Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:12

Ik las laatst in een blaadje dat er een heleboel kleine ondernemers het schip in zijn gegaan door fraude met betalingen op hun site (ook ideal als ik het goed heb). Dat vind ik dan wel weer de keerzijde van makkelijk online betalen. Er stond een opmerking bij: "Als verkoper trek je dan toch altijd aan het kortste eind". Ik denk zelf niet dat ik voorlopig daaraan ga beginnen dus.

Mijn betaalde werkkring zit er nu trouwens bijna op (31 augustus laatste werkdag dan ontslag na 20 jaar in dienst). Jaaa, en dan zal ik het dus zelf moeten doen. Eerst moet ik naar het UWV, en ik hoop dat ik dan groen licht krijg om verder te gaan met het bedrijf wat ik voor ogen heb.

Zijn er hier trouwens mensen die computerdiensten aanbieden in de buurt van Apeldoorn???? Ik heb wel een betaalbare gevonden maar die zit in Nijkerk.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:44

jannekespr schreef:
@Paan, dat is inderdaad leuk verkopen. Gelukkig zijn er klanten die zo makkelijk bestellen! Dat zijn leuke opstekers.

Dat vond ik ook. Ze besteld wel vaker bij mij en dat ze nu dan zo'n bestelling plaatst, geeft zeker een goed gevoel. En omdat ze vaker besteld en ik ook wel dingen specifiek voor haar bestel, weet ik dat het met de afname ook goed zit.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:46

HannahFrouk schreef:
Zijn er hier trouwens mensen die computerdiensten aanbieden in de buurt van Apeldoorn???? Ik heb wel een betaalbare gevonden maar die zit in Nijkerk.

Ik weet zo niet iemand in Apeldoorn. Kijk eens in de plaatselijke krant. Wie heb je in Nijkerk gevonden dan? Kan weer handig zijn voor anderen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:09

Deze: http://www.pcspoed.nl/page7.php
Dit is wel het soort bedrijf dat ik bedoel, ze lijken me wel onwaarschijnlijk goedkoop trouwens ... maar heb er op internet geen rare dingen over kunnen vinden. Denk dat ik ze maar eens bel dan ;-)

En de plaatselijke krant + internet had ik natuurlijk al ff geprobeerd, maar het leek me ook leuk om iemand uit dit topic weer aan wat werk te helpen als ik toch iemand nodig zou hebben.

jannekespr

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:03

Ja, de site ziet er goed uit, goeie reacties in het gastenboek, dan zal het wel goed zijn. In ieder geval zeer voordelig, dus het proberen wel waard. Ik heb er ook geen idee van wat andere bedrijven vragen, maar als ze aan huis komen is dit zeker niet duur.

Ik ga hem ook onthouden, voor als ik eens wat met mijn website heb. Wel te ver weg om langs te komen, maar voor een website kan hulp op afstand gelukkig.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:52

Iedereen druk met z'n bedrijf? :D

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:55

Zeker druk :j Gisteren een klant ontzettend blij gemaakt :j De keuring van het minipaarden stamboek was en het jaarling merrietje dat ik in training heb staan is on-officieel reserve kampioen jaarling merries geworden. On-officeel omdat het stamboek bij de 1 en 2 jarige geen reservekampioenlinten uitreikt :\
Wat ik ontzettend grappig vond, we lopen in de kampioensring en bleven samen met de latere kampioen over, hoor ik achter mij: "Maaike, ik denk dat ik flauw ga vallen van de spanning" _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:56

Helaas gaat het nog niet goed,lichamelijk dan.Dus ik hoop toch snel weer wat klanten te werven.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:17

Gewoon een druk familieweekend en heel veel regen en toch gelukkig ook nog wat bestellingen.

@Kaisa: gefeliciteerd dat is toch een mooi reslutaat!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:16

Welnee Georgette, gewoon weekend :D

Leuk Kaisa.
Mooi voor een eigenaar, maar ook mooi voor reclame voor jezelf zo.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:20

Georgette schreef:
Iedereen druk met z'n bedrijf? :D

Was dat maar zo, helaas mn plannen in de koelkast gezet voor onbepaalde tijd ivm gezondheidsklachten... ;(

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:17

Kaisa, dat zijn altijd leuke dingen!

Bij mij loopt het op dit moment storm met bestellingen, heerlijk! Hopelijk kan ik dit vasthouden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:36

Georgette schreef:
Bij mij loopt het op dit moment storm met bestellingen, heerlijk! Hopelijk kan ik dit vasthouden.

Bij ons gaat het ook erg goed! Vriezers liggen vol, maar heb momenteel 3 a 4 nieuwe klanten per week. Dat loopt cumulatief op natuurlijk, dus hopelijk kan mijn lief binnenkort part time gaan werken :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:09

Leuk dat het bij sommigen heel goed gaat. Georgette, enig idee waarom je nu opeens zo'n spurt trekt? REclame gemaakt?

Marleen, voor jou wel jammer dat je zo in de lappenmand zit. Da's toch wel een groot nadeel van eigen baas zijn ... als het effe niet zo goed gaat qua gezondheid.

Ben zelf erg druk met voorbereidingen ... dat houdt op dit moment in: stom m'n huis opruimen zodat aanpassingen gedaan kunnen worden, ik sleep al de hele dag spullen van zolder naar berging en de kringloopwinkel wordt op dit moment ook erg blij van ons ... ;-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:17

Ik ben idd ook erg nieuwsgierig waarom het opeens zo hard bij je gaat Georgette! Wel heerlijk zeg!

Hier niet zoveel vooruitgang, ik wil de enquete nog 1 of 2 weken door laten lopen en aan de hand daarvan gaan bepalen wat ik precies in de webshop wil gaan verkopen.

Via Dibevo ga ik een lijst met groothandels/leveranciers opvragen en ik ga mijn motor verkopen, zodat ik wat meer "startkapitaal" heb.

Ik ben nu ook weer gewoon aan het werk na 2 weken vakantie, dus het zal nu ook niet zo heel snel gaan.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 00:33

@joyce, heb je nog bruikbare dingen uit de enquêtes kunnen halen?
@Yucca, gefeliciteerd weer een nieuwe opdracht binnen.
@marleen_usar, ik begin niet aan nieuwsbrieven, een hoop werk om ze (goed) te maken en vaak worden ze zonder te lezen weggegooid. Denk dat het voor mij op dit moment ook minder interessant is. Beterschap!
@Ramoontje, wow stoer zeg!
@Haike, vreemd dat ze dat afraden bij de KvK, ik meen gelezen te hebben dat dat juist gestimuleerd wordt.
@Julien, naar jouw bedrijf ben ik dadelijk echt mega benieuwd!

Welkom nieuwe mensen!

Leuk om te lezen dat er toch ook een aantal successen te noemen zijn, goed bezig iedereen.

Zelf ben ik er eventjes tussenuit geweest naar New-York en Hawaii, heel erg verschillend, maar beide echt geweldig. Gisteren teruggekomen en vanmorgen al weer direct aan de slag gegaan met een bespreking.

Ik hoop gestaag opdrachten binnen te blijven halen, waardoor ik gewoon langzaam kan blijven groeien.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:25

Ja Georgette vertel je geheim haha, super dat het zo goed loopt :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:27

Noou ik heb weer een nieuwe sample van mijn rijjasje! Dit is 1 dressuurmodel.. Ben nog bezig met de andere dressuurmodellen.
En de knopen worden nog geleverd in zilver en goud met het Juuls logo. :) Ik ben dus ook druk bezig met het ontwikkelen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:29

oeehw Nice! Maar mag je overigens wel met ander gekleurde jasjes starten? Ik ben daar niet zo in thuis! Aan wat voor eisen moeten jasjes voldoen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:30

WHOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Wat kost ie? *kwijlt*

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:34

He Jaggie, leuke vakantie gehad?

Wow Julien dat ziet er erg goed uit zeg. Zeer chique!
Zet je de voorbeeldmodellen nu ook helemaal zelf in elkaar?
Ga je ook nog wat doen met hetgeen ik op een van de vorige pagina's aanhaalde?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:36

@ Holly, nee hoor de samples laat ik ook in een atelier maken. Daar moet ik echt niet aan beginnen ;)
Help me even herinneren, wat haalde je aan? ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:36

joyce2 schreef:
oeehw Nice! Maar mag je overigens wel met ander gekleurde jasjes starten? Ik ben daar niet zo in thuis! Aan wat voor eisen moeten jasjes voldoen?

Dat is tegenwoordig geen enkel probleem meer ;) Zelfs in roze mag het :p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:48

Ben je al ver met het ontwikkelen van je producten? Of duurt het nog wel even voordat alles online komt?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:54

@ Joyce, noou de hoedjes zijn klaar, die kunnen bij wijze van al worden besteld. De dressuurjasjes zijn bijna klaar.. Hier is nog een kleine correctie op. En dan laat ik nog wat showmodellen maken.
De ontwikkeling van de springmodeljasjes is ook bezig.
Bestellen duurt in principe 2 weken, alleen ik neem wel wat extra uitloop tot 4 weken.. Anders kan een klant soms zo teleurgesteld zijn.