Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 17:50

SL, jij gaat snel! Goed gedaan.

Hier een positief gesprek gehad. Echt een leuk orienterend gesprek. Wie ben jij, wat zoeken wij, hoe werk jij en hoe gedraag jij je. Meer van dat soort dingen.
Het is een hele brede functie met echt genoeg uitdaging dus ik zie het helemaal zitten. Kan mijn eigen tijd indelen en dat is als moeder van 2 kids ideaal!! Mag de uren ook verspreiden over 4 dagen als ik wil. Kan ik de kids zelf uit school halen.

Dinsdagmiddag hoor ik meer of ik door ben naar de 2e ronde. Behoorlijk wat concurrenten want ze heeft 12 gesprekken.

Wel de dikke complimenten over mijn brief. Ik viel echt op en ze wist meteen dat ze mij wilde zien. Heel blij om dat te horen! Die steek ik vast in mijn zak :D

Nu lekker uit eten want vriendlief is jarig. :Y) Wijntje heb ik wel verdiend.

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:58

Ah wat fijn dat het een goed gesprek was Dimple! Spannend hoor.. hoop dat je door mag naar de volgende ronde!
En gefeliciteerd met je vriend!

Sure_lee gefeliciteerd!

Ik heb weer een aantal sollicitaties gestuurd vandaag, hoop toch eens iets te horen hoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:01

Klinkt goed Dimple! Nu hopen dat je door bent naar de volgende ronde!
Ik heb aan je gedacht vanmiddag :j Veel plezier vanavond!

Ik vind wat ik verdien minder belangrijk voor de juiste baan, maar ik zit in een salarisschaal waar ik in principe alles wel van kan doen wat ik graag wil. En echt onderbetaald zal ik niet snel worden in mijn branche, dat is voor veel anderen hier natuurlijk heel anders!

Ik zit met een dilemma :+
Wat zouden jullie doen als je moet kiezen tussen een vaste baan op een goede plek, maar waarvoor je wel moet verhuizen naar de andere kant van het land en een plek voor een half jaar op een droomplek vlakbij huis...Kies je voor zekerheid of spring je in het diepe en gok je het erop dat je dan misschien heel veel spijt hebt van het laten schieten van een vaste plek :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:42

Wat goed Dimple. Ik duim voor je!

Ik ben echt heel blij na al die afwijzingen. Vind het ook erg spannend!

Ik zou voor die droomplek gaan. Wie weet zit er wel meer in na dat halve jaar. Zit je op vastigheid te wachten op een plek waar je eigenlijk niet wilt zitten?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:34

Gefeliciteerd Sure_lee!

Fijn dat het gesprek goed klikte Dimple! Duimen op goed nieuws dinsdag! :)

Moeilijk gomir.... ik zou ook geneigd zijn voor de leuke baan te kiezen... maar misschien eerst even uitpluizen of er kans is op verlenging?

En hoe ''vast'' is die andere baan? Begin je daar ook niet gewoon met een proeftijd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:15

Wat goed Dimple ik duim nog even verder voor je!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:18

Dat klinkt goed Dimple :D . Als ze al onder de indruk waren van je brief en je voelde een goede klik tijdens het gesprek...ik denk dat het wel goed komt ;) .

Gomir, ik denk dat ik voor het half jaar zou gaan. Vast is in deze tijden ook niet meer vast. En als de baan je tegenvalt zit je ermee. Heb je heel je hebben en houden ook nog eens naar de andere kant van het land verhuisd. Ik zou het zelf al niet kunnen, zou mijn familie te veel missen. Een half jaar is al een poos, zeker als je er de kans krijgt om te leren en ontwikkelen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:40

Gomir, ik zou denk ik gaan voor het half jaar. Wie weet zit er een verlenging aan vast. Zou ook niet graag voor een baan naar de andere kant van het land willen verhuizen als ik hier ook een baan aangeboden zou krijgen.

Ik ben vanavond gebeld, ik mag zondag op gesprek komen bij BudgetFood. Zou heel fijn zijn als dit wat wordt, aangezien 6 maart mijn huidige contract bij de Jumbo afloopt.
Dan kan ik daarna rustig opzoek naar iets waar ik echt mijn beroep van wil maken.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:45

Klinkt erg positief Dimple!

Gomir: ik zou voor dat half jaar op je droomplek gaan!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:49

SL super dat je op gesprek mag !

Dimple wat fijn dat het gesprek goed ging, ik duim voor je :)
Gefeliciteerd met je vriend :*

Gomir ik zou ook voor dat half jaar gaan ! Vast contract zegt tegenwoordig niet meer zoveel helaas

Kellie jij ook op gesprek, super succes allen :)

Ik ga morgen proefdraaien bij het bedrijf waar ik vorige week op gesprek ben geweest, leuk en spannend haha. Heb net nog leuk jasje gekocht dus die kan ik morgen aan :) nu nog even mijn nagels een kleurtje geven en dan ben ik er klaar voor. Ben héél benieuwd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:53

Ik ben blij dat jullie allemaal mijn gevoel ondersteunen :D

Vast betekent in mijn geval overigens wel echt vast hoor. Uiteraard is er wel een proefperiode, maar daarna is het toetreden tot de 'maatschap' (wat nu anders heet) en dan bind je je wel...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:35

Dat kan natuurlijk ook een nadeel zijn :P . Als het bindend langs beide kanten geld dan. Als jij je daar niet goed voelt en je geraakt er dan ook nog niet eens meer zo gemakkelijk weg :P .

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:29

Afbeelding

:=

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:37

Gomir ik zou voor vast gaan. Als arts is het ontzettend belangrijk om ergens 'binnen' te komen en een 'naam' op te bouwen. Ik denk dat je daarna makkelijker kan rouleren van plek.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:44

Lastig gomir, ik weet zo een twee drie niet wat ik zou doen..

Vanmorgen begon de dag lekker met een afwijzing! Jippie! Zal wel aan vrijdag de dertiende liggen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 10:49

Ja, ik neig mee te gaan met Pivone..........maar twijfel wel een beetje. Met name vanwege je uitspraak 'droomplek'. Dat is wel een hele heftige uitspraak en aangezien ik daar wel gevoelig voor ben........

Maar met name omdat de banen in jouw vakgebied niet voor het oprapen liggen vind ik het dus lastig om je advies te geven.
Is de droomplek echt je droomplek? Verwacht je in de nabije toekomst wel meer vacatures? Verloop zal niet heel groot zijn denk ik? En met de huidige rompslomp in de zorg zullen er ook niet snel nieuwe banen worden gecreëerd? Of zit ik helemaal mis?

En wat als je na een half jaar niks hebt? Kan je dat uitzingen? Krijg je uitkering etc?

(wat een boel vragen op de vroege ochtend :D )

Kyno............heel juist!! Maar zo werkt het wel!! Te triest voor woorden.

WinSel, geen idee of je dit nog leest..............SUCCES!!! *\o/* *\o/*

Anneert..........balen zeg.......een baan die je heel graag wilde? of meer een los schot?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:54

Ik solliciteer op banen die ik echt wil, als ik twijfel ga ik niet de moeite nemen om te solliciteren. Dat vind het UWV vast niet leuk om te horen, maar kan het me nu eenmaal veroorloven op het moment.
Was een vacature voor 2 zwangerschapsvervangingen, maar tijdelijk. De functie waar Yonne en ik allebei op gaan solliciteren, zou ik wel echt heel graag willen, nog liever zelfs :)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:26

Goedemorgen,

Fijn Dimple, hoop op goed nieuws voor je dinsdag!

WinSel veel succes en plezier vandaag! Hopelijk is het een prettige kennismaking.

Gomir, ik vind het lastig om je echt te adviseren omdat ik het vakgebied niet goed ken. Maar droomplek klinkt als iets wat je echt graag wil. Misschien daar het risico voor nemen? Je hebt daarna sowieso dat half jaar extra ervaring!

Alle andere met gesprekken, heel veel succes!

Ik ben deze week naar een mobiliteitscafe zorg en welzijn geweest. Echt een aanrader moet ik zeggen! Veel goede tips gehad en in contact gekomen met iemand die me wel wil introduceren binnen een interessante instelling. Conclusie van de middag was toch wel dat je het echt via je netwerk moet doen en via je netwerk contacten moet leggen. Omdat traditioneel solliciteren (brief sturen op vacature) te weinig zin heeft. Je bent altijd een van de honderd(en), zeker in de zorg. Niet dat ik zoveel netwerk heb in het werkveld.. maar heb weer wat lijntjes uitgegooid. Misschien is dit ook iets voor anderen om een keer naar toe te gaan? Het is vrijwillig dus allemaal mensen die echt graag willen!

Ik ben de dag ook weer begonnen met een afwijzing -O- gok dezelfde als Anneert..
Begrijp ik hieruit dat je ook graag in de gehandicaptenzorg zou willen werken Anneert? :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:03

Pivione schreef:
Gomir ik zou voor vast gaan. Als arts is het ontzettend belangrijk om ergens 'binnen' te komen en een 'naam' op te bouwen. Ik denk dat je daarna makkelijker kan rouleren van plek.

Als ik voor vast ga is rouleren dus juist geen optie meer. Dan zit ik daar in principe tot mijn pensioen. Je kunt wel weer weg uit een 'maatschap' natuurlijk, maar dat is niet gebruikelijk en vaak een kostbaar gedoe.

Dimple: als ik nu kan kiezen kan ik wsl in 2016 ook wel weer aan de slag komen. Bovendien heb ik dan dat half jaar in een heel goed ziekenhuis achter mijn naam staan. Anders ga ik dan weer waarnemen via een bureau, daar schijnt voor losse diensten nog wel aanbod te zijn. En dan kan ik van een dienst of 6 in de maand i.p. rondkomen ;) En anders heb ik dan alsnog recht op mijn 13 maanden ww :P
Of er wel of geen banen bij gaan komen in het komende jaar is erg afhankelijk van beslissingen die het kabinet en beroepsverenigingen nemen.
Anneert: ik dus eigenlijk ook. Ik ben alleen pas gaan twijfelen na het sollicitatiegesprek :+

Heb voor mezelf de knoop eigenlijk al doorgehakt en ik ga dinsdag gewoon eens kennismaken op die tijdelijke plek. Wordt net gebeld dat mijn huidige werk me graag tot 1-10 aan wil houden als ik daarheen ga dus de wereld is ineens een stuk lichter! :D
Winsel succes vandaag!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:05

Gomir, dat klinkt wel érg vast :j Ik zou zelf dan voor die tijdelijke plek gaan, maar dat is natuurlijk een beslissing die alleen jij kan maken. Ben verder ook niet bekend met je vakgebied moet ik zeggen.

Nu zo op sollicitatie, wish me luck haha :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:07

Mag ik me hier ook aanmelden?
Ben net afgestudeerd, dus moet er nu ook aan geloven :S En de regio waar ik woon is nu net helemaal geen werk in mijn 'branche'. Het geluk dat ik wel heb is dat ik voorlopig nog wel op m'n studentenbaantje verder kan werken zolang het nodig is, geen vetpot, maar er komt iig iets binnen.

@ BaileyMix, succes!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:07

Ik duim voor je!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:21

Succes Baileymix!

In welke branche zoek je Fangio?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:27

Ik ben verpleegkundige (hbo). Zou het liefst in een ziekenhuis op hbo niveau werken. Maar het ziekenhuis in mijn regio heeft een wervingsstop (en juist ongeveer 500 man ontslagen, dus ik verwacht niet daar heel binnenkort terecht te kunnen) en ook wat verder weg zijn alle organisaties alleen maar bezig met reorganiseren en ontslaan. Enkel voor IC verpleegkundigen zijn soms wel eens vacatures, maar dat ben ik dan weer net niet :+

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:30

Gomir ja in een maatschap is natuurlijk kostbaar om er weer uit te gaan idd. Als je dan na die 6 maanden via een bureau kan waarnemen zou ik ook voor je droomplek gaan, ik bedoelde meer dat het zonde zou zijn dat je na die 6 maanden niets meer vind. Je was intensivist toch?