sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:09

Soda, wat een lange reactie, dank je wel! De inhoud voor een onderzoeksvoorstel die jij aangeeft klinkt heel logisch, daar heb ik zeker wat aan.

Aan de ene kant lijkt het me inderdaad erg leuk om er eens mee aan de slag te gaan. Aan de andere kant moet ik wel een paar uur reizen om een goede en mij bekende wetenschappelijke bibliotheek te kunnen gebruiken en zit ik momenteel propvol met mijn huidige baan en studie. Daarnaast heb ik me ook al een aantal jaar niet meer met welk onderzoeksveld dan ook bezig gehouden, dus zou ik erg veel moeten inlezen.

Bovendien weet ik ook nog niet zeker of ik een andere baan wil/nodig heb tegen die tijd. Het hangt er ook vanaf of mijn huidige contract wel of niet verlengd wordt. En daarnaast zou ik voor deze vacature moeten verhuizen, waarvan ik niet zeker weet of ik het wil.

Erg veel onzekerheden dus, en om 'gewoon eens te zien of het lukt en waar het schip strandt' (wat normaal gesproken mijn houding is tov sollicitaties) is het momenteel erg lastig in te passen in mijn schema.

Normaal ben ik zo iemand die het gewoon maar probeert, en dan wel ziet hoe of wat, maar ik zit nu in een periode in mijn leven dat ik een beetje economisch om moet gaan met mijn tijd én heb ik eigenlijk best een leuke baan. Maar het trekt me wel heel erg, ik krijg het al twee dagen niet uit mijn hoofd.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:26

Hallo, ik heb vanmiddag een topic geopend over dat ik vandaag een solli gesprek had, en volgens mij gaf Goldenflower mij de link naar dit topic!
Ik ga gewoon mee lezen Haha!.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:43

Durf het bijna niet meer te zeggen.....maar heb zojuist weer een afwijzing Huilen

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:47

Oh wat erg zeg!!! wat was het voor baan?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:03

@cowgirl: Dat is wel erg,maar misschien kom je wel je droombaan tegen. Haha! Ach gut

Ik heb net een mail met uitnodiging gekregen en daar ben ik wel blij om. Maar werd niet echt blij toen ik hem verder las. Een locatie is in Emmerich te Duitsland ipv Rozendaal (gld)!!! Nu weet ik niet wat ik moet zeggen of doen? Bedanken voor hun uitnodiging en hun afwijzen of toch een sprong wagen, ook al wil ik niet eens in Duitsland gaan werken (als dat zo is). Ik vraag me nu af hoe het zit met werken, in nl of juist Duitsland??

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:14

Sollicitaties zijn niet altijd op de plek waar je gaat werken. Ik weet niet wat de afstand vanaf jou tot Emmerich, maar als het niet te ver is zou ik gewoon gaan. Dan kan je informeren of de vacature idd in Rozendaal is en anders is het altijd nog een mooie oefening.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:19

Ik heb gekeken bij google maps en het is ongeveer 48 km en moet via arnhem duitsland inrijden ipv via nijmegen waar ik woon.

Hoe bedoel je met een mooie oefening? Ik heb al hoop gesprekken gehad, dus met dat betreft weet ik wel wat ik kan verwachten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:20

Ik heb gisteren ook weer afwijzingen gekregen, maar blijf vrolijk doorgaan. Vork

Ga zo bellen voor een technische functie. Haha!
Wish me luck. Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:35

YES.... Kan vanmiddag om 2 uur al komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:22

Op 16 april vind ik misschien mijn droombaan dan is nl de trekking van de staatloterij. Haha!

Die afwijzing was wederom een vacature bij HMS host op schiphol. Daar had ik al eerder een afwijzing van gehad maar 2 weken later stond de vacature er weer...dus nog een keer geprobeerd.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:27

Ojee, mag ik me hier ook melden?
ik ben bijna 16, geldloos, en ik móét van mijn ouders een baantje. Clown maargoed, allemaal prima, maar ik ben nog nooit eerder op zo'n gesprek geweest, en een goeie prater ben ik dan ook niet. Nagelbijten / Gniffelen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:00

Ik meld me hier ook even.. Bloos

Ik heb binnenkort een intake gesprek voor een nieuwe school. Ik ben best wel onzeker en ben op 't moment bezig met mijn portfolio. Ik wil graag een zo goed mogelijke indruk achterlaten.. Ik moet een motivatie schrijven, misschien kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat het beste aan kan pakken.

alvast bedankt Knipoog

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:35

@Nimue, ik heb toen ik net klaar was ook verkend wat ik zou moeten doen om aio te worden. Ik zit een beetje in hetzelfde schip als jij (heb geschiedenis en duitslandstudies gedaan). Ik heb op verschillende plaatsen nagevraagd maar de reactie was steeds 'bedenk een onderwerp, schrijf een onderzoeksvoorstel en kom dan maar weer eens terug' - en met een degelijk onderzoeksvoorstel ben je zo maar een maand of 2 a 3 bezig, en dat vind ik dan wel erg tricky. Stel, je hebt een mooi voorstel naar jouw mening, maar het onderwerp sluit naar de mening van de selecteurs niet genoeg aan op de zwaartepunten van het instituut of ze vinden het te weinig actuele relevantie hebben oid....dan heb je mooi een paar maand werk voor niks gehad. Bovendien moet je jezelf als aio vier jaar lang net zo motiveren als tijdens je scriptie, en dat is toch best zwaar.
Daarnaast heb je geen garantie voor na die vier jaar, in het bedrijfsleven kan het misschien zelfs wel tegen je werken en hebben ze liever dat je anderszins relevante werkervaring hebt.
Dus vandaar dat ik besloten heb maar een 'gewone' baan te zoeken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:19

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Maandagmiddag een tweede gesprek. Vork
Ik ben zo blij voor mezelf.
Ben nog nooit op een tweede gesprek geweest, dus kan iemand mij vertellen wat daar besproken wordt? Bloos

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:56

Heb er geen idee van Kaatje, maar wat goed!! Toitoi!

Ben inmiddels ook al een aantal sollicitaties verder, paar keer op gesprek geweest maar al even vaak afgewezen. Er gaat me nu ook wel haast achter zitten eigenlijk omdat mn huidige werksituatie drastisch slechter wordt.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:53

delerium, ik heb ook het probleem dat er haast achter gaat zitten, begin mei loopt mijn contract af, en ik heb eigenlijk niet zo'n zin om het te verlengen.. Maar ja, zonder baan kan ik ook niet... Scheve mond Het maakt het solliciteren wel wat stressvoller...

Kaatje, wat goed zeg!! Wat er precies allemaal in het tweede gesprek wordt besproken weet ik ook niet, maar waarschijnlijk zal het meer over de voorwaarden en salaris e.d. gaan. Je kunt het eventueel navragen. Succes alvast!! OK dan!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:36

Rieja, het is inderdaad veel werk voor een erg kleine kans hé? Ze willen hier een beknopt voorstel hebben, dat is natuurlijk toch een stuk minder werk, maar zelfs dan vind ik dat je erg veel moet investeren. Het is natuurlijk anders als je bijv je scriptie om kunt bouwen tot een onderzoeksvoorstel (wat ik weleens van mensen hoor), maar ik zou echt opnieuw moeten beginnen...

Ik denk er nog steeds over na, ik vermoed dat ik het gewoon niet ga rédden om iets in te dienen, ben gewoon veel te druk. Maar misschien....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:06

2e gesprek gehad.
Even een quote uit een ander topic:

kaatje77 schreef:
.......................

Ben vanmiddag echt hartelijk verwelkomt.Haha!
Had sowieso een goede indruk achter gelaten.
Nog wat gepraat over de paardensport en mijn 1e lintje. Bloos
Hun hebben namelijk ook paarden. Knipoog
Hihihi, gezamenlijke interesse is altijd goed. Ja
Nog even over mijn "leven" gepraat en wat longembolie precies inhield. Ze vroegen echt van alles en natuurlijk ging het ook weer over kinderen krijgen.
Ik zo: de eerste 2 jaar zit het er niet in en als we echt kinderen willen/ kunnen krijgen dan moet ik wel zo goed onder dokterscontrole zijn dat ik dat dan wel laat weten.
En direct daarop was mijn vraag: Mocht ik ooit kinderen krijgen, kan ik dan bij jullie blijven werken voor minder uren?
Natuurlijk. Was geen probleem. Haha!
Ik was echt helemaal opgelucht.
Ik dacht: jullie brutaal, ik ook brutaal. Nagelbijten / Gniffelen
Morgen word ik gebeld over het loon wat ze voor mij in gedachten hebben en als ik daarmee akkoord ga dan kan ik maandag al beginnen. Haha!
Dus nu hopen dat ze een redelijk bod hebben. Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:55

gefeliciteeeeerd
wat gaaf!
en wat is het voor werk?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:57

Het is nog niet zeker hoor. Bloos

Commercieel technisch medewerkster bij een verhuurbedrijf van steigers, bouwmaterialen etc etc etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:59

neee, maar klinkt wel al erg goed Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:04

Ja, is het ook. *LOL*
Ik quote nog even uit een ander topic:
kaatje77 schreef:
40 uur.
van half 8 t/m half 6 en de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen.
Elke donderdag vrij en om de week op zaterdag werken.
Ik kon me helemaal vinden in deze tijden.
Dus ik hoop echt dat het loon me past. *LOL*

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:49

Nou gefeliciteerd, kaatje! Haha! Nu maar hopen dat je volgende week al aan de slag kan gaan.

Maar gezamelijke interesse is altijd goed en paarden is wel erg makkelijke onderwerp voor ons, he. Knipoog Tong uitsteken Ik geef je wel gelijk dat je ook een beetje brutaal doet als zij ook brutale vragen stelt. Dat doe ik ook weleens, daar vragen ze zelf om. Bloos
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben helaas weer afgewezen bij een technisch bedrijf, dat leek me wel wat en het was ook lekker dichtbij mijn huis.

Gistermiddag had ik gesprek, maar helaas toch slechte indruk met binnenkomst. Bloos Ik was ruim half uur hopeloos verdwaald in het centrum. Boos! Ik pakte telkens verkeerde afslag en dan mocht ik een heel eind gaan rijden voordat ik ergens kon gaan keren met de dank aan stomme eenrichtingswegen. Dus ik was 20 min te laat, maar had wel excuses gemaakt. Voor de rest ging het goed met een gesprek en ik moest ook een kleine test maken. Uiterlijk vrijdag krijg ik iets te horen van hen. Hopelijk is het ja ipv nee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:22

Wat balen zeg dat je laat was.
Ik zorg altijd dat ik er een half uur van tevoren ben en \ga dan rustig in de auto zitten muziek luisteren, of een spelletje sudoku.
Even de hersens trainen, zodat ik ontspannen binnen kan lopen.
Zorg ook altijd dat je 5 minuten voor je gesprek je meld.
Wel balen zeg.
Ik ga voor je duimen dat je een ja krijgt. *LOL*

Ik heb nog geen telefoontje gehad.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:29

Ja, ik baalde ook ervan. Ze hadden ook naar mijn huis gebeld, maar ik was natuurlijk daar in het centum. Haha!

Ik kom ook altijd te vroeg aan en ben altijd ongeveer 10 min vantevoren aanwezig in een wachtruimte. Ik neem altijd de vragen door als ik te vroeg aangekomen ben (wel in mijn auto), want 30 min te vroeg krijg je wel rare blikken he. Knipoog Maar nu ging het verkeerd met rijden en mijn tijdmarge raakte al langzamerhand op. Boos!