Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:18

Xono, het pakket is daar nog niet aangekomen en nog niet retour gegaan, dus ik wacht nog even af, kan nog flink fout lopen hoor.

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:18

@foxy80: ik zou wel benieuwd zijn wat ze bedoelt met 'slechte service'.
En ik zou in je alg. voorwaarden opnemen dat "op maat gemaakte producten niet geretourneerd kunnen worden". En bij de levertijden duidelijk aangeven dat het een indicatie is.
Zodat ook voor de lastigste klanten alls goed dichtgetimmerd zit. :)

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:22

@Maaike en @Jolanda: Die zoekfunctie zit in TweetDeck, dat is een programma die gekoppeld is aan Twitter, Facebook, LinkedIn en al dat soort websites. Je kunt daarmee dus gemakkelijk je social media in de gaten houden en zoektermen gebruiken om het meest belangrijke voor jezelf bij te houden. Het is een gratis programma!

@Foxy: Wat een vervelende situatie zeg! Ik vind het echt heel raar dat ze niet aangeven waarom ze vinden dat je slechte service hebt verleent! Mijn ervaring (vanuit Consumentenservice werkzaamheden) is wel dat als je een klant terugbelt en heel vriendelijk begint, ze meestal niet zo snel kwaad worden. Als ze zelf bellen, dan zijn ze meestal heel kwaad en soms is het mogelijk om dit om te draaien, maar als jij belt, dan verras je ze en als je dan vriendelijk bent en begrip toont, worden ze niet zo snel kwaad. Mocht dat gebeuren, dan kun je altijd aangeven dat dit niet is zoals jij behandeld wilt worden en het gesprek afkappen!
Veel succes ermee!!

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:30

Bedankt voor de tip 11A!

Heb een verkooptopic lopen met privé spul, en had aangegeven dat scapa dekje nog nieuw is met kaartje eraan, vraagt er iemand of deze gebruikt is... Vond hem wel droog (ze wilde weten of het dekje gepast was, maar zo klonk het wel raar hahaha)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:35

Ik zou op maat gemaakte producten ook niet retour accepteren. Uiteraard zou ik wel willen weten wat er dan bedoeld wordt met slechte service, maar ik heb zelf ook ervaring met mensen die simpelweg zeuren om te zeuren. Waarschijnlijk gaat het om de week langere levertijd.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:45

@Nuage: Dat is het grootste probleem met de mensen van nu! Het komt een week later en opeens is het slechte service! Mensen willen vaak alleen maar klagen en klagen dan weer over je reactie!

@Foxy: Graag gedaan! Ik hoop dat je er iets aan hebt!
En ja, die vraag is inderdaad wel heel raar!! Best jammer!

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:15

Op maat gemaakt betekent bij Mattes dat je het model (VZH, SPR, DR), de maat (S, M, L, XL), de kleur van de stof (25) en kleur van de wol (25) vrij kiest.
Dus het zijn wel standaard maten en kleuren etc, maar de combi is dat niet.
Stom voorbeeld, hier ligt al een jaar een naturel western seatsaver zonder uitsparing voor de knop! Want ofwel wil de klant er 1 die we over die knop kan ofwel willen ze toch een bruine of een zwarte.
Ik blijf dus heel makkelijk zitten met iets wat er op het eerste gezicht wel perfect snel verkoopbaar uitziet.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:23

Maar mensen mogen toch niet zomaar een koop ontbinden?
En wat jij omschrijft zijn zoveel variabelen dat het wat mij betreft op maat is.

Bij de Otto kan je ook overhemden bestellen die je "op maat" krijgt. Daarbij is de maat gewoon standaard maar kun je de kleur en afwerking helemaal kiezen (borstzak, knopen zichtbaar of niet, kraagvorm, etc.) en die mag je echt niet ruilen. Besteld is gekocht.

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:29

Bij dingen die op maat gemaakt worden lijkt mij ook idd dat een koop niet zomaar ontbind kan worden. Dat zou zeker in jou geval Foxy iets zijn waar je eens mee naar een jurist oid moet gaan. Puur om te informeren/bekijken wat de mogelijkheden voor jou zijn om eisen te stellen. ;)


Hier heb ik vandaag aan de opzet van mn .eu adres gewerkt! De teksten moeten nog herschreven worden (die opdracht gaat ook naar Nuage) Ben benieuwd naar de meningen :) http://i736.photobucket.com/albums/xx2/ ... reen01.jpg

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:35

Ziet er mooi uit Maaike! Ik ben alleen niet gek van zoveel oranje, maar qua ontwerp vind ik het erg professioneel overkomen :j

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:37

Kaisa schreef:
Bij dingen die op maat gemaakt worden lijkt mij ook idd dat een koop niet zomaar ontbind kan worden. Dat zou zeker in jou geval Foxy iets zijn waar je eens mee naar een jurist oid moet gaan. Puur om te informeren/bekijken wat de mogelijkheden voor jou zijn om eisen te stellen. ;)

Vind ik een goed idee! Misschien kun je eens informeren bij de kvk? Heb me trouwens ingeschreven op dat platform voor ondernemers van de KVK: Hallo!
Ziet er wel uit als een plek waar je dat soort dingen ook kwijt kunt!

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:46

Dat is ook allemaal leuk en aardig, maar ik geloof dat zo' n bepaling nl maatwerk besteld = altijd betalen in strijd is met de wet!

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:52


Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:53

Wat ik altijd weer bij mezelf merk: websites voor klanten geen probleem, maar die van mij zelf kom ik altijd in de problemen van hoe en wat :') _O-

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:58

Hi Kaisa, dit vind ik mooier. Ik zit ook in het oranje, goede kleurkeuze dus :+

En volgens mij is maatwerk niet afte zeggen en wel te betalen maar we moeten even goed zoeken.

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:02

Ik heb er toen ik de website overnam in 2007 over zitten lezen. En ik lees wel het blad van de Belgische consumentenbond, daar staan regelmatig updates wat de almachtige klant allemaal mag zonder een piep van de ondernemer (helaas erg veel).
Ik ga het nog eens uitzoeken wanneer ik de algemene voorwaarden ga updaten deze week.

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:23


foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:39

http://www.dolceta.eu/belgie/

Heb het nog eens nagekeken, klant heeft op 2 januari besteld, dus zijn de 30 dagen verstreken. Dus kan ze haar geld terug eisen volgens Belgisch recht.
Pfoe, kan ik het daaraan wijten en niet aan 'slechte service'
Mattes was trouwens gesloten tot 11 januari, dus als je vanaf die datum telt, zitten we nu aan 4 weken.

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:46

11AFotograaf schreef:
@Maaike en @Jolanda: Die zoekfunctie zit in TweetDeck

Vandaar dat ik in Twitter niks kon vinden. :o
Ik ga Google eens raadplegen... :D

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:07

Citaat:
Fotograaf - Hilda79 - http://www.in-portret.nl
Fotograaf - 11AFotograaf - http://www.11afotografie.nl
Fotograaf - JolandaS - http://www.fotoscheepen.nl
Webshop hippe honden & kattenspullen - Joyce2 - http://www.fuzzylicious.nl (nog in de maak)
Webshop sieraden - Georgette - http://www.sieradenwinkelgeorgette.nl
Webshop sieraden en horloges - Paan - http://www.thebrickhouse.nl
Tekstschrijver - Nuage - http://www.getitwrite.nl (nog in de maak)
Fotograaf - Kaisa - http://www.maaikedevries.nl
(Web)design - Kaisa - http://www.maaikedevries.eu
(mini)paarden trainingsstal - Kaisa - http://www.mvminiaturehorses.nl
Grafisch ontwerper en illustrator - raya00 - http://www.madebysterre.nl
Nederlandse Appaloosastal - DendroFleur - http://www.stalkaleido.nl
Westerntrainer en -instructeur - XoNo - http://www.crperformancehorses.nl
Webshop westernruiters - henla_tent & tante_t - http://www.westernspecialist.nl
Paarden - O_FUN_ - In Ontwikkeling
Horserunner - Webshop voor paard en ruiter - http://www.paardenruiterland.nl
Webshop hondenmode - lovepaints - http://www.dogsstreetwear.nl
Webshop engelse en amerikaanse modemerken - lovepaints - http://www.ukstreetwear.nl
Paarden, Training, Healthcare en wellness- M_D_H- in ontwikkeling
Vastgoed adviesbureau - Jaggie - http://www.kox-concepts.nl
(Loopbaan)Coaching-Training-Advies - Kay27 - In ontwikkeling
Werving en selectie - holly
Sieraden - holly - http://www.bellalucasieraden.nl
Videograaf/editor/projectleider - HLPhoto - In ontwikkeling
IT ERP/maatwerk consultant - HLPhoto - In ontwikkeling
Webshop voor paard en ruiter (oa Mattes, Dominick) - foxy80 - http://www.hipponet.be
Kletskoek Entertainment, kindertheater - Marja1988 - http://www.kletskoek.eu

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:12

Je moet daar toch eens goed over informeren Foxy, wanneer jij wel of niet terug hoeft te nemen/geld terug moet geven.
Bij mij kunnen op maat gemaakte artikelen ook niet terug gestuurd worden ;)

M_D_H
Berichten: 17665
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:15

even over de tweets, ik heb me er sinds zondag ook maar aan gewaagd...
maar heb nog weinig volgers, en weet eigenlijk niet echt wat ik er steeds neer moet zetten :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:45

@Foxy: Ik weet 99,9% zeker dat je die klant niet terug hoeft te betalen, gezien het op maat is gemaakt en als het op maat word gemaakt en je hebt de klant er (schriftelijk) over geinformeerd dat het langer kan duren, mag ze het ook niet terug sturen wegens te lange levertijd.

@Lovepaints: Ik zou er op je kleding website iets van maken: "nu ook streetwear voor uw trouwe viervoeter" (of iets in die trant, in je eigen stijl). Zo is het een aanvulling op je huidige assortiment, het sluit aan bij de rest van je producten, want baas & hond kunnen nu samen hip over straat.

Tegen je klanten kun je zeggen dat het nu samen word gevoegd, in 1 shop, zodat alles zich "onder 1 dak" bevind en dat is weer makkelijker voor de klanten.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:51

Ik vind het vreemd dat iemand gelijk zegt geld terug te willen hebben en niet eerder gevraagd heeft of het nog lang duurt. Het lijkt mij er bijna op dat er plotseling geldnood is, spijt of dat ze ergens anders geslaagd is. Ik zou dus ook bellen. Wel eerst je rechten en plichten op een rij hebben anders wordt je de hoek in gel*ld. Via mail is het altijd makkelijk klagen, via de telefoon wordt het opeens persoonlijk.
Maar als de verzendtijd inderdaad flink uitgeloopt is het volgende keer handig dat je zelf even een mailtje eraan waagt. Dan dek je jezelf in en je kweekt ondanks een late levering toch goodwill.

Ik heb het zelf een keer gehad dat ik iets besteld had. Werd 2 dagen later gemaild dat ze helaas niet aan hun service konden voldoen omdat het niet op voorraad was. Ik moest lachen toen het dus 2 dagen later wel binnen was. Ik had dus binnen een week het bestelde binnen maar door het simpele mailtje weet ik dat het bedrijf klantenservice hoog in het vaandel heeft staan.

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:58

Bedankt Joyce voor je input!
Nuage heeft al contact opgenomen dus er moet iets van te maken zijn.

En kan iemand in onze opsomming mijn dogsstreetwear aanpassen; zo doet ie het nl niet. (e en a zijn omgewisseld, mijn fout :o ).