't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:41

ik heb al 4 uur meegelopen op eigen kosten, een tijd geleden ook al 3 uur op eigen kosten. En dan komen ze nog aan met dat ik geen ervaring genoeg heb? Ik heb pas 10 weken basiszorg gedaan, ben 2e jaars VP in opleiding. Dan moeten ze er niet vanuit gaan dat ik superveel ervaring heb.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:47

purny schreef:
ik heb al 4 uur meegelopen op eigen kosten, een tijd geleden ook al 3 uur op eigen kosten. En dan komen ze nog aan met dat ik geen ervaring genoeg heb? Ik heb pas 10 weken basiszorg gedaan, ben 2e jaars VP in opleiding. Dan moeten ze er niet vanuit gaan dat ik superveel ervaring heb.

je kan zulke dingen toch leren op de werkvloer dus snap niet echt dat ze daar zo moeilijk over doen. ik zet ook in elke sollicitatie brief dat ik bereid ben om dingen te leren en als het nodig is een cursus of opleiding te doen en 9 van de 10 keer vinden ze dat heel goed maar dat ze iemand met ervaring hebben gevonden en dat ze die dan liever aannemen wat ik dan ook wel weer snap omdat hun dan toch goedkoper zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:27

purny schreef:
Aargh! Frustratie is wederom toegeslagen. Werd dr net weer gebeld door een ander uitzendbureau of ik kon werken. Ze vroegen ook of ik veel ervaring had met tilliften. Dus ik wederom weer uitgelegd dat ik niet zoveel ervaring had, omdat op mijn oude stage ik niet alleen mocht lopen en boventallig was, plus dat er maar 1 bewoner was met een tillift. Ik moest maar weer een dagje meelopen op eigen kosten, zodat ik ervaring op kon doen met een tillift. Toen ik haar vertelde dat ik dat niet ging doen was het weer gelijk dat het een stuk eigen investering was, met andere woorden dat ik niet gemotiveerd was.

Ik ga echt niet meer op eigen kosten staan werken, lekker goedkoop voor hun!

Tja soms moet je ergens wat voor over hebben. :o

Heb bij huidige werkgever (als huishoudelijke hulp) ook eerst 2,5 dag voor niks mee gelopen. Stageplek die ik nu als beveiliger naast werk als huishoudelijke hulp (25 uur in de week) erbij heb weet ik ook nog niet wat ik betaald ga krijgen, maar belangrijkste vind ik nu gewoon ervaring opdoen en opleiding afronden.

Ben nu dan een week betaald vrij en heb de hele week stage gelopen en dit is totaal 49,5 uur voor 6 dagen. Maar wat ik ervoor krijg ik zie wel.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:19

Marcella schreef:
purny schreef:
Aargh! Frustratie is wederom toegeslagen. Werd dr net weer gebeld door een ander uitzendbureau of ik kon werken. Ze vroegen ook of ik veel ervaring had met tilliften. Dus ik wederom weer uitgelegd dat ik niet zoveel ervaring had, omdat op mijn oude stage ik niet alleen mocht lopen en boventallig was, plus dat er maar 1 bewoner was met een tillift. Ik moest maar weer een dagje meelopen op eigen kosten, zodat ik ervaring op kon doen met een tillift. Toen ik haar vertelde dat ik dat niet ging doen was het weer gelijk dat het een stuk eigen investering was, met andere woorden dat ik niet gemotiveerd was.

Ik ga echt niet meer op eigen kosten staan werken, lekker goedkoop voor hun!

Tja soms moet je ergens wat voor over hebben. :o

Heb bij huidige werkgever (als huishoudelijke hulp) ook eerst 2,5 dag voor niks mee gelopen. Stageplek die ik nu als beveiliger naast werk als huishoudelijke hulp (25 uur in de week) erbij heb
weet ik ook nog niet wat ik betaald ga krijgen, maar belangrijkste vind ik nu gewoon ervaring opdoen en opleiding afronden.

Ben nu dan een week betaald vrij en heb de hele week stage gelopen en dit is totaal 49,5 uur voor 6 dagen. Maar wat ik ervoor krijg ik zie wel.

ik heb ook nog nooit betaald gekregen voor stage en ik vind het ook niet nodig want het heeft met je opleiding te maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:20

Hmm ben zojuist een opzich wel leuke vacature tegengekomen, 18 a 24 uur op tijdelijke basis, maar het is tenminste iets. Probleem is alleen dat ik geen idee heb wáár het precies is, staat geen locatie bij :+ Ga toch maar gewoon weer een balletje opgooien :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:55

Balen dat het allemaal nog niet zo wil lukken.... Ik heb bewondering voor een heel aantal van jullie, na zo'n lange tijd zou ik echt depri worden, ik kan na 5 afwijzingen (zonder gesprek) al :( worden.

Ik heb voor een klein deel van mijn uren een baan gekregen in het onderwijs! *ikke blij dat ik een kans ergens krijg* Het zijn niet zoveel uren maar wel een mooi begin van mijn carriere switch!!!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:05

patpen schreef:
Ik heb vandaag al 4x deze mail gehad:
Citaat:
Ik wil uw aandacht brengen en u te informeren dat Consulting Bedrijf beginnen proces te inhuren en geven u een grote kans om carrière te beginnen nu met veel voordelen en de voordelen van dit werek.

Als u besloten om onderbreking in uw carrière te maken, of u op een moederschapsverlof bent, onlangs gepensioneerde of gewoon op zoek naar enkele aanvullende tijdelijk baan, dit standpunt is enkel voor u gemaakt.

Werkende uuren: Flexibele tijdschema van van 1 tot 3 uur per dag. We garanderen ongeveer 20 uur een week bezetting.
Salaris en voordelen: begin salaris is variërend van 2000 tot 2500 euro per maand, vermeerderd met extra commissie als u alle taken nauwkeurig vervullen.

Regio: Europese Unie.

Houd er rekening mee dat er geen betalingen of elke andere trucs om te gaan werken voor ons zijn.

Indien geïnteresseerd en wil u verzoeken een aanvraagformulier toepassen voor deze positie, uw interview plannen en of gewoon meer informatie ontvangen over deze positie voordat u toepast, kunt u antwoord op deze e-mail en stuur ons uw contact informatie.

In het onderwerp van e-mail Geef uw persoonlijk identificatienummer voor deze positie IDNO: 89387

Als u geïnteresseerd bent, kunt u reageren op: Elmo@nationaljobnl.com bedank!

>;)

is een spook uitzendburo. ben er ook plad mee gemaild. heb toen er tijd er op gegoogled.

gefeliciteerd Jot en zonnetje

succes allemaal.
heb een jaar na afstuderen een proefcontract. na 17 dagen ben ik er nog niet helemaal achter hoe dit gaat aflopen. me begeleider is wat chaotisch en krijg ik dus niet de begeleiding is die nodig is om zelfstandig taken te kunnen op pakken. rest is wel positief... dus maandag weer een nieuwe week

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:25

Gefeliciteerd Zonnetje! wat voor iets doe je?

Succes blacknorton, hopelijk wordt de begeleiding snel beter..

Morgen heb ik weer gesprek en hoor ik deze week hoe het afloopt met mijn vorige sollicitatie, ik blijf hopen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:27

Docent op het vmbo.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-12-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:30

Gefeliciteerd Zonnetje!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:34

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:26

Ik kom per 1januari ook zonder werk te zitten 0 uren contract wordtniet verlengd vanwege bedrijfseconomische redenen. Ik was flexer. Ik heb wel 15 sollicitaties lopen. Nu vraag ik me af wat wijsheid is. Moet ik een ww uitkering uitvragen. Ook wil ik gaan samenwonen, wat zouden jullie doen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:27

Gewoon aanvragen, zo snel mogelijk als je weet dat je zonder werk komt te zitten :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:54

én.... zojuist gebeld door het uitzendbureau dat ze me niet meer zullen inzetten tot ik de witte blouse en zwarte leren schoenen heb.....

dus heb nu officieel helemaal geen werk meer. Ik ga geen 100 euro aan leren schoenen en een bloese besteden als ik niet eens garantie heb dat ik genoeg werk toegeschoven krijg...

Leuk thuiskomst na 3 fantastische weken Tunesië

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:56

Dat is balen zeg... Hoezo moet je perse die witte bloes en die schoenen hebben? Heb ik overheen gelezen namelijk..

Ik heb even de motivatie nodig om weer aan het schrijven te gaan. Pfff

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:58

ik zit bij de Randstad, catering, daarbij is het dus de eis dat je zelf voor een zwarte broek, zwarte leren schoenen en een witte (niet doorschijnende) blouse zorgt, wat dus niet goedkoop is. Ik heb al wel een paar maanden voor randstad catering gewerkt, met een zwarte broek, zwarte nikes en een net wit tshirt... maar ja..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:58

wat voor iets was dat lifaya, horeca? snap dat je dat niet wilt aanschaffen. Kun je niet gewoon een blouse en schoenen kopen die wel leuk genoeg zijn om zo aan te trekken? of moet het perse een bepaalde stijl zijn?

Ik heb vanmorgen gesprek gehad, ging wel goed, alleen ben ik ver overgekwalificeerd voor de functie (letterlijke woorden) en ik moest mezelf maar afvragen of ik dit wel wilde, want doorstromen naar een andere functie en doelgroep kon eventueel ook wel.. maar eerst even afwachten of ik überhaupt wel door ben naar een volgende ronde en dat hoor ik pas vrijdag :/

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:24

Ik draag eigenlijk helemaal geen schoenen. Enkel nikes en verder laarsjes, hakken etc, dus ik heb er verder ook niks aan. De blouse moet van dik stof zijn, echt wat je als kok zou dragen, iets wat ik dus ook niet in het dagelijkse leven draag...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:36

is er in de uitverkoop niks te scoren?
leren schoenen... kan je daarvoor niet gewoon gaan voor nepleren zwarte shoenen van de schoenenreus/scapino oid? die heb je voor 20 euro
blouse zou ook niet zo heel moeilijk moeten zijn...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:42

en dan nog steek ik geld ergens in waar ik geen garantie heb dat ik werk heb. Ik vind dit ronduit zonde van mijn geld. en nee, ze hebben echt als eis leer helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:54

Ik kom ook weer even spieken hier. Heb nog werk tot februari, ben net 2 weken weggeweest (buitenland) wegens ernstige ziekte id familie, merkt mijn baas op dat dat vakantie was en dat ik dus geen vrij meer kan vragen. Nou moe, ik ben daar juist onwijs aan toe, heb het echt heel zwaar gehad. Overweeg om stappen te ondernemen en ben nu aan het denken wat ik kan doen...
in de tussentijd solliciteer ik me iig rot!

Zonnetje gefeliciteerd, fijn dat je de kans krijgt ervaring op te doen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:36

Lifaya balen zeg... zou Rnadstad gewoon vragen om kleding, zij willen jouw daar immers aan het werk hebben ;)

Ik ben afgewezen na een 2e gesorek bij de slager..... :+

Maar geen nood, gister heb ik alweer 6 solli's de deur uit gedaan, er komt vast wel iets, heb iig tot februari werk.
Het detacheringsbureau waar ik voor werk heeft misschien ook iets voor mij binnen hun bedrijf! Ze vinden me goed passen tussen hun collega's, wie weet :P
Toch niet voor niks met mijn studie PDB begonnen :):)

Maar goed, ik ga er niet op wachten..........ben de centen hard nodig, manlief moet ook op zoek naar een andere baan en dat na 7 jaar trouwe dienst :oo -:(-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:57

Randstad doet niet aan kleding geven helaas, anders hadden ze dat wel gedaan... baal daar ook echt van

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:00

Lifaya: is het werk in de bediening? Dan draag je toch geen koksbuis? Althans, ik heb in een restaurant nog nooit iemand in de bediening gezien met een koksbuis aan. Wel een "gewoon" nette witte blouse. Kun je niet tegen Randstad zeggen dat je die kleding wilt kopen als zij een vacature voor je hebben? Dus nu nog niet aanschaffen maar pas op het moment dat het zéker is dat ze werk voor je hebben!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:55

Motivatie brief voor Transavia is op de bus. Nog voor ik het af had kreeg ik al een uitnodiging voor de speeddate sessie op 10 Januari :? .
Het blijft een beetje vaag deze keer.

Vandaag ook nog gesolliciteerd naar inlichtingen medewerker wederom op schiphol.
Lijkt mij echt heel leuk...beetje mensen op de goede weg helpen....links is gate 3 en rechts de uitgang :D