VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:36

Is het raar als je je rijbewijs niet wil halen? :')
Ik zie hier toch wel wat mensen die al rijles hebben, nou wordt ik over een half jaar 18 maar ik wil helemaal geen rijbewijs halen.
Ik zie er niet tegenop omdat ik het eng vind ofzo, maar ik weet niet, het kost veel geld en er is gewoon iets dat me tegenhoudt.
Mijn ouders verklaren me voor gek :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:37

Helemaal niet raar jo :') Mijn oudste zus is 24 en heeft geen rijbewijs, mijn middelste zus is nu pas bezig met lessen (20). Als je het niet wilt halen, prima toch? :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:38

Haha, ik heb er nu in principe het geld al wel voor, en heb al een keer auto gereden, en dat vond ik helemaal geweldig. Dus ik heb er echt zin in om te gaan lessen! :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:39

Ik kan ook wel begrijpen dat er mensen zijn die het leuk vinden, maar ikw eet niet, ik wil het gewoon niet.
Je hebt gelijk Chris, misschien komt het gewoon over een paar jaar en wil ik het toch gaan halen :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:25

Oh annaax hoe herkenbaar. Ik was er ook totaal niet mee bezig en zei altijd: ach dat rijbewijs komt ooit wel, heb hem nu toch nog nergens voor nodig. Maar achteraf gezien ben ik zooooooo blij dat ik van mijn opa en oma mijn eerste rijles kreeg op mijn 18e verjaardag en dat ik pas 10 min van te voren ook echt daadwerkelijk wist dat er een auto voor de deur zou staan om mij op te halen. En ik had ook geluk dat ik van beide opa's en oma's en mijn ouders geld kreeg en zelf al had gespaard en dat ik daardoor toch in 1x door kon/ben gegaan om mijn rijbewijs te halen. Het heeft wel even geduurd, maar ik ben zo ontzettend blij dat ik hem heb. Ik ben een echte uitsteller en dit soort nieuwe 'enge' dingen schuif ik ook liever voor me uit. Maar ik begon nu VWO6 met een rijbewijs en dat geeft zo'n ontzettend heerlijk rustig gevoel. Ik hoef me daar in ieder geval geen zorgen over te maken. de 18 jarigen druppelen bij mij in de klas nu ook binnen en moeten nu nog beginnen met hun rijbewijs. Het is zo heerlijk als je je daar geen zorgen meer om maakt. Je rijbewijs heb je voor het leven! Het kost even 'wat' geld, tijd en energie en je zult even een drempel over moeten, want ik vond het bijvoorbeeld best eng, ik vind het zo'n verantwoordelijkheid, nog steeds. Maar toch is het het al die maanden geld, bloed zweet en letterlijk tranen waard geweest!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:31

Ik vond het lessen op een gegeven moment ook niet leuk meer hoor. En het is ook niet zo dat autorijden ineens mijn leukste hobby is geworden, maar het is soms gewoon wel handig merk ik nu. Je bent toch iets mobieler. Mijn vriendinnen van school wonen een aardig eindje verder weg en aangezien ik de auto van mijn ouders wel mag lenen, is het toch makkelijker om daar eens heen te gaan. Ik hoef mijn ouders niet meer te regelen, zij hoeven met mij geen rekening te houden. De auto moet alleen wel beschikbaar zijn, want we hebben er maar 1. En dit is maar 1 klein voorbeeld hoor van het hebben van je rijbewijs. Anders ben je straks aan het studeren en dan komt het er ook echt niet van om in die tijd je rijbewijs te halen. Daarna wil je (waarschijnlijk) meteen gaan werken en dan kan een rijbewijs wel eens heeeeel erg handig zijn!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 02:06

Ik ben ook echt blij dat ik m'n rijbewijs al heb gehaald, heerlijk dat je gewoon zelf ergens heen kunt zonder met 't openbaar vervoer te moeten reizen etc.. (bij mij geldt overigens hetzelfde, kan alleen de auto hebben als m'n moeder 'm niet nodig heeft ;))

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:53

Vraagje over PWS: ik heb er nu 36.5 uur aan gewerkt volgens mijn logboek.
Mocht echt uit je logboek blijken dat je er 80 uren aan hebt gewerkt?
Want er staat 80 slu voor. Maar is dat dan 80 klokuren? Of 80 lesuren a 50min?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:05

Volgens mij is dat 80 lesuur.. maar bij ons is dat hetzelfde :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:05

Bij ons is het logboek vooral om te laten zien wat je gedaan hebt en niet om te laten zien dat je er 80 uur (klokuren) aan hebt gewerkt :j Wij hoeven ook niet perse die 80 uur te halen, 60/70 uur vinden ze redelijk.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:43

Bluugh ben al de hele tijd eco aan het doen. Gister hulp gehad van een vriend en toen snapte ik het wel wat beter, maar als ik nu oefentoetsen doen haal ik de hele tijd onvoldoendes.. Zometeen weer naar die vriend, hoop dat het goed gaat.. Morgen het SE en luistertoets engels en dan dinsdag vrij.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:06

Hellooo.

Heb jullie gelijk na de toetsweek een beetje verwaarloosd geloof ik, haha.

Ik lees wat lastige situaties hier; Succes Nueve! Heb je het er met hem nog over gehad vannacht?

Kun je niet weer je oude ava doen, Chris?
Die was overal te herkennen :D

Goed, ik heb een 4.1 voor eco terug; viel me nog mee.
Moet ik toch herkansen, samen met wiskunde.
Morgen LUVA engels, en woensdag LUVA frans. Ben benieuwd!

Hebben jullie een literatuurlijst? Zo ja, hoe hebben jullie die opgesteld. Moet dat met jaartallen, eerste uitgave enz erbij?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:07

RicardoOpa schreef:
Hellooo.

Heb jullie gelijk na de toetsweek een beetje verwaarloosd geloof ik, haha.

Ik lees wat lastige situaties hier; Succes Nueve! Heb je het er met hem nog over gehad vannacht?

Kun je niet weer je oude ava doen, Chris?
Die was overal te herkennen :D

Goed, ik heb een 4.1 voor eco terug; viel me nog mee.
Moet ik toch herkansen, samen met wiskunde.
Morgen LUVA engels, en woensdag LUVA frans. Ben benieuwd!

Hebben jullie een literatuurlijst? Zo ja, hoe hebben jullie die opgesteld. Moet dat met jaartallen, eerste uitgave enz erbij?

ja heb ik wel. Ik kan die van mij wel sturen, die was volgens mijn mentor goed

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:57

Ja, graag. Bij mij ziet het er echt een beetj lomp uit en volgens mij mis ik de helft van de informatie... :?

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:39

Hm oke, zal nog eens navraag doen bij mijn docent!
Over een week moet ie al ingeleverd worden....

Eerste cijfer terug: een 7,5 op geschiedenis! :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:05

Heel goed! :D

Wij moesten voor PWS eigenlijk ook 80, maar ze doen daar volgens mij niet heel moeilijk over :=

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:09

Hoi! Ik dacht dat ik nog wat gepost had maar dat is niet zo :o
Bedankt allemaal voor de felicitaties :)
RO: ik ga precies dezelfde vakken herkansen :+
Chris: succes met je SEweek, je hebt in ieder geval genoeg aan je eco gedaan :) het is balen dat het niet lukt maar je doet er iig je best voor!
Wij zitten ook (lang := ) niet aan de 80 uur met PWS. We hoeven gelukkg geen logboek bij te houden en geen evaluatie te schrijven, dat vind hij onzin. Op zich heeft hij wel een punt, meestal worden die toch de laatste dag even in elkaar geflanst en de helft is niet waar, zijn ervaring dan :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:38

Wij moeten tussendoor ook ons PWS inleveren, dus je kan niet ff de laatste dag wat in elkaar flansen. Hebben ook 2 beoordelingsmoment (1e in november, 2e in januari en definitieve in maart) voor de definitieve om te kijken hoe we vooruit gaan :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:51

Dat geldt ook zeker niet voor iedereen. Wij moeten ook tussentijds inleveren :) maar je hebt er altijd mensen bij die dat niet doen en nooit komen, maar vervolgens wel een gelikte evaluatie en logboek inleveren. Hij beoordeelt liever zelf hoeveel je eraan gedaan hebt (al vind ik dat hij dat nooit helemaal kan controleren, ik heb het meeste thuis gedaan) en hoe je inzet is.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:52

Best veel mensen moesten tussentijds inleveren zo te zien.
Wij moesten gewoon in 1x de hele versie inleveren :j

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:56

Olympus_ schreef:
Dat geldt ook zeker niet voor iedereen. Wij moeten ook tussentijds inleveren :) maar je hebt er altijd mensen bij die dat niet doen en nooit komen, maar vervolgens wel een gelikte evaluatie en logboek inleveren. Hij beoordeelt liever zelf hoeveel je eraan gedaan hebt (al vind ik dat hij dat nooit helemaal kan controleren, ik heb het meeste thuis gedaan) en hoe je inzet is.

Bij ons zijn juist die tussentijdse beoordelingen om te dat voorkomen :j Eerste beoordeling kan je 15 punten halen, bij de 2e 35 en de laatste 50. Bij de laatste moet je wel minimaal 25 punten halen want anders tellen de 1e en 2e beoordeling niet mee.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:57

Ooh kijk, dat is wel een handig systeem :) dan moét je wel

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:57

Hmm, wij moeten m nog steeds inleveren zucht.. :=

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:58

Ooh kijk, dat is een handig systeem :) dan moét je wel, als het je tenminste een beetje interesseert wat voor cijfer je haalt.
Wij moeten de definitieve versie ook nog inleveren. Heb vandaag wat puntjes verbeterd die hij aangaf.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:04

Ik heb woensdag kunst praktijk examen, we moeten een thema bedenken en daarbij 3 kunstwerken maken. 1 3D, 1 2D en de derde naar keuze. Nu heb ik er 2 af (3D en 2D) maar ik moet nog één helemaal... En ik heb totaal geen inspiratie en tijd meer om in 2 dagen iets te maken, zit echt in de stress. Mijn thema is 'elementen' voor als iemand nog een geniaal idee heeft.

Mijn 2D is een soort schilderij waar de kleuren van de 4 elementen van de natuur in naar voren komen, beetje lastig uit te leggen. Mijn 3D zijn allerlei losse elementen/vormen die samen weer een geheel vormen. Ze zijn gemaakt van allerlei verschillende materialen, hout, gips, touw, papier mache etc. Maar ik moet dus nog iets, en ik weet gewoon niet wat...