Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandmeisje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:08

Ja die situatie heb ik niet, woon nog thuis, geen vriend dus kan nu gaan en staan waar ik wil :D anders was ik ook een baan gaan zoeken

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:08

Ik heb nog twee jaar gestudeerd, puur voor de lol :)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:29

miinynke schreef:
even vraagje voor de mensen die dit jaar afstuderen. Gaan jullie meteen aan het werk? Ik zit er zelf toch wel aan te denken om een jaar te gaan reizen. :o Meer die dit hebben?

Ik zit nu in mijn 3e jaar, maar ik wil als ik mijn diploma heb nog wel een jaartje wat anders doen.
Nu kan het nog, straks zit je met een huis en een baan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:46

Als je de kans hebt zeker gaan reizen!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:05

__nina schreef:
miinynke schreef:
even vraagje voor de mensen die dit jaar afstuderen. Gaan jullie meteen aan het werk? Ik zit er zelf toch wel aan te denken om een jaar te gaan reizen. :o Meer die dit hebben?

Ik zit nu in mijn 3e jaar, maar ik wil als ik mijn diploma heb nog wel een jaartje wat anders doen.
Nu kan het nog, straks zit je met een huis en een baan.

Daarom zit ik er ook aan te denken, want nu zit ik nog nergens aan vast.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:25

Zolang het kan lekker doen hoor! Ik ben heel blij dat ik niet meteen aan het werk ben gegaan, onder andere omdat ik een stuk beter in mijn vel zit dan twee jaar terug. Zoals ik mij toen voelde, had ik het echt niet vol gehouden om fulltime te werken.

Oooooooh wat een rust. Er is een derde klas die zò verschrikkelijk druk is en er kwamen daarstraks een aantal naar mij toe om te vragen of ze thuis konden werken, want ze hadden tussenuren en blablabla. Nou, graaaaaaaag :))

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:06

Reizen is altijd een goede keus! Heerlijk!

Ik heb net mijn onderzoeksplan voor mijn praktijkonderzoek ingeleverd, bah wat een onzin.
Vandaag echt geen zin om ook maar iets voor school te doen, helaas moet er toch echt wat gebeuren. :+

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:44

o goed dat je het zegt daphne! ik zal hem ook opsturen, geloof niet dat ik nog antwoord van mijn begeleider krijg of hij nu goed is...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:09

Wie heb je als begeleider?
Ik heb Anita, maar beoordelaar is Popma. Wat een genot. :=

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:17

haha ik heb ook anita als begeleider en popma als beoordelaar! Hij is ook mijn assessor hihi. Kreeg meteen mail terug, fijn dat je op schema ligt succes. Oke top!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:26

miinynke schreef:
haha ik heb ook anita als begeleider en popma als beoordelaar! Hij is ook mijn assessor hihi. Kreeg meteen mail terug, fijn dat je op schema ligt succes. Oke top!

Oh bah, dan delen we dat lot. haha.
Waar gaat je onderzoek over?
Ik ga het hebben over het motiveren van leerlingen voor vakken waar zij weinig of geen intrinsieke motivatie voor hebben.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:46

Ga het doen over de aansluiting van geschiedenisonderwijs van de basisschool naar het voortgezet onderwijs. Alleen helaas reageren de basisscholen niet, dus maar bellen van de week.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:18

Ik zit nog maar in mijn eerste jaar, maar als ik klaar ben met studeren denk ik zeker wel dat ik een jaartje wil gaan reizen.. :D

Vandaag eerste stagedag in groep 5/6. 1e indruk is dat het een hele leuke lieve klas is dus heb er helemaal zin in :D

Gelijk maar een vraagje, na een half jaar kleuters moet ik een beetje wennen, wat is een leuk verhaal om te vertellen voor deze leeftijd?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:40

Interessant onderzoek miinynke :j Persoonlijk denk ik dat daar veeeel beter op aangesloten kan worden. Sowieso moet de povo overgang een stuk beter verlopen, wat kinderen soms nìèt weten als ze op de middelbare school komen is schrikbarend.

Ik heb een stel maffe kinderen bij elkaar _O- Zegt een overduidelijke allochtoon vandaag tegen mij: 'Mevrouw, ik had altijd een hekel aan allochtonen, tot ik er achter kwam dat ik er zelf een ben.'

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:45

mayniac_val schreef:
Ik heb een stel maffe kinderen bij elkaar _O- Zegt een overduidelijke allochtoon vandaag tegen mij: 'Mevrouw, ik had altijd een hekel aan allochtonen, tot ik er achter kwam dat ik er zelf een ben.'

Neeeeee joh, die is echt bril-jant!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:52

Ik zweer het je _O- Was zelf in de volle overtuiging dat hij dat wel wist, dus ik lag zowat naast mijn stoel van het lachen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:02

Ik zou mezelf denk ik niet in kunnen houden en in lachen uitbarsten. :))

Gistermiddag met mn groep 8 heerlijk ongecompliceerd verstoppertje gespeeld in het bosje hier in de buurt. Nooit geweten dat groep 8 kinderen dat zo leuk vinden. Ik heb genoten!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:21

Ik heb me ook niet ingehouden, vooral niet omdat hij er echt zo bloedserieus bij keek :')

Oh wat heerlijk Marleen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:41

Ik heb mijn haar heerlijk halfstijl vandaag, ben benieuwd of er iets van gezegd wordt. En ik heb zojuist voor het eerst een leerling er uit gezet, wat een boefje. Maar dan weer niet laten nakomen, meh. Ik vond er uit sturen al een hele overwinning :') En het is zo'n melige klas, ik heb echt moeite om dan serieus te blijven.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:18

Go you lieveli :D Nakomen vind ik ook niet altijd nodig hoor, soms zet ik ze gewoon lekker op de gang met strafwerk. Weet je, het ligt bij dit niveau ook wel eens aan de sfeer in de klas (zoals je al zei), niet zozeer aan de leerling. Ik laat ze alleen nakomen als ze echt stout zijn geweest, meligheid zie ik nog wel door de vingers.

Ik heb echt een heeeerlijk rustig uurtje nu (vandaar dat ik kan bokken :') ). Een tweede klas die normaal ontzettend druk is, zit nu doodstil te kleuren/werken aan hun klimaatkaart. Hoe kan het toch dat supersuffe opdrachten zo lekker rustgevend werken bij ze :z
Was ook echt wel toe aan een uurtje als dit, ik kom om in het werk en nu kan ik tenminste wat dingen afkrijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:21

Ik ben aan het observeren bij een 2e klas, wat een gupjes! Zo klein en braaf en lief! Maar vandaar dat ik bok, ze doen niets :')

Wat ik ook altijd heerlijk vind zijn de leesuurtjes, al die kids helemaal verzonken in hun boeken (met de meest suffe onderwerken :') )

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:03

Haha echt? Onze tweede klassers best vaak nogal onrustig :=

Leesuren lijken mij ook fijn ja :j
Dat weet jij trouwens wel denk ik, ik heb een paar mentorleerlingen die nogal slecht lezen (was gisteren met ze aan het lezen) en ik denk dat ze daardoor ook slecht presteren op toetsen (weinig tekstbegrip). Hoe kan ik daar het beste met ze aan werken? Stukjes tekst met vragen ofzo en dan hardop laten lezen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:05

Pfoe, eh... Korte zinnen denk ik. En inderdaad hardop laten lezen en oefenen met bewust zijn van wat ze lezen. Tweedeklassertjes zijn echt heel lief hier. Hoe kan het zo fout gaat in de 3e? :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:10

Okay super :j Dat probeerde ik gisteren al inderdaad, maar toen waren we klassikaal aan het lezen en er zitten wat druktemakers tussen die daar weer op reageren. Dan ga ik dat met ze doen! Dankjewel!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:12

Ik lees ook heel vaak stukken tekst met de klas.
Sommige lezen zo bar slecht, schrikbarend! Daarom veel oefenen en daarna ook de tekst ontleden.
Bij geschiedenis vind ik dat ook erg belangrijk.