sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:35

Ik zorg wel altijd dat ik een telefoonnummer bij me heb, er kan onderweg namelijk wel wat gebeuren en dan kun je bellen in geval van nood, maar ik weet niet of jij een mobiel hebt?
Het is wel spijtig, maar het gesprek ging goed, dus even de moed erin houden. *LOL*

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:41

Ik neem altijd advertentie mee, dus daar staan ook tel.nummer erin. Maar dat is meer om te vragen over werkzaamheden en andere dingen.

Voor jullie, horenden, is het wel makkelijk om gaan bellen naar een kantoor. Maar voor mij is het niet zo makkelijk en heb veel moeite met mobiele telefoon (teveel storing en vaak te zacht). Ik ben helaas afhankelijk van een huistelefoon.

Voor degene die in de buurt van Den Bosch woont of regelmatig over A59 rijdt. Hoe is het met de drukte op dat snelweg en vooral in de ochtenduren? Dat wil ik graag weten ivm vacature bij een accountantskantoor in Den Bosch. Ikzelf woon in Nijmegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:54

ja daar heb je gelijk in, maar er zijn toch speciale mobieltjes voor slechthorende?
maar ik snap wel het probleem hoor, je belt niet zo makkelijk in de auto op om te vragen waar het zit

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:55

Je kan op http://routeplanner.9292ov.nl kijken, die betrekken historische filegegevens bij het berekenen van je reistijd. Je kan ook overwegen om te de trein te gaan, rechtstreekse verbinding toch?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:03

Ik ben ook weleens hopeloos verdwaald en ik was ook nog eens vergeten het nummer van het bedrijf op te schrijven Gestoord Gelukkig bestaat er nummerinfo en kon ik het zo achterhalen, maar echt handig is het natuulijk niet. Ik snap dat het voor jou nog veel onhandiger is Goldenflower. Anders is het misschien een tip om een dag van tevoren alvast naar het bedrijf te rijden, dan weet je precies de route en zul je niet meer zo snel verdwalen.
Hopelijk is je gesprek voldoende geweest om verder te mogen!

Kaatje77, wat fijn dat je (bijna) een baan hebt!! Hopelijk valt het salaris en de voorwaarden ook mee!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:51

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!

IK BEN NIET MEER WERKLOOS. Vork

Sorry, voor de grote letters, maar ben zo blij. *LOL*

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:54

Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij!

Bevalt je nieuwe salaris goed? Knipoog Tong uitsteken Ga je volgende week maandag beginnen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:57

gefeliciteeeeerd kaatje Haha!
dus maandag moet je aan de slag Haha!

heb je trouwens nog iets van dragons den gehoorD?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:27

Maandag beginnen en salaris was meer dan mijn manneke verdient. Nagelbijten / Gniffelen
Nu was ik met mijn vorige baan ook de meest verdiener, maar het is wel grappig. Clown

Van Dragon's Den nog niks gehoord.
Sluitingsdatum is nu ineens 10 april geworden. Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:09

nou die verzetten ze dus elke keer weer?

ooooew is ie nu niet op zijn ego getrapt?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:20

Ja, wordt er een beetje kriegel van. Boos!

Nee hoor, manneke sloeg bijna steil achterover. Clown

Zal wel aan mijn charmes liggen. Nagelbijten / Gniffelen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:37

Gefeliciteerd met je baan Kaatje! Ik had nog een uitnodiging open staan voor een tweede gesprek. Vier maanden (!) geleden gehoord dat ik tzt uitgenodigd zou worden, nóóit meer wat van gehoord. Heb net maar bijzonder zakelijk meegedeeld dat ik een andere baan heb en geen interesse. Wat is dat nou voor onbeschoft gedrag, beetje niets meer van je laten horen Boos!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:24

@Soda: Dat is wel klote als ze een belofte doen, maar niet hun belofte nakomt. Boos! Zoiets kun je beter kwijt dan rijk worden. Extreme duivel Het is wel goed dat je maar een smoesje verzon. Wie weet, had je niet naar je zin als je daar werkte. Zeker als ik je verhaal lees, dat het liefst VIER maanden heeft geduurd!

Ik had ook zoiets meegemaakt. Ik had ruim een maand geleden een gesprek gehad en een week later zou ik horen of ik wel of niet langs mag komen. Maar nooit meer van gehoord ondanks ik een paar keer heb gebeld en gemaild. Dus heb hun naam met rode pen doorgestreept. Haha! Ik vind hun gewoon ongemanierd. Boos!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:47

Nou ja, het was niet echt een smoesje want ik heb ook écht een andere baan. Als dat niet zo was geweest, had ik gewoon gezegd dat ik niet wil werken voor een organisatie die zo slordig om gaat met andere mensen. Het was meer bedoeld als een klacht tegen de onzorgvuldigheid waarmee er maar wordt omgesprongen met sollicitanten. Alsof solliciteren nog niet vervelend genoeg is, dan kunnen bedrijven toch het fatsoen opbrengen je op de hoogte te houden van het verloop van de procedure?!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:23

Soda schreef:
Nou ja, het was niet echt een smoesje want ik heb ook écht een andere baan. Als dat niet zo was geweest, had ik gewoon gezegd dat ik niet wil werken voor een organisatie die zo slordig om gaat met andere mensen. Het was meer bedoeld als een klacht tegen de onzorgvuldigheid waarmee er maar wordt omgesprongen met sollicitanten. Alsof solliciteren nog niet vervelend genoeg is, dan kunnen bedrijven toch het fatsoen opbrengen je op de hoogte te houden van het verloop van de procedure?!

Ok. Knipoog Dat klopt helemaal wat je zegt over sollicitatieprocedure. Het is helemaal niet leuk voor ons en we willen ook graag duidelijkheid ipv jezelf afvragen of je wel of niet langs mag komen

-----------------------------------------------------------------------------
Vanochtend had ik ruzie met een geleende tomtom. Hij deed helemaal niet! Boos! Maar gelukkig had ik voor de zekerheid routebeschrijving uitgeprint en een beetje uit mijn hoofd geleerd en ondertussen hoorde ik hele tijd na zoveel meter rechtsaf blabla met eeuwige hokje met route wordt berekend. Gelukkig reed ik in een keer goed. Tong uitsteken Op de snelwegen heb ik nooit probleem (lekker overzichtelijk), maar vind een stad (zeker het centrum Clown ) altijd rampzalig. Op terugweg deed ie wel opeens!

Het gesprek ging goed, vond ik. Haha! In het begin was ik nog gespannen, maar werd wel wat losser na een tijdje. Ik had een gesprek met eigenaar-directeur en heb begrepen dat voor komende 2 maanden lastig is ivm nieuwe medewerkers en stagiaires. Maar hij gaat met een andere accountant bespreken en volgende week krijg ik een bericht van hem. Toen ik in mijn auto stapte, zag ik dat we bijna anderhalf uur heb gepraat! Tot en nu toe is dat een langste gesprek. Ik hoop echt dat ik voor een 2e keer langs mag komen. Het lijkt me een leuke bedrijf en hij was ook aardig.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:11

Vandaag twee gesprekken gehad ... Voormiddag was ok, interessante functie, leuk loon, veel ruimte om te leren, leuk gesprek. Vrees alleen dat ik wat jong voor die functie ben, maar goed we gaan zien. De helft mocht door naar de tweede ronde. Enorm lang wel over mijn stageopdrachten aan het doorbomen geweest, heb ik nog nooit meegemaakt.

Namiddag bij een uitzendkantoor, maar die functie ligt me gewoon niet. Ik kan er niet bij dus dat wordt niets.
Morgen nog eentje bij een selectiekantoor, maandag ook en woensdag bij de mutualiteit! En dan hoop ik dat iemand me wil aannemen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:09

HELP
ik wil een sollicitatie brief maken maar wet niet hoe ik hem verder af moet maken.
wil solliciteren bij intratuin in duiven op de afdeling perkgoed.
nou heb ik wel een stukje maar weet ik niet hoe ik verder moet.
mag ik mijn stuk van de brief hier plaatsen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:32

Natuurlijk, maar ik zie nu al dat je moeite hebt met volledige zinnen maken en het gebruik van hoofdletters. Bloos
(Dit is positieve feedback)
Dus kom maar op met je brief, als je namen etc maar weg laat. Haha!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:41

ik ga hem vanmiddag hier plaatsen staat op andere pc.
maar heb geen moeite met volledige zinnen maken en hoofdletters hoor haha
ik gebruik hier op bokt maar zelden hoofdletters

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:08

Hier dan mijn tekst, maar op de aangegeven plek in de brief moet nog wat komen anders is de brief ook veel te kort.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zou het echt niet weten hoe ik dit moet doen Bloos

Tolkamer, 7 April 2008

Onderwerp: Sollicitatie vacature van afdeling perkgoed.

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik met u van gedachten willen wisselen over de mogelijkheden om bij uw organisatie te komen werken als medewerker van de afdeling perkgoed.
Hier moet nog tekst tussen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 32 uur. De woensdag loop ik stage bij een honden trimsalon. Hopende dat deze brief u aanleiding geeft om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met Vriendelijke Groet,

………………………

Bijlage CV

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:40

Is het een open sollicitatie? Dat zou ik er wel bijvermelden. Ik vind het nog wel erg kort, het is een begin- en een eindzin, dat is wat moeilijk feedback gegeven.
Hondentrimsalon is in ieder geval één woord en ik vraag me af of het nuttig/nodig is om nu al zo gedetailleerd in te gaan op werktijden/uren. Maar dat hangt ook af van het type sollicitatie.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:45

Hyawatta, misschien kun je je brief beter wat opener en vriendelijker opstellen zoals:

Hierbij zend ik u mijn sollicitatie voor de functie op de afdeling perkgoed. Ik stel mijzelf kort aan u voor. Mijn naam is......, ik ben .....jaar en woonachtig in ..... Op dit moment loop ik op woensdag stage als hondentrimster, deze stage duurt tot .......

Dan nog een stukje over waarom je in een tuincentrum wilt werken.

En als afsluiting:
Ik hoop u hiermee een goed beeld te hebben gegeven van mijn motivatie om bij u te solliciteren maar ben gaarne bereid dit in een mondeling gesprek toe te lichten.

Ik vertrouw op een goede ontvangst van deze sollicitatie en wacht uw berichtgeving met spanning af.

Met vriendelijke groet,

Succes in ieder geval!

Ik heb zojuist op een megaleuke advertentie gereageerd en hoewel ik sollicitatiebrieven uit mijn mouw schud, moest ik dit keer toch wel wat langer nadenken. Ik wil precies die indruk maken zodat ik uitgenodigd word. Het zou echt ideaal zijn deze baan!!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:47

oke hartstikke bedankt.
dit is idd ook een nette brief.
Ik ben niet echt goed in dit soort dingen dus schut ze helaas niet zo uit m'n mouw.
op wat voor iets advertentie heb je gereageer dan?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:49

Soda schreef:
Is het een open sollicitatie? Dat zou ik er wel bijvermelden. Ik vind het nog wel erg kort, het is een begin- en een eindzin, dat is wat moeilijk feedback gegeven.
Hondentrimsalon is in ieder geval één woord en ik vraag me af of het nuttig/nodig is om nu al zo gedetailleerd in te gaan op werktijden/uren. Maar dat hangt ook af van het type sollicitatie.

nee is geen open sollicitatie, staat er ook boven Knipoog
vacature
ja vond het juist ook moelijk dat midden stuk, daar ging het mij ook om.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:54

Office manager bij een leuke organisatie en wij gaan verhuizen eind dit jaar en ik denk dat ik dan misschien wel op de fiets kan!