VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:00

Hmm ik wil psychologie misschien doen, dat heeft wel raakvlakken :')

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:03

Ilsiie schreef:
Anna, gaan we dan wel meeten? O:)

Jet; oh dat wist ik trouwens.. Wel gaaf hoor!! :+:

We hebben allemaal aanstaande-pedagogen in ons midden :P
Weten jullie al welke richting jullie op willen?

Jaaa :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:06

ik heb een 4,5 voor mijn engels essay :\
ga dat herkansen... telt 25%

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:08

Gelukkig dat je dat nog kan herkansen dan, wel balen :(:)
Ik had vandaag ook mijn Engels terug; 7.3 :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:21

Ah fijn dat je dat kan herkansen joh!
Rest heeft wel nette cijfers zo te zien, gefeli! Ik ga morgen maar weereens op school kijken, ben alweer 2 dagen thuis; griepje. bwuh.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:29

is de enige toets van engles dit jaar die ik kan herkansen, en we krijgen maar 4 toetsen, dus wil hier graag een voldoende voor!

netjes Annaax!

beterscahp gittekit!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:34

Ja dat snap ik!
Wanneer is de herkansing?

En Ilse, ik snap nu echt wat je bedoelt.
Ik ben aan het kijken op de site van Universiteit Leiden, en ook meteen 'studentenstad Leiden' en 'op kamers in Leiden' en ik heb er nu echt al heel veel zin in :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:01

oh wat zijn jullie er al allemaal goed uit joh qua studie en stad enzo...men ik weet het echt nog niet hoor als ik uitgeloot wordt voor diergeneeskunde..begin nu aardig te stressen..ga volgende week naar de open dag en dan ga ik ook kijken bij psychologie..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:11

AnnaaX schreef:
En Ilse, ik snap nu echt wat je bedoelt.
Ik ben aan het kijken op de site van Universiteit Leiden, en ook meteen 'studentenstad Leiden' en 'op kamers in Leiden' en ik heb er nu echt al heel veel zin in :D

Leuk he? :D Ik vind Leiden zo'n leuke stad :) voel me er helemaal thuis haha
Ik blijf nog wel even thuis wonen; ik woon er - met de trein - een kwartiertje vandaan, dat is heel goed te doen :) En het is wel makkelijk dat ik nog niet mijn eigen huishouden hoef te runnen dan :D
Wil denk in de vrije ruimte (als het mag) wat psychologie-dingen doen, dat vind ik echt leuk. Moet wel weer voorgelegd worden aan de examencommissie omdat het erg veel op elkaar lijkt/kan lijken, maargoed, dat zien we dan wel weer, dat duurt nog minstens 2 jaar :P

Fiona; wel balen zeg :oo wat houdt zo'n essay in?

Phylos: komt wel goed joh :) ik ben ook echt al sinds de 4e bezig met studiekeuze maar er nu een kleine maand ongeveer écht over uit wat ik wil. En ook wat ik kán. Ik loop nu dus al een paar maanden op een zorgboerderij rond en dat is echt zo enorm leuk, en dat gaat ook gewoon heel erg goed met die kinderen enzo :)
Maar echt: niet stressen!! Komt heus wel goed, echt waar, en stressen is slecht voor je gezondheid :7

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:16

Ja, ik ben nu ook al een aantal keer in Leiden gaan kijken (op de universiteit, maar ook gewoon, als ik ging shoppen een dagje naar Leiden) en ik vind het ook een hele leuke stad :D
Voor mij is het iets lastiger, ik moet in totaal een half uurtje met de trein en dan 1x overstappen, maar ik vind dat ook nog wel te doen :j
Ik heb zoiets van: als zich een mogelijkheid van een kamer zich voordoet, dan kan ik altijd er nog over gaan denken om het huis uit te gaan. Maar voorlopig hoef ik niet heel hard te zoeken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:21

Leiden is echt leuk idd! :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:27

Die reistijd is inderdaad ook nog wel te doen. Ik moet 15 minuutjes fietsen naar het station, dan stap ik in de trein, 14 minuten later stap ik weer uit en dan wandel ik nog 5 minuten naar het Pieter de la Court-gebouw :P Dus is wel echt goed te doen. Ik zou op zich wel het huis uit willen hoor, een echt plekje voor mezelf, maar ik kan het gewoon niet betalen en mijn ouders gaan dat ook niet doen omdat het vrij 'zinloos' is om het huis uit te gaan omdat het niet noodzakelijk is qua reistijd ;)

Ach.. Ik ga vanzelf 'n keer het huis uit O:)

Maarrehm, weet je al wat je doet vrijdag? :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:30

Ilsiie schreef:
Leuk he? :D Ik vind Leiden zo'n leuke stad :) voel me er helemaal thuis haha
Ik blijf nog wel even thuis wonen; ik woon er - met de trein - een kwartiertje vandaan, dat is heel goed te doen :) En het is wel makkelijk dat ik nog niet mijn eigen huishouden hoef te runnen dan :D
Wil denk in de vrije ruimte (als het mag) wat psychologie-dingen doen, dat vind ik echt leuk. Moet wel weer voorgelegd worden aan de examencommissie omdat het erg veel op elkaar lijkt/kan lijken, maargoed, dat zien we dan wel weer, dat duurt nog minstens 2 jaar :P

Fiona; wel balen zeg :oo wat houdt zo'n essay in?

Phylos: komt wel goed joh :) ik ben ook echt al sinds de 4e bezig met studiekeuze maar er nu een kleine maand ongeveer écht over uit wat ik wil. En ook wat ik kán. Ik loop nu dus al een paar maanden op een zorgboerderij rond en dat is echt zo enorm leuk, en dat gaat ook gewoon heel erg goed met die kinderen enzo :)
Maar echt: niet stressen!! Komt heus wel goed, echt waar, en stressen is slecht voor je gezondheid :7

hihi ik wil dus echt neit naar leiden, ehb het daar wel gezien :P heb er 12 jaar gewoond en kom er nu nog af en toe, maar ben toe aan iets nieuws haha
vind het ook een saaie uni :o

eh... 600 woorden schrijven over een onderwerp wat je op de toets te horen kreeg, in 100 minuten, oftewel, pennen voro je leven en superstreng beoordeeld worden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:32

600 woorden ?! Dat is toch vét onmogelijk ?!
Wij krijgen echt max 250 ofzo. Hoop ik toch. :7

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:34

nou wij moesten minimaal 600-650 ofzo, ergens daar...
echt belachelijk...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:34

voor nederlands moesten we 500, kregen we 200 minuten voor en hadden al allemaal informatie opgezocht erover (Documentatiemap)
en dan voor engels, helft van de tijd, meer woorden, geen woordenboek en zonder informatie... nice

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:41

xFioon schreef:
hihi ik wil dus echt neit naar leiden, ehb het daar wel gezien :P heb er 12 jaar gewoond en kom er nu nog af en toe, maar ben toe aan iets nieuws haha
vind het ook een saaie uni :o

eh... 600 woorden schrijven over een onderwerp wat je op de toets te horen kreeg, in 100 minuten, oftewel, pennen voro je leven en superstreng beoordeeld worden :\

Hahahaha :P

Ja dat kan ik me dan enigszins voorstellen :P Zou later ook niet in een stad willen wonen hoor; doe mij maar 'n boerendorpje O:)

600 woorden.... :wow:
ik zou al in de stress raken bij het idee, denk ik :=

Bijzondere gang van zaken denk ik zo?

Ik ga nog maar even ruiterbewijs leren. Was info aan het zoeken voor mijn paper (= schrijftoets) Engels ook, doe het over Obama en de Nobel Peace Prize. Argumenten voor, tegen, wat ís de nobelprijs etc etc. Op zich niet extreem moeilijk, maar jammer dat je een promptcard in moet leveren met 25 woorden (en-ne) die ook nog ergens op slaan (dus woorden als 'huis' (om maar wat te zeggen) mogen niet)... Ja, verzin maar eens 25 woorden die met je onderwerp te maken hebben en niet te makkelijk zijn :+
Maargoed, donderdag maar weer mee verder, moet het vrijdag inleveren (mailen).

En moet nog een recensie schrijven voor Nederlands, moet ook vrijdag ingeleverd geloof ik, én ik heb dus dit weekend mijn ruiterbewijs examen (theorie en praktijk) en dat moet ik ook nog leren en tsja, dat wil ik wel echt halen.. Prioriteiten stellen B-)

Slaap lekker meiden :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:13

Ah recensie hoef je niet voor te leren iig! Dat moet je wel lukken, en dan nog hard stampen voor je ruiterbewijs. Moet wel lukken toch? iig heel veel succes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:22

Ik ben wel benieuwd wat jullie aanspreekt aan pedagogische wetenschappen. Ben er zelf ook wezen kijken, maar werd niet meteen enthousiast..misschien kunnen jullie me wel enthousiast maken :P..jammer genoeg is het voor mij (bijna) niet te doen om te gaan studeren en thuis te blijven wonen..ja dan moet ik naar enschede, maar ben niet van plan iets technisch te gaan doen :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:37

Ik werd er eigenlijk ook niet enthousiast van.. Je gaat in principe eigenlijk niet mét kinderen/mensen met een handicap werken.. je eindigt voornml achter de pc.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:45

Gittekit schreef:
Ah recensie hoef je niet voor te leren iig! Dat moet je wel lukken, en dan nog hard stampen voor je ruiterbewijs. Moet wel lukken toch? iig heel veel succes!

Nee recensie moet ik gewoon even schrijven :P moet het boek Oeroeg met de film vergelijken, lachen :P
Stampen voor ruiterbewijs valt denk ik ook wel mee. Moet nog wat aandacht besteden aan de beenstanden, tanden, evt. ziektes en parasieten en dan weet ik het wel. Heb nu echt alle vragen gedaan van de cd-rom en telkens alles goed, paar proefexamens gemaakt en 35 van de 35 vragen goed, dus het moet vast wel goedkomen :P haha

Phylos schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie aanspreekt aan pedagogische wetenschappen. Ben er zelf ook wezen kijken, maar werd niet meteen enthousiast..misschien kunnen jullie me wel enthousiast maken :P..jammer genoeg is het voor mij (bijna) niet te doen om te gaan studeren en thuis te blijven wonen..ja dan moet ik naar enschede, maar ben niet van plan iets technisch te gaan doen :P

Hmm.. Ik ben erg geïnteresseerd in kinderen én in psychologie, pedagogiek is daar een combinatie van. Je leert hoe kinderen leren etc. Ik kan niet precies uitleggen wat me trekt :P

Gittekit schreef:
Ik werd er eigenlijk ook niet enthousiast van.. Je gaat in principe eigenlijk niet mét kinderen/mensen met een handicap werken.. je eindigt voornml achter de pc.

Hangt er denk ik ook vanaf wat je zelf doet en wilt. HBO is natuurlijk meer op de praktijk gericht, maar toen ik van de week het HBO-Pedagogiek boekje erbij pakte van de Hogeschool van Rotterdam, werd ik toch niet enthousiast. Ik wil weten wáárom een kind zo denk, waardóór probleemkinderen ontstaan etc. Maargoed, ik wil misschien na die 4 jaar uni nog 2 jaar HBO doen; Pedagogiek met Dieren aan de Hogeschool van Utrecht. Daar word je opgeleid tot een therapeute zegmaar die met behulp van dieren werkt. Ik denk dat ik met deze studies (en wordt het niet dit wat ik erna nog ga doen, dan is het wel iets anders met betrekking tot dieren, denk ik) wel kan gaan doen wat ik wil doen: met kinderen en dieren werken, iets als zorgboerderijen etc. Dat vind ik echt geweldig en dat zie ik mezelf ook de rest van mijn leven doen :P

Nouja tot zover waarom ik het wel graag wil doen haha :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:48

Juah, maar dat is het nou juist, je mag als orthopedagoog zo weinig écht werken met de mensen/dieren. Je mag heel leuk de theorie leren, maar alles blijft eigenlijk ook theorie, dat vond ik iig jammer aan pw.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:51

Hmm... Ik denk dat er wel combinaties te maken zijn waardoor je ook in de praktijk terecht komt, maar dat je daar wel wat voor moet doen.. Denk ik.. Maar dat is puur mijn gedachtengang hoor :) Misschien ben ik wel te positief :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:33

Ik heb ook voor pedagogische wetenschappen gekeken, maar het is bij mij ook afgevallen omdat je echt weinig met de mensen komt te werken. Ga nu misschien gezondheidswetenschappen doen..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:11

Dat kan zo zijn, dat weet ik natuurlijk nu ook nog niet :P
Hoewel mijn neef ook pedagogische wetenschappen gestudeerd heeft en hij komt echt overal aan het werk met mensen, nouja dat is dus zijn ervaring :=

Maar Fioon, ik vind 600 woorden opzich niet eens zo heel erg veel :=
Alleen al die andere dingen: niet voorbereid, geen woordenboek etc. dat is wel onhandig...