Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:52

vandaag terug gebeld na aanleiding van mijn sollicitatie.
Woensdag kan ik langs komen voor een gesprek!
Al vonden ze me wel jong,maar mag dus proberen een goed woordje te doen!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:47

Mag ik mij hier ook melden?

Na 7 jaar met plezier bij een bedrijf (noem liever geen naam) te hebben gewerkt, ben ik op zoek naar wat nieuws. Heb de Has gedaan, short course bij de Uni in London.

Heb nu wel wat dingen lopen, volgende week vrijdag een sollicitatie-gesprek, en de week erop bij een ander bedrijf een dag meelopen. Maar het valt me niet mee, de vacatures die ik zie!

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:06

Nou, ik heb verlenging gekregen/ genomen, ik heb afgesproken dat ik alleen 's ochtends ga werken daar.
Heb ik ook wat meer tijd om te solliciteren.
Heb een baan aangeboden gekregen voor 2 dagen. Ik vind het op zich wel leuk, ik wil alleen (ook) bij een
transportbedrijf werken (bijv. als assistent planner) om vervolgens mijn vrachtwagenrijbewijs te halen,
als ik het dan haal heb ik gelijk een bedrijf waar ik op de vrachtauto kan rijden.... Ik vind dat echt supergaaf,
echt een uitdaging voor me. 8-)

Toekomstplannen, zie ze maar waar te maken... zeker als er tot nu toe maar weinig transportbedrijven meewerken... ;(

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:33

Darkmoon er zijn toch best veel bedrijven die een gedeelte van je opleiding betalen en waar je dan voor in dienst komt? Ik moet trouwens zeggen dan de meeste chauffeurs, planner worden en niet andersom. Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :o

Van mijn lopende vacatures heb ik nog niks gehoord, dit weekend maar weer eens verder zoeken...

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:40

joyce2 schreef:
@Joolien: Mij leek het werk als intercedent ook heel leuk, maar omdat ik geen relevante opleiding of werkervaring heb, ben ik al een stuk of 6x afgewezen, dus ik ben gestopt met reageren op die vacatures... Maarja, niet geschoten altijd mis! Misschien dat ze in jou regio wel wat flexibeler daar in zijn!

Joyce, ik zoek nog drie intercedetes in Huis ter Heide. Maar volgens mij kan ik me van een aantal maanden geleden herinneren dat je een vrij hoge salarisindicatie had. PB me anders even.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:43

Een collega van mijn vriend was planner toen chauffeur en gaat toch weer plannen.

Nog 3 dagen dat weet ik eindelijk of ze voor mij of de ander kiezen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:12

Solliciteren jullie ook op vacatures waar ze vaardigheden/diploma's voor vragen en die je niet hebt?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:21

Goedzo Paula, gefeliciteerd :D

Ik heb ook reactie gekregen op mijn brief waarin ik solliciteerde voor Sales intercedent! Ik heb morgen een online assesment, daarna gelijk telefonische feedback en als het assesment goed genoeg is gemaakt dan heb ik aanstaande donderdag een sollicitatiegesprek :D Ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:47

Ik heb vandaag gewerkt voor een evenementenbureau, dus ik heb iig iets. Vandaag zat ik bij een springkussen, was best leuk. Ben echt megabruin geworden doordat ik van 11 tot 5 in de zon heb gezeten :P

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:43

CynthiaV schreef:
Darkmoon er zijn toch best veel bedrijven die een gedeelte van je opleiding betalen en waar je dan voor in dienst komt? Ik moet trouwens zeggen dan de meeste chauffeurs, planner worden en niet andersom. Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :o

Van mijn lopende vacatures heb ik nog niks gehoord, dit weekend maar weer eens verder zoeken...

Het is voor mijn gevoel de enige manier om via een administratieve/ assistent planner functie binnen te komen, omdat ik bang ben als ik eenmaal mijn vrachtwagenrijbewijs heb, ik niet aan de slag kan gaan (geen ervaring en veel chauffeurs beschikbaar).

Pascal schreef:
Een collega van mijn vriend was planner toen chauffeur en gaat toch weer plannen.

Nog 3 dagen dat weet ik eindelijk of ze voor mij of de ander kiezen!

Bij hetzelfde bedrijf? Planner zelf lijkt me niks (stress en alle gezeur als het niet goed loopt) maar chauffeur zijn lijkt me geweldig. Daarom zoek ik een bedrijf waar ik assistent planner kan zijn (heb ik in ieder geval iets om op terug te vallen) en geleidelijk mijn rijbewijs te halen (wellicht betaald bedrijf ook nog wat mee). Maar zie maar een bedrijf te vinden in deze tijd...
Ik duim in ieder geval voor je dat je een positieve reactie krijgt van het bedrijf waar je hebt gesolliciteerd. *\o/*

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:53

Nee niet bij hetzelfde bedrijf!
Hij gaat nu bij een ander transport bedrijf werken.

Nou mijn vriend is int. Nat. Chauffeur en dat is ook niet altijd leuk. En goed gepland, dat ik soms denk dat had ik beter kunnen doen!

Ja ik hoop het ook dat ze mij willen hebben!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:38

Hallo allemaal!

Ik wil me hier ook graag komen melden, helaas zit ik ook al een poos zonder werk ;( .

Ik ben 7,5 jaar werkzaam geweest in de uitzendbranche (2 werkgevers). Helaas is mijn 3e tijdelijke contract bij een grote uitzendorganisatie destijds niet omgezet naar een vast contract ivm de crisis. Hierna ben ik via hen terecht gekomen bij een klant waar ik als administratief medewerker heb gewerkt. Eind augustus is ons zoontje geboren en aangezien er binnen dit bedrijf geen parttime mogelijkheden waren liep mijn contract af tijdens mijn verlof. Sinds half november ben ik dus op zoek naar een nieuwe baan.

Ik solliciteer ik me een ongeluk maar het heeft tot op heden nog niets concreets opgeleverd. Het aanbod PT administratieve vacatures is al niet om over een huis te schrijven en als ze er al zijn ben ik zeker niet de enige die reageert.... Ik ben inmiddels 4x op gesprek geweest waarvan de laatste 2 vorige week en vandaag waren. Na het eerste gesprek ben ik afgewezen. De 2e functie was erg leuk maar voor mij niet haalbaar met de kleine en helaas tijdelijk.

Afgelopen vrijdag heb ik een heel leuk gesprek gehad bij een bedrijf waar ik mezelf al helemaal zie zitten. Ik verwachtte vandaag terugkoppeling (loopt via een uzb) maar helaas was er nog niets bekend. Morgen hoop ik hier meer over te weten.

Vandaag had ik een gesprek bij mijn oude werkgever (grote uitzendorganisatie) op een andere locatie. Hier zal niets uitkomen aangezien de voorwaarden dermate zijn veranderd dat ik het zelf eigenlijk niet meer zie zitten om terug te keren. Erg jammer want ik heb altijd met veel plezier bij deze organisatie gewerkt. Een onwijs min-max contract, honderden euro's minder aan salaris en tijdelijke (korte) contracten zonder uitzicht op een vast contract maken het echter niet aantrekkelijk...

Een functie binnen de uitzendbranche lijkt zowiezo al nagenoeg onmogelijk aangezien er echt overal fulltimers gezocht worden. Ik blijf stug reageren op de fulltime functies binnen de uitzendbranche, ik ben ook al vaak benaderd maar zodra ze horen/lezen dat ik PT beschikbaar ben dan zijn er geen mogelijkheden.... Erg balen dus....

Hopelijk komt er iets uit het gesprek van vrijdag. Ik ben zo bang om weer teleurgesteld te worden, begin er na al die afwijzingen een beetje moedeloos van te worden.... Nooit geweten dat het zo moeilijk zou zijn om een parttime baan te vinden die nog enigzins interessant is :\

Pffff, net weer een rondje i-net gehad maar weer 0,0 te vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:11

Helaas Welkom Marchal...

Ik ben gister gebeld door adecco dat ze iets voor me hebben en ik ben voorgesteld aan het bedrijf, ik hoop zo dat het wat wordt.
Het is een functie voor 5 ochtenden in de week als receptioniste/manusje van alles. Klinkt wel heel leuk :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:19

Ik vind de site van randstad echt waardeloos.
Allemaal vacature's voor KPN, DUO en ander callcenters.
En dan maar roepen van een super salaris van € 11,- bruto maar wel HBO vragen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:22

11 euro bruto is toch bijna 2000 euro in de maand, niet slecht voor een startende HBO'er in deze arbeidsmarkt hoor..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:32

SaNNeS88 schreef:
11 euro bruto is toch bijna 2000 euro in de maand, niet slecht voor een startende HBO'er in deze arbeidsmarkt hoor..

Moet zeggen dat ik het nogal een verschil vind.
Aangezien ik nu ongeschoold werk doe voor € 10,16 per uur
Vind ik een HBO functie voor €11,- per uur erg weinig.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:33

het is toch echt een normaal startsalaris :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:55

Tja ik verdien nu nog niet eens 10 euro per uur. :oo

En dat terwijl ik 34 jaar ben. ^)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:00

Voor salaris ben ik ook wel bang, ik verdien nu 10,16 netto per uur en ik hoop dat ik dat in een fulltime functie toch wel kan behouden, en eigenlijk het liefst iets meer...

Net mijn assessments achter de rug, lastig hoor!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:03

Marcella schreef:
Tja ik verdien nu nog niet eens 10 euro per uur. :oo

En dat terwijl ik 34 jaar ben. ^)

Mag ik vragen wat voor werk je doet?
Ik heb het trouwens over bruto bedrag per uur.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:37

ja iedereen schreeuwt inderdaad dat ze SUPER salarissen bieden,..
maar ook ik vind 11 euri BRUTO echt niet veel,... (maar heb ook 13 jaar werkervaring)
maar goed daar zijn de tijden naar,.. ze kunnen mensen zat krijgen die er wel voor werken,..

ik heb zojuist ook weer op een vacature gereageerd, of eigenlijk 2, maar in 1 brief gedaan,..
verder lopen er nog 3 dingen, hoop dat ik daar snel wat van terug hoor, maar verwacht het niet..
Schiet niet op zo,..

Jolien, kun je niet vaker werken voor dat entertainmentbureau?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:39

Heb van 1 sollicitatie nog steeds niets gehoord.
Straks de persoon maar ff een bericht sturen (zit ook op bokt).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:00

Net een telefoontje gehad; mijn assessments zijn goed gegaan dus ik mag morgen op gesprek komen :D Ik heb er zin in!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:15

Gefeliciteerd Kieffer!! Veel succes!

Heb ik net met pijn en moeite een mail gestuurd naar de big boss waar ik in januari gesolliciteerd heb, waar ik ook aangenomen ben, maar waar helaas een heeeeeeeel groot salarisverschil in zat,... (400 euri)
WERKT IE ER NIET MEER, grr
Zie de vacature nu al weer even open staan maar dan in een hogere salarisschaal dus dacht,.. eens even informeren of er nu wel meer ruimte is en ook maar aangegeven dat ik nog steeds geinteresseerd ben.
Hij had me toen persoonlijk gebeld om er toch nog over na te denken, was een heel aardige man,..
Normaal zou ik nooit zo mailen maar aangezien ik zag dat de functie nu wel een schaal hoger zit dacht ik,.. hmm proberen. Kreeg wel een antwoordmail dat ie er neit meer werkte met een privemailadres, maar dat is ook zo wat haha,..

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:35

afgewezen , omdat ze me alsnog erg jong vonden.. erg balen ..
maar weer verder solliciteren enzo:)