarsen en in de kussens. Ik zal ook foto's maken als ik mijn dekbed + sprei en de andere asseccoires erin heb gezet. En wit (het is een beetje creme) was de standaardkleur en in die staat moet je hem ook weer opleveren, tenzij de volgende huurder dit mooi vindt of het zelf wil schilderen, dus het is ook gewoon praktisch zo. En het houd de kamer heel licht natuurlijk
Eigen keuken is inderdaad heel fijn en helemaal nieuw. Het is 20m2 en bij mij aan de achterkant zit nog een balkon (gezamelijk).
De tafel komt horizontaal tegen de schouw aan. En de fauteuil komt in het hoekje bij de tv. Die tv is trouwens even voor nood. Ik wacht nog op een mooie aanbieding van een led tv

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:50

wauw super mooie kamer Phylos! En idd luxe een eigen keuken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:20

Wauw, ik vind 't ook een hele mooie kamer! :j
Lekkere frisse kamer met al die ruimte en die kleuren!