Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:30

Ik heb 2 zelfportretten gemaakt als even gauw productfoto's voor de eerste spulletjes die aan het binnenkomen zijn. :)

(even van FB afgeplukt, dus kwaliteit is wat minder dan dat het op de PC gewoon is)

Afbeelding

Afbeelding

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:04

Nice! Mocht je nog iemand nodig hebben om een grote hoeveelheid foto's te maken, dan heb ik wel interesse! Lijkt me makkelijker dan zelf portretten maken en ik heb zin om weer eens iets heel creatiefs te doen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:45

Ik vind de foto's wel leuk, maar iets te 'ruig', als je begrijpt wat ik bedoel.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:50

Ik wil ook weer een keertje advies vragen.

Ik zou naast de website/webshop een Blog willen hebben. Ik wil daarop niet zozeer als Het Ruyterhuys schrijven, maar meer vanuit mezelf als persoon achter Het Ruyterhuys.
Ik kom er maar niet uit of ik de blog in de website wil integreren, of hem apart wil maken, meer onafhankelijk.. Mijn gevoel neigt naar het laatste, omdat ik niet puur commercieel wil bloggen, maar een van de doelen van de blog is om wel meer verkeer naar de site te krijgen. Hoe denken jullie hierover?
Onderwerpen die ik aan bod wil laten komen zijn eigen ervaringen/verhalen over mijn paard, hippische evenementen, maar ook productreviews en aankondigingen over nieuwe producten op de markt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:51

Mallootje schreef:
Ik vind de foto's wel leuk, maar iets te 'ruig', als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan zijn ze voor mij goed gelukt :D Ze moesten ook inderdaad echt ruigheid uitstralen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:51

Mallootje schreef:
Ik wil ook weer een keertje advies vragen.

Ik zou naast de website/webshop een Blog willen hebben. Ik wil daarop niet zozeer als Het Ruyterhuys schrijven, maar meer vanuit mezelf als persoon achter Het Ruyterhuys.
Ik kom er maar niet uit of ik de blog in de website wil integreren, of hem apart wil maken, meer onafhankelijk.. Mijn gevoel neigt naar het laatste, omdat ik niet puur commercieel wil bloggen, maar een van de doelen van de blog is om wel meer verkeer naar de site te krijgen. Hoe denken jullie hierover?
Onderwerpen die ik aan bod wil laten komen zijn eigen ervaringen/verhalen over mijn paard, hippische evenementen, maar ook productreviews en aankondigingen over nieuwe producten op de markt.

Ik zou, als je juist als doet stelt dat je meer verkeer naar de site wilt halen, de blog integreren :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:59

Ik zou hem ook op je eigen website zetten! Volgens mij werkt het, zeker met een vaak zoals jij hebt, wel heel goed dat je laat zien wie de persoon achter de winkel is!
Kleine tip, zorg voor een leuke kleine inleiding met eventueel een foto van jezelf aan de bovenkant. Dan weten je klanten ook wat ze op die 'pagina' kunnen vinden.
Daarnaast is een blog heel interessant voor Google, omdat het extra steekwoorden zijn en Google vindt het leuk als een site actief is en met een blog zet je regelmatig nieuwe inhoud op je website/ververs je je website.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:00

Geen idee mallootje. Geen ervaringen met bloggen hier. Kun je niet apart bloggen en er dan op je xite naar verwijzen als het voor je shop relevant is?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:01

@ Mallootje: Ik lees de reacties op jouw post ook even mee, als dat mag. Iedere keer wanneer er ontwikkelingen in onze webshop zijn, kriebelt het om er ook een blog over te schrijven. Het is dan ook iets wat op het to-do-lijstje staat, maar ik weet nog niet hoe ik het op wil zetten.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:04

Aanvulling op mijn eerdere bericht: Nieuwtjes over je bedrijf/nieuwe producten passen ook beter op je eigen website als een aparte blog!
Daarbij kun je je blog ook Nieuws noemen! Zo heb ik het tenminste opgepakt, zodat het niet lijkt alsof ik een dagboek bij hou op mijn website ;) Blog is voor mijn gevoel ook nog niet helemaal ingeburgerd bij mijn doelgroep haha

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:10

yep hier ook een fanatieke blogger, zowel op de Angst & paard website (paard ervaringen) als op de zandcompleet website. Bij zandcompleet heb ik beide geprobeerd, eerst geïntegreerd, toen apart, daarna als subdomein en nu weer geïntegreerd. En gezien ik uiteindelijk dus toch weer voor geïntegreerd heb gekozen kan ik wel zeggen dat dat het beste werkt. Daarnaast kun je gelijk linken naar belangrijke dingen binnen de website (als je bv een product review schrijft, kun je gelijk linken naar het product). Waar ik goed op let binnen zandcompleet is dat het geen verkooppraatjes zijn maar informatieve artikelen. Ik wil niets verkopen op mijn blog, ik wil mensen meer informatie geven over de producten of leuke dingen vermelden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:03

Ik heb geblogt, net als wat jij zegt Mallootje, als de persoon achter Fuzzylicious en niet als "het bedrijf". Ik heb de blog toen naar mijn site laten verwijzen en op m'n site een link naar mijn blog gezet. Maar eigenlijk was dat meer omdat ik hem niet zelf in kon bouwen in mijn shop, als ik die mogelijkheid had gehad, had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

Waar ik tegenaan liep, ondanks dat ik heel erg dol ben op schrijven, is dat ik gewoon niet de discipline heb om regelmatig een blog te schrijven. Ik ben er dus mee gestopt, want ik hou er niet van om half werk af te leveren.

@Mear: Toffe foto's, ik wou dat ik zoiets kon maken! Dit soort dingen (aparte foto's, echte eye catchers) staan nog op mijn verlanglijstje/to do list :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:24

Ik wil het ook aanpakken zoals jij zegt Mellis! Maar daarnaast wil ik soms ook wat persoonlijks schrijven, over ervaringen/belevenissen met mijn eigen paard bijvoorbeeld, en dan lijkt het mij wat vreemd als dat echt op de site van Het Ruyterhuys staat.

Ik heb al een Nieuwspagina en daarop komen louter winkelnieuwtjes, zoals extra openingsdagen, speciale acties, ..

Mijn blog moet daarentegen echt een mengelmoesje worden van persoonlijk, informatief en eventueel wat productreviews oid.

Ik denk dat ik ermee begin via Blogger, maar in dezelfde stijl als de website, en dan kan ik 'm nog steeds integreren in de algemene website (hoop ik).

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:25

@ mear, ben jij dat zelf op de fotos?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:27

Floortje88 schreef:
@ mear, ben jij dat zelf op de fotos?

Ja, heb even zelfportretjes gemaakt vanmiddag :)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:29

oh wat leuk zeg :) Goed gelukt! Fotografeer jij ook op witte achtergrond, of pas je dat later aan?

Betreft de blog, ik zou het apart doen. Als ik puur naar mezelf kijk vertrouw ik vaak informatieve artikelen op webshops niet helemaal vanwege commerciële doeleinden.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:33

Ja ik heb tegen een witte kastdeur de foto's gemaakt... die eerste is met mijn Samsung S3 gemaakt.. de tweede met een Kodak gammel camera'tje (bij de Kruidvat ooit gekocht).. Beide zonder flits met alleen natuurlijk licht. Best leuk gelukt nog :=
(was te lui om mijn Canon er bij te pakken :') )

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:51

Paan je hebt nu toch een actie lopen? Ben ik zo scheel dat ik hem niet zie, of heb je hem niet vast gemaakt aan de bovenkant?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:02

Klopt Holly, ik heb hem niet vast gemaakt aan de bovenkant. We zetten er ook steeds andere dingen bij. Misschien moet ik wel doen. Ga ik nog even over na denken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:06

Als je vraagt om op je fb te kijken naar een winactie, zou ik die wel bovenaan etten. Mensen klikken weg als ze moeten zoeken.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:18

Je hebt ook helemaal gelijk Holly. Ben er niet helemaal bij met m'n hoofd. Maar is nu gedaan. Bedankt voor het mee denken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:53

Ik heb je even een zetje gegeven.
Als je er nou de volgendekeer een plaatje bij zet en het wat spectaculairder verwoord, dan is het aantrekkelijker voor de nieuwsgierige die bij je komen kijken.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:36

Weet ik Holly. Heb een beetje een rot week achter de rug, dus was er ook niet helemaal bij. Maar bedankt voor je input en je zetje.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:20

whoehoe hier helemaal happy! Vandaag benaderd door een paardentijdschrift voor een interview nav Angst & Paard website!! Wie had dat gedacht, het ombouwen en even energie erin steken heeft toch z'n vruchten afgeworpen. Dat motiveert!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:49

Super!!!! Gefeliciteerd!!

@ Joyce, dank je wel! Had over je post gelezen! :)