't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:54

Ik duim ook mee ! :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:57

PPPeet schreef:
_Rosanna schreef:
Mag ik me hier ook melden? :o

Tuurlijk. Wat voor werk zoek je precies? Ik kom oorsprokelijk uit Barneveld en ken daar veel mensen dus misschien kan ik je helpen?

Ik zat al te kijken na je avatar die kwam me zo bekend voor :P (De burght?)
Ik heb me diploma voor verkoper, zoek nu vooral werk voor in de winkel maar sta voor alles wel open :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:03

Anne! Welkom! :D
Welkom natuurlijk anderen :) Rosanna heb je veel aan je opleiding gehad verkoper? met sollicitaties in de winkel bijv?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:10

Anne. schreef:
:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik werk sinds augustus 2011 als Geschiedenis docent op een Middelbare school. Maarja, onderwijs.. Bezuinigingen.. Hervormingen.. Mijn contract word niet verlegd. Per 31 juli sta ik dus op straat. Nu ben ik hard opzoek naar nieuwe onderwijsvactures om per 1 augustus weer ergens anders aan de bak te kunnen.. Maar dat wil nog niet helemaal lukken.. (ook omdat de meeste vacatures voor het onderwijs pas rond mei komen :P )

Welkom! Ook de andere nieuwe natuurlijk!
Vorige week had ik 10 vacatures doorgekregen voor docenten. Welke regio zoek je? En wil je bij Geschiedenis blijven?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:15

Astaloca schreef:
Anne! Welkom! :D
Welkom natuurlijk anderen :) Rosanna heb je veel aan je opleiding gehad verkoper? met sollicitaties in de winkel bijv?

Ik heb er eigelijk nog niet veel aan gehad. (met sollicitaties)
Maar heb door de opleiding wel veel geleerd over de winkel en over klanten.
en bij sommige winkels krijg je een aparte cursus en dan kijken ze niet of je al een diploma heb van verkoper.

ik heb altijd in de winkel gewerkt en heb veel ervaring.
ben net terug van 8 maanden frankrijk vandaar weer op zoek :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:19

Het is bijzonder stil bij mijn sollicitaties. Vorige week wel gebeld of ik afgelopen zaterdag kon werken op een locatie waar ik als leerling niet mocht werken. Heb met mijn stomme hoofd gezegd dat ik daar niet mocht staan. Naderhand vond ik het wel een beetje l*llig aangezien ze me lekker hebben zitten maken met een dienstje.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:33

Baah ik baal!
Ben afgewezen voor de trekpleister.. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:34

Jammer!! Waarop dan?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:42

Zo, ben langs mn oude werkgever gereden en even achtergelaten dat ik beschikbaar ben, gezien collega met zwangerschapsverlof gaat. :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:45

marius schreef:
Baah ik baal!
Ben afgewezen voor de trekpleister.. :(

Jammer :( weet je ook waarom?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:48

Elan_GV schreef:
Boompje1985 schreef:
telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

Nou.. zit op kantoor, maar zit niet bepaald stil hoor.. ;) Doe toch echt wel wat en qua fysiek.. Doe thuis genoeg met de paarden.. dat komt wel goed..

Ik heb mijn eerste werkweek gehad.. Kan maar 1 ding zeggen.. JEEJ! :D Ik hoop dat ze hetzelfde vinden..

ben toch meer buiten mens, zo op bokt is het nog leuk achter de compu maar als het verplichting is dan is dat voor mij geen vooruit zicht!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:50

SpikkelFire schreef:
Boompje1985 schreef:
nou ik meld me ook maar ff aan hiero ben afgelopen dinsdag opgestapt na veel heisa ...had me er toch ff genoeg van maar dat ter zijde....waar ik nogal tegen aan loop is het aantal diploma's wat vereist is tegen woordig, en nee ik heb er geen....tot ik mijn lesbevoegdheid eindelijk heb over 2 jaar en kan dan eindelijk doen waar ik goed in ben, tot die tijd zit ik vast aan schoonmaak werk???? want de rest heb je allemaal minstens een MBO diploma hebben (wel de opleiding gedaan (paardenhouderij & horse and leisure niveau 3) maar door persoonlijke omstandigheden niet examen kunnen doen) en de hele tijd achter een telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

De tuinderijen? Dat is absoluut niet stilzitten. :D

als je iets weet bij mij de buurt....(ga zelf ook nog wel op onderzoek uit).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:55

Weer een afwijzing binnen...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:58

Amaryllis schreef:
Boompje met welke lesbevoegheid ben je bezig dan??

ja duurt nog wel ff heb nu niet de middelen om te beginnen aan de cursus maar gewoon de eerste fase, zodat ik in ieder geval les kan geven en daarna gaan we verder maar eerst m'n draai weer vinden ben er een tijdje uit geweest 2 jaar ong...zit nu nog met schulden die ik eerst moet af betalen, en ja kan al wel les geven en heel goed zelfs (zeker 5 jaar ervaring tot beginnend L1, en ben ook goed met bange mensen en kids met adhd, lichtelijk autisme enz...) maar aangezien ik nog geen papier heb denk ik niet dat het nut heeft om nu advertentie te plaatsen voor het lesgeven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:59

Boompje1985 schreef:
SpikkelFire schreef:

De tuinderijen? Dat is absoluut niet stilzitten. :D

als je iets weet bij mij de buurt....(ga zelf ook nog wel op onderzoek uit).

Poeeh, Arnhem is niet echt mijn richting.. maar ik zou zelf kiezen voor stekplanten of rozen, dat is het fijnste werk.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:00

patpen schreef:
Anne. schreef:
:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik werk sinds augustus 2011 als Geschiedenis docent op een Middelbare school. Maarja, onderwijs.. Bezuinigingen.. Hervormingen.. Mijn contract word niet verlegd. Per 31 juli sta ik dus op straat. Nu ben ik hard opzoek naar nieuwe onderwijsvactures om per 1 augustus weer ergens anders aan de bak te kunnen.. Maar dat wil nog niet helemaal lukken.. (ook omdat de meeste vacatures voor het onderwijs pas rond mei komen :P )

Welkom! Ook de andere nieuwe natuurlijk!
Vorige week had ik 10 vacatures doorgekregen voor docenten. Welke regio zoek je? En wil je bij Geschiedenis blijven?

Ik ben momenteel nog in opleiding, dus ik moet echt voor Geschiedenis..
Mocht dat niet lukken, zoek ik iets buiten het onderwijs en ga ik al vanouds stage lopen :P

Hooi Sjaan, jij ook hier? :wave:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:09

Boompje1985 schreef:
Amaryllis schreef:
Boompje met welke lesbevoegheid ben je bezig dan??

ja duurt nog wel ff heb nu niet de middelen om te beginnen aan de cursus maar gewoon de eerste fase, zodat ik in ieder geval les kan geven en daarna gaan we verder maar eerst m'n draai weer vinden ben er een tijdje uit geweest 2 jaar ong...zit nu nog met schulden die ik eerst moet af betalen, en ja kan al wel les geven en heel goed zelfs (zeker 5 jaar ervaring tot beginnend L1, en ben ook goed met bange mensen en kids met adhd, lichtelijk autisme enz...) maar aangezien ik nog geen papier heb denk ik niet dat het nut heeft om nu advertentie te plaatsen voor het lesgeven.

Waarom begin je dan niet met een opleiding tot basis instructeur? Als je tot L1 les geeft, heb je daar voldoende aan. Overigens is het wel heel lastig om een vast salaris te halen uit lesgeven. Toen ik klaar was met mijn opleiding heb ik het parttime gedaan (en was parttime in dienst), wellicht had ik lastige klanten, maar veel mensen hadden geen zin om te rijden als het heel warm, heel nat of heel koud was. Dan kreeg ik 's middags al een smsje "ik heb op buienradar gezien dat het vanavond gaan regenen, dus ik ben al op stal geweest". Uiteindelijk ben ik gestopt met lesgeven, omdat mijn vriend en ik een huis wilden komen en ik dus echt een vast salaris nodig had. Ik vond het wel echt ongelofelijk leuk om te doen, dus wellicht dat ik het in de toekomst weer op ga pakken. Ik gaf privéles bij mensen aan huis en dan voornamelijk aan mensen die "voor de leuk" een paard hadden gekocht, terwijl ze eigenlijk nog niet voldoende ervaring hadden. Ze wilden dan graag recreatief rijden en misten een goede basis en daar kwam ik dan mee helpen. Hartstikke leuk, want ik gaf les aan kinderen van verschillende leeftijden, bange/onzekere mensen, maar ook gewoon aan de "doorsnee" recreatieruiter.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:17

Ik ben vrijdag op gesprek geweest. Word net gebeld dat ik morgen op 2e gesprek kan komen !!

Gaat wel snel zo. Weet niet of het helemaal is wat ik wil maar dan kan ik altijd nog verder gaan kijken.
En eigenlijk ben ik ook pas per 1 mei werkloos dus als dit doorgaat kan ik het uwv vertellen dat ik die
WW niet hoef :D

Verder iedereen succes en sterkte met de gesprekken en afwijzingen :(:)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:27

Gaaf Maisie! Ik ga voor je duimen. :D

Zelf net weer een afwijzing binnen...
Had gesolliciteerd op een baan als verzuimcoach.
Leek me erg leuk, maar helaas.

Dus als iemand nog iets weet zo rond 50km vanaf Wolvega, als maatschappelijk werker (diploma) of secretaresse (ervaring)? Iets soortgelijks is altijd ook welkom!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:45

Dat klinkt goed Maisie!!

Ik ben hier alweer een tijdje niet geweest omdat ik er even helemaal zat van was en ook nog op vakantie ben geweest :) Kom me toch weer melden want ik merk dat ik langzaam een lichte tegenzin begin te ontwikkelen om naar mijn huidige werk te gaan, hoewel de collega's erg gezellig zijn! Ben nu aan het nadenken wat ik dan wel wil.. Heb een opleiding HBO Diermanagement (richting dier en zorg, dus begeleiden van mensen met een beperking) en wil graag verder in de welzijnssector. Ben er inmiddels wel achter dat dat zonder SPH-diploma niet echt een succes gaat worden, en het alsnog doen van die opleiding kost gewoon echt teveel geld. Gelukkig vind ik nog veel meer dingen leuk :D Zo lijkt het me geweldig om in de kinderopvang te werken, dus ben nu ook aan het orienteren op een thuisstudie. Daarnaast zou ik als tijdelijk werk ook wel graag in de thuiszorg willen werken o.i.d.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:46

Ik heb laatst ook op verzuimcoach gesolliciteerd, ook afgewezen, maar hij staat er ondertussen al wel 3 maanden op. Hij staat bij een uitzendbureau en dan krijg ik altijd het vermoeden dat het een spookvacature is :+

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:50

ruitje: Haha, dat is inderdaad heel vreemd!
De vacature waarop ik gereageerd had kwam uit een vacaturekrantje en ging rechtstreeks, niet via een uitzendbureau.
Omdat ik momenteel nog werk heb (al is het maar voor 9 l-ullige uurtjes) en dus te maken heb met opzeg termijn, kan een uitzendbureau vaak niet zoveel voor mij doen helaas.
Zit ook wel eens te twijfelen hoor, of ik mijn baantje gewoon op zal zeggen zodat ik het via uitzendbureaus kan proberen. Maar tegelijkertijd beangstigd mij dat zo, omdat ik dan de enige zekerheid die ik heb weggooi. 9 uurtjes is tenslotte nog beter dan helemaal niets!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:52

Via uitzendbureau heb ik al een paar keer gehad dat de facature alang weg was en er wel op stondt.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:11

Ik heb me 2de afwijzing binnen...

Morgen nog wel gesprek bij een bloemenveiling hopen dat dat wat wordt :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:20

Bah, zo demotiverend al die afwijzingen! Beter gaan al die oudjes snel met pensioen, dan komt er voor ons misschien weer wat werk!