Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:25

Even langs zijn kantoor lopen?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:47

Heb het idee dat jullie ook vrij lang de tijd hebben? Bij ons zit er tussen de eerste bijeenkomst (onderwerp kiezen) en het inleveren van de conceptversie maar een maand. Wel de bachelorscriptie dan, maar toch.
Nu nog maar 1,5 week, dus dat wordt nog even flink doorwerken. :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:49

Mijn masterscriptie is drie kwart collegejaar (45EC), en ik doe er nu negen maanden over (heb het wat meer uitgespreid ivm bijbaantjes en een extra vak).

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:58

Bij zijn kantoor langsgaan is bij deze man kwestie van gokken; hij werkt veel in Brussel en werkt daar ook. Amsterdam is een beetje een bijzaak geloof ik. Maar goed. Ik mail morgen even de coördinator van de scripties, kijken wat hij aanraadt.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:59

Century schreef:
Mijn masterscriptie is drie kwart collegejaar (45EC), en ik doe er nu negen maanden over (heb het wat meer uitgespreid ivm bijbaantjes en een extra vak).

Wow, dat zijn ook wel veel studiepunten. Onze bachelorscriptie is maar 7,5. :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:00

Appelflapje, jij zit ook in Utrecht. Hier wel een blok, dat is toch al snel twee maanden? Ik ken maar weinig mensen die zich daar ook daadwerkelijk aan houden. Ik had het keurig op de deadline ingeleverd, maar nu de tweede versie loop ik echt tegen aan te hikken. Vandaag eindelijk hard aan hetwerk. Hij gaat vandaag af jongens, ik ben er klaar mee :=

Aal, hopelijk meldt hij zich snel weer.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:55

Het blok is wel 2 maanden, maar de volledige conceptversie moet al na een maand ingeleverd worden. De week daarna bespreking, de week daarna definitieve versie en twee weken daarna nog presenteren. Dus in totaal ben je er inderdaad wel 2 maanden mee bezig, maar voor de conceptversie heb je niet zoveel tijd.

Succes vandaag Fenn, hoop voor je dat je hem afkrijgt vandaag! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:56

Aal: ik hoop dat je snel toch contact met hem krijgt. Lijkt me vervelend om geen respons op je mails te krijgen :n

Fenn: succes! Zou lekker zijn als je vanavond laat je computer uitzet, en kan zeggen dat het echt af is.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:58

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een heel slecht punt had. :') -O-

Gelukkig tellen mijn stageverslagen ook nog mee voor het uiteindelijke punt. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:56

Mijn masterthesis is 18 studiepunten (van de 60 studiepunten per jaar) en wij hebben er ook een heel jaar voor. In oktober aan het begin van het schooljaar krijg je een onderwerp en begeleider toegewezen (of je mag zelf een voorstel doen voor een onderwerp) en dan moet je hem in juni de eerste dag van de examenperiode indienen. Maar het eerste semester is vooral bedoeld voor research, bronnen verzamelen en lezen, en het tweede semester ga je dan schrijven. Onze thesissen zijn overigens wel 70 à 90 blzen dus dat kan je niet eens op een maand schrijven :P

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:24

Zo, opgestuurd. Ik ben ontzettend ontevreden, maar daar schiet ik niet zoveel mee op. Nu even een mooi mapje halen en een hardcopy versie langsbrengen. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:05

Goed gedaan Fenn :D

Zijn hier mensen die hun interviews als audiobestanden op cd toevoegen aan hun scriptie?
Zo ja, hoe doe je dat dan qua drukwerk etc.? Want ik wil dat het er nog wel netjes uitziet. Is een extra stevig papier aan het eind waar de cd bij zit, een optie? En kan je het dan nog wel netjes inbinden?
Ik weet dat ik dat ook aan een drukker kan vragen, maar vraag me af wat er eigenlijk überhaupt allemaal kan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:49

Ga je je scriptie inbinden, Szan? Wat ik zou doen is inbinden, een stevige kaft, en dan kleef je op de achterste kaft (aan de binnenkant) zo'n plastic dun cdhoesje waar ze de cd makkelijk zelf uit kunnen halen. Zo werd het vaak gedaan bij bv. handboeken Frans in de middelbare school waar een cd-rom ofzo bij zat :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:33

Ja, ik ga het inbinden :j Slim idee! Zulke cd-hoesjes heb ik nog wel liggen, dus dat is makkelijk.
Naar een stevige kaft kan je denk ik het beste bij de drukker informeren, neem ik aan?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:11

Vandaag met mijn begeleider een concept-hoofdstuk besproken, hij was blij :D Ik moet een paar dingetjes verbeteren (er zijn wat Dutchisms ingeslopen := ) maar verder moet ik vooral zo doorgaan van 'm!

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:39

Nog steeds geen teken van leven van mijn begeleider. De scriptiecoördinator gaat er voor me achteraan en adviseert me.maar alvast door te schrijven. Sprak vandaag toevallig een studiegenootje met dezelfde begeleider en helaas ook hetzelfde probleem. Gelukkig ook nog goed nieuws: ik ben toegelaten tot de master die ik graag wil doen! *\o/*

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:44

Yay Aal wat goed!! Blij voor je!

Fijn ook Mayniac_Val, altijd prettig om positieve feedback te krijgen.

Fenn en Szan, ook echt het einde dus al - gaat goed hier! En Fenn, 't zal vast niet zo slecht zijn...

Ik heb nog steeds geen feedback, ik wil m'n cijfer weten verdomme :=

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:37

Fijn dat hij af is Fenn! Wel jammer dat je niet zo tevreden bent, maar mijn ervaring leert wel dat degene die een stuk nakijkt er heel anders over kan denken dan je zelf doet. Zeker als je zo lang met iets bezig bent kun je zelf soms te kritisch worden over je eigen stuk. Komt dus vast goed! :)

Aal, wat vervelend dat je begeleider niet reageert, maar natuurlijk wel gefeliciteerd met de toelating tot je master!

Szan ook al bezig met de afwerking, lekker! En mayniac_val heeft weer een goed hoofdstuk geschreven, ook fijn om te horen!

Dat afwachten lijkt me spannend Dirndl, weet je al wanneer je meer hoort?

Hier nog druk aan het schrijven op het moment. Wil deze week alle onderwerpen en hoofdstukken in ieder geval hebben uitgewerkt, zodat ik daarna nog een week heb om de puntjes op de i te zetten. Misschien sommige onderwerpen wat uitbreiden en andere wat inkorten, verwijzingen en noten correct noteren, dat soort dingetjes. Zit nu op de 4500 woorden en het is de bedoeling dat het er 6000 worden ('Niet meer, maar ook niet minder', aldus de coordinator. :') Er zit natuurlijk wel een kleine marge op, maar dan gaat het echt over 50-100 woorden, dus dat wordt nog best een uitdaging.) Zou wel blij zijn als ik het concept heb ingeleverd, want tot dat moment ben je er onbewust toch steeds mee bezig in je hoofd. Dat herkennen jullie vast wel. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:59

Gefeliciteerd met je toelating, Aal :D

Appelflapje: heel herkenbaar, dat je er in je hoofd mee speelt. Ik slaap nog goed, maar ik droom soms wel een beetje over mijn onderwerp. Zo droomde ik vannacht dat iedereen me verlaten had, en dat ik zelf eenzaam was :+ Maar als je nu al op 4500 woorden zit, ben je lekker bezig! Wanneer moet het concept af zijn?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:22

Volgende week maandag moet het concept ingeleverd worden. Inmiddels zit ik op 5500, dus het einde is in zicht. Heb bijna alles uitgeschreven, nu nog een weekje kijken of de structuur beter kan, of er nog info uit of bij moet, of ik alle literatuur goed benut heb. Vind het wel fijn om daar voldoende tijd voor te hebben, want dat duurt toch altijd langer dan je denkt. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:29

Hoi zou ik mij ook mogen melden? Ik ben ook aan het schrijven aan mijn bachelorscriptie. Op dit moment ben ik bezig met het herschrijven van mijn scriptie. Mijn begeleider is sinds november weg bij de universiteit en moet dus alles zelf doen (begeleider is alleen te mailen en ze antwoord vaak pas na een week of 2. Vorige week mijn eerste versie ingeleverd en erg veel commentaar gehad. Ze vond mijn onderzoeksvraag niet goed, terwijl ik die met haar al in november heb besproken (+mijn inleiding ingeleverd).
Wil graag volgende week mijn echte versie inleveren, dus ben op dit moment aan het stressen.

Eigenlijk had ik mijn scriptie al in februari moeten inleveren, maar door haar langzame reacties en mijn slechte schrijf skills doe ik er wat langer over :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 15:46

Oh jeetje, dat is vervelend zeg! Ik had ook een begeleider die traag was in reacties, maar helemaal weg bij de uni lijkt me nog onhandiger. En wat naar dat ze ineens commentaar gaf op je onderzoeksvraag..ik kan echt giftig worden van docenten die daar zo laat pas mee komen. Waar schrijf je over? :)

Ik ben nu bezig met een eerste versie voor mijn onderzoeksvoorstel. Best leuk om aan te werken! Alleen erg stressen, want de begeleidende docent antwoordt al wekenlang niet op mails, de andere vakdocent is/was op vakantie, en vandaag zou 't ingeleverd moeten worden maar dat red ik echt niet meer. Heb vorige week mijn eigen begeleider maar om hulp gevraagd en die heb ik gelukkig gekregen. En hij zei ook al dat die docent erom bekend staat slecht bereikbaar te zijn, dus het ligt gelukkig niet aan mij.

En dan moet ik nog 2 essays inleveren, waarvan eentje vlák nadat ik terug ben van vakantie dus ik vrees dat ik die deadline ook niet ga halen. En daarna godzijdank éindelijk zomervakantie en even niks. Ben ik wel een beetje aan toe.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:50

Jeetje, wat vervelend, al die begeleiders die zo slecht te bereiken zijn. Hier wordt heel erg gehamerd op zelfstandigheid, dus het is de bedoeling dat je je begeleider tussendoor niet te vaak nodig hebt, maar zeker als je wel de mogelijkheid hebt om veel in overleg te doen met je begeleider lijkt het me erg balen als die zo onbereikbaar is.

En lovelys, wat vreemd dat ze je onderzoeksvraag nu ineens niet meer goed vindt.. Had ze ook wel eerder kunnen aangeven dan, zeker omdat een onderzoeksvraag nogal essentieel is bij het schrijven van een scriptie. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:04

Welkom lovelys! Klinkt als stressen, zo'n begeleiders zijn ook niet leuk. Aan het begin was mijn begeleider ook allesbehalve behulpzaam en reageerde erg sloom, maar de laatste weken gaat het veel beter. Veel succes nog!

Appelflapje, mooi dat je zo goed opschiet :) Wel grappig dat jullie bachelorscriptie 6000 woorden is. Dat is bij mij één hoofdstuk :D

Nou mensen, ik ben het echt beu := Ik ben sinds vorige week al "klaar", wat betekent dat hij inhoudelijk wel af was maar nog een keer volledig moest worden nagekeken. En natuurlijk alle zooi er omheen moet in orde, abstract, inhoudstafel, dankwoord, inleiding en conclusie. Zeker mijn conclusie heb ik te lang uitgesteld, hij zit wel helemaal in mijn hoofd maar ik ben te lui om hem te schrijven. Ik heb nu alles nagekeken, moet gewoon nog even mijn casestudy snel overlopen en dan nog wat aan de opmaak werken. Maar ik ben het echt zoooo kotsbeu := Ik heb het gevoel dat ik iedere bladzijde uit mijn hoofd ken en zit intussen aan 90 pagina's (heb wel flink wat afbeeldingen ook). Denk dat ik vanavond flink doorwerk zodat hij morgen 100% klaar is en ik kan gaan printen en inbinden.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:23

Appelflapje schreef:
Century schreef:

Wow, dat zijn ook wel veel studiepunten. Onze bachelorscriptie is maar 7,5. :=
Ja wat superveel zeg! Mijn masterscriptie is maar 9 ECT, dus ca 6 weken. Welke opleiding doe jij ook alweer?
Wij hebben wel voor beide masterjaren ede helft stage.

Jullie adviseerden me het pagina's geleden al, maar vandaag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Na 2 jaar studievertraging puur alleen voor de scriptie ga ik nu toch helemaal opnieuw beginnen met een nieuw onderwerp. Spannend!

Hoe is bij jullie de opdracht omschreven? En hoe heb je je vraagstelling gevormd?