Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flowerpull schreef:Compensatie heb ik denk ik wel, een 7 voor nederlands en een 7 voor combinatiecijfer.
Kan iemand van jullie die de examenbundel heeft even kijken welke opgaven uit 2007-I geschrapt mogen worden? Alsjealsjealsjeblieft?
AnoukvW schreef:Nueve schreef:Bij wiskunde heb jij sowieso vrij anders examen. Wij hebben namelijk dat we alles algebraïsch moeten kunnen en geen kansberekening meer, maar in plaats daarvan bewijzen. Aii.
Mijn lerares dacht dat jullie bewijssommen bij ons vervangen zouden worden door kansen....
AnoukvW schreef:Nueve schreef:Bij wiskunde heb jij sowieso vrij anders examen. Wij hebben namelijk dat we alles algebraïsch moeten kunnen en geen kansberekening meer, maar in plaats daarvan bewijzen. Aii.
Mijn lerares dacht dat jullie bewijssommen bij ons vervangen zouden worden door kansen....
lieziej schreef:Flowerpull schreef:Compensatie heb ik denk ik wel, een 7 voor nederlands en een 7 voor combinatiecijfer.
Kan iemand van jullie die de examenbundel heeft even kijken welke opgaven uit 2007-I geschrapt mogen worden? Alsjealsjealsjeblieft?
2007 I gaat over:
Goliath
1 Bereken de hellingshoek van deze helling
2 Bereken hoeveel engergie in warmte wordt omgezet tijdens deze afdaling
3 Bereken de versnelling tijdens het dalen
4 Bereken de flitsfrequentie van de stroboscoop
5 Bereken de minimale remtijd
Kanaalspringer
6 Bereken welke beginsnelheid nodig is om van 9000m hoogte 33 km ver te komen
7 Veronderstel dat de baan van de stuntman in figuur 3 correct is weeggegeven. In het punt waar de grootte van de snelheid maximaal is, geldt dat Fres ongelijk is aan nul. Leg dit uit
8 Leg met behulp van een vectortekening uit wat er in de tweede modelregel wordt uitgerekend
9 Bepaal aan de hand van figuur 4 de startwaarde voor k.
10 Geef de mjodelregels 9 en 13
11 Bepaal de afgelegde weg van de springer door de lucht tot het moment waarom hij de parachute opent. GEbruik daartoe een van de diagrammen
Zonneneutriono´s
12 Leg uit welke handelingen zij moet verrichten om aan te tonen dat het hier om gezichtsbedrog gaat
13 Bereken de ddiameter van het beeld van de zon
14 Geef de reactievergelijking van deze fusie
15 Bereken hoeveel energie er in totaal per heliumkern vrijkomt. Neem daarbij aan dat neutrino´s geen massa hebben
Heftruck
16 Leg uit of de voorbanden daardoor meer of minder ingedrukt worden
17 Teken in figuur 6 de krachten in de punten P en Q op de voorwielen en de achterwielen in de juiste verhouding met de al getekende zwaartekracht
18 Bereken deze maximale belasting in kg
Halogeenlamp
19 Construeer in de bijlage de plaats van de lens en de bijbehorende brandpunten
20 Bepaal de beeldafstand bij deze afbeelding. Bepaal daartoe eerst uit figuur 7 en 8 de vergrotingsfactor
21 Bereken de lengte van de gloeidraad
22 Leg uit welke van de mogelijkheden, 1, 2 of 3 het beste overeenkomt met de te meten grafiek.
Didgeridoo
23 Bepaal de laagste frequentie van deze klank
24 Leg uit of de digeridoo bij hogere temperatuur hoger of lager klinkt
KRAAMPPPPPP
alsjeblieft
Lucifer123 schreef:Wat kun je nou voor ntk in je GR zetten?
Ja oke ik heb de ladingen van neutronen en elektronen erinstaan en de formule voor de snelheid van een elektron in een kathode.
Joni, jij had toch een keer zo'n leuk liedje over de GR?