Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:36

Mijn vraagstelling heb ik opgesteld nadat ik veel had gelezen. Dan merkte ik waar al veel over geschreven was en wat interessante en nieuwe invalshoeken zouden zijn.

Nou mensen, ik ben 100% klaar :D Mijn 3 thesissen liggen hier ingebonden naast mij. Exact 100 pagina's is het uiteindelijk geworden en ik ben er heel trots op :j

Afbeelding

Bij deze ben ik dus ook afgestudeerd en officiëel Master of Arts Cultural Studies *\o/*

Appelflapje

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:41

Wauw, gaaf gezicht zo, ziet er chique uit! Fijn dat je er blij mee bent en natuurlijk gefeliciteerd met je mastertitel! Heb je officieel niet eerst een cijfer of beoordeling nodig of is het maken voldoende?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:43

Ja, we krijgen ons cijfer in juli en dan krijg ik ook mijn diploma, maar omdat ik verder geen examens heb was dit het allerlaatste wat ik voor mijn master moest doen. Dus vind ik dat ik afgestudeerd ben :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:45

Gelijk heb je! :D Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, helemaal klaar! Lekker van genieten!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:46

Wanneer is je afstudeerfeest? :P :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:55

Wat goed Yasmine, alvast een gefeliciteerd dan maar? :D

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:44

Gefeliciteerd Yasmine!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:54

Gefeliciteerd, Yasmine!

kschulte schreef:
Jullie adviseerden me het pagina's geleden al, maar vandaag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Na 2 jaar studievertraging puur alleen voor de scriptie ga ik nu toch helemaal opnieuw beginnen met een nieuw onderwerp. Spannend!

Succes! +:)+

Hoe ik aan de vraagstelling kwam: inderdaad zoals Yasmine zegt, het een en ander lezen en dan proberen iets uit te zoeken dat bijvoorbeeld onderbelicht is gebleven. Maar uiteindelijk heeft in beide gevallen de scriptiebegeleider nog een beetje aan de vraag zitten sleutelen, dus overleg vooral in een vroeg stadium met je begeleider, dat maakt de kans minder groot dat je veel werk voor niets aan het doen bent.

Na vanaf september al aan het werk te zijn ben ik stiekem wel een beetje jaloers dat mensen gewoon klaar zijn, dat is iets waarvan ik alleen nog maar kan dromen _O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:56

Gefeliciteerd Yasmine! Moet een goed gevoel zijn :D

Om op mijn onderzoeksvraag te komen heb ik gewoon wat gebrainstormd, alle dingen die me leuk of interessant leken om te onderzoeken genoteerd, daarmee naar de prof getrokken die ik wel zag zitten als promotor, en die heeft er toen de voorstellen uitgehaald die hem haalbaar en nuttig leken. Daar dan wat verder over gepraat en de boel nog wat geherformuleerd.

Onze masterthesis staat op 30 studiepunten, en wordt verwacht dat je daar een jaar aan werkt.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:40

Hoi allemaal,
zelf ben ik een mijn scriptie aan het schrijven voor mijn opleiding Geschiedenis. Waarschijnljk heb ik hem zondag/maandag af, maar ik wil hem nu op sturen naar een bedrijf die alles leest en verbeterd. Hebben sommigen van jullie dit ook gedaan? Ik had nu scribber.nl (?) gevonden en die leek me heel goed, het kost me dan alleen bijna 200(!) euro..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 22:27

Ik niet en ik zou het ook beslist niet doen voor zoveel geld, tenzij je echt bang bent dat je erop gaat zakken. Je mag 'm ook naar mij sturen, ik wil best een deel doorlezen en je laten weten of ik denk dat je zo'n bedrijf echt nodig hebt. En ik ben nogal een taalperfectionist ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:04

Yasmine gefeliciteerd!

Ik baal op dit moment ontzettend := De tweede lezer,vakgroep Nederlands, vond mijn scriptie wederom te slordig en dat betekent: wederom herschrijven. Ik ben van mezelf niet enorm netjes qua taal, zit meer op de inhoud en daar loop ik regelmatig tegenaan bij de studie Nederlands. Op dit moment vraag ik mij echt af of ik niet gewoon een scriptie taalbeheersing had moeten gaan schrijven :n

Kschulte: succes!
krnn: ik heb het niet gedaan, maar daar baal ik nu wel van :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:58

Ik doe het niet, laat mijn schrijfsels altijd nalezen door vriendje (geeft les en is nogal op taalfouten) en daarna door mijn vader (talen gestudeerd). Die halen zonder problemen elke schrijf of stijlfout eruit!

Fenn: balen, kan je hem evt met hulp van iemand anders herschrijven die het voor jou kan structureren?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:04

Solleke, ja, er zijn zat mensen om mij heen (want studie Nederlands := ), maar op een of andere manier ben ik daar te trots voor en op dit moment wil ik eerst zelf alles eruithalen. Aan het begin was ik ook best trots op het resultaat (voor de tijd en voor een bachelorscriptie ben ik vrij diep op mijn ondewerp in gegaan), maar nu is dat er ook af en voel ik me bijna bezwaard het aan andere te laten lezen. Al moet ik daar maar over heen stappen en ga ik denk ik toch maar wat vrienden inschakelen. Het hele blije scriptiegevoel is er wel goed af. :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:08

Haha, even je trots aan de kant zetten dus :D Als je zelf al zolang op een schrijfsel kijkt zie je na een tijd ook door de bomen het bos niet meer. Heb laatst zo een paper afgegeven die ik best goed vond, maar vriendje had twijfels over de structuur. Nu heb ik hem laatst herlezen en het valt me ineens ook op dat de structuur echt op niks trekt :P te laat :P

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:02

Ik krijg zelf de reclame van scritpie laten nakijken te zien op de banners van bokt *zal het een teken zijn :')
Ben momenteel alle fouten die mijn leraar er uit heeft gevist aan het verbeteren (nog 50 pagina's te gaan :Y) ) en dan ga ik er zelf nog even kritisch naar kijken.

@ DaniBanani; als je dat niet erg zou vinden dan graag, maar ik veracht dat ik een bedrijf nodig zal hebben :(

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:58

Zo, conceptversie is gemaild. *\o/* Morgen nog even een geprinte versie inleveren (voor 9.00 's ochtends, hoe verzinnen ze het? := ) en dan kan ik hem lekker een weekje laten rusten. Dinsdag over een week individueel gesprek en daarna nog een week de tijd om aanpassingen en verbeteringen door te voeren. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:21

Fijn Appelflapje!

Ik heb net mijn allerlaatste essay ingeleverd ;( Nu alleen mijn scriptie dus nog, ik moet wat redigeer werk doen en de inleiding + conclusie schrijven en dan over twee weken mijn concept inleveren.

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:56

Het komt nu allemaal wel dichtbij hoor, veel mensen die hem al ingeleverd hebben! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Ik heb op het moment geen internet thuis, en dat helpt me geweldig! Ik moet mezelf nu wel naar de UvA slepen om wat te doen. :Y) Alweer bijna 4 van de 6 hoofdstukken klaar, erg fijn. Nu wel een beetje lastig dat ik volgende week moet verhuizen, komt niet zo lekker uit met m'n scriptie. Maar dat is het risico van anti-kraak wonen, haha!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 16:17

Ik kan dus écht niet werken op de uni. Ben veel te snel afgeleid en mis het om lekker iets te eten/drinken kunnen pakken wanneer ik daar zin in heb. Grappig hoe verschillend dat werkt voor mensen.

Ik ga volgende week op vakantie. Normaal ben ik áltijd al klaar dan, alles ingeleverd..maar nee hoor, uitgerekend dit jaar moeten er nog 3 dingen ingeleverd worden, waarvan 2 in die week dus dat wordt heel hard doorwerken deze week nog. -zucht-

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:52

Ik werk ook nooit op de uni. Woon nog thuis en daar kan ik me veel beter concentreren dan in een bibliotheek of studieruimte. :j

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:09

Grappig hoe dat verschilt inderdaad! Thuis ben ik non-stop afgeleid door van alles. Op de uni voel ik me een soort van 'verplicht' om hard te werken juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:27

Haai! Ook ik ben bezig met mijn scriptie en ik vreet mezelf soms op van de stress, dus hopelijk ben ik hier ook welkom om af en toe even te SOGgen of om mijn hart te luchten :D

Ik zal me even voorstellen: Ik ben [***], studeer [***] aan de RuG en schrijf mijn scriptie over de toepasbaarheid van stabiele isotopenonderzoek en archeozoologie (dierenbotjes) om dieet en socioeconomics van midden-bronstijd Griekenland te kunnen reconstrueren. Hierna hoop een Research Master te mogen doen. Ik ben voorlopig toegelaten, de enige toelatingseis waar ik nog aan moet voldoen is dat ik minstens een 8 haal op mijn scriptie - en daar heb ik nog maximaal 3 weken de tijd voor. Ik zat afgelopen weekend nog in tranen van de stress :o , maar gelukkig kreeg ik net (jep, om 23.00u :') ) een hele positieve beoordeling op de eerste vijf hoofdstukken van mijn scriptie. Nog één hoofdstuk, conclusie, onwijs inkorten en een zesdubbele check te gaan en dan is 'ie hopelijk af. Vind die laatste loodjes wel pittig, vooral met dit mooie weer!

Woei bekenden hier, haai Narya en Yasmine :D Gefeliciteerd! Succes iedereen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:57

Welkom loveshadow! Leuk om iets over archeologie te lezen. Ik heb er geen kaas van gegeten, maar mijn beste vriendinnetje volgt nu in Leiden de research master in archeologie. Vind haar verhalen altijd heel interessant.

Hebben mensen hier in de tussentijd al beoordelingen teruggehad? :j

De deadline begint hier nu echt in zicht te komen... nog 18 dagen!
Ik red het makkelijk om het op tijd af te krijgen, maar ik ben zo'n pietje precies dat ik nooit helemaal tevreden zal zijn.
Mezelf kennende kan ik tot de laatste minuut doorgaan met verbeteren en aanpassen.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:58

Ik heb morgen een gesprek over mijn conceptversie, ben benieuwd! :)