Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
mvrdehaan schreef:Goh, ik vind je haar vrij normaal hoor! Niet aanstootgevend ofzo. Vreemd, misschien is het de kleur of zo?
lieveli schreef:Wat er letterlijk is gezegd: ik val te veel op, ik ben een verschijning. Wat echt nergens op slaat want ik draag gewoon zo neutraal mogelijke kleding. Ik heb het idee dat er iets anders speelt, maar dat is een aanname en ik zou ook niet weten wat. Het geeft ook een heel onprettig gevoel als iemand zegt 'het is door verscheidene collega's opgemerkt' en 'dit hoort ook bij het docentschap'. Want ik heb hartstikke toffe collega's, hebben zij dan iets gezegd? Of zijn het docenten die ik nooit spreek en nooit ken, en die mijn haar te extravert vinden? Wellicht oudere collega's, of gewoon collega's die mijn donkere haarkleur mooier vonden staan.
Kortom, het is allemaal heel vaag.
lieveli schreef:Beetje BBcream en mascara, ik ben om 7 uur 's morgens niet in staat tot goede dingen doen met make up. En ik probeer er altijd heel neutraal uit te zien.Altijd een zwarte jurk (ik heb er 2) tot op de knie met een donkerrood of donkerblauw vestje. Maar goed, ik slik het door, ik zorg dat ik mijn stage haal en dan ga ik op zoek naar iets anders. Gelukkig zit ik hier nog maar tot de zomer en ik heb ook collega's die ik wel heel fijn vind.
Ik vind alleen de timing van mijn begeleidster gewoon heel vervelend, na de les op de gang terwijl ze naar huis wil. Want we hebben volgende week open avond en ik ben niet representatief met dit haar. Dus of ik er iets aan wil doen.
Het is overigens wel een katholieke school, maar mijn directe collega's zijn niet gelovig. Er zijn er ook meerderen met tatoeages, of een side-cut, of een opvallende soepjurk. Ik vind mezelf echt niet opvallend, of een verschijning.