Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:56

Thanks allemaal :D

@ Marleen_user: balen dat het niet goed gaat! Niet heel ernstig hoop ik?
@ Anoli: Wat jammer zeg!
@ Georgette: Leuk! kan dat te maken hebben met het ideal gebeuren?

Verder zijn er nog een aantal die goed bezig zijn +:)+

@ julien: wat een prachtige jasjes!!

Hier ben ik druk bezig een aantal dingen af te gaan ronden, zit nml. straks een maand in Texas :D Naar de world show van de minipaarden en familie bezoeken :j Als ik weer thuis kom heb ik al weer genoeg plannen klaar liggen, ik kan dan nml. verschillende balansen gaan opmaken voor hoe het 1ste jaar is gegaan :j En daarmee een plan bedenken voor volgend jaar :D

JulienSVU

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:02

Aaah dan kan je daar in Texas vast nog genoeg inspiratie op doen ;) :)

Ik heb ook alweer een concept in gedachten haha. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:12

JulienSVU schreef:
@ Joyce, noou de hoedjes zijn klaar, die kunnen bij wijze van al worden besteld. De dressuurjasjes zijn bijna klaar.. Hier is nog een kleine correctie op. En dan laat ik nog wat showmodellen maken.
De ontwikkeling van de springmodeljasjes is ook bezig.
Bestellen duurt in principe 2 weken, alleen ik neem wel wat extra uitloop tot 4 weken.. Anders kan een klant soms zo teleurgesteld zijn.

Ik wil je meegeven om niet te open te zijn over je hoedjes, jasjes etc. Daar bedoel ik mee, zorg dat je eerst je producten in de markt hebt, voordat een ander met je ideeen aan de haal gaat. Klinkt banketstaaf maar die dingen gebeuren.

Wat ik me nou afvraag he, heb je niet een hele grote zak met geld nodig gehad om dit te kunnen realiseren?
Ik bedoel, meerdere modellen, in meerdere kleurtjes, in meerdere maten, in meerdere aantallen.
Heb je daar jaren voor gespaard, een lening voor genomen, of werkt dat met dit soort dingen heel anders?

Ik bedoelde hoedjes beschermers ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:28

@ Holly, ik heb de producten al in handen ;) En in principe kan er ook worden besteld. Ik ga ook echt niet vertellen waar ik het allemaal laat produceren etc. etc. Ik kan de hoedjes en dressuurjasjes met mijn logo etc. al leveren. Ik heb alleen de website nog niet online.

Maar ja het kost wel de nodige investering ;) Ik HAD (hihi) een gevulde spaarrekening.. Die nu inmiddels leeg is.. ;) Pappa springt financieel nog even bij als dat nodig is.
Ik wil gewoon een droom waar maken.. ;) En wie niet waagt wie niet wint! ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:29

oh ja en mijn merk is ook al geregistreerd :) En mag dus officieel een R in een rondje bij mijn naam plaatsen.. ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 09:39

@Julien, wow mooi jasje! Echt respect voor de manier waarop je je bedrijf zo professioneel aan het vorm geven bent +:)+ Je collectie ga je dus online verkopen, komt ze ook al in de ruitersportzaken te hangen?
@holly, vakantie was echt awesome, New-York is echt geweldig en daar zou ik zo weer heer gaan, terwijl Hawaii in een ander opzicht weer helemaal top is, heel erg mooi!
@kaisa, lekker een maand naar Texas, geniet ervan! Plannen maken is altijd leuk.

Iemand van jullie die hiermee bekend is:
[TV] Vergelijkingssites

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:57

Jemig echt waar? Ik heb geen flauw idee van de bedragen, maar snap wel dat je het hebt over iets meer dan een dubbeltje. Dan moet dit toch echt een grote droom van je zijn geweest, dat je dit zelf bij elkaar hebt gespaard.

Zoals Jaggie al zegt, kom je over als iemand die heel goed weet wat ze wil en dat ook mega serieus aanpakt.
Je ziet aan de reacties al wel dat je hier iets moois in handen hebt en ik geloof er echt in dat wanneer je dit goed aan pakt, jouw hoedjes en jasjes straks naast de grote merken hangen!

Dat is ook de reden dat ik zei, zorg dat je eerst in de markt terecht komt, voordat een ander je idee kan kapen.
Vertel idd niet hoe, wie, wat, waar en waarmee, maar ben ook voorzichtig met het laten zien van je voorbeelden.
Heb geloof in jezelf, maar vergeet niet dat meneer harry's horse, meneer pikeur en alle andere bekende nu al concurrenten van je zijn en niet straks pas!

Toppie hoor Julien, ik ben ook heel benieuwd hoe dit straks opgepakt gaat worden door de mensen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:03

Leuke reactie Holly :) Thxx..!! :D
Met mijn voorbeeldjasje wil ik alleen iedereen alvast warm maken.. ;) En deze maand hoop ik toch echt van start te kunnen!! (ben nu al bijna een jaar er mee bezig geweest! Jaa heb de tijd wel onderschat haha) En eigenlijk de laatste maand spreek ik er veel over ;)
Er zijn al mensen die nu wachten tot dat ik kan leveren :)

En concurrentie.. ja ook dat bestaat ;) Maar ik ga me best doen om het zo goed mogelijk aan te pakken. Ik hoop ook echt dat het gaat lukken :) Vind het nu al super ;)
Maar ik vind het ook zo leuk om met jullie er over te kletsen ;) Jullie zitten allemaal met al die ideeën die je bij je bedrijfje hebt ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:47

Hey maar ff serieus, ik wil wel antwoord op m'n vraag :+

Vind het echt geweldig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:58

Ik vind het bijna jammer dat ik geen dressuur rijd :D

Goede tips van Holly! Echt super dat er zo meegedacht wordt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:07

Chubby: hunter! :D

Ik moet eerst gaan sparen voor een leuke hunterjas, maar als ik op een gegeven moment geld bij elkaar heb, dan hoort Juul wellicht van me :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:09

Oh joh, ik twijfel al over de endurance Katwijk omdat ik dan over het strand moet met die 'koude kikker' van mij :=

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:13

Ik vind het mooie jasjes, ... maar niet voor mezelf. Denk wel dat mensen dat willen kopen, vooral ruiters die echt in de wedstrijdscene zitten.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:24

Mikkk schreef:
Hey maar ff serieus, ik wil wel antwoord op m'n vraag :+

Vind het echt geweldig.

Prijzen komen ongeveer vanaf 435,- euro te liggen..
Niet gratis dus ;p
Maar wel volledig handgemaakt, op persoonlijke maten, ik je eigen kleurstelling.
(tegenwoordig liggen de prijzen van standaard confectiejasjes zelfs op dat niveau)
Dus prijs naar kwaliteit om zo maar te zeggen ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:24

@ Lante, hoe staat het met jouw bedrijfsontwikkeling er voor? :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:46

ontzettend mooi zeg die jasjes!!
Ik denk zeker dat daar wel markt voor is!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:03

Ik had even aangekaart of ons topic de huiskamer in mocht..
Dan blijft wat we hier uitwisselen afgeschermd van Google.
Ieder er mee eens?? :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:29

Jup!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:48

Goed idee Julien :-)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:52

Da's nou het eerste argument waar ik wel blij van wordt ;) Vind alleen wel dat we dan wel aardig ontopic moeten blijven :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:56

Mikkk schreef:
Da's nou het eerste argument waar ik wel blij van wordt ;) Vind alleen wel dat we dan wel aardig ontopic moeten blijven :j

Helemaal mee eens ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:01

Een tijdje niet gepost, maar wel weer alles bijgelezen! Ik weet echt niet waar die bedrijvigheid bij mij vandaan komt. Die tassen zijn in ieder geval wel een goede soort assortiment uitbreiding geweest, vooral dat loopt erg lekker door!

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:29

Ookal een tijdje niet meer gepost, maar wel af en toe bijgelezen. Zag een erg gaaf ruiterjasje voorbij komen! @ Julien -> Erg gaaf! Helaas rijd ik geen wedstrijden meer... Wel prijzig, maar dan heb je ook wat :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:20

Wat een mooie jasjes. Ook ik rijd niet dressuurmatig maar het ziet er erg goed uit.

En fijn voor Gerogette dat het lekker loopt.
Ik merk ook dat de scholen weer beginnen; de rugzakken lopen meer.
En sinds deze week hoeven klanten geen account aan te maken, De 1e heeft al besteld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:47

Heb ook al even niet gepost. Met zomerseizoen meer gewerkt ( bij baas )
Ik heb genoeg ideetjes, maar de investering is toch wel een probleem vaak. En mijn kwaliteiten liggen gewoon echt ergens anders dan flyers maken, website met goede tekst etc.

rest gaat wel goed, lessen lopen fijn en voer verkoopt ook.

Ik blijf wel lezen en vraag me af of iedereen er ook echt mee kan rondkomen of de meesten het erbij doen, nog thuis wonen een man met goed inkomen hebben etc etc..........Ik kan er ( nog ) niet van leven iig.

We hebben bv gekeken naar een leuk koophuis waar ik veel mee kan en echt niet duur, maar door mijn contract lukt het niet. Vriend heeft contract. Ik verdien genoeg bij baas en erbij dus, maar geen contract en eigen bedrijf nog geen 3 jaar, balen hoor. Kon daar echt groeiem em lag mooi voor mij.

Een collega van mij begint met complete sites maken voor echt niet duur, dus wie daar interesse in heeft?? Zo help je elkaar misschien. Hij kan het met bon doen gewoon.