sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:51

geloof dat de max wat je mag tillen voor de arbo 25 kg is
http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/lichblst/lift.htm

Citaat:
Op grond van wetenschappelijke onderzoeken komt het Amerikaanse Instituut voor Veiligheid en Gezondheid (National Institute of Occupational Safety and Health= NIOSH)) tot de conclusie dat in de meest optimale situatie maximaal 23 kg mag worden getild. Dit om gezondheidsschade te voorkomen.
Dit maximum gewicht geldt dus als gewerkt wordt onder optimale omstandigheden.Bij minder goede tilomstandigheden (hoogteverschillen, draaien tijdens het tillen enz.) zal het maximaal tilgewicht verder dalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:52

Das al een flink stuk meer dan 10 a 15 kilo Lachen Bovendien denk ik dat er echt wel nog functies zijn waarbij men flink tilt de hele dag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:54

yup, maar als die het allemaal op de arbo gaan gooien hebben we een groot probleem Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:54

Das ook waar Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:56

ik ben tjdje koerier geweest, kreeg soms paketten van 53 kilo Haha!
die werden met 4 man in de auto getilt en de ontvanger mocht hem er ook weer uithalen Haha! Clown specefieke orders van mijn baas: spaar je eigen rug, heb je nog langer nodig Haha!

dat ene pakket is uiteindelijk met de heftruck uit de auto gehaald Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:59

Poeh 53 kilo zeg. Postordervrouw? Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:01

neuh ijzeren mallen voor een fabriek die bestekbakken maakt voor restaurants Clown stelletje debielen
verstuur ze dan perstuk, of per twee, neeeeeeeeeeeee alle 20 moesten in dezelfde doos Boos!
die was nog helemaal stuk ook

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:08

De arbo is prachtig, maar in de praktijk accepteren werknemers volgens mij erg vaak dat het 'in hun werk nou eenmaal niet zo werkt'. Ik liep in de horeca ook weleens 12 uur op een kwartiertje pauze. En nee, dat mag officieel niet, maar ja, als het druk is ga je ook niet lekker even op je strepen staan en pauzeren (al was het alleen maar omdat je weet dat je collega het dan na jouw gaat doen en jij dan dubbel moet werken).

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:11

Je mag volgens http://www.arbobondgenoten.nl/faq/lichblst/lichblstfaq.htm#3evraag max 23 tot 25 kg dragen, in ideale omstandigheden.

Ik werk zelf in de gezondheidszorg, maar in crisissituaties of bij hoge werkdrukte is mijn rug niet het eerste waar ik aan denk en daar voel ik regelmatig de gevolgen van.
Slecht, want ik hoop nog jaren mee te kunnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:19

superlotje: had net ook al een artikel erover gequote mer bijna hetzelfde erin

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:01

Tuurlijk wordt er over het algemeen zwaarder getilt.
Ik heb 10 jaar in de tuinbouw gewerkt...dat dat geen gezond werk is weet ik nu Duivel

Als pure tijdverdrijf en om een beetje in het sociale leven te blijven doe ik ook een paar uurtjes per week koerieren.
Ik heb dan ook vaak zwaardere pakketen en 9 van de 10 heb ik daar hulp bij nodig en mogen ze het zelf uit de auto halen Tong uitsteken

De belastbaarheid bij werkzaamheden is bij mij gesteld op zo'n 5 a 10 kg een enkele keer tillen.
Dat zelfde geld voor staan, zitten en bukken.

Maar goed in de prive sfeer gaat het er soms wel anders aan toe. Denk alleen maar aan het schoonmaken van je huis.
Dan kom je er al achter wat een beperkingen je soms hebt. Hamer
De kat van mijn ouders weegt bv al 5 a 6 kg Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:46

Horeca das ook zoiets... Ik heb nog wel dagen van 16 a 17u geklopt, met enkel een kwartier pauze smiddags. En dan zei mijn bazin bij het buitengaan: En snel slapen e vannacht! Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:58

Zo, iedereen een fijn pasen gehad?
De kranten stonden weer vol vacatures, dus ik ga weer bezig deze week.
Nu stond er ook 1 van de gemeente hier en daar zoeken ze een informatie manager.
Ik kan me helemaal vinden in deze baan.
Nu vragen ze een HBO opgeleide persoon,
Wat denken jullie, zal ik toch een poging doen?
Ben wel een echte regelneef die overal voor gaat en die ook alles perfect wil doen, ja ik ben een perfectionist, helaas wel heel erg, maar dat kan ook in mijn voordeel werken.

Wat zal ik doen, een brief of via de mail?
Beiden is mogelijk.
Uiteraard ga ik morgen eerst even bellen om meer informatie over deze baan los te krijgen. Haha!
Misschien dat het wel helemaal niet de baan is zoals ik hem nu voor me zie. Clown

Ik heb de MAS gedaan (paardenhouderij/ veehouderij)
En heb ook enkele jaren calamiteiten gereden op de vrachtwagen, maar door ziekte genoodzaakt om een kantoorbaan te nemen. Bloos
Tevens ben ik bezig met het opzetten van een pensionstal, maar aangezien dit een plan is voor langere tijd moet ik genoodzaakt een baan erbij nemen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:51

Is er hier iemand die toevallig weet wat de opzegtermijn van een oproepkracht is? Dit gaat over mn zusje, die werkt bij de bristol. Ik dacht zelf dat er voor oproepkracht nooit een opzegtermijn was. Op internet vind ik het ook niet echt. Weet iemand hier het toevallig? Lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:59

Als het goed is staat dat in haar contract. Maar idd volgens mij heeft een oproepkracht geen opzegtermijn..

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:01

@Kaatje: Je moet zeker een gok wagen. Knipoog Ik stuur altijd per mail. Dat is sneller,makkelijker en goedkoper voor me. Bloos Tong uitsteken Dat je perfectionist ben, hoeft geen belemmering te zijn voor je werk. Dat kan juist positief zijn!

Btw, succes met opzetten van je pensionstal. Haha! Daar dromen vele meiden van.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:39

Dank je wel Goldenflower. *LOL*
Ben bezig met typen.....wel lastig....

edit: heb hem verstuurd. Vork

Ik heb zoiets er in gezet:

......ondanks dat ik niet aan uw eisen voldoet, ben ik van mening toch een geschikte kandidaat te zijn voor deze functie......blablabla....

Nu hopen op respons. Bloos

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:35

@Kaatje, het is: ik voldoe! staat een beetje l*llig zo'n grammaticafoutje.
Als je maar goed weerlegt waarom je vindt dat je wel geschikt bent, heb je misschien wel kans. Succes!

Edit: Ah zie net dat je hem al verstuurd had. Jammer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:58

Rieja, heb er ook voldoe staan. Bloos
Dit heb ik zo snel even ingetikt. Clown
Heb het net nagekeken.
Oeps, zou best een blunder zijn. Clown

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:55

Vraagje: ik weet dat er eental mensen in dit topic lezen en posten die AIO zijn of dat zijn geweest. Het idee om te gaan promoveren heb ik altijd interessant gevonden, maar binnen mijn gebied is daar weinig ruimte voor. Als er al vacatures zijn, zit er altijd een ingewikkelde sollicitatieprocedure aan vast, waarbij je al tijdens de sollicitatie een beknopt onderzoeksvoorstel moet neerzetten.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Dus mensen die als onderdeel van hun sollicitatie al een onderzoeksvoorstel moesten opstellen? Hoe hebben jullie dat aangepakt, hoe gedetailleerd heb je het gemaakt, hoeveel werk heb je erin gestoken en ben je met je uiteindelijke onderzoek ook echt die kant uitgegaan?

Alle info is welkom. Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:57

Mijn vriend heeft dat destijds in ieder geval niet hoeven doen. Dus ik kan je niet helpen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:01

Het schijnt inderdaad per project te verschillen. Een vriendin van mij had ook op een lopend project gesolliciteerd en hoefde het ook niet, maar de vacatures in 'mijn' gebied (literatuur en cultuur) zijn vaak wat opener van aard. Ze hebben dan plaats voor 'een AIO', en die moet dan zelf maar zien waarop hij gaat onderzoeken.

Aan de ene kant natuurlijk hartstikke leuk, want als je wordt uitgekozen kun je iets gaan onderzoeken dat je echt interessant vindt. Aan de andere kant wel heel vervelend voor al die mensen die er zoveel werk voor doen en dan afgewezen worden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:18

Wat betrefd opzeggen bij oproepcontract ligt eraan of ze een oproepcontract met of zonder verschijningsplicht heeft. Zonder kun je gewoon aangeven dat je niet meer komt, netjes is anders, maar goed. Wanneer je wel een verschijningsplicht hebt, is er meestal een opzegtermijn afgesproken.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:27

Nimue, ik heb ook uitsluitend op vastomlijnde projecten gesolliciteerd, dat heeft er vast ook mee te maken dat ze pas mensen willen gaan aannemen op het moment dat het zeker is dat de zak geld er is. Op zich is het natuurlijk wel heel erg leuk om echt zelf aan het begin van een project te staan en aan iets te beginnen wat echt helemaal bij past.
Goed, ik heb er dus geen ervaring mee, maar misschien wel gedachten. Ik zou het projectvoorstel zo schrijven dat er een duidelijke theoretische achtergrond, heldere onderzoeksvragen, een aanleiding om nu juist die gaan onderzoeken en een plan van aanpak met groffe tijdsschatting. Zaken als financiële verantwoording en precieze tijdspad zou ik er buiten laten.
Misschien moet je het niet een tijdsinvestering/ mogelijke verspilling zien, maar meer als een leuke ervaring, een goede manier om te bekijken wat je precies wilt en een toets of op die manier wetenschappelijk bezig zijn, wel echt iets voor jou is.
Ik heb ook regelmatig sollicitatieopdrachten moeten maken (artikelen lezen, analyseren en samenvatten met name) en daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde: je steekt er zo een paar dagen in terwijl je niet weet of je de baan krijgt. Maar aan de andere kant leer je er ook weer veel van en is het ook een goede manier om erachter te komen of het onderwerp wel werkelijk zo boeiend is. Succes!

Ik heb trouwens vandaag mijn ontslagbrief overhandigt, dat was wel even een stoer moment Haha!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:47

ik vind het mega eng om te solliciteren.

ben tijdelijk gestopt met school en wil toch werk krijgen voor een aantal dagen per week. maja hoe ikdat allemaal ga aanpakken. haha

gelukkig helpt mams me heel erg