Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annedv

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:51

Beterschap, kevinsky!!

Bij mij gaat het ook goed. Deze week stage week dat is leuk maar ook echt vermoeiend en kan soms heel heftig zijn..
Voorderest vind ik dat wel goede begeleiding krijgen vanuit school en hebben we ook een studentencoach, iemand uit het 2e jaar, waar je al je vragen aan kan stellen, super handig! Dat is dan wel weer een voordeel van een kleine school

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:51

Hoop echt dat het snel beter met je gaat kevinsky :(:) wel een goede beslissing, als je er meer last van hebt dan plezier van hebt gaat het niks worden.

Wij moeten als opdracht een mri van het hoofd maken.. ging niet helemaal goed vandaag. Hadden alle scans gemaakt, wouden de planning maken, maar die had tussendoor dus al gemoeten.. maar ja echt les hiervan hebben we nog steeds niet gehad. 1 college over veiligheid en 1 rondleidingsles in het lokaal, meer niet. Echt inderdaad dat van in het diepe gooien, zovan hier is het apparaat, hier zijn wat knopjes, veel plezier met het maken van je opdracht. Bij röntgen hadden we hele lessen met uitleg, die opdracht was zo gemaakt.
Maar goed de mri opdracht morgen dus opnieuw, als het goed is mag ik dan patient zijn :D kijken naar mn hersenen :Y) En dan vrijdag begint de herfstvakantie voor mij! Na de herfstvakantie alweer stage, twee keer een dag meelopen in het ziekenhuis. Drukke tijd voor de boeg, ondertussen ons project in elkaar flansen en ergens tijd vinden voor de tentamens :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:45

Morgen de start van mijn 1ste tentamenweek. Mijn arm doet gewoon zeer na al het schrijven de afgelopen week, maar de stof zit er volgens mij aardig in :o

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:17

Gek dat tentamen bij jou al bezig zijn. Bij mij pas de week na de herfstvakantie!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:40

Ik heb elke week 8 in de periode tentamens. Maar ik zit in het zuiden en heb dus pas volgende week herfstvakantie! :)

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:27

Wij hebben in week 9 pas tentamens. Nu eerst nog even heerlijk een weekje vakantie!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:00

Mijn tentamen vanmorgen ging super goed! :)
Alleen jammer dat ik mijn OV ben verloren..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 14:40

Succes alvast met je tentamens!

Ik zit ook in het zuiden en heb pa tentamenweek na de herfstvakantie. :)
Op dit moment druk bezig met een groot project inleveren. Als dit klaar is kan ik mij eindelijk focussen op het leren..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:55

Ik ben vanmiddag om 2 uur begonnen aan mijn thuistentamen en heb hem nu net af! *\%/*

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:09

Succes met de tentamens! :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:49

Iedereen succes die al is begonnen! Ik heb nog 3 weken om te leren.
Volgende week stage, ben onwijs nieuwsgierig wat me te wachten staat.

En super gaaf; ik heb mijn hoofd laten scannen in de mri voor de voortgangsopdracht en nu heb ik plakjes van mijn hoofd :+ jaa ik heb echt hersenen :Y)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:34

Zometeen alweer mijn laatste tentamen en dan heb ik vakantie :o

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 18:45

laraxXxemma schreef:
Iedereen succes die al is begonnen! Ik heb nog 3 weken om te leren.
Volgende week stage, ben onwijs nieuwsgierig wat me te wachten staat.

En super gaaf; ik heb mijn hoofd laten scannen in de mri voor de voortgangsopdracht en nu heb ik plakjes van mijn hoofd :+ jaa ik heb echt hersenen :Y)

_O- Goed om te weten, toch?!

Kiimm hoe zijn je tentamens gegaan? :)

Woei ik heb net mijn eerste mondeling assessment gehad. :):) En mijn eerste cijfer op het HBO is dus ook al binnen: een 8! Ben echt zo blij. :D Nu moet alleen mijn bedrijfsproject nog een voldoende zijn en dan heb ik de eerste 5 studiepunten binnen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:57

WiskyBokjes schreef:
_O- Goed om te weten, toch?!

Kiimm hoe zijn je tentamens gegaan? :)

Woei ik heb net mijn eerste mondeling assessment gehad. :):) En mijn eerste cijfer op het HBO is dus ook al binnen: een 8! Ben echt zo blij. :D Nu moet alleen mijn bedrijfsproject nog een voldoende zijn en dan heb ik de eerste 5 studiepunten binnen.

Zoooo goed bezig! Gefeliciteerd *\o/*
Mijn eerste cijfer was helaas niet zo goed, mede door groepsgenootjes die vinden dat ze niet zoveel hoeven te doen :( Gelukkig maandag herkansing :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:12

Dat is super tof wisky, goed gedaan ! :o
Ahh Flicka, dat is zo zuur... ik ben blij dat ik een heel fijn leerteam heb.

Voor mijn gevoel gingen 2 van de 3 schooltentamens super goed. Over eentje twijfel ik een beetje. Op mijn thuistentamen ben ik echt mega trots, nu hopen dat die goed is :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:38

Berber heb je dat ook gemeld? Als bij ons project dat gebeurt kan de betere kant een punt meer en/of de luie kant een punt aftrek krijgen. Succes met je herkansing!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:49

laraxXxemma schreef:
Berber heb je dat ook gemeld? Als bij ons project dat gebeurt kan de betere kant een punt meer en/of de luie kant een punt aftrek krijgen. Succes met je herkansing!

Ja, al meedere keren :Y) Maar wordt niet echt iets mee gedaan, we moeten zelf maar zorgen dat het goedkomt, en als we kunnen aantonen dat ze echt niks gedaan hebben dan mogen we ze uit het groepje zetten :D :D :D :D :D :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:01

Super Wisky! Wat fijn om een 8 als eerste cijfer te krijgen!
Hoop dat mijn toetsen/tentamens ook zo goed gaan over 1,5 week :P !

Maar momenteel ook wel een beetje druk en stress..
Moet nog zoveel doen voor het einde van deze module..
Had gehoopt op vakantie het een en ander te doen, maar dat is niet gelukt door geen internet waar wel wifi hoorde te zijn...

Hoop dat alles op tijd af gaat zijn! Spannend :P

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:10

Flicka, dat zelf oplossen zeggen ze hier ook.. Opzich wel begrijpelijk maar soms best lastig. :+

Fem, succes nog even met de laatste dingen! Zijn de deadlines voor of na je tentamens?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:37

Een deadline is volgende week al, de rest is in dezelfde week als de tentamens..

Het komt denk ik wel goed, maar het moet nog wat werk in gestoken worden en sommige dingen kosten behoorlijk wat tijd...
Zoals een paper over een onderwerp uit de kunstgeschiedenis ... :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:51

Ha ik hou al die opdrachten geen eens meer bij :+
Als ik nu ineens in mn kop zou halen door te willen gaan zou ik echt niet weten hoe haha. Succes Femke!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:54

Nou ik denk inderdaad dat het echt een bijna onmogelijke taak is om dat weer in te halen/bij te werken...
Absurd eigenlijk dat je zo'n achterstand kan oplopen in een periode van 10 weken...
bizar veel stof en opdrachten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:23

Flicka12 schreef:
laraxXxemma schreef:

Ja, al meedere keren :Y) Maar wordt niet echt iets mee gedaan, we moeten zelf maar zorgen dat het goedkomt, en als we kunnen aantonen dat ze echt niks gedaan hebben dan mogen we ze uit het groepje zetten :D :D :D :D :D :D

Heb je een sterk samenwerkingscontract? Want dan wil school nogal eens wel helpen. Althans, dat werkt bij ons wel zo, als er maar een sterk contract is.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:57

Kiimm_ schreef:
Heb je een sterk samenwerkingscontract? Want dan wil school nogal eens wel helpen. Althans, dat werkt bij ons wel zo, als er maar een sterk contract is.

We hebben een samenwerkingscontract, waarvan we zelf vonden dat hij heel sterk was. Totdat we aan de slag gingen er tegenaan liepen dat hij toch eigenlijk niet zo sterk was. Denk aan 'Tijdig melden dat je afwezig bent', maarja tijdig heeft blijkbaar voor iedereen een andere betekenis :Y)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:28

paljaslaura schreef:
Ha ik hou al die opdrachten geen eens meer bij :+
Als ik nu ineens in mn kop zou halen door te willen gaan zou ik echt niet weten hoe haha. Succes Femke!

Heb ik ook inderdaad. Heb jij al iets van een gesprek gehad met je SLB'er over stoppen/switchen? Ik heb er morgen een. Wil eigenlijk stoppen en dan een tussenjaar houden, veel werken en dan een maandje naar Australië, maar mijn ouders zijn echt enorm anti-tussenjaar. Vinden ze voor mensen zonder toekomst, motivatie en wilskracht om van hun luie reet af te komen.