't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:21

SuperLiesje schreef:
Bah, zo demotiverend al die afwijzingen! Beter gaan al die oudjes snel met pensioen, dan komt er voor ons misschien weer wat werk!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Hebben wij weer eens iets te zeggen ipv alles maar te moeten slikken en blij wezen dat je werk hebt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:24

:(:) Al die afwijzingen.. jeetje. Ik heb zo veel geluk gehad met mijn sollicitaties.. Ik geloof niet dat het de komende periode zo makkelijk gaat worden met solliciteren.

Ik ga straks iig even een brief opstellen voor een open sollicitatie.. Verder heb ik momenteel een 'lijntje' open staan op mijn oude middelbare school. Ze hebben onwijs veel (leerling)aanmeldingen gehad dit jaar.. Dus even duimen.. misschien hebben ze nog wel een extra docent Geschiedenis nodig :P

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:16

Mijn afwijzing bij Trekpleister:

Naar aanleiding van jouw sollicitatie naar bovengenoemde functie binnen onze onderneming, moeten wij je helaas meedelen dat de keuze niet op jou is gevallen.

Tot onze spijt kunnen wij vanwege het grote aantal reacties niet specifieker op de reden van de afwijzing ingaan.

Wij danken je voor de getoonde interesse en wensen je veel succes toe in jouw verdere loopbaan.

Daar hebben we wat aan... :roll:
Heb een opleiding apothekersassistente maar wegens zwangerschap destijds niet afgerond, lijkt me mooi aansluiten bij drogisterij?
De kennis is er in ieder geval..

Anne.

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:27

Daar heb je inderdaad niet veel aan.. :oo
Vaak heb je wel temaken met een team waar je in moet passen.. En geloof me.. het werk is niet leuk als je geen leuk team hebt :=

Ik ben een beetje rond aan het kijken en ik kom echt zo veel leuke dingen tegen.. :) Dan wel niet in het onderwijs.. maar och.. :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:43

Bellatrix schreef:
PPPeet schreef:

Tuurlijk. Wat voor werk zoek je precies? Ik kom oorsprokelijk uit Barneveld en ken daar veel mensen dus misschien kan ik je helpen?

Barneveld is ook bij mij om de hoek...weet je ook iets voor mij? :')

wat zoek je precies :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:49

annastasia schreef:
SuperLiesje schreef:
Bah, zo demotiverend al die afwijzingen! Beter gaan al die oudjes snel met pensioen, dan komt er voor ons misschien weer wat werk!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Hebben wij weer eens iets te zeggen ipv alles maar te moeten slikken en blij wezen dat je werk hebt.

Amen!

:(:) weer wat afwijzingen.. Balen iedereen

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:07

Hier ook een afwijzing. Had gesolliciteerd bij bas van der heijden. Maar alleen de jonkies worden nog maar aangenomen. Ik wil gaan solliciteren bij de post. Maar op postnl.nl zie ik geen vacatures staan voor bezorger. Hoe moet ik mij aanmelden?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:26

Ik heb volgende week een gesprek voor een functie als rayonmanager voor een groot cosmeticamerk (omdat je t waard bent.. ;) ) Heel iets anders dan mn papiertje (pabo) maar wel passend bij ervaringen en competenties! Ben benieuwd!! :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:32

Amaryllis schreef:
Ik heb volgende week een gesprek voor een functie als rayonmanager voor een groot cosmeticamerk (omdat je t waard bent.. ;) ) Heel iets anders dan mn papiertje (pabo) maar wel passend bij ervaringen en competenties! Ben benieuwd!! :D

Whoo! :oo Gaaf! *\o/* Wat waren de eisen dan? HBO en dan daar een opleiding?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:33

Lootje1991 schreef:
Hier ook een afwijzing. Had gesolliciteerd bij bas van der heijden. Maar alleen de jonkies worden nog maar aangenomen. Ik wil gaan solliciteren bij de post. Maar op postnl.nl zie ik geen vacatures staan voor bezorger. Hoe moet ik mij aanmelden?

Heb je hier iets aan?
http://www.postnljobs.nl/vacature

(Voor post nl had ik ook een afwijzing :( )

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:34

Anne, ik weet niet waar je werk zoekt, maar het Veluws college in Apeldoorn heeft een vacature voor geschiedenisdocent, zie hun website.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:34

Amaryllis schreef:

succes volgende week! :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:36

Nope, mbo+-niveau en ervaring+affiniteit met de functie en branche.. :) stond al wel in hun bestand via een bijbaan, dus wat dat betreft wel passende referenties :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:37

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:38

Lootje1991 schreef:

Ik heb even een willekeurige postcode in het centrum van Hoofddorp ingevoerd. Als het goed is, moet je nu verschillende vacatures zien voor bezorgers in Hoofddorp!
http://www.postnljobs.nl/vacature?trc=d ... -vacatures

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:45

Ik verhuis per 1 mei naar Spijkenisse maar wel lief van je
Zal op die site mijn nieuwe postcode maar eens invoeren

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:20

Anne. schreef:
:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik werk sinds augustus 2011 als Geschiedenis docent op een Middelbare school. Maarja, onderwijs.. Bezuinigingen.. Hervormingen.. Mijn contract word niet verlegd. Per 31 juli sta ik dus op straat. Nu ben ik hard opzoek naar nieuwe onderwijsvactures om per 1 augustus weer ergens anders aan de bak te kunnen.. Maar dat wil nog niet helemaal lukken.. (ook omdat de meeste vacatures voor het onderwijs pas rond mei komen :P )

Dan komen er onderwijs-banen vrij ... ik hou me aanbevolen voor a.s. docent Engels (in de Randstad) ... niet voor mezelf, maar voor dochter die gaat starten met HBO docent Engels en werk-leerplaats zoekt.

Mocht iemand iets zien? 8-)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:27

Evenstar schreef:
Anne. schreef:
:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik werk sinds augustus 2011 als Geschiedenis docent op een Middelbare school. Maarja, onderwijs.. Bezuinigingen.. Hervormingen.. Mijn contract word niet verlegd. Per 31 juli sta ik dus op straat. Nu ben ik hard opzoek naar nieuwe onderwijsvactures om per 1 augustus weer ergens anders aan de bak te kunnen.. Maar dat wil nog niet helemaal lukken.. (ook omdat de meeste vacatures voor het onderwijs pas rond mei komen :P )

Dan komen er onderwijs-banen vrij ... ik hou me aanbevolen voor a.s. docent Engels (in de Randstad) ... niet voor mezelf, maar voor dochter die gaat starten met HBO docent Engels en werk-leerplaats zoekt.

Mocht iemand iets zien? 8-)

:Y) Zo ver was k wel ja.
Ik denk dat jouw dochter toch opzoek moet gaan naar een stage in plaats van een vacature ;) (Tenminste.. als ik goed begrijp dat zij komend jaar met de studie begint)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:37

PPPeet schreef:
wat zoek je precies :o

Tja, wil ook van alles aanpakken omdat ik geen MBO diploma heb. Heb 1.5 jaar data entry gedaan, toen 8 jaar alles bij de Hema gedaan (brood, vleeswaren, gebak, kassa, klantenservice, fotoservice) en zit nu 2.5 jaar in de schoonmaak. Lijkt mij leuk om een keer op kantoor te zitten maar ik heb daar verder geen ervaring in en daarom wordt ik er vaak op afgewezen. Reageer wel op administrative vacatures als ik denk dat ik het zou kunnen maar ik krijg altijd afwijzingen. Op zich wel logisch. Zie soms echt wel leuke vacatures (data entry medewerker en kinderfotograaf) maar ook daar altijd afwijzingen. Winkel lijkt mij ook wel weer leuk maar nadeel is dat je dan vaak op vrijdagavond, zaterdag en koopavonden moet werken...en ik jureer veel in het weekend en dat geld wat ik daarmee verdien is voor mijzelf, mag ik aan leuke dingen uitgeven. Het is gewoon heel moeilijk om iets te vinden...of je nou een diploma hebt of niet.

Maar ik zoek sowieso vanaf september een baan die bij mijn opleiding past. Wil Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener gaat doen op het ROC in Amersfoort. BBL. Maar een BBL plek in die sector is heel moeilijk te vinden en ik krijg alleen maar afwijzingen... :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:25

Hallo nieuwe mensen :wave:

Ik zag iemand over Maatschappelijk werk. Website www.zorgpleinnoord.nl al bekeken? (ook voor secretaresse en administratief in de zorg)

Hier is werkweek 2 begonnen, wel een telefoontje gehad voor tijdelijk werk in Assen, maar dat is 2 weken. Iemand die in de buurt van Assen woont, 2 weken aan het werk wil (Nederlands/journalistiek/administratief) om wat dingen op orde te stellen? Loon: Geen idee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:57

@Bellatrix: Je kan ook prima op kantoor werken, dat weet ik bijna zeker! Als je gewoon gezond verstand hebt, vriendelijk bent en een beetje kan multi-tasken kom je echt een heel eind. Maar het is nu gewoon super moeilijk om een baan op kantoor te vinden, ik ben ervaren receptioniste/telefoniste en ik word ook overal afgewezen. Ze zoeken mensen met ervaring tegen een laag loon en laat dat lage loon bij mij nou echt ff geen optie zijn ;) (Ik wel best iets zakken hoor, maar de vaste lasten zullen toch echt betaald moeten worden)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:00

Ik werk nu rond de 32 uur en verdien rond de 1100 dus zoveel vraag ik niet. :') Het liefste wil ik 38 tot 40 uur werken. Als ik tussen de 1300 en 1400 netto zou kunnen verdienen zou ik al heel blij zijn. Maar veel banen zijn voor 20 uur of iets meer...maar bijna nooit fulltime...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:08

Maar Bella, wat voor iets zoek je? Of heb ik daar even gigantisch overheen gelezen. Lijkt mij dat je in de omgeving van Amersfoort echt wel wat moet kunnen vinden...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:09

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:12

Winged schreef:
Maar Bella, wat voor iets zoek je? Of heb ik daar even gigantisch overheen gelezen. Lijkt mij dat je in de omgeving van Amersfoort echt wel wat moet kunnen vinden...

Ik pak alles eigenlijk wel aan alleen is er nu eigenlijk niets te vinden...voor supermarkten ben ik te oud, voor tuincentra pas ik niet in het profiel, voor kantoor te weinig ervaring, horeca is niets voor mij en de schoonmaak wil ik uit...