Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:Ik ben vanmorgen gebeld, dat ik morgen op 2de gesprek mag komen bij mijn sollicitatie van vorige week.
Waarvan ik de angst had dat mijn vorige manager de referentie zou vernielen!
Echt ik werd zo enthousiast en zei ow wat super, waarop ze begon te lachen en zei ja daar was ik al bang voor!
Ik zou het zo'n domper vinden als ik het niet zou worden na het 2de gesprek.
Maarja het is niet iets wat je zelf in de hand hebt helaas!
Pfffff ik ga zo hard duimen dat ik het ga worden!
Calanddra schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Nog maar een paar weken en dan ben ik klaar met mn opleiding (paraveterinair dierenartsassistente). Deze week is het laatste blok begonnen en heb 3 dagen in de week vrij en op woensdag ben ik bijna altijd om 12.00 klaar.
Ik kan dus éindelijk weer gaan werken en ben dus hard op zoek. Uiteraard zit ik het lieft nog in de dierenbranche dus ik was zó blij toen ik vorige week werd gebeld nav een sollicitatie bij een grote dierenwinkel hier in de buurt. Vrijdag langs geweest voor een gesprek, klonk zo ontzettend goed. Ik kon ook doorgroeien, alles werd voor je betaald, heerlijk! Precies wat ik zocht.
Hij had 4 mensen en 2 functies dus ik zou het deze week te horen krijgen. Ben dus vanavond gebeld en helaas is zijn keuze op iemand anders gevallen... meer zei hij niet. Ik baal er echt ontzettend van, had hier zo mn zinnen op gezet...
Wordt nu dus meteen maar weer verder solliciterenhelaas is deze branche niet erg makkelijk dus ik kijk er ook buiten, maar helaas is er niet veel in deze regio...
MieLo schreef:ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik mijn twijfels heb bij deze school, voornamelijk vanwege de werktijden (hele dagen en dan elke dag). ik wil nog niet fulltime en misschien in September al beginnen met mijn master + eigen paard en vriendlief wordt dan heel lastig combineren
Kieffer schreef:Met een 0-uren contract ben je niet verplicht om te werken en mag je diensten weigeren, ik zou dus zéker bij die anderen op gesprek gaan! Of het netjes is... Tja, je kiest toch voor je eigen geluk en welvaart? Een 0-uren contract biedt geen zekerheid op werk en als een andere wergever dat wel kan bieden dan zou je gek zijn om er niet voor te gaan! Als je ziek wordt heb je met een 0-uren contract ook helemaal geen inkomen, houd daar ook rekening mee.
Als je bij een andere baan genoeg uren kunt krijgen zeg je dit gewoon weer op als je dat wilt. Het hebben van twee banen is belastingtechnisch gezien ook helemaal niet gunstig.
Succes
joyce2 schreef:Ook ik zou, als je word aangenomen bij dat andere bedrijf, de switch maken! Het is misschien snel, maar je hebt een proeftijd, een 0-uren contract en op oproepbasis. Gewoon gaan als dat andere leuker is!