[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:52

Gefeliciteerd :D

Zertab, je hebt gewoon les toch? Rijden hoe je normaal ook doet. Hij/zij zit er naast om het je te leren. Maakt dus niet uit als er iets fout gaat. Daar leer je van en daarvoor ben je we :)

Zertab

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:55

Ja ik heb les. Rijden zoals ik normaal ook doe...heb pas 3 lessen gehad...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:57

Zertab schreef:
Dus....ik kan wel janken dat ik morgen weer die k*t auto in moet.

Hoe komt het?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:59

Oo dan is het alleen doen wat er aan gegeven wordt. Ligt je instructeur je wel? Weet hij dat je er zo erg tegen opkijkt? Dat kan ook al helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:59

Zertab schreef:

Ja dus gewoon lekker rustig blijven. Je kan wel gaan stressen maar dat werkt niet.
Gewoon rustig aan rijden en het gaat echt steeds beter! ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:02

kosseh schreef:
Oo dan is het alleen doen wat er aan gegeven wordt. Ligt je instructeur je wel? Weet hij dat je er zo erg tegen opkijkt? Dat kan ook al helpen

Nee die weet het niet.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:02

nadjajump schreef:
Ik heb het gehaald *\o/* *\o/*
Ik was zo blij toen hij het zei! Begon bijna te huilen :')
Had echt de leukste examinator die er was dus dat wad echt heel fijn. Faalangstexamen was ook fijn :)
Had echt een heel fijn rondje gereden, alleen de snelweg ging iets minder want het was vrij druk en toen stresste ik een beetje. Hoefde ook maar 1 bijzondere verrichting te doen en geen voertuigcontrole in het begin :p

Gefeliciteerd!!! :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:08

Nadjajump gefeliciteerd!! Heel opgelucht zeker?

Zertab, ligt je intructeur je wel?

Vanochtend les gehad, hoe goed t zaterdag ging zo slecht ging t vanochtend. Maar kan er me gelukkig de laatste tijd wel beter over heen zetten als ik een slechte les heb gehad. Nu ben ik weer een eind naar me paard aan t fietsen, daar raak ik wel enorm gemotiveerd van :') als ik me rijbewijs heb komt er de zelfde dag nog een scooter!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:40

Gefeliciteerd :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:08

Zertab schreef:

hoe komt het dan dat je er nu al als een berg tegenop ziet (mag ook per PB hoor als je dat liever hebt).
Ik zou het heel erg vinden als een leerling van mij zo vreselijk tegen het lessen zou opzien en zou ook zeker willen dat je het zou zeggen en dan samen zoeken naar een oplossing.
Heb je wel een klik met je instructeur? Wat heb je tot nu toe allemaal al gedaan en waar zie je zo specifiek tegenop?
Nogmaals, je mag altijd een PB sturen, heb meer leerlingen in de auto gehad die met frisse tegenzin bij andere rijscholen vandaan kwamen maar toch lol in het autorijden kregen. Want weet je, als je er zin in hebt en het leuk/uitdagend vind gaan de lessen veel sneller en makkelijker en je hebt er nog wat te gaan tot je examen. Daarnaast betaal je er een hoop geld voor dus dan vind ik leuke lessen wel belangrijk. Kijk, het kan echt niet altijd feest zijn en mijn leerlingen hebben ook weleens de balen maar dat mag ook.. af en toe.

hoop dat ik je kan helpen

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:00

Zertab waar ligt ´t aan?

Qua instructeur... Ik zag er na een les of 4/5 ook ontzettend tegenop, vond het echt niet leuk en werd zelfs een beetje bang. En ik dacht al die tijd dat het gewoon aan mezelf lag. Totdat mijn instructrice die week erna op vakantie was en ik bij één van haar collega´s kwam. Die man had veel meer geduld en was veel rustiger. Zelfs tegen die les zag ik ontzettend op, maar ik vond het zooo leuk opeens weer, alles kwam weer goed zegmaar. Heb kort erna de rijschool ook maar opgebeld of ik niet mocht wisselen, was allemaal prima!

Ben er nog steeds ontzettend blij mee, als ik bij haar was gebleven had ik er én een stuk langer over gedaan, had ik ´t stom gevonden en had denk ik ook veel minder gedurfd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:27

Ik denk niet dat het direct aan haar ligt. Ze is erg aardig, legt goed uit. Geduld tja...ze verwachtte dat ik in twee lessen wel al goed kan schakelen. Denk ik. Weet niet of dat normaal is. Maar goed. Ik zie op tegen...alles. Gewoon tussen het verkeer door rijden. Ik vind stoplichten, rotondes een ramp. Ik ben te gehaast met de koppeling. Niets gaat goed. Zelfs het sturen niet. Heb wel door geef methode geleerd, vergeet altijd toe te passen. Instructeur wordt niet boos...maar ik vat het wel zo op. Ik ben heel onzeker. Kan echt niets hebben of ik word verdrietig. Het ligt dus gewoon aan mij. Morgen helling proef. Ben ik iig op een rustige plek waar weinig verkeer is. Geeft wel wat rust. Mijn vriend zei dat het best zo kan zijn dat ik daarna de snelweg op mag. Als dAt zo is ga ik zeggen dat ik dat niet wil.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:32

Als je daarna de snelweg op mag dan zou ik dat ook weigeren, snelweg pak je als een van de laatste onderwerpen, na het spiegelen, beoordelen en oversteken van kruispunten, rijstrook wisselen etc. Elke rijschool die een van de eerste lessen de snelweg pakt heeft geen idee van de opbouw van een les.
Vraag eens een lesje bij een collega van je instructeur. Ik zou echt niet verwachten dat je alles perfect kan en zeker bij rotondes niet, als het goed is heb je die zelfs nog niet eens gehad met de uitleg en zou je instructeur je daar nog stap voor stap bij moeten begeleiden.
Naast de doorgeef methode met sturen heb je ook de overpak methode die voor sommige leerlingen beter werkt dan het doorgeven.
Maak het bespreekbaar, al is het in tranen! We zijn echt wel wat gewend en als je instructeur niet op de hoogte is kan ze je ook niet helpen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:36

Ze is zeker niet slecht hoor! Rotonde zegt ze niets alleen waar ik heen ga. Met koppeling etc. Begeleidt ze me goed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:55

Wat vervelend @zertab.

Ik had vandaag ook les.
Ik heb echt heerlijk gereden was mijn fijnste les tot nu toe.
Weer in examengebied gereden en hij heeft gezegt als dit een examen was had ik geslaagd.
Nu een keer tijdens een rustig tijdstip gereden 19:30-21:30
Voelde me erg rustig en ontspannen en had geen enkel probleem met de moeilijke stukken ik nam de tijd en keek een stuk beter.
Dat saaie stuk snelweg hebben we lekker gekletst voornamelijk over persoonlijke dingen.
Heb bij hem een heel vertrouwd gevoel en kan alles tegen hem zeggen.
We hebben een leuke klik en een goede band.
Als ik thuis ergens mee zit merkt hij het gelijk en dan praten we er over en dan rijd ik een stuk beter.
Voel me gewoon 100% op mijn gemak bij hem is dat raar ?
Ik bedoel hij is een stuk ouder maak kan zo makkelijk met hem praten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:03

Voor mij idee moet een goede instructeur door hebben waaneer het bij jou over komt als boos. Anders gaat het gewoon niet werken.
Hoop niet voor je dat je zo vroeg de snel weg opmoet. Als je het nog noer zelf kan moet je echt heel erg op je instructeur vertrouwen en ik zou dat niet kunnen na 3 lessen.

Polly, De volgorde die jij zegt heb ik ook allemaal gedaan voor ik op de snelweg ging. Snelweg was wel gelijk van haarlem-alkmaar en weer terug. Daarna was gelijk de spanning bij een snelweg weg. Maar als ik eerder snel weg had moeten doen had ik het echt niet gedaan.

Aan het eind van het lessen bij me vorige instructeur. Vertrouwde ik hem helemaal en hij mij ook. Hij wist ook hoevee doe kon gaan met boos zijn en hoe ik werkte enzo.
Als ik dacht dat iets niet ging en hij zei van gaat wel dan durfde ik het ook gewoon te doen.
En na even stil staan in de regen waren zijn buitenspiegels helemaal beregend en zag die bijna niks. Toen we weer de snel weg op moesten. Jaa als je echt niks ziet en je vertrouwd die gene niet dan laat je die ook niet invoegen in de spits en inhalen zonder jou controlle.
Hij wist ook precies Waarneer die tegen me kon schreeuwen en waneer niet (soms doe ik het anders niet, en dan moet schreeuwen even. Hij is de enige die me snel door had hoe ik werkte)

Lekker africanlady, fijn gevoel zo een goede les he?
Is toch niet raar? Bij sommige mensen heb je dat bij sommige niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:08

Ik reed ook vrij vroeg op snelweg... maar dat stuk snelweg hier is opzich niet noemenswaardig :') daar is het altijd superrustig paar auto's of helemaal niks _O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:16

Hier staat het of vast of je kan normaal rijden :p rustig heb ik het nog maar 1 keer gezien, doordeweeks om 3 uur snachts. Toen we naar schiphol reden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:19

Tja ik woon ook in drenthe :))

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:20

Tot nu toe was de enige mijn moeder waar ik zo open over kon praten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:31

Schreeuwen? Boos worden? := Ik ben blij dat ik dat niet meemaak, sorry maar dat is toch belachelijk?! :?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:45

Corelli schreef:
Schreeuwen? Boos worden? := Ik ben blij dat ik dat niet meemaak, sorry maar dat is toch belachelijk?! :?

Als instructeur moet je weleens een beetje toneel spelen om door te dringen en als je op een goede manier lesgeeft kan dat ook en weet je ook wanneer dat wel en niet kan of moet. Om dat te kunnen is een goede opleiding en de juiste begeleiding als je net begint als instructeur heel belangrijk. Het is niet voor niets dat ik niet zo'n hoge pet op heb van al die figuren die meteen van school een rijschool beginnen en voor de helft van de kostprijs gaan rijden. Die missen de ervaring en de leerlingkennis wat je dan ook vaak terugziet in de resultaten.
Ik ben nog nooit echt boos geweest op een leerling maar zit echt wel eens een beetje te mopperen als er weer eens een loopt te prieken.
Maar dat is dan niet in de leerfase als dingen net aangeleerd zijn maar pas als alles behandeld is en er naar een examen gewerkt word. Al mijn leerlingen geven aan dat dat vaak kwam op een moment dat het ook nodig was en dat dat ze dan net dat laatste zetje gaf om net dat beetje beter te gaan rijden wat voor het examen nodig is. Maar echt boos? Nee hoor echt niet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:15

Als die schreeuwde kreef hij ook gewoon geschreeuw terug hoor. Zal wel heel raar eruit gezien hebben. Maarja het werkt wel. Alleen wellzo ver gekomen dat die een keer verhaal is gaan halen bij me ouders.
Omdat ik niet mee deed met de opdracht voorde zzoveelste keer (elke keer de zelfde opdracht. Die vertikte ik echt. En zeg ik 1 keer nee blijf ik daar ook bij) nouja toen ging hij verhaal halen, en over nog een paar kleine dingen. Moet ik wel zeggen dat het de lessne daarna wel bete ging (die opdracht vroeg die ook niet meer) veder konden we altijd gewoon praten hoor :)

Iemand die zo ze rijschool is begonen met die stund prijzen woont hier in de straat. Daar zie je het okk wel aan ze resultaat heeft maar slagings percentage van 20.
Vind hem er ook gewoon typ voor. Vriendin heeft het daar als een van de weinige wel in 1 keer gehaald. Maar nog niet echt over de lessen gehad :)

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:20

VeraPopeye schreef:
Nadjajump gefeliciteerd!! Heel opgelucht zeker?

Zertab, ligt je intructeur je wel?

Vanochtend les gehad, hoe goed t zaterdag ging zo slecht ging t vanochtend. Maar kan er me gelukkig de laatste tijd wel beter over heen zetten als ik een slechte les heb gehad. Nu ben ik weer een eind naar me paard aan t fietsen, daar raak ik wel enorm gemotiveerd van :') als ik me rijbewijs heb komt er de zelfde dag nog een scooter!

Ik vond het ook echt vervelend als het weer eens niet lukte met autorijles, maar op een gegeven moment heb ik me daar inderdaad ook overheen gezet en gewoon heel positief gedacht voordat ik de auto instapte. Dat werkte wel naar mijn idee, ik reed daardoor denk ik ook zelfverzekerder. Gewoon positief blijven denken dan lukt het wel!

Haha handig hè dat je met een rijbewijs ook op een scoot kunt, dat was in eerste instantie ook mijn gedachte :D Hij staat al vanaf januari op me te wachten en mag er gelukkig bijna op, morgen het rijbewijs aanvragen bij het gemeentehuis :):)

Sorry een fotootje kan ik toch echt niet laten *D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:24

Je scooter is echt leuk :D
Vind je het niet heel eng om er op te gaan rijden? Toch heel anders dan een auto