Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:27

Ik ga misschien naar een andere kamer.. qua m2 minder groot en duurder. Maaarrr 't huis is wel 1000 x zo relaxt, maar ik twijfel nog. :P

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:38

in wat is het relaxter dan? :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:33

Heb nu gewoon een oud huis, alles is oud en viezig, badkamer is beneden en hebben alleen een wc in de badkamer. Kan niet goed overweg met 1 van mn huisgenoten. Andere huis is schoon, mooi, 2 wc's, supergrote woonkamer, vaatwasmachine, dichterbij centrum/uni/vereniging..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:16

Poeh gittekit, ik vind zelf gezelligheid het belangrijkste. Zou me vervelend lijken als je met een iemand niet goed overweg kunt. Heb je in het huis waar je nu zit ook een geru? Je zal er op deze kamer wel achteruit gaan qua oppervlakte maar als het een leuk huis is lijkt me dat je voornamelijk in de geru bent :) Op basis van wat je nu verteld was ik dus lekker gaan verhuizen!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:42

geru?! :P
Ik heb hier ook een woonkamertje, maar ik zit daar zelden eigenlijk. Als ik ga verhuizen kom ik bij een dispuutsgenootje en nog een andere meid, die gaan echter ook dit jaar nog weg. dus dan is het aan mij om nieuwe mensen te zoeken weer. Maar ik ga strakjes kijken en dan zien we wel. :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:46

geru is gemeenschappelijkeruimte denk ik ;) haha opzich wel lastige keuze... meer betalen voor minder ruimte... Maar vind gezellige mensen ook wel een belangrijk overwegingspunt :) En als het verschil in kosten niet echt een punt is... lekker gaan wonen bij mensen die je leuk vind :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:52

Mm lastig ja gittekit. Het gaat erom wat voor jou het zwaarste weegt.

Nou ik heb me gisteren toch iets grappigs meegemaakt! Ik ging dus weer verder met verhuizen en had s'ochtends al wel gedacht dat ik mijn huisgenootje wel eens kon ontmoeten. De Keiweek is namelijk begonnen en zij is 1e jaars. En ja hoor, ze was er. We hadden post voor haar zien liggen en mijn moeder had al gezegd: 'goh dat is wel een beetje een twentse naam' Nou en geloof het of niet, ze woont 1 dorp van mijn thuisthuis vandaan en we hebben op dezelfde middelbare school gezeten!!! Echt ongelooflijk, wel heel bijzonder. Maar het gekke was dat we elkaar helemaal niet herkende. Toen haar vriendinnen later kwamen herkende ik hen wel van school, maar wij hadden elkaar nooit gezien. Hoe maf! Ik denk dat het wel een heel gezellige tijd gaat worden, want volgensmij klikte het wel.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:09

Haha dat is wel heel leuk idd!

Ik ga rond een uurtje of 3 even die kamer bekijken (degene die er nu zit is ook een dispuutsgenootje van mij, maar ben daar nooit verder geweest dan de woonkamer. :P) en dan is het overwegen of ik het die 60 euro p/m meer waard vind..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:33

En hoe was het Gittekit? Hoeveel m2 is de kamer waar je bent gaan kijken?

Ik ga morgen nog een bureaustoel kopen, hopen dat die meekan in de trein, en dan ben ik echt helemaal klaar! Voorlopig. :') Denk dat jullie dat wel herkennen dat je nu eindelijk een eigen plekje hebt, dat je dan veel meer in winkels naar leuke dingetjes voor je kamer zit te kijken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:45

Is wel lastig mee te nemen in de trein denk ik.. als je alleen bent.. en nog meer spullen hebt?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:47

phylos: haha dat is grappig. maarja wel vaker voorkomend. je ziet zoveel mensen en soms loop je er ook zo langs..:P

nienewiep: ik denk niet dat je die in een trein mee krijgt hoor. zou dat enigsinds mogen?
nu je op je kamer zit zie je gewoon dingen die je nog mist..:P daardoor veel shoppen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:57

Ja inderdaad, ik ben nu al zovaak bij ikea en andere woonwinkels geweest. En steeds vergeet ik weer wat...
Vanmiddag matrassen geshopt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:00

Haha wat grappig en toevallig Phylos! Hoe heette ze dan? Olde Riekerink? :D

Ik denk niet dat dat je gaat lukken NieneWiep, helemaal niet als je een beetje een drukke opstap hebt ..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:04

Nouja, die van de Ikea moet je zelf nog in elkaar zetten dus ik moet even kijken wat voor doos dat is. :Y) En anders moet het maar een keer als we met de auto die kant op gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:17

Oohh meiden ik heb ook weer een update :)) Vanochtend die kamer in a'dam centrum bezichtigd.. Ik wil m heel graag hebben! 't is echt een leuk buurtje, wel een hokkie maarja, dat is dan maar zo! Wel ruime gem. keuken + zithoekje enzo. En gedeelde tuin/ balkon etc. Alleeen dr was dus zo'n jongen ook, en ik vraag van hoeveelste ben jij dan? Hij zo ja ik ben eerste.... ik denk echt shiitt.. dus ik vraag van ga je hem accepteren? Maar daar was hij nogal vaag over :') Mja ben wel bang dat hij hem neemt, of anders een van de andere 3 die voor me zijn..... Mjaa duimen maar!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:59

Spannend Juul! Gaat dus via zo'n verenigingachtig iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:01

Nee gewoon via studentenwoningweb :) Maar wel een huis dus! Maar geen vereningshuis :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:11

gewoon duimen juul.
wanneer hoor je het?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:11

Spannend, ik hoop dat je het krijgt :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:03

Hopen dat je 'm krijgt idd!

Ik ga wss toch verhuizen.. kamer is niet heel veel kleiner aangezien ik de overloop erbij mag pakken. De woonkamer is superrelaxt, grote badkamer met ligbad en douchecabine, grote kledingkast die blijft staan.. en 't huis (supermooi/relaxt huis) blijft dan binnen het dispuut.. wat iedereen ook wel fijn vindt.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 00:07

Nou groot gelijk dat je het dan doet hoor!!

Oeh spannend ik ga morgen verhuizen! Ben benieuwd of er al huisgenootjes van me zijn... Die heb ik namelijk helemaal nog niet ontmoet. Hoefde namelijk niet te hospiteren, maar gewoon kijken en wie t eerst kwam had de kamer...
Ik ga waarschijnlijk morgen daar ook meteen blijven slapen :) maar weet nog niet zeker hihi. Nog leuke ideeen om me voor te stellen als me huisgenootjes er niet zijn? Zat zelf te denken aan een kaartje schrijven ofzo met me telefoonnummer er op zodat ze me als het nodig is kunnen bereiken... Nouja zie ik verder morgen allemaal wel :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:39

Ja een kaartje met je telefoonnummer en e-mailadres is dan misschien wel een idee Marlous.
Ik heb de foto's op mijn computer staan, maar weet iemand hier een site waar ik ze in kan laden om ze vervolgens op bokt te kunnen zetten?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:42

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:43

thanks, dan ga ik ze na het werk erop zetten.
Ik ben alleen een hele slechte fotograaf, dus de foto's lijken wat vreemd en je krijgt geen hele goede indruk van de hele kamer..maja

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:17

Gittekit schreef:
Haha dat is wel heel leuk idd!

Ik ga rond een uurtje of 3 even die kamer bekijken (degene die er nu zit is ook een dispuutsgenootje van mij, maar ben daar nooit verder geweest dan de woonkamer. :P) en dan is het overwegen of ik het die 60 euro p/m meer waard vind..

En hoe was het?
Welke buurt ga je naar toe dan?

Ik heb ook besloten om toch (langzaam) op zoek te gaan naar een andere kamer.
Het is gewoon echt vies, dat kan ik niet nog langer handelen. :=
En daarbij moet ik volgend jaar naar Eindhoven, dus ik ga rustig op zoek naar een mooi plekje in Eindhoven.
Mocht er iemand wat weten, geef maar een gil!