Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:39

De lay-out waar komt die vandaan?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:45

Joyce, achteraf zeg je dat je er weer heel veel van geleerd hebt. Tenminste zo was het bij ons wel.

Hilda, heb jij nog een tip waar ik het kan downloaden? Want waar ik nu mee bezig was ging niet goed. Kreeg allerlei rare foutmeldingen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:45

Adobe zelf!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:06

Hmm, adobe zelf probeerde ik net ook. Dan nog maar eens proberen.

3 tellen later: Ik wilde weer te snel en heb iets over het hoofd gezien volgens mij. Dus nu nog maar eens doen en hopelijk gaat het nu goed.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:34

@Hilda: die lay-out heeft hij er zelf opgezet, hij had even snel wat in elkaar geknutseld had hij toen gezegd.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:06

@Joyce, ik snap het wel waarom het moeilijk voor je is om in deze situatie een definitieve knoop door te hakken. Het is wel idd zo dat de relatie al verpest is, in eerste instantie door de webbouwer. Vervelend hoor, ik hoop dat je er toch nog goed uitkomt, hetzij doordat hij zijn werk fatsoenlijk afmaakt, hetzij door een andere webbouwer.

Ik ben gisteren gebeld door de belastingdienst, was een of ander supportpraatje. Prima hoor, ik hoefde er nog niet veel mee. Heb me aangemeld op de site, zodat ik digitaal aangifte kan doen. Zoals ik het begreep krijg ik daar dan vanzelf bericht van. Ben verder bezig met een zakelijke rekening, wilde dat toch maar doen.

Nu ben ik nog dringend op zoek naar een werkruimte... helaas hebben we thuis geen ruimte om een fatsoenlijke werkruimte in te richten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:37

:wave:
even andere dingen aan het hoofd gehad.

Joyce mag ik zo brutaal zijn?
Een schurfthekel aan de manier van je bouwer, maar je doet ondertussen precies hetzelfde....
Weekie weekie...NU...niet ooit.

Voor iemand die er verstand van zegt te hebben is uuuuuren bezig geweest echt lariekoek.
De layout moet zelf gemaakt worden, maar grotendeels van de snufjes is gewoon download en plak werk. Een nieuwsbriefaanmeldmogelijkheid op de homepagina bv is na het downloaden slecht 10 minuten werk. Dat duurt dus geen week en daarmee hoef je dus het "ja maar ik heb er al tig extra uren in gestoken" niet te accepteren want dat is bull. Als al die maanden uren moeten voorstellen...right :n

Klopt Ka. Op "mijn belastindienst" wordt je OB en IB klaargezet. Volgens mij krijg je ook een mailtje dat het klaarstaat.

He Mikkk :)

Tijd op, volgende keer weer verder :evaw:

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:56

Naar mijn idee mag ie zelfs niet zeuren over het aantal uur dat hij eraan gewerkt heeft! Als er een fixed prijs is afgesproken, dan is dat gewoon zo en heeft hij pech dat hij er langer over gedaan heeft! Dan had ie maar op uurbasis moeten werken!
Soms ga je met zo'n prijsafspraak de mist in en soms verdien je er meer mee als wanneer je op uurbasis betaald zou worden, maar dat is nu eenmaal zo! Hij mag echt niet meer zo zeiken!!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:23

Ja dat vind ik ook, ik werk ook met fixed prices en soms ben ik dan 6 uur bezig met iets wat gefactureerd is voor 1 uurtje. Tja, moet ik maar betere offertes maken :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:44

Mag ik hier even spammen? Ik ben bezig met een ondernemersplatform/nieuwswebsite (Amsterdam Inc/AT5) voor ondernemers uit Amsterdam en heb daarvoor een enquête opgesteld. Misschien zitten hier ondernemers uit Groot-Amsterdam die mijn enquête willen invullen (en interesse hebben in een Amsterdams ondernemersplatform)? http://www.thesistools.com/web/?id=203512 Zou me heel erg helpen! (Het is voor m'n scriptie en AT5.)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:25

Knoffer, spammen is door bokt niet toegestaan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:26

Ik houd ook niet van gespam :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:28

Nuage schreef:
Ja dat vind ik ook, ik werk ook met fixed prices en soms ben ik dan 6 uur bezig met iets wat gefactureerd is voor 1 uurtje. Tja, moet ik maar betere offertes maken :+

Klopt! Netzoals een bruiloft: 5.5 uur aanwezig en kunnen factureren betekend niet dat ik er maar 5.5 uur mee bezig ben! Maar aan de andere kant werk ik liever met fixed prijzen, omdat ik anders mijn uren moet verantwoorden! Ben niet voor niets zelfstandig ondernemer!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:32

Kennen jullie deze bewerking trouwens al? Heb dit nu zelf gedaan op m'n iPhone maar ik vind het erg leuk eigenlijk! Is wel iets voor trouwfotografie misschien?

Afbeelding

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:33

Ik heb wel blokken van 2 uur maar merk dat men dan wel gaat "vragen" hoe het zit als ze een oneven aantal uren (denken) afnemen. Ik denk er daarom over om per vandaag (1 juni is een mooie datum voor tariefwijzigingen toch) toch weer over te gaan naar complete pakketprijzen met dingen en dan van de afgelopen reportage het gemiddeld aantal uren te nemen en daarop de prijs te basseren.

Wat vinden jullie?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:47

Voor de klant is het duidelijk, minder gezeur voor jezelf. Je weet zelf hoeveel uur je ergens aan kwijt bent.

Kreeg de afrekening van het administratiekantoor. Toch wel schrikken, 350 euro voor 3 maanden. Alles was netjes aangeleverd (ook volgens degene die ons in behandeling had). Ong 30 bonnen, alles genummerd en genoteerd op het rekeningafschrift. Verder nog geen rekeningen. Leek me dus een eenvoudige zaak. Maar ze waren 5,5 uur bezig geweest om alles in hun systeem in te voeren. Hadden er maar 3,5 gerekend dus we mochten niet klagen. Viel me we tegen want ze had gezegd dat ze bij eenvoudige zaken een goedkoper iemand erop zou zetten. Zat zelf aan iets van 100 euro te denken.
Tja, we hebben voor een jaar getekend dus zit er wel een beetje aan vast. Tikt lekker aan.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:10

DF wat voor een spectaculaire facturen zijn dat wel niet geweest zeg.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:22

Vlas, voer, instructie voornamelijk en dan nog website, advertentie etc. Heb geen ervaring met zo'n kantoor en weet dus niet wat gebruikelijk is. Is een officieel AA-accountant.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:40

Hilda79 schreef:
Ik heb wel blokken van 2 uur maar merk dat men dan wel gaat "vragen" hoe het zit als ze een oneven aantal uren (denken) afnemen. Ik denk er daarom over om per vandaag (1 juni is een mooie datum voor tariefwijzigingen toch) toch weer over te gaan naar complete pakketprijzen met dingen en dan van de afgelopen reportage het gemiddeld aantal uren te nemen en daarop de prijs te basseren.

Wat vinden jullie?

Ik heb zelf mijn prijzen pas nog aangepast en complete pakketten opgesteld, maar daarnaast heb ik ook een á la carte prijslijst als optie zodat mensen zelf kunnen bepalen wat ze willen, maar dan hebben ze geen pakketkorting. Mijn prijzen zijn daardoor heel doorzichtig en ik vraag gewoon € 65,- per uur voor het maken van de reportage bij de ceremonie, kerkdienst en fotoshoot op locatie. Alle uren extra uren buiten het pakket bij bijv. de receptie of feest zijn € 35,-. Dus net zoals 2 weken geleden was ik van 10.00 tot 15.30 uur aanwezig en dat was toevallig ook zo afgesproken, maar anders zou ik op die manier bij uren rekenen, zodat er eigenlijk aan de hand van de planning duidelijk is wat een klant hieraan kwijt is. Dit omdat iedere klant anders is!

DendroFleur schreef:
Kreeg de afrekening van het administratiekantoor. Toch wel schrikken, 350 euro voor 3 maanden. Alles was netjes aangeleverd (ook volgens degene die ons in behandeling had). Ong 30 bonnen, alles genummerd en genoteerd op het rekeningafschrift. Verder nog geen rekeningen. Leek me dus een eenvoudige zaak. Maar ze waren 5,5 uur bezig geweest om alles in hun systeem in te voeren. Hadden er maar 3,5 gerekend dus we mochten niet klagen. Viel me we tegen want ze had gezegd dat ze bij eenvoudige zaken een goedkoper iemand erop zou zetten. Zat zelf aan iets van 100 euro te denken.
Tja, we hebben voor een jaar getekend dus zit er wel een beetje aan vast. Tikt lekker aan.

Wow, wat een bedrag!!! Ik was voor het eerste 1,5 jaar maar 450 euro kwijt inclusief mijn ib van 2007 en 2008 (was in 2009)! Mijn boekhouder rekent maar 50 euro per uur en de ob per kwartaal is in 1 uurtje gedaan en dan blijf ik er ook gewoon bij zitten, voor als er vragen zijn! Kunnen we meteen ff gezellig bij kletsen! Ik zou dit echt bespreken met de boekhouder om te kijken of het minder tijd kost als je het anders aanlevert!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:41

Tarieven bij een accountant zijn al snel vanaf 50,-. Tenminste dat was het toen ik 6 jaar geleden bij een accountantskantoor werkte. Als de AA-accountant het zelf doet zit je vaak al op 2,5x zoveel tot 3x zoveel. Misschien kun je na dit jaar beter een administratiekantoor zoeken. Die zijn vaak een heel stuk goedkoper of iemand die verder geen pand, personeel e.d. heeft. Dat scheelt ook al heel wat.

Vrijdag een dagje op een markt in Nunspeet. Kijken hoe dat gaat. Hopelijk kan ik wel veel reclame maken voor m'n nieuwe site.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:44

Dendrofleur: 5,5 uur voor 30 bonnen??? Moet ik op mn werk niet flikken dan kan ik inpakken....zoveel werk moet dat niet zijn. Ik vind de rekening persoonlijk ook wat hoog. Je kunt een heleboel voorwerk zelf al doen en dan zou het ze niet zoveel tijd moeten kosten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:04

Pfoe, dat vind ik wel veel Dendrofleur!! Jammer dat je er voor een jaar aan vast zit... Ik betaal nog niet eens de helft per kwartaal!

@Hilda: Ik vindt totaalprijzen altijd prettig, dan weet ik als klant gelijk waar ik aan toe ben. Als mensen met uurtarieven werken, ben ik nog wel eens bang dat ze je een oor aan proberen te naaien, omdat jij als klant vaak geen duidelijk inzicht hebt in de uren die er echt aan besteed worden. Heeft natuurlijk ook met vertrouwen te maken!

Update over de webshop: Straks gaat de definitieve mail naar die jongen eruit om de boel stop te zetten, hij heeft sinds gister niet meer gereageerd op mijn mail en aangezien ik daar niet van opkijk, maar ook geen zin heb om constant op hem te moeten wachten, heb ik op mijn werk al een mooi briefje in elkaar gezet. Nu even overtikken en dan is het definitief over! *opluchting*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:08

Goed zo! Zorg je wel dat je alle bestanden krijgt en dat je site in de lucht blijft....Ben je zelf domeineigenaar?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:22

Hilda79 schreef:
Knoffer, spammen is door bokt niet toegestaan.

Spammen was een cynische woordkeuze ;) Het is een enquete voor m'n scriptie (dus ook niet commercieel). Zei het alleen omdat ik 'inbreek' ik jullie topic, maar ik dacht het is vast net zo effectief om het in dit topic te posten, als zelf een topic aan te maken, aangezien het voor ondernemers bedoeld is. Thnx iig degene die de moeite willen doen mij te helpen door de enquete in te vullen! :)

Edit: ook zelf maar even een topic aangemaakt [STW] [ENQ] Ondernemers Groot-Amsterdam

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:35

joyce2 schreef:
@Hilda: Ik vindt totaalprijzen altijd prettig, dan weet ik als klant gelijk waar ik aan toe ben. Als mensen met uurtarieven werken, ben ik nog wel eens bang dat ze je een oor aan proberen te naaien, omdat jij als klant vaak geen duidelijk inzicht hebt in de uren die er echt aan besteed worden. Heeft natuurlijk ook met vertrouwen te maken!

Update over de webshop: Straks gaat de definitieve mail naar die jongen eruit om de boel stop te zetten, hij heeft sinds gister niet meer gereageerd op mijn mail en aangezien ik daar niet van opkijk, maar ook geen zin heb om constant op hem te moeten wachten, heb ik op mijn werk al een mooi briefje in elkaar gezet. Nu even overtikken en dan is het definitief over! *opluchting*

Zo denk ik ook over totaalprijzen! Daarnaast geeft het je als ondernemer meer 'rust' omdat je je niet hoeft te verantwoorden!
Goed bezig, Joyce! Ik hoop dat er niet te veel grote problemen van komen!

Even een practische vraag aan alle webshop eigenaren: Wat doen jullie met de order/bestelnr's?
Ik heb namelijk nu een webshop voor de foto's die nabestelt kunnen worden van evenementen, maar daarnaast ga ik ook een webshop draaien die met een wachtwoord beschermt is voor particuliere klanten, zoals nabestellingen van een bruiloft of fotoshoot.
Bij de eerste heb ik dus ordernr's die destijds begonnen met 1 en inmiddels al rond de 50 zitten.
Nu zou ik het liefste bij mijn beschermde webshop werken met een ordernr wat begint met een letter, maar dat kan niet, dus nu zit ik te denken hoe ik dit makkelijk aan kan houden, zodat ik weet wanneer een bestelling binnen komt vanuit welke webshop deze is en dit ook meteen in mijn bankzaken op dezelfde manier kan terugvinden, zonder dat ik dadelijk met nummers zit die samen vallen.
Wat is jullie idee hierbij? Wat adviseren jullie mij?