Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:34

Fangio, ook de zorg.. ja dat is lastig. Ze zoeken nu wel regelmatig wijkverpleegkundige, geen idee of dat iets is? Weet dat ze in de geestelijke gezondheidszorg ook nog wel eens verpleegkundige zoeken.. maar dat moet je ding zijn. Succes in ieder geval!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:51

gomir schreef:
Pivione schreef:
Gomir ik zou voor vast gaan. Als arts is het ontzettend belangrijk om ergens 'binnen' te komen en een 'naam' op te bouwen. Ik denk dat je daarna makkelijker kan rouleren van plek.

<SNIP>
Heb voor mezelf de knoop eigenlijk al doorgehakt en ik ga dinsdag gewoon eens kennismaken op die tijdelijke plek. <SNIP>

Ik ben stomverbaasd! _O- _O- _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 14:05

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Gomir. Dat geeft rust! +:)+

Bailey, succes!! laat je weten hoe het was?

Fangio, welke regio zit je? En welkom hier ;)

Cowboy..........zeker weten dat je een man bent met die valse smilies richting Gomir? ~~}> :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:11

Yonne schreef:
Ik ben de dag ook weer begonnen met een afwijzing -O- gok dezelfde als Anneert..
Begrijp ik hieruit dat je ook graag in de gehandicaptenzorg zou willen werken Anneert? :)

Grote kans dat het dezelfde was, haha.

Ja, heb stage gelopen en 3 jaar gewerkt in de gehandicaptenzorg, ligt mij ook het meeste en het bekendste mee. Ik vind een ziekenhuis, jeugdzorg, onderwijs etc ook allemaal goed om in te werken, maar ben ook echt afgestudeerd in de richting Verstandelijke handicaps.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:17

Ik heb ook een afwijzing binnen van een secretaresse HR waarbij ik nou echt dacht dat ie enorm passend was.. jammer hoor..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:36

Dimple schreef:
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Gomir. Dat geeft rust! +:)+

Bailey, succes!! laat je weten hoe het was?

Cowboy..........zeker weten dat je een man bent met die valse smilies richting Gomir? ~~}> :')

Vanochtend onder de douche in elk geval nog wel Dimple.....En vals?! MOI? O:)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:48

Gister een eerste kennismakingsgesprek gehad in een sector die me erg aanspreekt, maar ook zijn er ontwikkelingen op m'n huidige werk en nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen! :n

Dimple; ik heb geduimd hoor, hopelijk heeft het geholpen!

WinSel succes vandaag!

Gomir, is het een kennismakingsgesprek of is je al een baan aangeboden voor het half jaar?

De rest succes met solliciteren en de gesprekken!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:16

Dimple schreef:

Zeeland, slechte regio xD

Aangezien ik bezig ben met een nieuw CV te maken, mag ik eens wat vragen stellen aan de ervaringsdeskundigen hier? Ik heb namelijk wat twijfels.
(gaat dus om net afgestudeerde hbo-verpleegkundige)

- Zal ik mijn stages blijven vermelden? Ik kreeg namelijk van iemand de tip om die juist weg te laten, omdat het niet echt werkervaring zou zijn, maar ik heb ook een buitenlandse stage gedaan, dus ik dacht dat dat juist wel goed zou staan? Verder heb ik op een zomerbaantje in het ziekenhuis na ook niet echt relevante werkervaring :+
- Studentenbaantje vermelden? Werk hier dus nog steeds in de weekenden en wil dit ook niet opzeggen voor ik wat anders heb.
- Ik heb tijdens mijn opleiding in de studentenraad gezeten plus nog wat dingetjes, vermelden of niet? Ik vind dit een pluspunt omdat je zo ook nog eens extra leert in een team werken en communiceren e.d. of staat dat juist te opschepperig en heeft het geen betekenis voor werkgevers?
- LinkedIn profiel, vermelden of niet? Heeft in mijn geval niet zo veel extra waarde, zeg maar CV + foto met wat extra uitleg bij m'n extracurriculaire activiteiten, maar misschien vinden werkgevers dit fijn?
- Vrijwilligerswerk vermelden? Heeft niets met m'n vakgebied te maken ook...

Iig al heel erg bedankt voor het meedenken, want ik ben de weg een beetje kwijt op het moment :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:19

Alles zeker vermelden :j . Zeker als je nog maar pas begint, die stages kunnen dan juist wel nuttig zijn. Mijn eerste job heb ik ook gekregen omdat mijn laatste stage er raakpunten mee had. Tenzij natuurlijk de stages iets totààl anders waren. Dat je nog een studendenbaantje hebt toont dat je niet op je gat zit, studentenraad en vrijwilligerswerken zijn ook altijd zeer positief.
Alleen Linkedinprofiel zou ik persoonlijk niet per se er op zetten. Als ze je naam googelen komen ze er wel vanzelf en als daar alleen maar opstaat wat op je cv zelf ook staat...
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 13-02-15 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:20

Jeej, balen zeg al die afwijzingen van vandaag :n

Ik mag weer op gesprek komen bij hetzelfde bedrijf als waar ik ook al ben geweest, dit keer voor een andere functie *D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:22

Fangio schreef:
Dimple schreef:

Aangezien ik bezig ben met een nieuw CV te maken, mag ik eens wat vragen stellen aan de ervaringsdeskundigen hier? Ik heb namelijk wat twijfels.
(gaat dus om net afgestudeerde hbo-verpleegkundige)

- Zal ik mijn stages blijven vermelden? Ik kreeg namelijk van iemand de tip om die juist weg te laten, omdat het niet echt werkervaring zou zijn, maar ik heb ook een buitenlandse stage gedaan, dus ik dacht dat dat juist wel goed zou staan? Verder heb ik op een zomerbaantje in het ziekenhuis na ook niet echt relevante werkervaring :+
- Studentenbaantje vermelden? Werk hier dus nog steeds in de weekenden en wil dit ook niet opzeggen voor ik wat anders heb.
- Ik heb tijdens mijn opleiding in de studentenraad gezeten plus nog wat dingetjes, vermelden of niet? Ik vind dit een pluspunt omdat je zo ook nog eens extra leert in een team werken en communiceren e.d. of staat dat juist te opschepperig en heeft het geen betekenis voor werkgevers?
- LinkedIn profiel, vermelden of niet? Heeft in mijn geval niet zo veel extra waarde, zeg maar CV + foto met wat extra uitleg bij m'n extracurriculaire activiteiten, maar misschien vinden werkgevers dit fijn?
- Vrijwilligerswerk vermelden? Heeft niets met m'n vakgebied te maken ook...

Iig al heel erg bedankt voor het meedenken, want ik ben de weg een beetje kwijt op het moment :')

Alles vermelden!

Ik omschrijf kort de taken die bij de functie, job, studentenbaantje, stage,... horen. Daar kan je dan naar verwijzen in je motivatiebrief.

Hier heeft het zelfs een job opgeleverd, had als bioloog gesolliciteerd op een job waar ze een pedagoog/socioloog voor vroeger, maar door m'n vrijwilligerswerk stond ik gelijk qua ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:02

Hallo! Weten jullie wat de beste sites zijn voor hulpkrachten-weekend medewerkers?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:19

Even ego berichtje, vanavond weer een drukke avond dus morgenochtend maar even bijlezen

Proefdag was erg leuk en ik ben aangenomen !!:D ben er super blij mee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:26

Wat leuk WinSei! Gefeliciteerd! :D
En Amoor: ik heb geen idee, ik ging altijd gewoon langs bij en horeca-uitzendbureau of andere gelegenheden. Misschien kun je dat proberen?

Ik ben nu bezig een baan in de rechten te vinden, maar dat gaat niet meevallen vrees ik... want hoe maak ik duidelijk dat ik enthousiast ben als ik mijn master in 2012 heb gehaald en sindsdien alleen maar dingen met Klassieke Talen gedaan heb?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:29

Dat je na je verdere ontplooiing in de talen doorhad dat je hart toch bij rechten ligt? En dan een beetje motiveren hoe je opleiding klassieke talen een meerwaarde is :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:30

Fangio schreef:
Dimple schreef:

Zoeken ze ook geen verpleegkundigen voor de flexpool in die omgeving? Anders eens een van de bureau's bellen. Het kan ook best interessant zijn om verderop in het land in te vallen :j

Wat CV betreft zou ik buitenlandse stage iig vermelden, andere stages afhankelijk van hoe relevant het is voor de functie. Bijbaantje, vrijwilligerswerk en studentenraad ook zeker vermelden!
Ik heb dit onder overige werkervaring en nevenactiviteiten staan.

Gefeliciteerd Winsel!

Die twee liggen dicht bij elkaar Wieldop ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:54

Solleke_Noah schreef:
Dat je na je verdere ontplooiing in de talen doorhad dat je hart toch bij rechten ligt? En dan een beetje motiveren hoe je opleiding klassieke talen een meerwaarde is :)

Haha, was dat maar waar :P. Ik doe nu nog steeds een master Klassieke Talen, educatief... dus ik wil het onderwijs in. Maar het lijkt me serieus erg interessant om me ook op juridisch vlak weer wat verder te ontplooien.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:58

Hoeven zij niet te weten he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:06

Fangio, zeker vermelden allemaal! Studentenraad zegt wat over je samenwerking/communicatie vaardigheden. Je bijbaantje dat je niet lui op je gat aan het zitten bent. En je stages horen nu eenmaal bij je opleiding.

Ik heb nu mijn linkedin er wel in vermeld. Maar er zijn nogal veel mensen die precies hetzelfde heten als mij. Dan maak ik het zoeken wat gemakkelijker voor ze :+

Vandaag ook weer een afwijzing gehad. Ze houden mij wel een jaar in het bestand, ze doen maar 8)7 Maar wat kan je blij worden van een afwijzing haha. Is tenminste ook wat duidelijkheid. Verder nog geen puf gehad nieuwe brieven te schrijven. Zondag ga ik weer een poging wagen om wat de deur uit te doen, morgen een dagje weg dus geen tijd.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:44

@ Winsel, gefeliciteerd!
@ Gomir, nope, die zitten al vol met die 500 anderen die ontslagen zijn xD Niet zo'n goede periode om hier af te studeren. Ga ook maar eens wat sollicitaties richting België sturen denk ik.

Iedereen die input heeft gegeven op m'n vragen, heel erg bedankt! Heb er al een beetje mee aan het spelen geweest.
Naar aanleiding hiervan ook mezelf maar eens gegoogled en toch besloten m'n linkedin er maar op te zetten, blijkbaar houden sommige naamgenoten er nogal aparte hobbies op na en dan hebben ze iig de goede voor zich.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 10:27

Wieldop, leuke ontwikkelingen op je werk? Kan en mag je blijven zitten? Vertel!

Fangio, eens met de rest. Alles vermelden in je brief. Maak er een paar mooie zinnen van en dan staat dat super op je CV ;)

Mjetterd, wat leuk! Hebben ze je zelf benaderd? Wat voor een functie?

WinSel, snel gedaan! *\o/* Super zeg. Per direct beginnen? Hoe luidt je officiele functienaam?

Idinn, hoe blij kan je zijn met een afwijzing :D Rare wereld leven we in.
Ik heb er ook nog een paar ontvangen op mijn 'schieten met hagel' sollicitaties. 1 bedrijf schreef dat ze 475 reacties hadden gehad. Tja.......zie daar maar tussenuit te springen. Daarbij was het niet een functie die ik erg ambieerde, dus geen gemis :+

Ik heb gister nog even een mailtje gestuurd naar mijn gesprekspartner van afgelopen donderdag dat ik enthousiast ben en uitkijk naar haar telefoontje dinsdag. Brutalen hebben de halve wereld toch! :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:34

Dimple; ik stuur je even een Pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:23

Ja rare wereld dat we blij zijn met afwijzingen eigenlijk he! Pff jeetje 475 reacties... ook fijn om daar uit te moeten selecteren! Maar ja om dan de juiste persoon te zijn is wel erg klein qua kans. Bijna onmogelijk gewoon.

Voor mij sowieso lastig. Met een opleiding van 6 jaar geleden, maar geen werkervaring. Dus tig concurrentie met ervaring en verser afgestudeerd. En straks een opleiding waarmee je eigenlijk niks bent/kan. Geeft enkel een interesse gebied aan (die ook nog eens redelijk breed is). Ik denk dat wel logisch is dat ik de toekomst niet bepaald rooskleurig in zie :+

Maar goed, vacatures blijven kijken en alles wat ik leuk vindt en 90% aansluit qua eisen maar gewoon op reageren. Niet geschoten is altijd mis. Kan ik iig zeggen dat ik het probeer! Morgen sollicitatiebrief schrijven dag hier! Heb 3 vacatures die ik nog eens grondig ga doornemen of het echt wat is en redelijk realistisch om op te reageren. En dan ook even zien of er toevallig nog iets nieuws online staat.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:39

Vrijdag of zaterdag voor het eerst een onwijs interessante functie in mijn inbox gekregen van een bureau, alleen wat het helaas in Amsterdam waardoor ik er qua afstand zelfs nog een aantal kilometers op achteruit zou gaan. Dus heb een bedank mailtje gestuurd en dit uitgelegd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:56

Jammer Fargo! Houden ze het wel verder in de gaten voor je?

Idinn......ik vraag me dan ook wel af als je 475 reacties krijgt of je vacatures wel helder genoeg in elkaar steekt. En als ik hem even terugkijk......is hij veel te breed georienteerd dus veel mensen passen in het profiel. Nou ja......op naar de volgende.

Darah, waarmee wil je je CV pimpen? Ik vind persoonlijk lay out heel belangrijk.