Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:18

Ik merk dat er maar heel weinig Likers afhanken, denk dat maximaal 5% van de mensen na een tijdje afhaakt. Je merkt wel duidelijk verschil tussen "fans" die echt regelmatig je berichten liken, doorsturen en reacties geven en tussen mensen die alleen geliked hebben en verder niet echt wat doen.

Ook zie ik echt een piek in de bezoekersaantallen bij de webshop als ik weer een actie heb gedaan en af en toe krijg ik ook wel wat klanten via Facebook (omdat ze dan een kortingscode gebruiken die ik alleen op FB heb gepromoot). Als ik kijk naar de statistieken van Referral Traffic staat Facebook eigenlijk altijd wel in de top 3.

Ik denk maar zo: Ik doe die acties om meer naamsbekendheid te krijgen en mensen kennis te laten maken met de shop. Uiteindelijk hoop je er natuurlijk ook klanten aan over te houden, maar mijn insteek is naamsbekendheid. Als je dan kijkt naar de kost van een advertentie in een tijdschrift, dan kost dat veel meer geld dan een actie op Facebook en over het algemeen werkt zo'n FB actie beter dan een advertentie. De keuze is voor mij dan snel gemaakt!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:39

Ik doe het inderdaad ook in eerste instantie voor naamsbekendheid. Maar ik zit af en toe op profielen te spieken van mensen die hebben geliked, en die zijn dus de hele dag alleen maar druk met acties liken en delen, omdat ze iets willen winnen en naar mijn idee niet zozeer geinteresseerd zijn in de winel zelf.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:25

Georgette, die mensen heb je inderdaad altijd. Zelf like ik ook wel eens wat om te winnen. Dat doet toch haast iedereen? Ik denk dat je facebook echt moet gebruiken voor naamsbekendheid en om je artikelen te presenteren. En dan komt er ook wel eens een klant uit voort. Maar verwacht geen enorme toeloop aan klanten.

Wij hebben morgen een Restantendag in Putten. Zelf staan we er ook met een kraam met allemaal opruiming artikelen. Duimen jullie dat het morgen goed winkelweer is? Laat het vannacht maar regenen als het morgen maar droog is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:36

Ik ga voor jullie duimen!!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:18

Vandaag een fantastische droge dag gehad op de markt. Echt goed verkocht en ook veel met mensen gepraat. Ze beginnen ons nu te herkennen omdat we nu al meerdere keren bij ons in het dorp hebben gestaan. En dat geeft een vertrouwd gevoel bij mensen. Echt leuk om te horen en te merken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:32

Altijd fijn zo'n dag Paan!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:46

Uit eigen frustratie over de post maar een website online gegooid die daarop gericht is: www.postzorgen.nl.

Hoe zijn de ervaringen hier met de postbezorging?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:05

Hee LHO, daar heb jij helemaal geen tijd voor joh, die website :P

Maar hier op Bokt zie je ook wel hele "leuke" post-ervaringen langskomen....tijdje terug iemand die vertelde dat ze haar pakket in de Kliko (!) vond.... op zich leuk bedacht, niet in de regen iig, maar in de vuilcontainer jongens, tsssk.

Ze zetten ze ook vaak voor de deur...van een flat of rijtjeshuizen direct langs de straat, dat toevallige passanten er gewoon omheen moeten lopen en je blij moet zijn als je 's avonds thuis komt dat hij er nog staat, hij niet meegenomen is en er geen bui (of piesende hond ofzo :P ) overheen gegaan is 8)7

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:13

pmarena schreef:
Hee LHO, daar heb jij helemaal geen tijd voor joh, die website :P

Het ergste is nog dat je daar volledig gelijk in hebt :P
Citaat:
Maar hier op Bokt zie je ook wel hele "leuke" post-ervaringen langskomen....tijdje terug iemand die vertelde dat ze haar pakket in de Kliko (!) vond.... op zich leuk bedacht, niet in de regen iig, maar in de vuilcontainer jongens, tsssk.

Ja, mijn oom trof meerdere pakketten in de prullenbak aan. Wijzelf tussen het oud papier, op het wasrek, en opengemaakt nadat het was meegegeven aan een dakloze (achtergrond afbeelding op postzorgen.nl).

Citaat:
Ze zetten ze ook vaak voor de deur...van een flat of rijtjeshuizen direct langs de straat, dat toevallige passanten er gewoon omheen moeten lopen en je blij moet zijn als je 's avonds thuis komt dat hij er nog staat, hij niet meegenomen is en er geen bui (of piesende hond ofzo :P ) overheen gegaan is 8)7

Ja. Als ze het bij iemand in de schuur zetten ofzo prima. Maar neem het voorbeeld met de bij jou bestelde teugels. Die zijn gewoon 2 straten verderop aan een willekeurig kind afgegeven :') Dat was toevallig een vriendje van onze buurjongen, en zo is het terecht gekomen. Echt te triest gewoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:46

Zo, weer terug van een enorme berg stront ruimen :P

Ja het is echt belachelijk...zowel bij de TNT (of hoe ze tegenwoordig ook heten := ) als bij diverse pakkettendiensten, bezorgers willen gewoonweg ERG graag van hun pakje af en halen allerlei capriolen uit om het pakje maar te kunnen "bezorgen".

Ze zullen wellicht ook hun salaris uit zoveel mogelijk de eerste poging bezorgen, moeten halen...daar zal het wel door komen.

Zelfs aangetekend verzenden helpt weinig: dan tekent de bezorger gewoon zelf :P

Of de "buurvrouw" die heel grofweg in de buurt woont :=

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:02

Ik verwachtte mijn pakje uit verweggiestan rond de 18e, maar waar het is? Iig niet hier :(

Vroeger kon je de ontvanger zeggen, het is onderweg, morgen is het bij jou, maar tegenwoordig kan het goed een week duren voordat het aankomt.

Ik verwacht tegenwoordig al niks meer na half 5 vrijdag, op zaterdag, zondag en maandag.
Ik vind het erg lastig als ik iets op vrijdag op de bus doe, dat het pas dinsdag of woensdag aan komt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:56

pmarena schreef:
Zo, weer terug van een enorme berg stront ruimen :P

Ja het is echt belachelijk...zowel bij de TNT (of hoe ze tegenwoordig ook heten := ) als bij diverse pakkettendiensten, bezorgers willen gewoonweg ERG graag van hun pakje af en halen allerlei capriolen uit om het pakje maar te kunnen "bezorgen".

Ze zullen wellicht ook hun salaris uit zoveel mogelijk de eerste poging bezorgen, moeten halen...daar zal het wel door komen.

Zelfs aangetekend verzenden helpt weinig: dan tekent de bezorger gewoon zelf :P

Of de "buurvrouw" die heel grofweg in de buurt woont :=

Het zijn vooral ZZP'ers tegenwoordig, die per afgeleverd pakket betaald krijgen. Als jij op maandag en dinsdag een bepaalde wijk rijdt, en die bewoner is twee keer niet thuis, dan zijn dus óf je afleverpogingen voor niets geweest, en heeft een collega mazzel. Of je laat het pakket bij de deur achter, tekent er zelf voor en krijgt wel betaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:16

Dat is het 'm :j

Is ook wel logisch natuurlijk dat dat zo werkt, maar dan krijg je dus wel dit effect...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:26

Nouja, niet logisch natuurlijk dat PostNL het op die manier regelt met zn onderaannemers. Betaal die lui per afleverpoging, en niet zozeer per afgeleverd pakket. De poging is de hoeveelheid werk die er in zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:35

Maarja, hoe vertaal je dat dan naar het tarief? :)

Ik weet niet wat een bezorger nog krijgt van die 6,75 euro die ik aan de balie betaal om van mijn pakketje af te komen :P

Maar stel dat het afleveren van een pakket de bezorger een euro oplevert, moet je die euro dan opdelen ofzo...?

Eerste keer aanbieden is 33 cent, 2e keer aanbieden is 33 cent, en bezorgen (bij geadresseerde of postkantoor na 2e vruchteloos aanbieden) is een euro minus de kosten van de eerdere afleverpogingen ofzo? :P

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:04

Als een pakket gemiddeld 2,5 afleverpoging nodig heeft, en er nu een euro betaald wordt per pakket, dan 40 cent per poging betalen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:40

Pff de post, breek me de bek niet open... Pakketten waar persoonlijk voor getekend moet worden, waar ik nooit voor getekend heb en wat toch afgeleverd is. Pakketten die ergens in de straat worden afgeleverd, zonder dat ik daar een briefje van krijg en dus braaf zit te wachten op mijn pakket, tot je uiteindelijk gaat bellen waar het blijft en dan blijkt het al bezorgd te zijn op (ik zeg maar wat) nr 18 en als je naar nr 18 loopt blijkt het daar helemaal niet te staan, maar staat het op nr. 20. Of idd bezorgers die de pakketten zomaar aan iemand meegeven.... Laatst ook, kwam ik terug van mn rondje met de hond en ik liep de straat in, werd ik aangesproken door een bezorger "Woon je hier ergens in de straat? Want dan kan ik dit pakketje afleveren." Voor hetzelfde geld was ik gewoon een voorbijganger, hij heeft mijn huisnr niet opgeschreven, ik hoefde niet te tekenen, mn naam niet te geven, echt idioot! Het was toevallig voor mijn buren, dus ik heb het netjes aan ze gegeven, maar het is echt te bizar voor woorden. Ik kan overigens nog wel tig verhalen opnoemen ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:47

Als je ze wilt melden: Graag! :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:09

Ik heb tijdens mijn webwinkel jaren nog maar één keer pech gehad. En toen had ik ook zelf niet helemaal opgelet. Pakket afgegeven bij de AH bij het Servicepunt van TNT. Daar hebben ze mijn eigen adres als afleveradres ingevoerd, terwijl er met koeienletters het afleveradres van de klant opstond. Toen de klant mij mailde nadat ze na twee weken het pakket niet had ontvangen, keek ik nog eens op het verzendbewijs. Daar stond dus mijn adres. Wel gek dat het pakket ook bij mij nooit is aangekomen. Daaropvolgend heb ik contact gehad met TNT, maar het pakket is nooit meer boven water gekomen.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:44

Hier 1 keer een verdwenen pakketje. Hoop gedoe met PostNL. bah bah...

En er is niks ergers dan zelf je eigen pakketje gewoon voor de deur te vinden -:(-
De pakketbezorger hier denkt regelmatig dat hij het gewoon voor de deur kan zetten en niet aan hoeft te bellen. En er is echt niks mis met mijn bel... hij gebruikt hem gewoon niet!

Gaat snel een kijkje nemen op de website over PostZorgen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:01

Wij hebben iets aangetekend naar iemand verstuurd. Omdat er niemand thuis was, is het mee genomen naar een afhaalpunt. De geadresseerde kreeg een briefje in de bus waar hij het kon ophalen. Vroeger werd er minimaal 2x aan geboden voordat het naar een afhaalpunt werd gebracht. Jammer dit soort service. Het wordt er niet beter op maar de tarieven gaan wel steeds omhoog.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:11

Klacht indienen bij post nl! Het werkt echt! Wij hebben hier een rot bezorger: 1x gewoon achter het huis gelopen terwijl we thuis waren en geen tijd kregen om open te doen en al een paar x wel een briefje, maar geen tekst erop. Na die 2 klachten is ie een stuk vriendelijker geworden!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:09

Ook leuk is het als je pakketje bij de overburen wordt bezorgd, maar hun bel het niet doet en het een bovenwoning is...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 22:01

Hotmail.com wordt straks outlook.com blijkbaar
Wat ik me dan afvraag, hoe zit dat met je klanten, je nieuwsbriefabonees etc?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:04

Zal dat niet automatisch worden doorgelinkt? Ik heb eigenlijk geen idee, ik maak zakelijk geen gebruik van Hotmail.