Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:12

Productiebaan vacature gevonden voor in de Waardepolder,het is volgens kantoor uren en niet via uitzendbureau dus vast dienstverband.

gevraagd; 0 maanden productie ervaring.

Heb al meer dan een jaar productie ervaring dus dat scheelt :+ (+de 3 weken ebrij van Edilon)
Vervaldatum was eind mei dus zal nog wel nieuw zijn.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:13

Ik zat toevallig naast een meisje wat afgelopen januari haar master marketing had gehaald. Die kreeg een functie aangeboden medewerker binnendienst (mbo niveau 3).
Ik kreeg dus net weer een afwijzing binnen voor een soortgelijke functie, voel me hier door behoorlijk bagger. Elk jaar mijn schoolgeld bij elkaar schrapen (dit is voor mij elk jaar een maandloon) en dan nog geen kans hebben.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:26

Lieve mensen ik heb nog steeds een baan voor jullie, als groom in Duitsland. Na jah, ik niet de chef. Dus als je echt wil werken en je hebt ervaring. Pb me maar!!!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:41

Sieppus schreef:
Lieve mensen ik heb nog steeds een baan voor jullie, als groom in Duitsland. Na jah, ik niet de chef. Dus als je echt wil werken en je hebt ervaring. Pb me maar!!!

het gaat er denk ik niet om dat we niet willen werken
maar waar laat je je eigen paard en partner en kind?
mogen die mee naar duitsland?

x_Jeanine_x

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:45

Bokkers,

Degene die nog een baantje/vakantie werk zoeken???

Centerparcs zoekt nog mensen :)
op alle parken! http://www.centerparcs.nl/info/NL/NL/HRM/Home

Werken bij Centerparcs Heijderbos? In Gennep, onder Nijmegen.
is 15 mei de banenmarkt!

Meer info?
Kan je mij PB'en (werk bij Heijderbos)
Of Centerparcs zelf mailen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:05

x_Jeanine_x schreef:
Bokkers,

is 15 mei de banenmarkt!

Meer info?

Dat lijkt me nou echt leuk werk, wel keihard werken heb ik vernomen van mij neef (sportscafe eemhof)
Maar helaas zit er niet echt een CP hier in de buurt, dichtsbij is Eemhof en das alsnog 3 kwartier zonder file.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:08

x_Jeanine_x schreef:
Bokkers,

is 15 mei de banenmarkt!

Meer info?

ZIjn dit ook de weekenden of doordeweeks/avonden

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:44

Jep, je hebt verschillende diensten :)

Uhm, Heijderbos, is voor mij ook bijna 45 minuten met de auto :o
Ik zit in het zwembad, maar wel super leuk, en kei gezellig :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:19

dide schreef:
Elicious lijkt me erg irritant, maar misschien is hij wel ziek.
Ik heb net een gesprek gehad voor een baan als cassiere. Als ik aangenomen word krijg ik het geweldige loon van €700 in de maand voor 40 uur in de week :+ ... Ik heb wel doorgroei mogelijkheden (godzijdank), maar als de nood niet zo hoog was geweest dan ik er vriendelijk voor bedankt :Y) .

Echt??? Een bijstandsuitkering is meer :=

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:42

ik heb morgen ook een gesprek bij de tnt en bij een bedrijf wat demonstraties doet. Zo heb je weken geen gesprek en zo 3 in twee dagen.

Voor de demonstraties moet ik wel een zzp nummer aanvragen, maar het betaald flink dus ik denk wel dat dat loont. Heeft iemand hier er misschien ervaring mee?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:39

Ineke2 schreef:
dide schreef:
Elicious lijkt me erg irritant, maar misschien is hij wel ziek.
Ik heb net een gesprek gehad voor een baan als cassiere. Als ik aangenomen word krijg ik het geweldige loon van €700 in de maand voor 40 uur in de week :+ ... Ik heb wel doorgroei mogelijkheden (godzijdank), maar als de nood niet zo hoog was geweest dan ik er vriendelijk voor bedankt :Y) .

Echt??? Een bijstandsuitkering is meer :=

ja maar die krijg je alleen als je 27 of ouder bent
anders krijg je jongeren uitkering dat is net zoveel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:53

Citaat:

Ik kreeg in 2007 toen ik helaas geen baan had een bijstandsuitkering van rond de 700 euro netto. Ik was toen 25/26 jaar dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt?
In elk geval vind ik dat die supermarkt schandalig weinig betaald voor 40 uur hard werken :oo

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:09

Het is inderdaad schandalig weinig :( .
Ik zou zeggen als de regering wil dat de Nederlandse burger weer meer uit gaat geven: Breng het minimum (jeugd) loon omhoog :+ !

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:17

We mogen blij zijn als het niet verlaagd wordt, geloof dat dat alweer nieuwe plannen waren :\

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:22

Dan is werken toch niet leuk meer? Met dit loon moet je al aardig op een houtje bijten laat staan als ze er weer wat vanaf halen.
Ik heb echt respect voor de mensen die van dit loon een gezin te onderhouden hebben!
Wat is eigenlijk de reden dat het naar beneden moet? Om minder midden en klein bedrijven over de kop te laten gaan?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:26

Via de uitzendbureau verdiende ik al dik 198 euro p/mdus x 4 792.
Ben nog 21:)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:41

Hoe oud ben je eigelijk Dide?
Ik heb geen idee waarom die plannen er zijn.. Vind het zelf ook belachelijk. De hoge pieven in zo'n bedrijf lachen zich vast kappot dat er mensen voor zo weinig komen werken.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:58

Ik ben nu 19 jaartjes oud.
En ik denk inderdaad dat de werkgevers weer heel hard zitten te lachen! Die verlengen de contracten van mensen die het minimum loon hebben niet meer. De nieuwe lading mag dan binnen komen omdat ze nog minder kosten. Het irritante is dat ze het ook nog kunnen flikken ook, de banen zijn zo schaars dat zelfs die banen makkelijk bezet worden.
Ik kan me er echt ontzettend boos om maken! Sommige mensen kunnen gewoon niet beter (en dat is in mijn ogen echt niet erg) en die zijn de dupe al doen ze nog zo hun best. Net zoals uitkeringen voor mensen die echt niet kunnen werken (denkend aan (meervoudige) gehandicapten). Die moeten altijd rondkomen van de minimale bijstand. Dat betekend dus bij kinderen of familie van minder bedeelden (of overledenen) dat ze NIETS kunnen doen want de verzorging die de mensen vaak nodig hebben kost al hun bijstand. Als dit nog minder word kunnen ze helemaal niets meer doen, zelfs een setje nieuwe kleren voor de zomer is dan teveel gevraagd.
Nederland begint steeds meer een andere (in mijn opzicht verkeerde) mentaliteit te krijgen. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken!

Zo ik heb even mijn hart gelucht :+ .

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 07:21

Weet iemand of je als je contract verlengd wordt weer opnieuw een 0-uren contract mag krijgen?
Ik werk als bijbaantje in de thuiszorg, op oproep en dus met een 0 uren contract.
Mn contract moet bijna verlengt worden, en ga vandaag solliciteren voor een hogere functie (ook op oproep) binnen het bedrijf. Mogen ze me steeds weer een 0 uren contract geven? Ik wil zelf namelijk heel graag wat meer zekerheid ......

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:16

Het is een contract verlenning.

Ze mogen altijd verminderen of wat anders want het is en blijft een aanbod. Maar meeste bedrijven verlengen het gelukkig gewoon met de standaard voorwaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:56

Elicious: als je nu ook een 0-uren contract hebt, mogen ze dat verlengen. Ze mogen je meer uren geven maar zijn je niks verplicht, gezien je nu ook op oproepbasis werkt.
Als ze namelijk iedereen die eerst een 0-uren contract heeft, een meer-uren-contract zouden moeten geven, hadden ze teveel mensen op den duur. En in de zorg zijn ze al zo strikt met de uren (ik heb op de administratie gewerkt in de thuiszorg in het verleden, vreselijk, alles tot op de minuut registreren)...

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:14

Nou ik heb nog niks gevonden... :(
Alleen een afwijzing om de dingen die ik had ingevuld, daar hadden ze geen passende vacature bij.. %) Vreemd want het was gewoon je naam, woonplaats en standaard dingen. Verder niks van wat je zou willen ed. Het ging om vakantiewerk in een verzorgingstehuis. En heb zelf nog hier in m'n dorpje hetzelfde gedaan! Pfff je word er toch gek van!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:55

Ineke2 schreef:
Citaat:

Ik kreeg in 2007 toen ik helaas geen baan had een bijstandsuitkering van rond de 700 euro netto. Ik was toen 25/26 jaar dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt?
In elk geval vind ik dat die supermarkt schandalig weinig betaald voor 40 uur hard werken :oo

dat is dan geen bijstandsuitkering geweest maar een uitkering via de wet wij dat is dus een jongeren uitkering van 700 netto per maand.
bijstand krijg je allen als je 27 of ouder bent het bedrag wat je dan krijg is is dan ook meer.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:20

dide schreef:
En ik denk inderdaad dat de werkgevers weer heel hard zitten te lachen! Die verlengen de contracten van mensen die het minimum loon hebben niet meer. De nieuwe lading mag dan binnen komen omdat ze nog minder kosten. Het irritante is dat ze het ook nog kunnen flikken ook, de banen zijn zo schaars dat zelfs die banen makkelijk bezet worden.
Ik kan me er echt ontzettend boos om maken! Sommige mensen kunnen gewoon niet beter (en dat is in mijn ogen echt niet erg) en die zijn de dupe al doen ze nog zo hun best. Net zoals uitkeringen voor mensen die echt niet kunnen werken (denkend aan (meervoudige) gehandicapten). Die moeten altijd rondkomen van de minimale bijstand. Dat betekend dus bij kinderen of familie van minder bedeelden (of overledenen) dat ze NIETS kunnen doen want de verzorging die de mensen vaak nodig hebben kost al hun bijstand. Als dit nog minder word kunnen ze helemaal niets meer doen, zelfs een setje nieuwe kleren voor de zomer is dan teveel gevraagd.
Nederland begint steeds meer een andere (in mijn opzicht verkeerde) mentaliteit te krijgen. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken!

Zo ik heb even mijn hart gelucht :+ .

Mijn vriend is werkgever ook de mijne en ik heb zelf een aantal jaren een eigen bedrijfje gehad. Geloof me de meeste werkgevers willen heus wel, maar je wil niet weten hoe moeilijk het vaak is. Nu is het bedrijf van mijn vriend op randje van de afgrond en proberen we dus alles met zijn 2e en wat jeugd rond te breien. Je wil niet weten heoveel stress wij de afgelopen jaren door maken en eigelijk altijd hebben. Als ik dat het nieuws kijk 's avonds kijk ik echt met verbazing naar al die gasten die staken. Kom op wees blioj dat je werk hebt. Het probleem is dat er veel te luxe en extra's door vakbonden zijn geeist en wat nu voor werkgevers haast niet op te brengen is. Daarnaast in de tijd dat wij personeel konden betalen, was er geen hond die wilden werken in ons bedrijf. Le laag, te vies te zwaar etc. Maar wel een bosje bloemen willen voor moeders de vrouw.

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:58

dide schreef:
ik heb morgen ook een gesprek bij de tnt en bij een bedrijf wat demonstraties doet. Zo heb je weken geen gesprek en zo 3 in twee dagen.

Voor de demonstraties moet ik wel een zzp nummer aanvragen, maar het betaald flink dus ik denk wel dat dat loont. Heeft iemand hier er misschien ervaring mee?

Als zzp-er moet je op jaarbasis voor 3 verschillende werkgevers gewerkt hebben volgens mij...