Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:36

Ik heb er in al die jaren iig nog nooit iets raars mee gehad met de belasting hoor. Je bent gewoon in loondienst .. dus alles wordt in principe voor je geregeld!

Leuk! Het is heel dankbaar en blijvend werk!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:23

Mijn moeder is een aantal jaren ALFA geweest.Toen ging ik altijd mee lijkt me inderdaad wel ok werk. Ik zie alleen als een berg op tegen de wc's.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:30

Farfalla_ schreef:
Nou, met spoed mensen zoeken wil zeker niets zeggen, ik had alles wat ze in de advertentie vroegen. Ben dus ook op gesprek geweest, vervolgens zouden ze het nog laten weten, nooit meer iets gehoord. Als ik bel is diegene er ''toevallig'' niet, op emails word gewoon niet gereageerd. Was in februari, nu is het april, en de vacature is er nog steeds :Z... Met spoed.

Vorige week alweer een afwijzing binnen (iemand met meer ervaring, phoeh kunnen ze niets originelers verzinnen ;( ), vanochtend weer sollicitatiegesprek gehad, kijrg tussen 17.00u-18.00u te horen of ik het ben geworden. Hoop het zo, zit nu al vanaf december thuis en heb het wel gezien om de hele dag thuis te zitten :o ....

En, ben je het geworden? :D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:04

Marilla schreef:
Farfalla_ schreef:
Nou, met spoed mensen zoeken wil zeker niets zeggen, ik had alles wat ze in de advertentie vroegen. Ben dus ook op gesprek geweest, vervolgens zouden ze het nog laten weten, nooit meer iets gehoord. Als ik bel is diegene er ''toevallig'' niet, op emails word gewoon niet gereageerd. Was in februari, nu is het april, en de vacature is er nog steeds :Z... Met spoed.

Vorige week alweer een afwijzing binnen (iemand met meer ervaring, phoeh kunnen ze niets originelers verzinnen ;( ), vanochtend weer sollicitatiegesprek gehad, kijrg tussen 17.00u-18.00u te horen of ik het ben geworden. Hoop het zo, zit nu al vanaf december thuis en heb het wel gezien om de hele dag thuis te zitten :o ....

En, ben je het geworden? :D

Leuk dat je het vraagt, maar nee, WANT ze hadden iemand met meer ervaring ;( Maar over 2-3 jaar wilde ze mij graag hebben en mocht ik bellen (ja, als ik dan nog steeds geen baan heb gehad, heb ik nog steeds geen ervaring 8)7 )

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:28

dide schreef:
Mijn moeder is een aantal jaren ALFA geweest.Toen ging ik altijd mee lijkt me inderdaad wel ok werk. Ik zie alleen als een berg op tegen de wc's.

Waarom?
Ik was ook nooit zo van de toiletten hoor ... (ik heb rond mn 13/14e campings gepoetst, mygoodness die wc's .. trauma van!)
Dit zijn gewoon toiletten van mensen thuis, ze zijn MEESTAL echt niet super smerig hoor. Verstand op nul en even schoonmaken!

Ik krijg vandaag, uiterlijk maandag, te horen of ik het geworden ben bij mn sollicitatie van woensdag.
Ik vond zowel de mensen, het bedrijf, als de sollicitatie verschrikkelijk .. hopen dat ik het niet ben geworden!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:36

Elicious schreef:
dide schreef:

Waarom?
Ik was ook nooit zo van de toiletten hoor ... (ik heb rond mn 13/14e campings gepoetst, mygoodness die wc's .. trauma van!)
Dit zijn gewoon toiletten van mensen thuis, ze zijn MEESTAL echt niet super smerig hoor. Verstand op nul en even schoonmaken!

Ik krijg vandaag, uiterlijk maandag, te horen of ik het geworden ben bij mn sollicitatie van woensdag.
Ik vond zowel de mensen, het bedrijf, als de sollicitatie verschrikkelijk .. hopen dat ik het niet ben geworden!

je kan natuurlijk altijd zelf nog zeggen dat je er vanaf ziet :D ;)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:38

ik heb ook nog steeds niet de 1ne naar de andere afwijzing komt binnen te weinig ervaring te oud
liever iemand zonder kind etc.
pffffffff daar word je toch helemaal simpel van

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:54

net nog even bij CSU gesolliciteerd ben benieuwd

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:49

RandyOrton25 schreef:
ik heb ook nog steeds niet de 1ne naar de andere afwijzing komt binnen te weinig ervaring te oud
liever iemand zonder kind etc.
pffffffff daar word je toch helemaal simpel van

Ik hoorde laatst van een college dat ze het argument: te oud,niet meer mogen gebruiken i.v.m leeftijdsdiscriminatie al weet ik uit eigen ervaring dat dit nog steeds gebeurd.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:01

Ik heb eindelijk een baan, ga 3 mei beginnen

Ben echt superblij met mn nieuwe job, het sluit bij mn opleiding aan en ik ga niet eens terug in salaris *\o/*

Voor alle zoekenden, veel succes!!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:17

Gefeliciteerd Splinter!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:30

@Splinter, Gefeliciteert en werkse he;).

Heb nog steeds niks gehoord vanuit Ijmuiden. Zou rond ma/di moeten horen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:25

Ik ben (zelfs) bij de action afgewezen... Ik paste niet volledig in het profiel, ik vraag me af wat ze dan nog meer willen? Iemand met een lager IQ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:49

dide schreef:
Ik ben (zelfs) bij de action afgewezen... Ik paste niet volledig in het profiel, ik vraag me af wat ze dan nog meer willen? Iemand met een lager IQ?

Dit zijn gewoon banketstaaf smoezen.

Ik zag vorige week een leuke vacature bij Randstad. Echter was het onmogenlijk om via de website te reageren want het wachtwoordproces deugde niet.
Dus heb ik de contact persoon via de mail benaderd en echt, ik heb gewoon nog niks gehoord.

Hoeveel energie moet je er nog in stoppen als je toch nooit iets te horen krijgt, al was het maar een bedankje dat je een fout had ondekt op de website.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:07

Nederland wordt (inderdaad) steeds onbeschofter. Ik solliciteer me ook scheel.. maar ook nog steeds niets.. De TNT zou vandaag terug bellen ook niet dus.
Ik had bij het UWV een telefonische intake en zelfs die bellen niet!
Het lijkt echt of mensen niets meer waard zijn tegenwoordig.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:31

Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Ging naar mijn gevoel verschrikkelijk slecht, maar ben net uitgenodigd voor een 2e gesprek *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:49

Hoe zo ging het slecht? Was de sfeer niet goed of iets anders?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:55

Ik vond de vragen nogal pittig en wist niet overal even snel antwoord op. Tevens werden er (prive)vragen gesteld over het bedrijf waar ik nu werk, die niks met de functie te maken hadden. Ik heb denk ik het geluk dat mijn papiertjes + werkervaring interessant zijn voor hun :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:12

zulke prive vragen hoef je niet te beantwoorden en dat kun je ook gewoon zeggen in trant van: U weet dat u dit eigenlijk niet mag vragen? Zo ja, oke bij deze geef ik daar dan ook geen antwword op met een vrolijk gezicht ;)
Zo nee: Dan kan ik niet anders zeggen dan dat u zich niet goed heeft voorbereid op dit gesprek, kunnen we verder gaan met de relevante vragen alsjeblieft (nog altijd met een glimlach)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:18

Ach het maakte me niet uit dat hij die vragen stelde, ik moet zoiezo weg bij dat bedrijf, maar vond het gewoon appart dat er zulke vragen gesteld werden :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:29

Jawel... het maakt wel uit, ze mogen het niet doen dus zelf geef ik daar dan ook geen antwoord op. Ook bijvb op de vraag of je van plan bent zwanger te worden of kinderen wil. Mogen ze niet stellen en krijgen ze van mij ook geen antwoord op. Of zo'n vaag antwoord dat ze er niks aan hebben hihi... maar zelf zeg ik wel erbij dat ze die vraag niet mogen stellen. De meesten weten dat ook wel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:41

Als het mij niet lukt voor eind deze week om ergens een nieuw gesprek te hebben voor een baan dan ga ik maar bij de mc donald soliciteren. Dus dan maar voortaan in de avond uren werken. Mijn geld is een beetje aan het dalen :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:26

Wist helemaal niet dat je dan geen antwoord hoeft te geven.. Niet dat het mij iets uitmaakt, mijn antwoord is toch wel positief voor hun ;)

Had een onwijs leuke vacature gezien, functie spreekt me echt onwijs aan. Maar er staan in de vacature zelf echt minstens 10 spelfouten. Zelfs de functie staat verkeerd gespeld. Dat houdt me dan weer tegen om te solliciteren. Spelfouten ok, maar zoveel...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:10

muppetmayo schreef:
Wist helemaal niet dat je dan geen antwoord hoeft te geven.. Niet dat het mij iets uitmaakt, mijn antwoord is toch wel positief voor hun ;)

Had een onwijs leuke vacature gezien, functie spreekt me echt onwijs aan. Maar er staan in de vacature zelf echt minstens 10 spelfouten. Zelfs de functie staat verkeerd gespeld. Dat houdt me dan weer tegen om te solliciteren. Spelfouten ok, maar zoveel...

Kan mij nog herinneren dat ik een gesprek had met een vrouw van het CWI, dat mens kwam niet eens uit haar woorden, zinnen klopten van geen kant en continue van die onderbrekingen om naar de goede (nette en correcte) woorden te zoeken.
Zo erg dat ik haar zinnen zelfs zat aan te vullen met de juiste woorden, om over haar handschrift nog niet te spreken.
Heb toen na mijn WW proces nog eens gevraagd wat de eisen zijn om bij het CWI te mogen werken, minimaal HBO niveau ;) kom ik aan met mijn MBO die een cwi begeleider zit te verbeteren :Y)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:27

Ik mag dinsdag aan m'n eerste werkdag beginnen bij de praxis.

Iedereen succes met solliciteren en dat iedereen wat leuks kan vinden.