NHB Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:08

BaroucheSaar schreef:
Ik had ook nog een vraagje, waarneer begint het nieuwe schooljaar? En tot waarneer kan je je inschrijven?
En ik begreep op de site dat je 2 dagen school daar had en 3 dagen stage?

ik hoop dat jullie deze vragen willen beantwoorden.

Gewoon in september. Over de inschrijving..dat is op de site vast te vinden.
Dagen school hangt af van de opleiding die je doet.

Areana

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:26

Nog meer mensen die donderdag (3 maart) naar de info-dag gaan? :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:02

wat is het verschil tussen een info dag en open dag?

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:51

http://helicon.nl/mbo/Scholen/NHB_Deurne/NHB_Opleidingen/Bezoek_NHB_Deurne_tijdens_%C3%A9%C3%A9n_van_de_informatie_momenten

Info dagen maar 2 uur lang
Er wordt gestart met een algemene presentatie over alle opleidingen met de mogelijkheid tot vragen stellen. Omdat het een middag betreft zal er een rondleiding over het gehele terrein plaatsvinden en zullen praktijklessen bezocht worden.

Open dagen 4 uur de tijd om rond te neuzen daar
De Open Dagen zijn te bezoeken tussen 12.00-16.00 uur en geven de gelegenheid om over het gehele terrein te lopen, lessen te volgen en de studentenflat te bezoeken. Diverse lokalen zijn ingericht per opleiding waar bezoekers in alle rust informatie kunnen krijgen. Zowel docenten als leerlingen zijn de hele avond aanwezig om uitleg te geven en demonstraties te houden.
Open dagen zijn de gelegenheid NHB Deurne "in bedrijf" te zien, de laatste open dag (30 januari 2011) waren ruim 100 bezoekers aanwezig bij NHB Deurne! U bent allen van hartte welkom!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:56

In april is toch nog een opendag of ben ik nou gek?? :p

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:15

Klopt hoor!

17 april om 12u :P

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:48

Oh okee gelukkig whaha maar misschien dat een van jullie weet hoe het met je tandarts zit als je ver weg woont? En hoe je aan de kleren oor deurne komt kan je dat bij de school kopen??

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:36

volgens mij kan je die gewoon bij school kopen. Neem aan dat je de polo´s, jas enzo bedoeld?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:08

schooltenue kan je gewoon op school halen!

Ik betaalde dit jaar voor me opleiding 5.000 euro (ongeveer) met alles erin (behalve collegegeld, ik was nog 17 en voor MBO hoeft dat pas vanaf je 18e!)
Tot je 3e jaar is het verplicht om in de flat te slapen, maar geloof me, je wil niet anders! haha!
Laatst bijgewerkt door annelinnie op 02-03-11 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:09

snissje schreef:
Had vandaag mijn intake!! Ging best goed! Ze vond het alleen wel erg spannend ik heb spot nog zien lopen in de les :p

Dat dacht ik al ;).. Leuk man, ben je aangenomen???

en ik heb mijn tandarts ook in Zwolle zitten, ik ga als ik vakantie heb (in het zuiden, hier dus, heb je andere vakantie dan bij mij thuis)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:04

Ja ik ben iss aangenomen ben super blij!! Dus je tandarts afspraken moet je gwn in de vankantie plannen?? Hoe zit het dn met die vakanties is dat hetzelfde als op de middelbare school?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:14

Vakanties regio Zuid. Als je geen weekend of vakantiedienst hebt kun je je tandartsafsrpaak gewoon plannen idd. Of je neemt een tandarts in Deurne.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:32

wat leuk dat je aangenomen bent snissje ! :D

ik wil over een paar jaar ook naar deurne ,maar zit nog tetwijfelen welke opleiding,
de sport opleiding lijkt me super , maar aan de andere kant , zonder opleiding kan je ook een top ruiter worden :P & de opleiding paarden houderij lijkt me ook leuk ! ,
& dan nog een vraag :) : heb je voor alle opleidingen in deurne een paard nodig?
het is niet dat ik die niet heb ,want ik heb een paard , maar ik vroeg het me af :p

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:44

Je doet de sportopleiding om je instructeursdiploma te halen. Dat je je daarnaast compleet wilt focussen op het rijden, is een tweede. De sportopleiding draait er helemaal niet om om een topruiter te worden. Het draait om instructeur worden. Ik begrijp niet zo goed waar die 'verwarring' vandaan wordt gehaald?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:48

millennium schreef:
Je doet de sportopleiding om je instructeursdiploma te halen. Dat je je daarnaast compleet wilt focussen op het rijden, is een tweede. De sportopleiding draait er helemaal niet om om een topruiter te worden. Het draait om instructeur worden. Ik begrijp niet zo goed waar die 'verwarring' vandaan wordt gehaald?

Maar waarom 4 jaar leren als je ook gewoon via Orun je instructeurs diploma kan halen? Zonde van je geld om het alleen daar voor te doen....

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:49

Quir schreef:
millennium schreef:

Maar waarom 4 jaar leren als je ook gewoon via Orun je instructeurs diploma kan halen? Zonde van je geld om het alleen daar voor te doen....

Dat wilde ik ook net zeggen..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:53

Citaat:
Dat wilde ik ook net zeggen..

Waarom? Omdat ik als manege-penny meisje werkelijk waar nergens geen kaas van had gegeten. Als je met die ervaring de orun door komt dan sta je (vind ik) nog nergens. Ik heb Deurne gedaan om de intense en leerzame interne stages op verschillende bedrijven, inzicht te krijgen in de paardensport, inzicht te krijgen in het beleid op een stal, inzicht en ervaring op te doen in het lesgeven, om te netwerken, op school prima begeleidt te worden met het lesgeven, de didactische kant van het lesgeven onder de vingers te krijgen, naast het instructiegeven ook kunnen begeleiden (is weer een andere vorm van lesgeven waarbij reflecteren etc. weer onder valt), het paard van binnen tot buiten te kennen (anatomie, fysiologie), de ruiter van binnen tot buiten te kennen (anatomie, fysiologie) en zo kan ik nog wel even door gaan.

Wat vinden jullie: doe je dat met een orun 1e fase opleiding op? (als penny-manege-hoelahoep-geval)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

nee, daar ging het mij niet om. Alleen vind ik het raar om met alleen die intentie sport opleiding te gaan doen. Daar doelde ik dus mee, dat je op de opleiding wel meer kan leren dan alleen instructeur (mij inziens zelfs meer een bijkomstigheid, dan doel)...

Lijkt mij dat je vanalles wat wilt leren, dus les geven, rijden, paard, enz.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:16

Quir schreef:
nee, daar ging het mij niet om. Alleen vind ik het raar om met alleen die intentie sport opleiding te gaan doen. Daar doelde ik dus mee, dat je op de opleiding wel meer kan leren dan alleen instructeur (mij inziens zelfs meer een bijkomstigheid, dan doel)...

Mijn (persoonlijk) doel was wel instructeur worden, maar daarnaast wilde ik natuurlijk ook veel meer erbij leren. Ik denk dat wij dan toch op 1 lijn zitten?

Maar idd, als je enkel instructeur wilt worden en je daarop wilt 'beperken' , doe dan gewoon lekker de orun. Wil je je echt verbreden en verdiepen, doe dan Deurne.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:21

millennium schreef:
Quir schreef:

Mijn (persoonlijk) doel was wel instructeur worden, maar daarnaast wilde ik natuurlijk ook veel meer erbij leren. Ik denk dat wij dan toch op 1 lijn zitten?

Maar idd, als je enkel instructeur wilt worden en je daarop wilt 'beperken' , doe dan gewoon lekker de orun. Wil je je echt verbreden en verdiepen, doe dan Deurne.

Precies zoals jouw laatste zin, is mijn mening. ;)
Dus wel ongeveer dezelfde lijn, maar je vertelde het zo dat je alleen instructeur als doel moet hebben. :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:37

Quir schreef:
Precies zoals jouw laatste zin, is mijn mening. ;)
Dus wel ongeveer dezelfde lijn, maar je vertelde het zo dat je alleen instructeur als doel moet hebben. :)

Oww, nee sorrie haha, zo bedoelde ik het niet:P
Wat ik wel bedoel is dat (is mijn persoonlijke mening) dat ik niet snap dat de voltijd sportopleiding wordt geassocieerd met een topruiter worden. Je wordt namelijk niet opgeleidt als topruiter. Wel krijg je alle kansen om een goede ruiter te worden, je zal echter daarnaast ook een groot deel aan je instructeurs zijn besteden, en dat laatste komt uiteindelijk ook op je diploma te staan.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:38

met het HBO wordt je ook bevoegd docent voor het MBO en VMBO. er is dus zeker een toekomst, daar ben ik zo blij mee..

ik zit er nu zelfs aan te denken om journalist te worden in het afstudeerprofiel kennismanager.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:40

Zo haha, jij bent er vroeg bij! Daar dachten wij in het eerste jaar nog echt niet aan :P . Pas in het 4e jaar gingen de meeste een beetje nadenken met welke richting ze het 5e jaar wouden afsluiten.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:39

Het is fijn als je al vroeg weet wat je wilt. Ik ben er al vanaf mijn 11e mee bezig en nu, op mijn 22e weet ik het nog steeds niet :+

NOuja weet het wel maar dat gaat niet :+

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 23:12

Ja, eerst wou ik altijd eigen bedrijf.. maar dat is zoo ver weg nog, en ik houd echt van schrijven. ik vind dat wel leuk.. maar docent kan altijd nog denk ik dan :P

En ik wil graag voor mezelf een beetje duidelijke toekomst hebben, anders weet ik niet echt waar ik het nou voor doe, en daar kan ik niet zo goed tegen :P