Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus kijken of dat misschien gaat lukken (al weet ik nog niet helemaal waar ik de tijd vandaan moet gaan halen
). Eerst maar eens inschrijven voor mn toefl toets en mn tentamen van vrijdag halen
Ik ben ook een beetje aan het zoeken maar alles is 16+....
Het werkt bij mij ook altijd heel goed als er iemand naast me zit die ook iets aan het doen is, dan voel ik me een soort van verschuldigd om ook wat te doen haha.
Welke opleiding doe je?

xCarpediem schreef:Jij ook succes met afstuderen, Mirjam (?).

Westernfreak schreef:@Lena, wij hebben inderdaad flexibele toetsmomenten en voor 1 à 2 vakken per jaar vaste toetsmomenten. Momenteel heb ik een vak van 5EC met 4 contactmomenten van 1,5 uur. Dat is echt heel erg weinig gezien de inhoud van het vak. Het boek à 12 hoofdstukken moeten we dus volledig zelfstandig doorwerken en daarnaast nog de stof uit de colleges. De docent geeft het vak ook aan de voltijders en kan daar net aan alles behandelen in ongeveer 2x zoveel contacturen.
Meestal komt het aantal contactmomenten ongeveer overeen met het aantal EC. Meestal is het: EC - 1 = aantal contactmomenten à 1,5 uur. Behalve voor de vakken die je afsluit met een opdracht, dan is er 1 contactuur als instructie. Helaas zitten die vakken er nogal eens tussen...
Ter vergelijking: ik volg nu ook een training activerende leervormen en dat heeft 3 contactmomenten van 1,5 uur en is goed voor 1 EC.
Ik ben het met je eens dat de praktijkervaring zonder ervaring in het onderwijs erg tegenvalt. Dit ervaar ik ook als een nadeel. Genoeg ervaring in het bedrijfsleven en daardoor ook vrijstellingen voor een aantal vaktechnische vakken, maar ik wil juist praktijkervaring opdoen! Misschien toch maar eens actiever gaan reageren op vacatures.
. Mij lijkt het wel leuk om voor de keuzevakken iets van maatschappijleer mee te pakken. Sociologie en sociale psychologie heb ik ooit genoteerd.