VWO 6 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isa

Re: VWO 6 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:23

Wij hebben wel een week examentrainingen gehad nu, wiskunde viel me heel erg mee, maar scheikunde niet :') hoop dat het echte examen van dit jaar dan toch wat makkelijker is

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:39

Ik ben na de 4e van wiskunde B naar A overgestapt omdat ik nooit meer dan 50% van mijn proefwerken afkreeg. Bij A krijg ik meer af en sta nu ook een 8,3 gemiddeld. Betwijfel dat ik dat voor mijn examen kan halen, maar van sk is inderdaad erg geruststellend. :')
Van ak docent hoorden we dat het halen van een 8 of meer voor ak examen erg moeilijk is. Dat is dan weer wat minder motiverend. :(

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:56

Even een vraagje voor de mensen die ook met Nectar werken bij Biologie:
Aan het begin van ieder hoofdstuk staat daar per paragraaf aangegeven of het SE of CE stof is. Weten jullie of ik ervan uit kan gaan dat dat ook klopt met de syllabus of dat het gewoon een bedenksel van de makers is en ik meer moet leren?

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:17

Ik heb ook nectar voor biologie, maar ik vind dat het hele boek totaal niet werkt. Net de laatste toets gehad, voor het examen ga ik alleen nog met samengevat en de examenbundel werken, dan weet ik zeker dat ik goed zit, en gaat het leren een stuk makkelijker :)

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:25

Scheikunde is ook mijn slechtste vak, sta een 5,7 -O-

Maar voor de aardrijkskundeolympiade had ik een 8,2 dus dat is wel een geruststelling voor het centraal! Ik heb al mijn cijfers binnen, alleen nog herkansingen maandag en dinsdag. En ik heb geen idee wat je voor biologie allemaal moet weten, planten hoeft in ieder geval niet zei mijn docent een paar weken geleden!

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:31

Planten komen voor zover ik weet wel in het examen, fotosynthese in iedere geval

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:44

Ik vertrouw inderdaad ook meer op mijn samengevat en de examentrainingen van mijn school. Staat bovendien niet bijna alles als Ce?
Ik ben wel met Isa eens dat het een vreemd boek is, vind de opdrachten ook niet toepasselijk vaak..

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:45

Het is ook een raar boek. Echt alles wordt door elkaar gegooid -_-
Ik heb ook wel een samengevat thuis, maar die is van mijn zus geweest en dus het oude examenprogramma, dus echt betrouwbaar is die ook niet helaas

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:42

Ik ga totaal NIET uit van dat boek, het is zo'n slecht boek waarin niks eigenlijk goed duidelijk wordt gemaakt! Ik zou echt de syllabus aanhouden, weet je ook zeker dat het actueel is :)

Mijn lerares is ook helemaal niet te spreken over deze methode waardoor ze nu een andere hebben maar wij zijn de laatste lichting :+

Bij bol.com kun je kijken bij de examenbundel en dan inkijk exemplaar daar staan alle onderwerpen mocht je de examenbundel niet hebben :P

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:08

Mijn docent vind die methode wel heel goed geloof ik, en vind de opdrachten zi goed dat we die allemaal moeten maken, maaaar dat gaan we niet doen :')
Wij hebben gelukkig wel ook samengevat en examenbundel van school gekregen, wij werken nu bij geen een vak meer uit de boeken. (Al hebben we nu ook geen lessen meer haha)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:12

Mijn Bio docent geeft nooit alle opdrachten op dat is sowieso kansloos en dat weet hij haha :'), een van de fijnere docente die ik heb..

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:16

Meeste docenten die ik heb ben ik blij mee, maar mijn bio docent geeft op een andere manier les dan ik wil. Het hele uur uitleggen, en dan moet je alle opdrachten van alle paragrafen van alle hoofdstukken thuis gaan maken :))

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:33

Biologie is bij ons al-tijd een ramp geweest. Onze huidige docente is echt een schatje alleen ze kan geen les geven, totaal niet :')

Nectar is dan misschien niet fijn, maar echt 100 keer fijner dan de methode die wij hadden 10voorbiologie (online). Die makers waren overenthousiast en hebben zoveel totaal nutteloze achtergrond informatie erbij gezet, maar dan op zo'n manier dat je niet weet wat je wel en niet moet leren. Zo irritant.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:59

Nog mensen hier die examenbundelds zoeken?
Ik heb nog heel veel van het profiel E&M waar ik 2 jaar geleden examen mee heb gedaan. Mogen voor een klein prijsje weg!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:27

Ik had in de 4e een hele aardige biologiedocente, en ze legde ook wel goed uit, maar ze sprak een beetje monotoon. Als een verhaal mij niet interesseert of saai verteld wordt, dan daalt mijn concentratievermogen naar dat van een zeepaardje en mijn vriendin en ik zaten helemaal achter in de klas, dus ja... vrij weinig opgestoken dat jaar! :Y)

Isa schreef:
Planten komen voor zover ik weet wel in het examen, fotosynthese in iedere geval

Ik hoop dat planten niet in het examen komen. Ik vind biologie echt een ontzettend leuk vak en ik denk erover om het te gaan studeren, maar planten hoeven van mij niet zo. :')

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:36

Mijn PWS cijfer is eindelijk bekend, nadat ik van de week pas mijn presentatie heb ingehaald. Ben zoooo blij heb er toch nog een 8,5 van kunnen maken waardoor ik afgerond dus een 9 heb! *\o/*

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:48

Proficiat!! *\o/*

Hier gaat het iets minder geweldig. Ben afgelopen week 2 dagen ziek geweest dus heb nu twee proefwerken in te halen en de inhaaldagen zijn pas op woensdag en donderdag. Verder krijg ik langzaam stress voor examens, omdat ik echt nog niet begonnen ben aan het maken van oude examens en dat deze week mede dankzij gala en inhaalproefwerken ook niet meer echt gaat lukken. Weet niet hoever jullie zijn, maar ben inmiddels redelijk zenuwachtig. :')
Daarbij komt nog dat ik over het algemeen al redelijk slecht slaap, en dit door de stress van de afgelopen weken dus erger is geworden.

*klaagmodus uit* :+

En hoe is het met jullie?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 22:00

Hier is het stress niveau echt heel hoog... Sinds voorjaarsvakantie natuurlijk al te maken met Pfeiffer dus ben vanalles nog snel aan het inhalen om te zorgen dat dat nog allemaal op tijd is voor de cijferslijsten. Niet heel relaxed allemaal maar het moet helaas wel gebeuren, anders mag ik van school geen examen doen omdat het PTA niet is afgerond. Nog twee dagen stressen om toetsen te maken en daarna even uitrusten. Heb echt nog helemaal niks aan examens en oefenen enzo gedaan, dat is er echt bij in geschoten... Volgende week wel examentraining en de eerste dagen na de vakantie ook nog dus daar ga ik mooi gebruik van maken! :j

Zo dat was mijn klaagverhaal ook weer :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:04

Ik heb morgen m'n herkansing, heb de toetsweek met alleen voldoendes gemaakt, maar voor eco had ik een 5,5. Hoop dat ik die beter kan maken waardoor m'n gemiddelde weer naar een 6,5 of hoger gaat :)
Ik sta alles voldoende, alles tussen de 5,9 en 7,9 (combinatiecijfers niet meegerekend).

Hier toch ook al examenstress... morgen wil ik echt gaan beginnen voor de examens te leren. Deze week is onze laatste lesweek. Volgende week krijgen we een soort examentrainingen van school en veel tijd om te leren.

Donderdag is onze stuntdag :D Samen met havo 5 de boel op stelten zetten. Ons thema is dat de school een gevangenis is, door menselijke proeven zijn er zombies ontstaan waardoor de school geëvacueerd moet worden. Er zijn ook leerlingen 'besmet', dus iedereen moet onderzocht worden en uiteindelijk eindigt het in een strijdt tussen de zombies/geïnfecteerden en de bewakers.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 11-04-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:09

Leuke examenstunt. Schijnbaar is bij ons een stunt opgezet door een aantal mensen en de andere helft van de mensen wist er niks vanaf. Ik ben er dus ook vandaag achter gekomen :')
Beetje jammer, want een groep mensen had vorig jaar een heel leuk idee en dat gaat dus zeker niet door. We kregen dan vandaag mee dat er een stunt is, omdat ze willen dat iedereen eraan meebetaald, maar ik weet nog niet eens waar ik voor moet betalen, dus ik sla deze even lekker over :+

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:12

EskeGirl schreef:
Ik heb morgen m'n herkansing, heb de toetsweek met alleen voldoendes gemaakt, maar voor eco had ik een 5,5. Hoop dat ik die beter kan maken waardoor m'n gemiddelde weer naar een 6,5 of hoger gaat :)

Hier toch ook al examenstress... morgen wil ik echt gaan beginnen voor de examens te leren. Deze week is onze laatste lesweek. Volgende week krijgen we een soort examentrainingen van school en veel tijd om te leren.

Donderdag is onze stuntdag :D Samen met havo 5 de boel op stelten zetten. Ons thema is dat de school een gevangenis is, door menselijke proeven zijn er zombies ontstaan waardoor de school geëvacueerd moet worden. Er zijn ook leerlingen 'besmet', dus iedereen moet onderzocht worden en uiteindelijk eindigt het in een strijdt tussen de zombies/geïnfecteerden en de bewakers.

Wow, waar ga jij naar school, want dit klinkt bijna als een kopie van onze stunt :') . Onze stunt heeft het thema 'de Walking Dead' met ongeveer dezelfde ideeën, op de gevangenis na

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:18

anne182 schreef:
EskeGirl schreef:

Wow, waar ga jij naar school, want dit klinkt bijna als een kopie van onze stunt :') . Onze stunt heeft het thema 'de Walking Dead' met ongeveer dezelfde ideeën, op de gevangenis na

Die van ons is ook echt precies dit zo'n beetje _O-

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:27

Wij zijn een school met alleen nog maar eindexamenleerlingen, dus geen stunt voor ons helaas :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:13

Hier wordt ook iets gedaan met zombies... :') Lekker origineel allemaal. Ik doe er overigens niet aan mee.

Hier zijn de examentrainingen al begonnen en ik heb al oefenexamens gemaakt voor alle vakken behalve scheikunde. O:)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:15

Wij hebben als thema ghetto :') We mogen echt super weinig, dus wordt het als het goed is iets met een winkelwagentjesrace met de leraren ofzo. Het is donderdag al, maar we weten net zo veel als de rest van de school :')

*klaagmodus aan*
Ik moet morgen twee toetsen inhalen en een herkansing maken! Pfff, dat wordt dus vier en een half uur nonstop toetsen maken. We mogen ook niet weg tussendoor, dus ik neem maar wat eten en drinken mee naar binnen, maar ik word al moe bij het idee alleen al.
*klaagmodus uit*