't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:52

Fijn patpen! Klinkt ook alsof ze echt met je mee denken.. Ideaal! En wat voor fiets heb je gekocht?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:10

Ze denken zéker met me mee! Werkdruk wordt ook lager omdat ik ruim de tijd heb om de post te bezorgen. Nu MOET de post om 11 uur klaar zijn voor de bezorgers. Maar voor het lopen heb ik de tijd tussen 11-17 uur. En op woensdag en vrijdag is het met hooguit 2 uurtjes klaar ;). Fijn om er op die manier in te komen! En het zou idd helemaal perfect zijn als ze mij ook nog in mijn eigen woonplaats kunnen krijgen, ze doen iig hun best _/-\o_.
Mijn nieuwe werkfiets (géén dienstfietsen meer, moet zelf een goede/geschikte fiets kopen): http://www.republicdutch.com/fietsen/tr ... 3sp-26inch. Via MP een heel leuk krat gekocht met een "allover" hoes zodat de post droog kan blijven (zoiets maar dan een ander patroon: http://www.presentsathome.nl/lifestyle/ ... art-5.html). Fietsen met een bundel in mijn hand is voor mij wat lastig maar gaat helemaal goed komen met zo'n vrolijk en makkelijk krat voorop :j

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:00

Jeetje..... Dat doe je snel!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:22

Nja, snel???
Ik zit sinds eind november 2009 thuis, heb gewerkt van september 2011 t/m december 2011 (via detachering; ging niet door vanwege malaise in de bouwsector) en ben eind februari begonnen bij de post. Officieel staat er op mijn contract "postbezorger" maar ik werk als voorbereider. Contract was tijdelijk t/m 15 september maar die reorganisatie is vertraagd. Nu krijg ik de kans om een vast contract te krijgen als bezorger. Verrassend genoeg vond ik het wel leuk om te bezorgen terwijl het me in eerste instantie niet zo aantrok. Mijn eigen fiets is niet stevig genoeg voor zware tassen en de "officiële" postfiets kost 700 euro... Dit vind ik een aantrekkelijkere prijs en voor mijn comfort een krat voorop zodat ik niet met die (soms) onhandige bundels in mijn hand hoef te fietsen. De fiets moet wel aan een paar voorwaarden voldoen waar ik achter ben gekomen om een keer mee te lopen.
Een vorige werkgever is al sinds maart dit jaar bezig om te bedenken wat de re-integratie mogelijkheden voor mij zijn maar daar hoor ik ook niets van. Het is een illusie om te denken dat je wel een keer een baan op een presenteerblaadje aangeboden krijgt en (bijna) alles is beter dan zonder geld thuis te zitten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:03

Super Patpen! +:)+
Zo te horen heb je de juiste beslissing genomen.
Mijn zus kon ook kiezen tussen sorteren of bezorgen. Zij heeft voor het laatste gekozen omdat je dan niet de druk hebt dat iets persé op een bepaald moment klaar moet zijn. Zij heeft de ene dag nu eenmaal meer energie dan de andere dus bezorgen is de perfecte baan voor haar. En zo te lezen is het dat ook voor jou. ;)

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:50

He dames. Ik heb hier in dit forum net ook een topic geplaatst, maar misschien kunnen jullie me nog wat tips van de hand doen;

Ik heb een uitkering aangevraagd en moet 5 sollicitaties in de week versturen. Maar hier in de omgeving zijn geen vacatures te vinden. Ik vraag me af.. moet ik dan op vacatures als heftruck chauffeur solliciteren?? ik wil niet aankomen zonder sollicitaties als ik dat gesprek heb! Wil niet ongemotiveerd overkomen.. maar dr is werkelijk niks! Heb een pedagogische hbo opleiding, en zelfs in de kinderopvang is er hier niks in de buurt!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:15

Als ik jou was zou ik die vraag gewoon aan je werkcoach stellen. Stel de vraag zodanig netjes dat het duidelijk is dat je graag advies van ze wilt over "wat te doen als ik geen geschikte vacatures kan vinden" en niet om onder de sollicitatieplicht uit te komen. In het eerste jaar van je WW moet je een enkele reisafstand van een uur accepteren. Ik weet niet wat voor reisafstand jij in gedachten hebt met in de buurt?
Vreemd dat je 5 sollicitaties in de week moet versturen. Ik moest minimaal 4 sollicitatieacties per 4 weken verrichten. Nogal een verschil!

Even een aanvulling: Ik las net je andere topic. Als je in aanmerking komt voor een bijstandsuitkering kun je ontheffing voor de sollicitatieplicht aanvragen. Ik weet niet of dat betekent dat je helemaal niet hoeft te solliciteren of niet voor fulltime banen.

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:04

Ik heb nog helemaal geen werkcoach, die krijg ik pas na de 'intensieve zoektijd' volgens mij. 4 sollicitaties in de 4 weken? was dat tijdens je ww of bijstandsuitkering?
Ik zit nu nog in de voor-fase, heb nu dus nog geen uitkering maar moet dus zoveel dagen 21? 28? zoiets actief zoeken; wat betekent 5 sollicitaties in de week. Misschien dat het daarna anders is?

Betreft ontheffing van sollicitatieplicht; heb er wel over gelezen maar er staat nergens concrete info. De invulling kan volgens mij per gemeente erg verschillen. Ik weet ook uberhaupt niet of die regeling voor mij geldt omdat ik al een hbo opleiding heb behaald, en je tijdens die ontheffing wel iets van school, cursus of stage moet volgen (wat ik gelezen heb)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:59

Jawel hoor, je hebt een digitale werkcoach. ;)
Tenminste als je al een werkmap hebt.
Ga naar www.werk.nl log in met je digid en je kunt dan berichten naar je werkcoach sturen via je werkmap.
Als het goed is heb je ook een taak gekregen hoeveel sollicitaties je per periode moet uitvoeren.

Voor wat betreft de bijstand kun je het beste even naar de sociale dienst van je gemeente gaan. Daar ligt ongetwijfeld een folder met de meest belangrijkste info.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:10

Silvia schreef:
Jawel hoor, je hebt een digitale werkcoach. ;)
Tenminste als je al een werkmap hebt.
Ga naar http://www.werk.nl log in met je digid en je kunt dan berichten naar je werkcoach sturen via je werkmap.
Als het goed is heb je ook een taak gekregen hoeveel sollicitaties je per periode moet uitvoeren.

Voor wat betreft de bijstand kun je het beste even naar de sociale dienst van je gemeente gaan. Daar ligt ongetwijfeld een folder met de meest belangrijkste info.

Gewoon een face to face afspraak maken met die persoon, veel beter.
Werkmap heb ik al die jaren nog nooit gebruikt en heb er nooit commentaar op gehad. Ik had mijn eigen administratie :D

Ik ga 13 augustus beginnen op parttime basis en voorlopig alleen dagdiensten. Mijn reintegratie coach heeft even een goed gesprek voor mij gevoerd.(bedrijf vroeg ook om tussen persoon hoor ivm proefplaatsings mogenlijkheden voor mensen met bijstand) Ben daar wel blij omdat ik nachtdiensten echt nog niet ga trekken met dat lijf wat al enkele weken van slag is.
En ja ik durf gewoon geen nee te zeggen....heb ook geen gevoel dat ik dat zou mogen. Dat is wel eens lastig.

De enige nare bijsmaak vind ik dat ik de komende gewoon nog bijstand vang ipv een normaal salaris. Daar ben ik niet zo blij mee en kan nu de slogan 'werken loont niet' wel enigzins begrijpen. Was misschien beter geweest om iets meer te geven juist voor de stimulatie , even algemeen genomen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:40

Zo, hier even niet meer gereageerd ivm vaststellingsovereenkomst. Heb het allemaal even laten bezinken en iemand anders naar de overeenkomst laten kijken en in overleg met diegene het een en ander laten aanpassen. Ik ben vrijdag naar kantoor gegaan om de overeenkomst te tekenen en mijn spullen in te leveren en nog wat dingen op te halen.

Heb al wat sollicitaties verstuurd en helaas ook al enkele afwijzingen terug. Gister ben ik er even voor gaan zitten en een stuk of 7 sollicitaties verstuurd, ben benieuwd of daar iets tussen zit voor me.

Voor degenen die werk hebben gevonden: Gefeliciteerd *\o/*

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:09

@JTM: jammer voor je dat jij je baan kwijt bent. Sterkte met het vinden van een nieuwe baan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:36

Baal een beetje. Ben met een bedrijf bezig en heb daar alle papieren voor geregeld om aan de slag te kunnen (voor mijn laatste beetje ervaring zodat ik laatste certificaat kan halen). Dit bedrijf had trouwens ook niet goed gelezen en dacht ook dat ik mijn diploma helemaal al had. En heb hiervoor nogal moeten praten als brugman bij opleider om dit geregeld te krijgen. Krijg gewoon geen reacties op mijn mailtjes en telefoon word niet of zelden opgenomen. En als ik de persoon aan de telefoon krijg is ja heb er nog geen tijd voor gehad en dit is nu al bijna een maand dat ik iedere week te horen krijg.

Word ik een vrijdag gebeld kon alleen niet opnemen, want zat op mijn paard en was laatste stukje onderweg naar stal toe. En druk bezig met dazen van me af te slaan en tegen de tijd dat ik mijn telefoon had was het al afgelopen. Dus op stal eerst paard even verzorgt en in de wei gezet en eerst zelf even wat drinken genomen. En toen voicemail afgeluistert en dit was een ander bedrijf die mijn CV op monsterboard gezien had en een leuke functie voor me had na aanleiding van mijn CV. Maar er staat heel duidelijk in mijn CV dat ik mijn diploma niet helemaal heb op 1 certificaat na. Had de persoon dus niet gezien en uiteindelijk zou ze navragen of ze nog iets voor me kon betekenen. En ben hierna nog teruggebeld en ze konden me niet helpen

Waarom is het zo moeilijk om iemand aan dat laatste beetje ervaring te helpen om zijn laatste certificaat te halen, zodat ik mijn diploma heb. En dan kan ik gewoon aan het werk en dan zal je ineens zien dat er werk genoeg te vinden is. Maar zolang je papiertje niet helemaal heb willen ze je gewoon niet hebben. Dit was dus ook al het probleem met het vinden van een stageplek.

Bah moest het even helemaal van me af schrijven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:40

getver marcella......wat is dat balen zeg....

kan je dat laatste onderdeel niet zelf gaan halen dan?
Moet toch een andere manier zijn om die binnen te slepen???

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:57

Ja maar kreeg de opmerking van de examinator dat ik net dat laatste beetje ervaring mist om die certificaat te halen. En heb dus al 3x examen gedaan en daarvan moest ik dus 2x zelf al betalen (165 euro per keer). Het eerste examen zit bij de opleiding in.

Kan nu wel weer examen gaan doen, maar zolang ik die ervaring niet heb is het eigenlijk weggegooid geld. En heb helaas geen geldboom groeien, maar heb op het moment wel de ruimte om examen te doen. Maar vind het zonden als ik die ervaring nog niet heb en dan weer niet haal, want dan is het gewoon op.

Kan van het salaris wat ik nu verdien maar net alle kosten betalen. En eigenlijk moet ook distributieriem van auto vervangen worden, maar daar ga ik geen geld meer in stoppen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:59

zo dan.....dan kan je dus mooi geen kant op :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:11

Baal dus ook behoorlijk.

Wacht met het bedrijf waar ik papier voor geregeld heb nog tot eind van de week en dan ga ik even kijken wat ik kan gaan doen. Want opleider wil graag de papieren getekend terug hebben, want ze hebben die wel speciaal gemaakt en geregeld voor me. En er zit voor opleider ook nog eens een kostenplaatje van 75 euro aan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:25

bah zeg........succes daar :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:21

balen marcella, zo maken ze het je niet makkelijk....

eventueel een stageplek zoeken voor 1 dag in de week voor die ervaring? maar ja, dat moet ook maar net mogelijk zijn kwa werktijden etc die je nu hebt...

ik ga vanmiddag weer even aan de schrijf voor een brief, cv even aanpassen op de functie en fingers crossed

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:30

Hoeveel dagen in de week maak mijn niet uit, maar zal wel lastig te combineren zijn met huidig werk. Maar dan moeten ze je wel willen hebben en tot nu toe is het geen diploma niet interessant voor het bedrijf.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:13

Dat is balen Marcella!

Ik ben net gebeld over een vacature waar ik op gereageerd had. Is bij een Tandzorg Kliniek bij mij in de buurt, is als een functie bij de balie, ze zochten iemand met ervaring in de tandzorg, nou dat heb ik niet en had ik in mijn motivatiebrief gezet maar ben toch uitgenodigd!
Donderdag om 11uur heb ik een gesprek daar!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:42

Ik ben afgewezen voor een gesprek. Er was al een selectie gemaakt uit de kandidaten en ik woonde niet dichtbij genoeg. Zie ik vandaag dat de vacature er weer opnieuw op staat. Heb ze maar even gemaild.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:46

Nou idd.. gewoon weer mailen..
Vaag hoor!

Ik heb vrijdag mijn eerste proeftijd-dag! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:24

zuske schreef:
Ik ben afgewezen voor een gesprek. Er was al een selectie gemaakt uit de kandidaten en ik woonde niet dichtbij genoeg. Zie ik vandaag dat de vacature er weer opnieuw op staat. Heb ze maar even gemaild.

pff dat is raar!

Jolliegirl veel plezier!!!

Ik heb net op een leuke functie gesolliciteerd! Best wel dichtbij en voor 40 uur. Als ik daar mag komen werken dan zou ik producten moeten bestellen bij leveranciers en die op de foto zetten en daarna op de site met een leuk stukje tekst erbij en allemaal specificaties. Lijkt mij heel erg leuk! Ben benieuwd of ze mij uitnodigen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:48

ja ik zie dat ook vaker
ben jij afgewezen maar de vacature staat er dan weer opnieuw op?