Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:23

Klinkt gewoon als een stel ouwe zeikerds eigenlijk, die niet kunnen dingen kunnen die ook maar een klein beetje out of the ordinary zijn. Zo hebben wij ze ook ook, eentje zeurde dat mijn kapsel niet vrouwelijk genoeg is :roll: Overdreven geteut.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:24

Goh, ik vind je haar vrij normaal hoor! Niet aanstootgevend ofzo. Vreemd, misschien is het de kleur of zo?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:28

Steekt vinger op :) hier ook een juf van groep 7-8

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:29

Whaha ik moest tijdens dat gesprek ook meteen aan jou denken Val. Jesses, coole mensen coole kapsels, wen er maar aan. Als mensen vinden dat ze moeten kijken, dan moeten ze vooral kijken.

mvrdehaan schreef:
Goh, ik vind je haar vrij normaal hoor! Niet aanstootgevend ofzo. Vreemd, misschien is het de kleur of zo?

Dat vroeg ik specifiek, maar dat was het niet zei ze. Hoewel 'ze' het liever anders zien. En ze vond ook dat ik mijn grenzen aan het verleggen was en weet ik veel wat voor geleuter. Op een gegeven moment kom je ook niet meer binnen bij iemand, maakt het niets uit wat je zegt. En omdat het gesprek heel professioneel op de gang werd gevoerd wilde ik eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weg. Met mijn aanstootgevende krullen. En dat begeleider nr 2 zo 'grappig' reageert, vind ik eigenlijk ontzettend zwak. Want ik was behoorlijk serieus naar hem in mijn hulpvraag. Trieste bedoening gewoon.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:35

Ik vind je haar juist stoer! Echt niet aanstootgevend, wat een raar gegeven van je mentor. :\

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:41

Ik vind dat je een mooie bos krullen hebt. Wel vind ik je op de foto er opvallend uitzien. Maar ik vind dat je je eigen stijl moet kunnen kiezen. En als ze iets niet vinden kunnen moeten ze wel zeggen wat niet kan. Zo kan je er niets mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:43

Ja ik heb op mijn stage geen make up op hoor. Maar ik heb geen make up loze foto's :=

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:56

Ik had (heb nog een beetje) asymetrisch haar, een kant milimeter andere kant lange krullen.
Nooit opmerkingen over gehad van collega's maar ik weet dat er zijn die het niks vinden. En als dat de sfeer op school is, mss beetje ouderwetse instelling?

En ik vind juist dat een docent ook mag laten zien dat er verschillende mensen en verschillende stijlen zijn.
Sommige vinden iets blijkbaar al snel aanstootgevend, asl het niet in the ordinary valt.
Kan je lekker weinig mee.
Laatst bijgewerkt door Prinnie op 31-01-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:57

Nou ik ken alleen de rokende collega's, die zijn allemaal wel vrij hip dacht ik. Maar het is zo'n enorme school dat ik 80% niet ken. Dus misschien dat van die groep iemand geklaagd heeft?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:58

Ik vind het helemaal niet raar je haar! Leuk juist. Maar waarom geen make up? K heb altijd gewoon mascare en lijntje bovdn mijn ogen

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:02

Heb ook make-up op op school (soms wel. soms niet).
Ieder zijn eigen stijl, dat moet toch ook de boodschap zijn naar de leerlingen?

Is het een Bible Belt school ofzo (of ben ik nu bevooroordeeld ;-) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:04

Beetje BBcream en mascara, ik ben om 7 uur 's morgens niet in staat tot goede dingen doen met make up. En ik probeer er altijd heel neutraal uit te zien. :') Altijd een zwarte jurk (ik heb er 2) tot op de knie met een donkerrood of donkerblauw vestje. Maar goed, ik slik het door, ik zorg dat ik mijn stage haal en dan ga ik op zoek naar iets anders. Gelukkig zit ik hier nog maar tot de zomer en ik heb ook collega's die ik wel heel fijn vind.

Ik vind alleen de timing van mijn begeleidster gewoon heel vervelend, na de les op de gang terwijl ze naar huis wil. Want we hebben volgende week open avond en ik ben niet representatief met dit haar. Dus of ik er iets aan wil doen. :')

Het is overigens wel een katholieke school, maar mijn directe collega's zijn niet gelovig. Er zijn er ook meerderen met tatoeages, of een side-cut, of een opvallende soepjurk. Ik vind mezelf echt niet opvallend, of een verschijning.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:32

Ah lieveli wat een nare opmerking, waar je ook nog eens helemaal niks mee kunt..
Misschien kan je begeleider niet tegen jouw kapsel en doet ie daarom net alsof iedereen er wat tegen heeft? :')
Wel echt sneu zeg.. Lekker jezelf blijven hoor :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:35

Jullie zijn top, allemaal! En ik krijg op fb ook fijne reacties, voelt echt goed. Want ik voelde me best wel een faalhaas toen ze zo deed, maar goed. Ik ben wie ik ben en ik heb heel veel krullen en een dikke bos haar. Bam!

Lees trouwens net de apjes door van begeleider nr 2, die zegt dat hij op mijn 'hairstyle' niets aan te merken heeft. Dan ga ik daarvan uit en kom ik woensdag gewoon met mijn krullen op de open avond.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:00

lieveli schreef:
Wat er letterlijk is gezegd: ik val te veel op, ik ben een verschijning. Wat echt nergens op slaat want ik draag gewoon zo neutraal mogelijke kleding. Ik heb het idee dat er iets anders speelt, maar dat is een aanname en ik zou ook niet weten wat. Het geeft ook een heel onprettig gevoel als iemand zegt 'het is door verscheidene collega's opgemerkt' en 'dit hoort ook bij het docentschap'. Want ik heb hartstikke toffe collega's, hebben zij dan iets gezegd? Of zijn het docenten die ik nooit spreek en nooit ken, en die mijn haar te extravert vinden? Wellicht oudere collega's, of gewoon collega's die mijn donkere haarkleur mooier vonden staan.

Kortom, het is allemaal heel vaag.

Jeminee, wat belachelijk zeg! 8)7
Ik vind je haar ook echt niet raar ofzo.
Misschien proberen ze te zeggen dat je niet het standaard uiterlijk hebt als een doorsnee docent, maar waarom moet dat iets negatiefs zijn?
Zijn ze daar bang voor een beetje jong bloed ofzo?? >;) >;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:12

Ik zou ook echt wel gekwetst zijn na zo'n opmerking hoor. Je doet verdorie je best voor jezelf, de kids en de school en dan krijg je zoiets.
Maar blijf zoals je bent en laat er zeker je weekend niet door verzieken!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:33

Nee het lucht al heel erg op om het hier te vertellen en jullie meningen te horen. Een bevestiging dat ik niet gek ben. En juist omdat er veel jonge mensen lopen met sidecuts en weetikwat vind ik het zo vaag. En er loopt wel meer mis op school, organisatorisch en daar gaf ik mezelf continue de schuld van, maar ik denk dat ik wat meer op mijn strepen moet gaan staan en mijn grenzen moet aangeven. Want ik heb mij echt laten schofferen en dit is verdorie niet de eerste keer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:47

Mayniac, lekkere ouders van dat kind hé... Wij hebben dat af en toe ook, ouders die tegen ons komen 'klagen' dat wij hun kinderen (16 jaar en ouder) maar even wat sociaal vaardiger moeten maken. Gelukkig hebben ze dan te maken met onze super-duper studiecoördinatrice die absoluut niet op haar mondje gevallen is en al-tijd de waarheid spreekt :D. (Krijg je leuke situaties van trouwens. Die vrouw laat ècht niet over zich heen lopen)

Lieveli, niks aanstootgevends aan jouw haar hoor! Het is opvallend, dat wel, maar absoluut niet onverzorgt of lelijk. Dus waar die ouwe taarten het vandaan halen.. :o? (Ze zijn gewoon jaloers hoor :P)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:59

Als ze over je uiterlijk beginnen zullen ze vast over de rest niet zoveel meer te zeggen hebben.. Ik zie er ook niks aanstootgevends aan, ik vind je haar juist gaaf!

Naar zulke ouders Mayniac.. Ik prijs mezelf nog steeds gelukkig dat ik nog geen nare ouders heb getroffen in mijn mentorklas, maar dat verandert nog wel als de doorstroomadviezen komen ben ik bang..

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:27

Ik vind je kapsel/stijl juist geweldig leuk, en ook zeker niet aanstootgevend of wat voor commentaar je er ook op mocht hebben gekregen. Je onderscheid je, maar op een hele leuke manier.
Ik heb zo doorsnee huis-tuin-keuken kopje, ik zou juist willen dat ik me wat meer kon onderscheiden..

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:33

lieveli schreef:
Beetje BBcream en mascara, ik ben om 7 uur 's morgens niet in staat tot goede dingen doen met make up. En ik probeer er altijd heel neutraal uit te zien. :') Altijd een zwarte jurk (ik heb er 2) tot op de knie met een donkerrood of donkerblauw vestje. Maar goed, ik slik het door, ik zorg dat ik mijn stage haal en dan ga ik op zoek naar iets anders. Gelukkig zit ik hier nog maar tot de zomer en ik heb ook collega's die ik wel heel fijn vind.

Ik vind alleen de timing van mijn begeleidster gewoon heel vervelend, na de les op de gang terwijl ze naar huis wil. Want we hebben volgende week open avond en ik ben niet representatief met dit haar. Dus of ik er iets aan wil doen. :')

Het is overigens wel een katholieke school, maar mijn directe collega's zijn niet gelovig. Er zijn er ook meerderen met tatoeages, of een side-cut, of een opvallende soepjurk. Ik vind mezelf echt niet opvallend, of een verschijning.

Maar wat is er in hemelsnaam mis mee als je een 'verschijning' bent? Ik denk juist dat het voor kinderen (pubers) goed is om leerkrachten te zien die hun eigen ding doen en een eigen stijl hebben.
Een verschijning als in te bloot oid kan ik nog begrijpen, maar anders echt niet.
Moeten we dan allemaal als grijze muisjes voor de klas staan? Dat is toch ook niet de gedachte die je mee wilt geven aan leerlingen 8)7

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:57

_/-\o_ Amen

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:54

Bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik voor Duits ga... Maar heb nog tot 1 mei gelukkig.

Jemig Lieveli, wat een raar commentaar. Als je krullen hebt en die verzorgt zoals je goeddunkt...
Op de school hier zouden ze wél wat zeggen van een neuspiercing, of te bloot, of een hoofddeksel(tje), tis hier toch wel heel grundlich Duits natuurlijk. Maar van een bos krullen....?! ;( Heel vreemd hoor.
Daarbij gaat de kwaliteit van de leraar toch nog voor de verschijning dacht ik zo.

"k.t" kind tegen een leerling roepen, hoe boos je ook bent vind ik trouwens niet kunnen. Gelukkig snappen ze dat woord hier ook niet :+

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:18

even vraagje voor de mensen die dit jaar afstuderen. Gaan jullie meteen aan het werk? Ik zit er zelf toch wel aan te denken om een jaar te gaan reizen. :o Meer die dit hebben?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:57

Ik ga wel, ik heb mijn tussenjaar al gehad toen ik 22 was en ik zit met mijn appartement dat ik moet betalen. Ik wil nog wel reizen met mijn vriend maar pas als hij ook afgestudeerd is en we toe zijn aan een koophuis.