Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:45

saabineex schreef:
Als ik naar alleexamens.nl ga, kan ik geen enkel examen afdrukken. Ik vind dat wel veel fijner werken dan dat ik het via de computer maak... Iemand enig idee hoe ik het toch kan printen?

Ik kan ze wel gewoon printen via de site?
Anders even examenblad.nl checken ;) het jaar selecteren waar je het examen van wilt maken, havo en dan je vak.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:12

Blue_Berry schreef:
saabineex schreef:
Als ik naar alleexamens.nl ga, kan ik geen enkel examen afdrukken. Ik vind dat wel veel fijner werken dan dat ik het via de computer maak... Iemand enig idee hoe ik het toch kan printen?

Ik kan ze wel gewoon printen via de site?
Anders even examenblad.nl checken ;) het jaar selecteren waar je het examen van wilt maken, havo en dan je vak.

Ik heb probleem gevonden, ik zit altijd op Chrome, via internet Explorer print die wel!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:15

kitlover schreef:
Ik heb kunst! Hoe zagen je oude school examens er dan uit? Wij kregen altijd de oude examens als toetsen...

Bij ons een deel oude examenvragen en vragen die de lerares zelf verzonnen had.
Maar ik heb voor die examens eigenlijk ook niet geleerd omdat ik niet wist hoe ik het moest leren :')

xTiffani

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:24

Ik kom ook even binnenvallen, donderdag eerste examen natuurkunde..

Ik heb nog niet enorm veel voor gedaan (slaat zichzelf tegen het hoofd >;) |o ) wel 2 dagen examentraining achter de rug voor natuurkunde en vandaag vrijwillig naar school voor wat hulp voor scheikunde.

Iemand zenuwachtig hier? Gelukkig valt dat bij mij altijd wel mee en laat ik het over me heen komen. Ik kom via VMBO.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:28

xTiffani schreef:

Ik heb nog niet enorm veel voor gedaan (slaat zichzelf tegen het hoofd >;) |o ) wel 2 dagen examentraining achter de rug voor natuurkunde en vandaag vrijwillig naar school voor wat hulp voor scheikunde.

Iemand zenuwachtig hier? Gelukkig valt dat bij mij altijd wel mee en laat ik het over me heen komen. Ik kom via VMBO.

Succes donderdag!

Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden...heb de eerste week van de vakantie eigenlijk niet zo veel geleerd en daar baal ik nu toch wel een beetje van. Ken de stof van aardrijkskunde namelijk nog steeds niet goed genoeg voor mijn gevoel.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:52

Ik ga donderdag ook van start met Natuurkunde! Spannend! :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:00

dreamheart schreef:

Ik ook :')

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:21

XiiaaooNaa schreef:
dreamheart schreef:

Ik ook :')

Ik had net het examen van 2013 gemaakt en had een 6.9. Bij mij schommelt het constant een beetje rond de 7. Vooral elektriciteit vind ik soms wel moeilijk hoor! Onderwerp licht hoeft niet hé, toch? :+

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:51

Joy_Mennings schreef:
xTiffani schreef:

Succes donderdag!

Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden...heb de eerste week van de vakantie eigenlijk niet zo veel geleerd en daar baal ik nu toch wel een beetje van. Ken de stof van aardrijkskunde namelijk nog steeds niet goed genoeg voor mijn gevoel.

Zelfde hier.. Twee weken van tevoren leren vind ik echt niet te doen, ik heb helaas een flinke tijdsdruk nodig om geconcentreerd aan de slag te kunnen ;(
Vandaag maar weer eens verder, ik ken het ook nog niet optimaal.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:01

dreamheart schreef:
Ik had net het examen van 2013 gemaakt en had een 6.9. Bij mij schommelt het constant een beetje rond de 7. Vooral elektriciteit vind ik soms wel moeilijk hoor! Onderwerp licht hoeft niet hé, toch? :+

Netjessss, natuurkunde is pittig voor mij pff haha
Klopt, licht hoeft niet. (wil niet zeggen dat ze er niet iets kleins van in stoppen)

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:02

Maar geschiedenis ook veel Sabine... Die andere vakken vast ook maar die heb ik niet :P

Ik heb ook kunst! Ik lees alle stof door en maak daar een samenvatting van. Daarna ga ik gewoon examens van voorgaandejaren maken denk ik.... Ik heb het ook bijna nooit geleerd aangezien we nooit toetsen maakten :')

Succes tiffany! Ik start met maw donderdag...

Joy dat probleem ken ik ook... Maar je kunt nooit alles weten hè, dat hou ik mezelf ook maar voor. Maar ik weet gewoon zeker dat ik straks tijdens mijn examens zit van 'oh wat was dit ook alweer' en dan weet ik precies waar het staat :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:22

Jullie ook succes!

Ik stond het hele jaar gemiddeld een 4 voor natuurkunde en gelukkig nu met de practica op kunnen halen naar een 5. Ik heb nu 2 tekorten en maar 1 compensatie punt.. dus ik moet sowieso 1 vak nog één punt omhoog halen, ik denk dat mijn grootste kans is om bij scheikunde een 6.1 te halen of engels een 6.9.

En ja ik kan ook alleen leren met druk, dus last minute enzo.. heel irritant van mezelf maar ik krijg het niet voor elkaar om eerder te beginnen.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:37

Ik was ongeveer 6 weken van te voren rustig aan begonnen maar toen iedereen vakantie kreeg beetje laten zakken, dus nu kneiterhard aan de slag.. Baal der ook echt van, maar heeft volgens mij iedereen wel last van :( Ik heb net voor de 2e/3e keer een oefenexamen van Nederlands gemaakt, een ruim voldoende, dat moet goed komen :)

Ik sta nu 3 onvoldoendes, 3 tekortpunten met 1 compensatiepunt. Ik snap die regeling nog steeds niet :') :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:41

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:15

XiiaaooNaa schreef:
saabineex schreef:
Ik sta nu 3 onvoldoendes, 3 tekortpunten met 1 compensatiepunt. Ik snap die regeling nog steeds niet :') :')

http://havovwo.kennemercollege.nl/slaag-zakregeling

Is het dan ook zo dat ik twee 5'en mag halen met 1 compensatiepunt? En dan drie 5'en als alles voor de rest hoger is dan een 6? ( één 5 voor de kernvakken) Over alle cijfers als gemiddelde dan wel een 5,5?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:24

WIS/NED/ENG daar mag maar 1x 5 tussen zitten. (als eindcijfer!)
Het gemiddelde van het eindcijfer moet 6,0 gemiddeld zijn.
+
Gemiddelde van je CE cijfers moet 5,5 zijn.

Je kan 3 vijfjes halen als CE cijfer maar dan moet de rest het ophalen zodat je 5,5 komt te staan als het gem. voor de CE cijfers.
5,498 = 5! GEEN 6 dus.

3 vijfjes als eindcijfer kan ook maar dan moet je dus idd compensatie punten hebben om het gemiddelde van de eindcijfers op 6,0 te laten uitkomen.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:35

Dat moet goedkomen dan inderdaad Sabine! Ik maak de meeste fouten met Nederlands dat je standpunten moet samenvoegen in die niet meer dan 30 woorden vragen enzo :(

Hebben jullie trouwens veel examenbundels?

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:36

Van alles eigenlijk wel, behalve Engels

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:52

XiiaaooNaa schreef:
WIS/NED/ENG daar mag maar 1x 5 tussen zitten. (als eindcijfer!)
Het gemiddelde van het eindcijfer moet 6,0 gemiddeld zijn.
+
Gemiddelde van je CE cijfers moet 5,5 zijn.

Je kan 3 vijfjes halen als CE cijfer maar dan moet de rest het ophalen zodat je 5,5 komt te staan als het gem. voor de CE cijfers.
5,498 = 5! GEEN 6 dus.

3 vijfjes als eindcijfer kan ook maar dan moet je dus idd compensatie punten hebben om het gemiddelde van de eindcijfers op 6,0 te laten uitkomen.

Duidelijk, bedankt!

Ja precies Ilse, zijn ook meestal de vragen waar je de punten binnen kan slepen.. Wat ik handig vind voor dat zulk vragen, om de belangrijke dingen te markeren, dan eerst de woorden tellen en anders nog aanpassen, toevoegen of woorden afhalen.

edit; volgens mij heb ik overal een examenbundel van, maar nog amper gebruikt. Ik vind het fijner om een heel examen te maken van voorgaande jaren

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:02

Ja inderdaad! Dat is een wel een goeie,dat markeren. Dat doe ik nu niet, want ik maak nu steeds teksten uit een examenbundel, maar die moet ik aan het eind van het jaar weer inleveren....

Examens van voorgaandejaren zijn inderdaad erg handig :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:24

IlovePuk schreef:
Ja inderdaad! Dat is een wel een goeie,dat markeren. Dat doe ik nu niet, want ik maak nu steeds teksten uit een examenbundel, maar die moet ik aan het eind van het jaar weer inleveren....

Examens van voorgaandejaren zijn inderdaad erg handig :)

Oh dat is inderdaad ook niet handig, ik heb al mijn examenbundels gekocht. Succes!

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:09

Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een overzichtje van de meest in examenteksten gebruikte signaalwoorden bij engels? Zoals nevertheless en likewise e.d.?
Deze staan volgensmij in de bundel maar die heb ik niet ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:20

jippie5 schreef:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een overzichtje van de meest in examenteksten gebruikte signaalwoorden bij engels? Zoals nevertheless en likewise e.d.?

Ik heb de bundel, wil je wel foto's sturen maar ben beetje te lui om ze te uploaden zal ze wel via whatsapp kunnen versturen!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:43

Hetzelfde hier, mijn docent Engels heeft voor ons een 'examenboek' gemaakt waar die dingen allemaal instaan! Stuur maar een pb als je ze nog nodig hebt :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:11

jippie5 schreef:

Ik heb zon blad en er staat een site onder vermeld dus dan zou je zelf kunnen kijken. Ik zal morgen even voor je kijken want lig nu in bed :')