Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:46

Ik ben opweg vanaf tilburg naar alkmar pff saai hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:41

Ik heb vandaag wondverzorging gedaan. Vond het best leuk om te doen en dan vind ik het een leuke dag als ik dingetjes kan doen die niet standaard zijn :D. Verder heb ik de kamer van een overleden bewoner voor een deel leeggehaald en opgeruimd. Maar verder was het wel een standaard dagje.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:16

Huh dat moet familie toch doen?
Ik heb vandaag avonddienst gedraait tot 2100 om morgen fris en fruitig := om 7.15 er weer te zijn. Kan er wel blijven slapen lol

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:19

Wij hadden gisternacht ook een overleden bewoner, hebben wij ook de kamer van leeggehaald, familie wou de kleding enzo niet hebben(vrouw heeft geen man en kinderen gehad). ik heb ook vaak late dienst tot 10 uur en dan sochtends om 7 uur er weer zijn..pittig vooral omdat ik nog een half uur moet fietsen ;)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:05

cass1991 schreef:
Wij hadden gisternacht ook een overleden bewoner, hebben wij ook de kamer van leeggehaald, familie wou de kleding enzo niet hebben(vrouw heeft geen man en kinderen gehad). ik heb ook vaak late dienst tot 10 uur en dan sochtends om 7 uur er weer zijn..pittig vooral omdat ik nog een half uur moet fietsen ;)

Onze avonddienst is van 14:30 tot 23:00. En vaak genoeg weer de dag erna vroege, mag officieel niet....

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:24

wij hebben een avonddienst van 2 tot 10 en van 3 tot 11, die van 3 tot 11 mag ik niet draaien omdat je dan dus een uur alleen bent ;)
als je tot 11 werkt mag je officieel geen vroege erna maar als je tot 10 werkt mag het weer wel, is alleen niet fijn!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:23

KirstenChes schreef:
Ik meld me ook :D Ik ga dit jaar beginnen aan een volwassenen opleiding BOL Verzorgende IG
Mijn vorige opleiding was Onderwijsassistent en na dit te behaald hebben in januari (verkort gedaan) wou ik toch na goed nadenken in plaats van een HBO opleiding een andere opleiding gaan doen. Hierbij kwam ik uit op Verzorgende IG het lijkt me leuk en er is ook nog eens veel werk in te vinden. Het is een 2 jarige opleiding en als ik na de opleiding werk heb probeer ik via mijn werk BBL verpleegkundige te gaan doen, maar dat zien we dan nog wel weer :) Heb me vandaag ingeschreven dus kan niet wachten tot ik er bericht van krijg.

Ik had eigelijk nog wel een vraag.
Wat zijn jullie als BOL'ers stagetijden? Werken jullie ook in het weekend, 's avonds, feestdagen of vakanties? Hier was ik wel erg benieuwd na ook omdat ik in het weekend een bijbaantje heb. Of kun je dit dan wel in overleg regelen?

Ik heb ook de bol gedaan tijdens mijn VIG.
Had over het algemeen alleen dagdiensten door de weeks en was altijd vrij tijdens school vakanties, feestdagen etc.
Ik weet wel dat als je een x een avond of weekend mee wil draaien dat dit vaak in overleg wel kan hoor.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:11

pff ik ben zo gestrest! Bah.. iedere keer word die stomme scriptie maar niet goedgekeurd en 10 Juni moet ik alles inleveren.. als ie goed gekeurd word moet ik een presentatie maken en presenteren in de praktijk en nog een hele reflectie.. het is allemaal zo kort dag. En dan heb ik donderdag nog me kennistoets over de afgelopen 3 jaar.. en donderdag een nederlands examen.
Moet over 2 weken weer afrijden
ga over 40 dagen naar afrika en moet volgende week maandag te prikken, moet nog naar den haag om een visum aan te vragen nog een visa kaart nog een VOG...

Oke, ja ik loop even over van de stress nu..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:21

Ik heb net een onwijs moeilijke toets gehad, heb er echt ongelofelijk de pest over in :(
nu nog stressen om alles optijd af te hebben voor mijn ijk moment, kan niet wachten tot mei 2015 en ik klaar ben met mijn opleiding!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:03

Nou ik denk dat mijn opleiding niet door kan gaan. Ik kan geen stageplaats krijgen hier in de buurt. En nu zijn de eisen enzo verranderd door het minesterie. Dan wordt t een BOL opleiding en moet ik dus 5 dagen heen en wer naar Emmen (60 km per dag) buiten de kosten van de opleiding. Dat ga ik niet redden financieel. Zal nog s een rondje tehuizen enzo doen, maar vrees het ergste!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:51

hoooiii! Hoe staat iedereen er voor in zijn opleiding inmiddels? (:

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:01

Ik moet 10 weken vertragen omdat t niet gaat op stage. vind t niet leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:23

Ik vind mijn opleiding echt megasaai, kan er niks aan doen. Moet nu nog 3,5 maand op de PG en daarna naar het verzorgingshuis. Hopelijk word het een stuk leuker volgend jaar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:59

Ik zou per sept beginnen (eigenlijk in februarie maar ik moest een hartoperatie in maart) Maar nu is het of je heb een baan/stageplek of het is een volledige schoolweek. Nu moet ik kijken of ik dat financieel ga redden. Ik moet alles zelf betalen en dagelijks 60 km rijden is geen feest voor je portomonaie. Plus de opleiding is 2X zo duur -O-

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:33

Ik heb vandaag mijn hele examendossier ingeleverd.. wachten tot 21 Juni en dan hoor ik of ik geslaagd ben.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:35

pipo schreef:
Ik zou per sept beginnen (eigenlijk in februarie maar ik moest een hartoperatie in maart) Maar nu is het of je heb een baan/stageplek of het is een volledige schoolweek. Nu moet ik kijken of ik dat financieel ga redden. Ik moet alles zelf betalen en dagelijks 60 km rijden is geen feest voor je portomonaie. Plus de opleiding is 2X zo duur -O-

BBl heeft maar 1 dag school. Maar als je bol doet loop je je eerste jaar 16 uur per week stage, tweede jaar 20 en laatste jaar 24 uur per week. Je schooldagen nemen dan dus ook af. Maar stagevergoeding is zeker geen vetpot.
Al doe je nou BBL krijg je je hele opleiding ook vergoed.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:35

Jolandaa schreef:

Wat balen!! Gaat het niet?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:46

xxnienke94 schreef:
pipo schreef:

BBl heeft maar 1 dag school. Maar als je bol doet loop je je eerste jaar 16 uur per week stage, tweede jaar 20 en laatste jaar 24 uur per week. Je schooldagen nemen dan dus ook af. Maar stagevergoeding is zeker geen vetpot.
Al doe je nou BBL krijg je je hele opleiding ook vergoed.

Nee helaas gaat veranderen. eisen van de regering. -O- Ik ben 43 jaar ik krijg niets gratis ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:51

Gaat BBL ook veranderen? Of is het alleen maar de BOL die veranderd?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:01

Nee helaas gaat veranderen. eisen van de regering. -O- Ik ben 43 jaar ik krijg niets gratis ;)

Maar je werkgever betaalt dan toch je opleiding?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:26

xxnienke94 schreef:
Jolandaa schreef:

Wat balen!! Gaat het niet?

nee en ben er helemaal klaar mee. heb er ook geen zin meer in. maar hoef nog maar 30 weken dus zonde om te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:27

Ik mag in Januari versnellen! Verveel me dood! Morgen wel toets over spijsvertering e.d daar knijp ik hem wel een beetje voor..2 hoofdstukken leren. Bah

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:30

Wat gaat er nou precies veranderen? Misschien dat iemand dat even duidelijk kan neerzetten, want nu schiet iedereen in de stress om (waarsxhijnlijk) niks...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:38

xxnienke94 schreef:

Maar je werkgever betaalt dan toch je opleiding?

nee ik heb geen werk, ik ga zelfstandig de opleiding volgen. Als het betaalbaar is voor me.(reiskosten)

Het gaat dus om de volwassenen opleiding. Hier kunnen ze je dus alleen aannemen als je een betaalde werk/leerplaats heb van minimaal 16 uur.BBL.
of..
een voltijd opleiding wil volgen. Dit betekend dat je de gehele week beschikbaar moet zijn minimaal 850 uur school en 20 uur school en stage in de 2e periode. BOL

dit is voor het drenthe college in emmen. En sorry niet van het minesterie uit ( had ik fout gelezen :o )
Ik neem aan dat er meer scholen zijn die hun aanbod moeten aanpassen. Vanwege minder stageplaatsen.
Voor degene die de opleiding al doen veranderd er niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:25

Ik hoorde van m'n SLBer dat ze de klassen wel vol krijgen met BBLers maar dat er geen nieuwe groepen komen omdat ze nergens meer BBL contracten aanbieden op werkplekken. Zowel verzorgende als helpende.