Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:13

Klein deel, de rest was stijlfouten, en een deel woordkennis. Stijlfouten ben ik vrij slecht in.. Woordkennis was erg makkelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:37

Marielle_93 schreef:
Ik moet dit jaar een soort taaltoets doen geloof ik, ze zeggen dat je niks hoeft te doen omdat het ook een meting is van waar je nu staat maar tegelijk moet je hem toch herkansen als het niet voldoende is..denk dat ik dan toch maar liever wat opfris etc :P

Ik heb die vandaag gehad, een grammatica toets. Het was goed te doen. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:58

Ik heb in 1 week HBO meer gedaan dan 1 heel jaar van MBO :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:37

Heb mn taaltoets terug, een 7,8 :):)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:02

Goedzo!

Ik ben echt bang voor de taal- en rekentoetsen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:49

Goedzo Marit! Zetten ze bij jullie het cijfer gewoon in een speciaal programma op het internet of krijgen jullie dat terug in de les? Ik vraag me zo af hoe dat gaat op het HBO :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:33

Wij kregen het terug in de les om ernaar te kijken! Was even terug op de middelbare school haha het rumoer wat altijd meteen ontstaat :')
"WAT HEB JIJ?"
"hahhaha een 2!"
"HAHA JA IK NOG LAGER"
:+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:32

Courses schreef:

Ja, daar kan ik ook wel inkomen. Nu in twee lessen van een blokuur alle stof die ik van bedrijfsadministratie tijdens mijn opleiding paardenhouderij op het mbo in een half jaar heb gehad xD. Maar damn, wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, anders was ik hier echt niet uitgekomen.. XD

Zijn er trouwens nog meer bokkers die Bedrijfseconomie studeren? Zo ja, waar doen jullie het? ^^
Ik op t Windesheim in Zwolle.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:47

Zijn er hier toevallig mensen die in Eindhoven studeren en éven wat vragen voor mij willen beantwoorden voor een onderzoek?

Ik ben écht moe.. Jeetje. Gelukkig maandag vrij en morgen niet zo'n lange dag. :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:55

Courses schreef:

+1 _/-\o_

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:51

Ik heb weekend *\o/* Week 2 is echt omgevlogen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:56

Week twee gaat inderdaad super snel!
Ik heb morgen helaas m'n langste dag ;(
Gelukkig was vandaag wel relaxt!

En morgen lekker eten bij opa en oma (die wonen in Nijmegen) en dan kan ik met de auto terug, dus morgen niet treinen terug haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:46

Mijn hoorcollege valt uit morgen geloof ik, dus dan heb ik alleen maar vier uurtjes tutorgroep :) dat vind ik niet zo erg.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:47

Zo vier uur tutor! Wat doe je daar allemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:52

Ik heb op maandag ook 4 uur tutorgroep, dus 8 uur in de week. :')

We doen hier vooral beroepsopdrachten maar ook presentaties, we lopen met 2 dingen door elkaar heen. Nu hebben we bij casus 1 bijvoorbeeld een kind (Jurre) en dat heeft en tekort tongriempje en wij moeten dan filmpjes observeren en daar een verslag over schrijven en dan een adviesgesprek voorbereiden om te houden tegen de moeder, hierin moeten we vertellen wat de normale (Spraak) ontwikkeling van een kind is en of het kind wel of niet achter ligt, wat voor behandeling hij moet krijgen volgens ons, waar het eventueel nog meer aan kan liggen blabla.. (ik doe logopedie)

Het is wel leuk hoor, maar onze lerares praat echt bélachelijk veel, en dingen die iedereen al weet/al duidelijk zijn legt ze soms wel een half uur lang uit.. :')

Gefeliciteerd trouwens! *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:54

Ohh, klinkt wel interessant! :) Bij ons is tutor heel wat anders.

Bedankt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:57

Wat is bij jouw tutor dan? :))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:19

We hebben één keer per week of één keer per 2 weken een tutor bijeenkomst dan komen we samen met
twee (vaste) vierdejaars en met hun bespreken we hoe het binnen ons leerteam gaat (leerteam is ons
vaste groepje van 7 mensen waarmee we veel samen moeten doen), dus hoe de samenwerking is enzo..
Verder moeten we na elke bijeenkomst een reflectieverslag schrijven over hoe we ons zelf op stelde en
wat we er van vonden. Elke bijeenkomst spreken we alle reflectieverslagen door. :) Zo'n bijeenkomst
duurt ongeveer 1,5 uur. Eigenlijk gewoon even een moment om stil te staan bij de samenwerking en
ook om het reflecteren te oefenen. :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:10

Ik studeer in eindhoven, dus stuur maar vragen!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:40

Ja mijn week is ook bijna om, morgen nog even wat college's en dan alweer weekend! En ik moet zeggen, HBO is super tof! Wel ontzettend veel werk, voorbereiden, lezen, herhalen en ga zo maar door. Maar heerlijk!
Tot nu toe ga ik nog steeds met ontzettend veel plezier naar school! :D

Ik vind het trouwens heel tof om jullie ervaringen te lezen. Het is heel grappig om te lezen wat jullie meemaken. Vooral ook soms leerzaam, ja gewoon tof!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:23

Ik probeer het huiswerk voor morgen te maken maar er is niet 1 vraag waar ik uit kom..is allemaal met de wettenbundels en ik begrijp echt niet hoe ze werken terwijl anderen daar geen moeite mee lijken te hebben. Zucht, zou het dan toch een verkeerde keuze zijn of te hoog gegrepen -O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:26

Marielle_93 schreef:
Ik probeer het huiswerk voor morgen te maken maar er is niet 1 vraag waar ik uit kom..is allemaal met de wettenbundels en ik begrijp echt niet hoe ze werken terwijl anderen daar geen moeite mee lijken te hebben. Zucht, zou het dan toch een verkeerde keuze zijn of te hoog gegrepen -O-

Ik snap ergens wel hoe je je voelt.. Ik heb gekozen om Bedrijfseconomie te studeren.. Maar het eerste jaar is een hele brede opleiding, met dingen uit allerlei richtingen. Zo krijg ik nu ook recht, and damn. Je kunt me opvegen, dat is dus echt niet voor mij weggelegd, net zoals de helft van de andere vakken die ik dit blok heb.. Je had me na de eerste maandag niet willen zien.. Eigenlijk direct al in tranen omdat ik het helemaal niet leuk vond en er geen vertrouwen in had..

Heb nu zoiets van ik doe mijn best, kijk echt eerste blok aan, en als ik meer dan de helft van mijn punten voor dit blok niet haal is het klaar.. Dan wordt het maar zoeken naar een baan.. Meer doen gaat gewoon niet, heb al amper tijd voor mezelf en kom haast structueel slaap tekort 's avonds..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:29

Ik snap ook niks van de wettenbundels. :') Heb die vragen dus overgeslagen en ik ga morgen even tijdens het werkcollege vragen of ze stap voor stap wil uitleggen hoe ik iets moet zoeken.

Heb net mijn eerste schrijfopdracht afgerond. *\o/* Al heel de week mee bezig geweest en net het laatste stukje geschreven. Morgen nog even alles nachecken en dan inleveren.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:31

Ja heb het net in de groepsapp gevraagd van de mensen waarmee ik het project doe en sws 1 reageerd net dat ze het af heeft..het zou te doen moeten zijn maar ik zit hier maar wat stom te janken idd..als rechten het niet is voor mij..nee dan is niks wat voor mij.

Overslaan wordt deze lerares en tevens SLB'er op z'n zachtst gezegd niet vrolijk van denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:38

Ik jank ook heel veel tijdens het huiswerk maken, maar ik houd mezelf maar voor dat het beter wordt als ik de gang van zaken snap :')