He gats pascal, wat ongepast van die man zeg! Goed dat je er wat van had gezegd, dat had ik waarschijnlijk niet gedurfd, haha. Ik weet ook niet of ik daar nog wel zou willen werken...
@Joolien: Mij leek het werk als intercedent ook heel leuk, maar omdat ik geen relevante opleiding of werkervaring heb, ben ik al een stuk of 6x afgewezen, dus ik ben gestopt met reageren op die vacatures... Maarja, niet geschoten altijd mis! Misschien dat ze in jou regio wel wat flexibeler daar in zijn!
Anoniem
Geplaatst: 18-04-11 17:29
wwillemijn schreef:
We zoeken geen intercedentes, maar wel veel ander personeel
Oh op die fiets Ik gaan eens kijken, maar Apeldoorn is net ff buiten mn bereik eigenlijk...
Idd, op die fiets wwillemijn, ik snapte hem verkeerd
Klopt Joolien, vaak P&O of Communicatie of iets anders commercieels. Er schijnt ook een opleidig tot intercedent te zijn. Hoe, wat en waar weet ik niet precies. Werd mij verteld door een vage kennis die ook Intercedent is.
hier ook weer druk op zoek naar banen, vriendlief is nog enthousiaster dan ik en zoekt alles voor mij uit Nog meer mensen trouwens die last hebben met het opstellen van de brieven?
hahaha precies hetzelfde probleem dus nu heb ik samen met vriendlief een sollicitatiebrief opgesteld, en deze gebruik ik voor alle vacatures die ik verstuur (met enkele aanpassingen natuurlijk).
dan is het inderdaad wel makkelijk, ik vind schrijven opzich ook wel leuk, maar schrijf op wat ik denk waardoor sommige zinnen formeel gezien niet de beste zinnen zijn nu heb ik ook wel het probleem dat ik moeite heb met mijzelf uitdrukken op papier (van gedachte tot woord) en ben ik vaak woorden kwijt (kom ik niet op het woord), altijd heel grappig als je les staat te geven
Gelukkig helpt mijn vriend mij ook met van alles , die vindt het ook wel leuker om te doen. Dan zit die op internet , en dan is het weer ; Door! vind je dit of dit niet leuk? Haha.
Maar brieven schrijven vind ik erg lastig.. Meestal als ik inderdaad eenmaal een brief heb(van mijn vriend of vader) pas ik die ook telkens aan en gebruik ik er ook 1.
Ik heb ook een soort sjabloon gemaakt, elke keer pas ik een brief weer aan. Wat altijd positief ontvangen wordt is als je in je brief laat blijken dat je je ingelezen hebt in de organisatie. De zin "...en hiermee denk ik goed binnen het profiel van BlaBla BV. te passen" doet het altijd erg goed.
Zorg dat uit je brief blijkt dat je echt voor de functie wil gaan, dat die functie bij jou past en dat jij bij het bedrijf past. Maak jezelf tot een meerwaarde voor het bedrijf en zorg dat zij blij mogen zijn dat jij bij hen solliciteert, in plaats van dat jij blij moet zijn om bij hen op gesprek te mogen komen
Tip: pas ook je cv aan op de functie waarop je solliciteert... soms kan het handig zijn om bepaalde ervaring of bepaalde eigenschappen nét even wat meer te accentueren. Veel mensen passen alleen hun brief aan, terwijl in mijn ervaring een passend cv minstens zo belangrijk is.
Vandaag had ik een sollicitatiegesprek en ben aangenomen! Maar eigenlijk niet helemaal in de functie die ik in gedachten had, en op oproepbasis (dus 0-uren)... Kijk ik net in mijn mailbox, heb ik een uitnodiging voor een gesprek bij een andere organisatie... Daarnaast is er nog een organisatie die mij misschien toch wel het werk kan bieden wat ik zoek. Maar nu vind ik het niet zo netjes, ik heb vanmorgen wel een contract getekend en wil in principe het werk ook nog steeds graag doen als dat andere niets wordt... In de maand mei heb ik anders waarschijnlijk niets... Luxeprobleem dus eigenlijk. Wat zouden jullie doen? Dacht ook nog: het is op oproepbasis dus kan in principe mij ook gewoon weinig opgeven mocht ik wat anders hebben... Maar of ze dan zoveel aan mij hebben... Het probleem is dus eigenlijk dat waar ik nu op toegezegd heb mijn derde keus is, omdat ik dacht dat keuze a en b afgevallen waren (hoorde ik niets van). Maar nu zijn die opties ineens wel weer open...
Met een 0-uren contract ben je niet verplicht om te werken en mag je diensten weigeren, ik zou dus zéker bij die anderen op gesprek gaan! Of het netjes is... Tja, je kiest toch voor je eigen geluk en welvaart? Een 0-uren contract biedt geen zekerheid op werk en als een andere wergever dat wel kan bieden dan zou je gek zijn om er niet voor te gaan! Als je ziek wordt heb je met een 0-uren contract ook helemaal geen inkomen, houd daar ook rekening mee.
Als je bij een andere baan genoeg uren kunt krijgen zeg je dit gewoon weer op als je dat wilt. Het hebben van twee banen is belastingtechnisch gezien ook helemaal niet gunstig. Succes
Ook ik zou, als je word aangenomen bij dat andere bedrijf, de switch maken! Het is misschien snel, maar je hebt een proeftijd, een 0-uren contract en op oproepbasis. Gewoon gaan als dat andere leuker is!
MieLo
Geplaatst: 19-04-11 20:29
Joolien schreef:
10!??! Wow dat is veel Ik ben nu bezig met 1 brief maar t is best lastig aangezien ik geen inspiratie heb
haha moest van vriendlief neejhoor onderwijs, biologie. Alle vacatures voor het nieuwe schooljaar komen, dus ben flink gaan reageren. sommige zitten wel redelijk ver uit de buurt