Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:48

Wat leuk Mellis, gefeliciteerd!

@Mear: Haha, gebeurt mij ook wel eens hoor ;)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:54

Zo het interview is geweest net, toch nog een lang gesprek gehad. Mijn ervaring met interviews is dat het meestal met vijf minuten is bekeken. Maar toch bijna 40 minuten aan de telefoon gezeten. In de volgende editie van de h.oef.slag gaan jullie mij vinden inclusief de galop foto op het strand en vermelding naar de website! Me Happy!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:10

Drietal promovideo's gemaakt. Doel was fotografie van het eindresultaat en het werk in de keuken. Tussen dat door wat bewegend materiaal geschoten, en daar drie korte video's van gemaakt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:24

Leuke filmpjes! :D

Als ik nog paar persoonlijke tips mag geven voor de volgende keer :o zou ik closup en wide beelden een beetje meer afwisselen. Sommige beelden zijn erg donker, in het eerste filmpje zie je bijvoorbeeld niet wat ze aan het mixen is in de kom. De eerste beelden van de kwartel vindt ik niet echt smakelijk. Dat was mooier geweest om beetje uit te zoomen. Ook ga je hier in een keer met versnelling werken, wat ik niet terug zie in de andere filmpjes. tot slot misschien nog een intro toevoegen zodat je er niet zo meteen invalt.

Hoop niet dat het lijkt dat ik je zit aftekraken, bedoel het goed! O:)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:25

Gaaf dat je in de hoefslag komt Mellis86!!
Wij hebben er van de zomer ook ingestaan met het paardenhotel, heel veel reacties op gehad :D

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:48

Kaaaren schreef:
Leuke filmpjes! :D

Als ik nog paar persoonlijke tips mag geven voor de volgende keer :o zou ik closup en wide beelden een beetje meer afwisselen. Sommige beelden zijn erg donker, in het eerste filmpje zie je bijvoorbeeld niet wat ze aan het mixen is in de kom. De eerste beelden van de kwartel vindt ik niet echt smakelijk. Dat was mooier geweest om beetje uit te zoomen. Ook ga je hier in een keer met versnelling werken, wat ik niet terug zie in de andere filmpjes. tot slot misschien nog een intro toevoegen zodat je er niet zo meteen invalt.

Hoop niet dat het lijkt dat ik je zit aftekraken, bedoel het goed! O:)

Thanks voor de feedback! :)

De focus bij de opnames lag op foto's van de eindproducten, die zijn dan ook met statief, flits, etc genomen. De kwartelkopjes is een specifieke vraag geweest van de eigenaresse van het cateringbedrijf, een die ik als hobbykok goed voor kan stellen (je laat immers zien dat je met mooie, verse producten werkt). Ik kan mij voorstellen dat het sommige mensen (Vegetariërs) afschrikt :)

De versnelling bij het filmpje is eigenlijk een zelfde soort overweging geweest als bij de kwartelkopjes. Enerzijds iets dat er echt in moet, vakwerk, precies en nauwkeurig aan het werk. Het totale fragment duurt echter 26 seconden; veel te lang.. Vandaar de keuze om het te versnellen.

Zalm in de kom had inderdaad een stuk lichter gekund. Toch maar eens kijken voor permanente lens of hot-shoe verlichting :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:53

OVerigens is vrijwel al het filmwerk met een 20mm prime-lens gedaan (40mm equiv. op fullframe). Dit vanwege de enorme scherpte van deze lens en de lichtgevoeligheid. Zoomen was dus een kwestie van verderweg of dichterbij gaan staan :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:10

Gefeliciteerd met je interview mellis!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:33

Mellis86 schreef:
whoehoe hier helemaal happy! Vandaag benaderd door een paardentijdschrift voor een interview nav Angst & Paard website!! Wie had dat gedacht, het ombouwen en even energie erin steken heeft toch z'n vruchten afgeworpen. Dat motiveert!

Wat super!!! Gefeliciteerd!!! :D:D:D *\o/* *\o/*

@LHO met welke camera heb je die filmpjes gemaakt en met welk programma bewerkt??

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:35

Ik heb vanavond een Skype-interview gehad met Dominique Filion en Marlon van Wissen. Met Marlon schrijf ik een blog. Maar wat is die Dominique leuk zeg! :D Ze had zoveel nuttige informatie en ze was heel open en gezellig :) Artikel komt in de Hoefslag en op Paard&Lifestyle

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:37

Mellis86 schreef:
Zo het interview is geweest net, toch nog een lang gesprek gehad. Mijn ervaring met interviews is dat het meestal met vijf minuten is bekeken. Maar toch bijna 40 minuten aan de telefoon gezeten. In de volgende editie van de h.oef.slag gaan jullie mij vinden inclusief de galop foto op het strand en vermelding naar de website! Me Happy!

Ook leuk voor Babette die de foto's heeft gemaakt!!!! :D Ze zetten dat er wel bij toch??

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:09

connepon85 schreef:
Mellis86 schreef:

Ook leuk voor Babette die de foto's heeft gemaakt!!!! :D Ze zetten dat er wel bij toch??

Yep, Babette neemt de hoefs.lag over!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:52

connepon85 schreef:
Mellis86 schreef:
whoehoe hier helemaal happy! Vandaag benaderd door een paardentijdschrift voor een interview nav Angst & Paard website!! Wie had dat gedacht, het ombouwen en even energie erin steken heeft toch z'n vruchten afgeworpen. Dat motiveert!

Wat super!!! Gefeliciteerd!!! :D:D:D *\o/* *\o/*

@LHO met welke camera heb je die filmpjes gemaakt en met welk programma bewerkt??

Lumix G3, hoofdzakelijk met de 20mm F1.7 lens (40mm equiv.) en deels met 45-200mm (90-400mm equiv). Bewerkt met Adobe Premiere.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:51

melis gefeliciteerd!! Wat goed zeg :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:40

Melis, leuk hoor dat interview. Ik ben benieuwd.

@Mear, heb ik het goed gelezen dat jij inkoopt in China etc? Hoe takel je dan het nikkel verhaal? Ik ben er ook mee bezig geweest, maar het liep stuk op het feit dat er nikkel in de sieraden verwerkt zat.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:33

Jee wat gaan we weer goed hier, interviews, bekende ruiters die voorbij komen, complimenten van de bank, nou nou! Wordt er jaloers van! :+

Ik heb geen super succesverhalen, haha. Kom nog steeds moeilijk in mijn werk ritme, terwijl ik veel opdrachten heb liggen. Probleem is dat ik bij ieder project super creatief moet zijn en dat wil op het moment niet helemaal lukken, en dan ga ik tegen het werk ophakken, bah!

Maargoed, eerst maar even een paar niet creatieve zaken gedaan. Ik heb besloten mijn twitteraccount alleen te gaan gebruiken voor de bruidsfotografie, op deze manier gebruik ik de social media enkel voor de bruidsfotografie en dat past denk ik beter bij de doelgroep. Voor mijn ontwerpwerk kan ik beter een persoonlijk netwerk opbouwen, werk haal ik niet binnen uit twitter of facebook.

Daarnaast zijn er deze en volgende maand super veel bruidsbeurzen in de buurt. Maar ze zijn vaak bezet met fotografen en het is duur. Dus zit ik te denken hoe ik toch stiekem een beetje kan mee pikken bij deze beurzen. Misschien dat ik mijn auto toch snel ga bestickeren en dan vroeg op de dag mijn auto al vooraan op de parkeerplaats ga zetten bij de beurzen, haha. Je moet wat....

Verder ben ik al aan het denken over een Valentijnsactie...maar ik weet nog niet goed wat. Heb al leuke dingen voorbij zien komen, zoals fotografen die een fotoshoot in Parijs doen, of de bekendere win-deel-like actie. Maar ik zit nog te broeden op iets anders....toch weer creatief denken. :+

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:41

Paan schreef:
@Mear, heb ik het goed gelezen dat jij inkoopt in China etc? Hoe takel je dan het nikkel verhaal? Ik ben er ook mee bezig geweest, maar het liep stuk op het feit dat er nikkel in de sieraden verwerkt zat.

Dit zet ik duidelijk er bij in de omschrijving, dit zien ze voordat ze het kopen :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:06

Oh Yucca wat een top idee. Ik zit met hetzelfde. 1000 euro standgeld is echt te veel maar je wilt wel wat.
Dit weekend is de LM in Groningen. Vrienden van mij staan er en die promoten mij ook dus hoop daar wat van mee te pikken.

Hier ook allerlei drukte. Veel aanvragen en verzoeken om shoots. Erg blij mee.

Heel anders maar wilde het toch even kwijt. Onze hen zit vandaag 20 dagen op eieren en er zijn 2 eitjes net uit. 1 kuiken is droog en de andere ligt versuft naast de hen. Geen idee of dat normaal is en of die het zal gaan redden. Zo leuk want volgens kenners is het heel moeilijk zo niet onmogelijk om de Drentse Hoen broeds te krijgen en eieren uit te laten broeden. Deze doet het nu voor de tweede keer. Vorige keer was einde van de zomer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:18

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:30

ik zit er aan te denken om een facebook actie te doen om meer likes te krijgen. Wat is jullie ervaring? Wat is leuk om weg te geven? En bij hoeveel likes?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:12

Veel positieve actie hier, leuk!

Ik vroeg me wat af, hebben beurzen echt zin? Ik zit heel erg te twijfelen, er is binnenkort een leuke, kleine beurs wat op zich nog redelijk betaalbaar is. Ik moet echt meer naamsbekendheid krijgen, dus wat dat betreft zou een beurs wel een idee zijn. Maar het geld is er in principe niet, dus daarin investeren zou wel echt een grote gok zijn. Zijn hier mensen die weleens op beurzen staan en kunnen aangeven hoeveel of hoe weinig effect zij er van gehad hebben?

Bijkomend iets is ook, dat het denk ik slim is om een kleinigheidje te hebben wat je weg kan geven, naast het hebben van iets als een spandoek oid zodat meteen duidelijk is waar je van bent. Ik verkoop een dienst, geen product, dus zou er dan speciaal iets voor moeten bestellen, wat uiteraard ook weer geld kost. Hoe doen degenen die op beurzen staan dat? Wat hebben jullie aan promotiemateriaal en waar hebben jullie het weg?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:30

Beurzen zijn denk ik effectief als je er meerdere jaren gaat staan en/of de beurs helemaal gericht is op je doelgroep.

Ik heb enkele beurzen gedaan, maar daar is echt nul komma nul reactie op gekomen. Die beurzen waren te algemeen: veel dagjesmensen die niet persé opzoek zijn naar een dienst.

Als je het wel doet: maak flyers zodat mensen info thuis kunnen nalezen, een weggevertje of iets lekkers is altijd goed (al zijn er mensen die daar een sport van maken, overal gratis dingen meenemen), laat met je stand in één oogopslag zien wat je doet, verzin een leuk spel of een prijsvraag waardoor je mailadressen kan verzamelen oid, en bereid vast een goede pitch voor.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:36

Georgette schreef:
Mear, lees dit artikel maar eens over sieraden met nikkel ;) http://www.vwa.nl/actueel/inspectieresu ... n-sieraden

Hier wilde ik dus ook naar verwijzen. Er staan nog veel meer artikelen over op internet. Het heeft mij er toen van weerhouden om sieraden uit china te halen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:11

Gelukkig doe ik veel leren armbandjes ook en andere accessoires, dus dat scheelt :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:33

Ik ben trouwens met nog iets bezig, webhosting aanbieden :j Je kan straks gemakkelijk via mijn site een domein checken en eventueel gelijk aanvragen met hosting en ongelimiteerd aantal e-mail adressen!