Hilda79 schreef:Ik werk ook nog wat uren bij een instelling. Veel collega's doen ook nog iets voor zichzelf. In o.a. de gezondheidszorg spreken ze dan over het hebben van een praktijk. Als je naar een bijvoorbeeld psychologe zou gaan en die zou zeggen ik heb een praktijkje, hoe komt dat dan over?
Mwoah , ligt er aan hoe iemand het zegt en wat het is , vind ik
Praktijkje vind ik sympathiek overkomen en klopt ook wel als het bijvoorbeeld een klein kamertje in het eigen huis is , kleinschalig iets. Bij "een praktijk" denk ik toch gelijk aan minimaal een huisarts met meerdere ruimtes en werknemers , en stel dat je dat verwacht en je komt dan bij iemand thuis waar je een zijkamertje in geschoven wordt dan kun je nog best een beetje schrikken denk ik 
Hilda79 schreef:Ik heb ook geen groot bedrijf maar als iemand mij vraagt dan zeg ik niet dat ik een bedrijfje heb maar zeg ik liever dat ik een klein of jong bedrijf heb. Dan komt bijna altijd geïnteresseerd de vraag wat ik doe etc. Zeg ik dat ik een bedrijfje heb dan is het vaak "oh" en gaat het gesprek de andere kant op.
Tijdens een aantal seminars is dit in rollenspellen ook zo naar voren gekomen.
Starters / jonge bedrijven zeiden ook ja maar ik ben maar een bedrijfje. Dat kleine timide en terughoudende straalden ze dan ook uit. In de case daarna mochten ze alleen nog zeggen dat ze een klein of jong bedrijf hadden. Toen stond er ineens een heel ander persoon.
O , als het gesprek dan vaker de andere kant op gaat als je het over "bedrijfje" hebt , vind ik dat eigenlijk alleen maar een voordeel , ik hoef er niet zo nodig over te praten namelijk.
En ik heb toch echt het gevoel dat het hebben over "mijn bedrijf" wat dikdoenerig overkomt en daar hou ik niet zo van 
Maar dat kan voor ieder geval anders zijn hoor en iedereen mag daar gewoon een eigen mening over hebben.
IK voel me gewoon een beetje een patsertje als ik het heb over een "bedrijf" terwijl ik hier gewoon in een kamertje in huis zit , alleen achter de laptop aan akelig rommelig bureautje (irritant is dat , bah
) met 3 meter verderop een deurtje naar m'n opslag