Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:29

Wij hebben progress voor de cijfers :)

Ik kan jullie namen ook nog niet onthouden (zal wat meer mijn best doen := ) maar ik heet Carly in reallife

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:40

Hier wordt SIS gebruikt voor cijfers en dat soort dingen en Blackboard voor studiemateriaal en mededelingen.

Mijn naam weten de meesten al, maar het staat ook in mijn profiel. Britt dus :P

College 2 ook even samengevat, deze is wel een stuk moeilijker dus daar ga ik morgenochtend nog even extra naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:49

Goed bezig zo te horen! Over progress, SIS etc. kan ik niet mee praten. :')

Ik heb nu M&O overhoord, dus ik ga nog even de begrippen leren. Morgenochtend (heel mss vanavond als ik tijd over heb) mijn samenvatting nog eens doorlezen/leren en dan hopen dat dat genoeg is. :+ Hoorde van anderen dat het dus veel multiple choice (wat een moeilijk woord :') ) en niet zo moeilijk dus dat hoop ik maar. :=

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:39

Britt, goed bezig met samenvatten! 1 dag les voor een tentamen is niet zo veel inderdaad, succes!
Desirée, ik vind het zo knap dat jij 's ochtends nog kan leren, dat kan ik dus echt niet haha
Namen zijn ook niet mijn sterkste punt, maar ik ga mn best doen :)

Economie tentamen zit inmiddels redelijk goed in m'n hoofd, nu hopen dat de docent morgenochtend niet weer komt met een verhaal hoe we het allemaal niet gaan redden en dat het allemaal onvoldoendes worden. Daar kan ik niet zo goed tegen :\
Nu proberen nog wat aan wiskunde te doen, al is een heel hoofdstuk denk ik wel optimistisch, maar ik zie wel hoe ver ik kom.

HNTM gaat hem voor mij vanavond niet worden ben ik bang, gelukkig heb ik het opgenomen en kan ik het later deze week kijken

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:53

Britt, wij hebben ook SIS en BB, maar wij krijgen na betaling en inschrijving een pasje met je collegejaar en naam en studentnummer enzo, deze moet je dan ook tonen bij maken van tentamens. Weet niet of ze zoiets bedoelen? Ik heb trouwens een 70-200 F2.8 Sigma, maar zal topic niet onderspammen met foto dingen :P
Desiree, hopen dat het genoeg is, succes iniedergeval.
Anne jij ook succes,

Spaans moet ik voor volgende week een artikel presenteren, nog even moed verzamelen deze week. Verder woensdag definitief research proposal inleveren.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:00

Ik heb net een sollicitatiebrief verzonden naar een bedrijf, hopen dat ze iets voor me hebben.. Heb vorige week ook nog op een commissie gesolliciteerd, maar ook nog niks ontvangen..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:26

x_anne23 schreef:
Economie tentamen zit inmiddels redelijk goed in m'n hoofd, nu hopen dat de docent morgenochtend niet weer komt met een verhaal hoe we het allemaal niet gaan redden en dat het allemaal onvoldoendes worden. Daar kan ik niet zo goed tegen :\

>;) Wat wil de docent daar in hemelsnaam mee bereiken? Als hij dat nou een week voor het tentamen zegt, kan ik me voorstellen dat hij hoopt dat jullie allemaal nog heel hard gaan leren. Alleen mensen die al hard leren en het gewoon een moeilijk vak vinden krijgen er zo al helemaal geen vertrouwen in natuurlijk.

Namen: ik ben Mirjam, maar op WF reageer ik ook. Ben ook erg slecht in namen onthouden :o.

Wij gebruiken educator voor de cijfers en bewijs van inschrijving heb ik in augustus al per post gekregen. Misschien even navragen bij je opleiding? (Bureau inschrijving)

@Steef sollicitatie voor een stageplaats? Lastig om te vinden soms hoor! Een week is nog geen rare termijn om niks te horen. Eventueel kun je nog even bellen of ze je sollicitatie goed ontvangen hebben. Succes!
Ik ben al vanaf eind mei bezig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:31

Ik had echt het geluk dat ik binnen een paar dagen een stageplek had.
Ik heb werkelijk elke instelling die ik kon bedenken gemaild en had drie afwijzingen maar de vierde was raak. En ik heb echt de leukste stageplek óóit!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:48

Wij hadden vorig jaar een docent die tijdens het laatste college een prachtige grafiek had gemaakt van resultaten van dat tentamen van het jaar ervoor, tegenover de cijfers van de oefenopgaven (soort tentamens maar dan om te oefenen, kreeg je cijfer voor maar telde niet mee). Dat was om ons even duidelijk te maken dat je je tentamen niet ging halen als je je oefenopgaven slecht had gemaakt. Challenge accepted dacht ik _O- Ik heb het tentamen gewoon in 1 keer gehaald toen.

Zo, boodschappen gedaan net en nu weer even wat leren. Om 12 uur moet ik weer weg, dan van 13:00 - 17:00 werken en dan gaan we met iedereen uiteten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:22

Whaa mag ik me hier ook melden? Kan best wat motivatie gebruiken.. :l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:30

Veel plezier Britt!

Mirjam, vervelend dat je al zo lang bezig bent zeg! :oo Tot wanneer heb je om iets te vinden?

Fijn dat het bij jou zo snel ging Lente!

Beloven, misschien leuk om even wat over jezelf te vertellen? :)

Ik had vandaag mijn M&O toets en ging best wel goed! :D Denk dat ik maar 1 van de 10 opgaven deels fout heb. Dus dat zou mooi zijn. :) Met een vriendin afgesproken dat diegene die het hoogst heeft aan de ander een chocoladereep geeft. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:44

Over programma's voor cijfers kan ik niet meepraten. Hopelijk kun je snel vinden wat je zoekt Britt.

Goed bezig Britt, heb je het tweede college vanochtend nog doorgenomen?

Fijn dat je toets goed ging Desiree. Leuke deal! :)

Wat een vervelende docent, Anne. Een docent zou je juist moeten motiveren om goede cijfers te halen. Hoe is je toets gegaan?

Hopelijk krijg je snel wat te horen Steef. Ik zal voor je duimen.

Veel plezier vanavond Britt! :D

Natuurlijk, Beloven. Het is wel leuk als je even het een en ander over jezelf en je opleiding verteld. :)

Ik voelde me vanochtend helaas niet helemaal fit en ik denk dat dat deels komt doordat ik ontzettend moe ben. Ik neem deze week dus ook maar even een stapje terug. Net naar de kapper geweest om een heel stuk van m'n haar af te laten knippen, dus even lekker kunnen ontspannen. Nu moet ik toch echt weer even aan de bak voor mijn PWS, maar naar vandaag heb ik daar (als het goed is) geen omkijken meer naar.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:00

Deetjeeuh schreef:
Mirjam, vervelend dat je al zo lang bezig bent zeg! :oo Tot wanneer heb je om iets te vinden?

Er zat nog wel een kleine 2 maanden zomervakantie tussen natuurlijk. ;)

Ik geef mezelf nog een maand om een stageschool te vinden en geef het dan uit handen aan het stagebureau. Nadeel is dat je dan alles moet aannemen en dat kan dus ook een school in Noord-Groningen zijn. :') Het zou fijn zijn als ik uiterlijk na de kerstvakantie kan beginnen.
Nadeel is dat ik geen 3e of 4e stage loop nog. Dan mag je zelfstandig lessen draaien en zijn scholen juist heel erg blij met je! Nu moeten ze een begeleider hebben die een dagdeel een stagiaire mee wil zeulen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:33

Wat voor school moet het zijn? Echt een school school of meer een werk-school? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:00

Nja misschien mocht ik niet meepraten natuurlijk :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:44

Westernfreak schreef:
@Steef sollicitatie voor een stageplaats? Lastig om te vinden soms hoor! Een week is nog geen rare termijn om niks te horen. Eventueel kun je nog even bellen of ze je sollicitatie goed ontvangen hebben. Succes!
Ik ben al vanaf eind mei bezig. :=

Zo lang :wow: Ik moet in december al een stageplek hebben, dus mag hopen dat het bij mij sneller gaat _O-

@Ghostattack: Bij ons kunnen ze dat ook zo mooi, maken iedereen bang met cijfers van vorig jaar :') Gelukkig heb ik er bij rechten al 2 jaar nominaal en bij bestuurskunde 1 jaar nominaal opzitten, dus ben niet zo snel bang meer :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:31

Deetjeeuh schreef:
Wat voor school moet het zijn? Echt een school school of meer een werk-school? :+

Een middelbare school (vmbo en eventueel onderbouw havo vwo) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:51

Westernfreak schreef:
Deetjeeuh schreef:

Een middelbare school (vmbo en eventueel onderbouw havo vwo) ;)

En in welke omgeving? Heb namelijk het idee dat ze hier wel 'snel/sneller' iemand 'aannemen' omdat er weleens stagiaires meelopen. :)

Vandaag M&O gemaakt en net les gehad bij de paarden. Nu geen zin meer om nog iets te doen. :o Misschien levensbeschouwing nog even lezen, maar volgens mij heb ik dat al gedaan. Moet ook nog douchen en wil nog relaxen... :P Morgen ook twee tussenuren dus kan dan mijn sollicitatiebrief schrijven, Duits maken en 's middags oefenen voor wiskunde proefwerk en Duits leren. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:32

Succes morgen Desiree!

Mijn PWS is klaar (mijn deel dan). Voor nu: relaxen. Zometeen lekker douchen en nog even wat TV kijken. Morgen heb ik maar drie lessen, dus dat is ideaal. Kan ik 's middags lekker met de pony's aan de slag en wat aan m'n huiswerk doen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:57

Vanmorgen niks meer kunnen doen, laptop kreeg kuren dus moest hem helemaal opschonen :+

Ben net weer terug van werk en uiteten, het was echt gezellig! Nu gelijk maar naar bed, want ik ben kapot! Morgen hele dag practicum en dan 's avonds waarschijnlijk naar de ladies night bij Ruitershop Harmelen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:52

Balen, Britt! Zoiets zal je altijd zien. Fijn dat het etentje gezellig was. Slaap lekker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:58

Mijn vriendje blijft bij mij aan de tafel lezen om me te motiveren om nog door te gaan met huiswerk, hoe lief <3 Hij wilde eigenlijk in bed gaan lezen :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:18

Dat is wel heel lief! <3

Bah, ik moet m'n bed uit... Het is zoooo koud. :(

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:04

Ik ben weer terug. Helaas is de periode dat ik niks hoefde te doen afgelopen... Vrijdag heb ik een toets van alle aminozuren maar ik heb geen zin om ze te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:07

Succes Laura!

Hier lukt het gewoon HELEMAAL niet. Ik ben er zooo chagrijnig door. Kan wel huilen. Morgen heb ik een wiskundetoets en het is in principe gewoon heel makkelijk.

En toch, iedere keer doe ik het eeer fout! Terwijl als ik gewoon wat beter had nagedacht/minder slordig het gewoon goed was geweest. En dat frustreerd me ontzettendd. :(