Mensen die inmiddels op kamers wonen #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Mensen die inmiddels op kamers wonen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:10

Ik doe ook elke dag boodschappen! :)
Ow, en mn huisgenootje is weer thuis, net alweer ff gezellig gekletst :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:11

xManon_ schreef:
Ik hoef je Huis Anubis kaartjes ook niet, sorry. :')

Doen jullie allemaal boodschappen voor de hele week?
Ik doe het elke dag. :P

Ligt eraan. Als ik weet wat ik de hele week ga eten en wat k nodig heb, dan haal ik dat gewoon :j
Maar vaak weet ik dat niet voor een hele week dan dan ga ik 2 a 3 keer in de week :j Soms gewoon voor 1 iets wat k nodig heb ofzo.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:11

Bij mij ligt het er heel erg aan of ik wat eten van huis mee heb kunnen nemen en hoeveel dagen ik in Groningen zit. Soms heb je ook extra uitgaves die je niet elke week hebt, als de muesli, pasta, rijst oid op is.
Maar meestal zit ik tussen de 20 en 30 euro per week.
Ik doe vaak 2x per week boodschappen (ook weer afhankelijk van de lengte van de week) en ik ga elke dinsdag naar de markt voor fruit, eventueel groente en kipfilet

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:13

Ik weet niet of mijn huisgenoot thuis is. :')
Hij was er vanochtend wel voor ik wegging..
Nu is het donker bij hem en ik hoor 'm niet.
Maarja, is 'ie dan weg of ligt 'ie op bed....

Ik heb trouwens een mega voorraad wat blikjes groenten, aardappelpuree, soep en dat soort dingen betreft.
Als ik dan een keer niet naar de supermarkt wil heb ik ook wel het e.e.a. in huis. :)

Geen idee wat ik uitgeef nog. :=
Moet ik wel even gaan bekijken .

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:14

Ik schrijf altijd alles op in een boekje en bewaar de meeste bonnen. Ook aangezien mijn ouders alles betalen. En dan kunnen we het straks eens goed bekijken hoeveel geld ik per maand echt nodig heb. We hebben het eerst op 80 euro per maand gezet (voor boodschappen)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:15

Wut, betalen jouw ouders álles... :oo
Heb je geen broers/zussen ofzo?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:18

Woowie ik moet de boodschappen zelf betalen :j
Ik bewaar trouwens ook alle bonnen, vraag me niet waarom :')
Ik heb nog vrijwel alle bonnen liggen vanaf de 1e dag dat ik hier ben _O- hahaha :wow:
ik vind het wel handig eigenlijk als k die bonnen heb, zeker in de 1e maanden, want dan kan k kijken hoeveel ik uitgeef aan 'nodige' dingen bijv. per maand.
maar vooral in de 1e maand heb k ook veel uitgaven van eenmalige dingen :j Qua huishoudelijke spullen en snijplank enzo en schaaltjes.
Bij mij gingen mn ouders ook kijken of ik rond kon komen, zoniet, dan zouden ze bijspringen :j
Maar ik kan heel makkelijk rondkomen gelukkig :) Als k niet zou werken zou t niet gelukt zijn :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:24

ja mijn ouders betalen idd alles, heb erg veel geluk..Ze hebben zeg maar vanaf mijn geboorte elke maand gespaard op een aparte studierekening en daar wordt alles nu van betaald...met een beetje geluk moet ik het dan wel redden als ik alles in 4 jaar haal..
Heb nog een zusje (17) die gaat een mbo studie doen volgend jaar
en mijn broertje (11) gaat waarschijnlijk ook wel naar de universiteit...

Dure kinderen dus :P
Stufie enzo wordt uiteraard wel gebruikt voor de huur, en zorgtoeslag krijgen zij automatisch omdat ze dat ook nog betalen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:27

Hallo, ben ik ook weer eens!

Ik doe een keer per week boodschappen, eerst elke dag maar dat werd een beetje duur haha. Nu geef ik rond de 20 euro per week uit aan boodschappen, ik eet 4 dagen hier en de rest thuisthuis. Groente en fruit haal ik hier bij een hele goedkope groente winkel. Had vandaag een mango, kilo appels, zak mandarijntjes, een broccoli en 2 paprikaatjes voor 3,80! Dat scheelt zoveel met de supermarkt. En verder koop ik vlees in voordeelverpakkingen en dat vries ik per portie in, net als brood.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:28

jaah die studierekening vanaf geboorte hebben wij hier ook :j maar dat is voor studiekosten enzo.
Ik mag nu de zorgtoeslag houden :)

Hier heb k geen markt ofzow waar k groente kan halen := dr is wel een soort van groenteboertje maar ik haal t lekker bij de supermarkt, mn groente en fruit xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 24-10-11 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:28

Mijn ouders hebben ook gespaard vanaf mijn geboorte, daar wordt mijn studie en huur van betaald. Heb ik heel veel geluk mee als ik zo om me heen kijk. :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:29

ja als ik later die mogelijkheid ook heb ga ik dat ook zeker doen voor mijn kinderen zoals mijn ouders dat voor mij hebben gedaan. Maar ik besef me ook goed (kijkend naar vriendinnen) dat er genoeg ouders zijn die echt niet de mogelijkheid hebben om vanaf het begin zo'n buffer op te bouwen

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:30

Ik zit nu te denken.. eigenlijk krijg ik bijna hetzelfde. :')
Studie betalen m'n ouders, stufi dekt m'n huur, zorgverzekering betalen m'n ouders, maar ik krijg de zorgtoeslag. Dus ik krijg ook 60 euro per maand dan, da's niet zo veel minder.
Het klinkt zo anders ofzo. :')
Maar wel super dat ze jou zo "onderhouden".
Ik vind het ergens verantwoordelijkheid van de ouders om de studie van hun kinderen te betalen. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, je hebt altijd mensen die gewoon dat geld écht niet hebben.)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:35

ja dan heb je eigenlijk gewoon hetzelfde Manon :P
Maar inderdaad het is wel heel prettig hoor dat ze me zo 'onderhouden'. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden als ik alles zelf zou moeten betalen. Ja dan zou ik moeten lenen, ik kan er niet ook nog vol naast gaan werken ofzo.. En het is ook niet zo dat ik met het geld smijt en hierdoor zelf niet met geld om kan gaan. Ik ben juist altijd heel erg bewust van hoge kosten. Daarom schrijf ik ook alles op enzo..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:36

Ja ik heb dat ook.
Ik krijg dan dus alleen die zorgtoeslag en niet geld a.d.h.v. mijn uitgavepatroon, maar dan nog.
Mijn ouders betalen bijvoorbeeld ook mijn kleding, maar no way dat ik die jas van 90 euro pak als ik die van 50 ook leuk vindt. Je moet je ouders nooit uitbuiten.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:39

Hoi allemaal :D

Mijn ouders hebben ook een spaarrekening voor mij gemaakt, alleen is al dat geld inmiddels op aan rijles (en nog steeds geen rijbewijs :') ) Mijn ouders betalen voor mij 4 jaar studie + huur, eten en alles betaal ik van de stufi :j Ik vind het ook heerlijk dat mijn ouders mij onderhouden, zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten redden, heb absoluut geen tijd en energie om te werken naast de studie. Kleding e.d. betalen mijn ouders nooit, al moet ik zeggen dat ik vorig jaar nog een hele dure, dikke, warme, heeeerlijke winterjas van mam heb gekregen 'omdat ze zo trots op me was' :+: maar daar loop ik dan 2 winters in, daarna gaat ie aan naar stal :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:41

Idd kleedgeld krijg ik dan ook en ja als het geld dan op is, is het op. Wil ik iets toch graag hebben kan ik het altijd van mijn bijbaantje betalen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:43

yes mn stufi is weer gestort :)
Zag t net pas xD
Mjaah dat gaat wel allemaal weer op aan de huur die k deze week moet betalen :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:44

Wow maar Debbie, dan krijg jij dus 266 euro per maand om gewoon te besteden aan eten e.d.?
Hoe zit jouw zorgding?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:47

Ik voel me echt zo verwend als ik dit hoor! Mijn ouders betalen mijn studie, boeken, huur en zorgverzekering. Zorgtoeslag en stufi mag ik houden. Ik werk elke zaterdag dus dat is ook ongeveer nog een extra 150 in de maand. Ik ben wel ontzettend zuinig en probeer heel veel te sparen per maand. Ik ben nu nog bezig met het afbetalen van mijn rijbewijs aan mijn ouders maar daarna ga ik sparen voor mijn minors en stage in het buitenland.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:47

Da's helemaal veel ja :oo

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:50

Jaa klopt, maar ik koop daar ook kleding en alles van :) Zorgverzekering betaal ik ook maar krijg ook toeslag :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:53

xManon_ schreef:
Ja ik heb dat ook.
Ik krijg dan dus alleen die zorgtoeslag en niet geld a.d.h.v. mijn uitgavepatroon, maar dan nog.
Mijn ouders betalen bijvoorbeeld ook mijn kleding, maar no way dat ik die jas van 90 euro pak als ik die van 50 ook leuk vindt. Je moet je ouders nooit uitbuiten.

Klopt, vind ik ook! mijn ouders willen bij mij vaak veel betalen voor me, toen we vorige week gingen shoppen zag k ook een broek, die wilde ik, maar ik wilde gaan betalen, maar mijn moeder wilde persé die broek betalen xD zelfde met een blousje bij een andere winkel :P wilde bijna mn pinpas in de pinautomaat stoppen en toen kwam mn vader aangelopen en zei dat ik die blouse van hun kreeg en dat hij t ging pinnen :')
Mjaah ik vind ook dat je niet van je ouders moet eisen om alles te betalen, die hebben ook veel andere kosten nog.
Mjaah als ze het zelf willen/kunnen betalen ist mooi meegenomen natuurlijk!
Paardrijlessen betaal ik nu ook zelf, tot vorig jaar betaalden mn ouders dat.
Maar tis niet zo dat mijn ouders hebben gezegd dat ik het zelf moest betalen, maar ik vond dat als ik het gewoon kon betalen en rond kan komen, dan ga ik mijn ouders er niet mee opzadelen om weer 150,- per 10 weken erbij te doen voor paardrijlessen van mij.

Maar omdat ik vooral op zondag werk en soms ook zaterdag, verdien ik dus dubbel O:) Echt lekker.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 24-10-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:58

Ja is ook een stap naar zelfstandigheid toe toch.

Ik zie dat ik een gruwelijke spellingsfout heb gemaakt en ik wil hem rechttrekken. :')
Ik vind, zonder t. :o (Bij de zin van 90 en 50 euro := )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:58

hahaha :))