Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:48

Succes morgen!
En nee, ik niet ;)

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:10

ik wel, tja wat dat inhoud....
In mijn geval een soort persoonlijkheidstest, een rekentest, een test waar je technisch inzicht uit blijkt,
al met al was het vrij uitgebreid en kreeg ik heel verslag ervan terug.
Je kunt op google wel een aantal van die testen vinden

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:28

Ik heb nog één vraagje :o
Is de opleiding te combineren met een paard?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:30

zeker wel... tenminste ik heb gedurende de hele opleiding zo ongeveer iedere dag gereden. Is wel beetje kwestie van prioriteiten stellen, maar dat is wel logisch (bij mij was dat bv dat ik mn tijdens de BVP tot snachts laat, zeg tot uur of 2/3 aan het leren was) maar ik zou zelf niet stoppen met paardrijden, omdat een hobby en afleiding ook wel belangrijk is.

en een test heb ik ook niet gehad. Alleen een sollicitatiegesprek en een dagje meelopen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:24

Ik heb een half jaar nadat ik ben begonnen met de opleiding een paard gekocht. Daar moet je natuurlijk tijd voor maken naast het vele leerwerk, maar het moet zeker kunnen hoor :j Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je hier de discipline voor hebt.

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:14

Hallo,

Ik wil graag van jullie weten of er bij jullie selectieprocedure streng is gekeken naar jullie vakkenpakket en dan doel ik op natuur- scheikunde. In elke vacature zie ik deze eisen staan en ze willen graag in de brief vermeld hebben welk vakkenpakket je hebt. Ik ben bijna in het bezit van mijn diploma apothekersassistent en ben me nog wat aan het orienteren. Ik wil graag verder leren en twijfel over farmakunde en operatie/ anethesiemedewerker. Ik ben al werkzaam in het ziekenhuis en elke keer denk ik, ik wil wel meer met het menselijk lichaam bezig zijn. En de praktische kant van mij zegt dat ik beter op het vakgebied kan doorleren waar ik nu me bezig ben... Maar mijn uiteindelijke vraag is dus welke vooropleiding jullie hebben genoten en hoe word dit bekeken?

Ik hoor het graag...

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:22

Hoi!

Als vooropleiding wordt wel minimaal havo met natuur en gezondheid gevraagd geloof ik. Of MBO niveau 4. Ik weet niet hoe streng ze zijn, hangt misschien af van de hoeveelheid sollicitanten en je andere vooropleidingen. Maar zover ik weet is het wel verplicht om natuurkunde en scheikunde op havo niveau te hebben.

Succes

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:12

Ik ben aangenomen!!!! In september '11 mag ik beginnen in het Medisch Spectrum Twente in Enschede!!!!!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:42

Gefeliciteerd Leoni! Goed gedaan!
Tatiana: ik ben aangenomen met vwo cultuur en maatschappij, dus geen natuur- en scheikunde.

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:57

Shaar: Ik heb bijna een MBO diploma apothekersassistent.. Maar ik kan altijd solliciteren dan kom ik er gauw genoeg achter ;)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:04

Bij mij in het ziekenhuis heb ik gemerkt dat de leerlingen die al een medische achtergrond hebben (apothekersassistent, doktersassistent oid) de opleiding in het begin vaak makkelijker doorlopen dan degenen zonder medische achtergrond, dus sommigen zullen het bij je sollicitatie als een voordeel kunnen beschouwen :j

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:10

Gefeliciteerd Leoni

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:21

Vanaf wanneer zou je kunnen solliciteren voor volgend jaar September ?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:08

horsie1994 schreef:
Vanaf wanneer zou je kunnen solliciteren voor volgend jaar September ?

in deze regio ben je er al te laat voor denk ik... in sommige delen van het land starten ze soms ook in maart met opleiding dus zou je al wel vast voor kunnen solliciteren. Voor aankomende september moet je haast wel in november al sollicteren...

Leoni gefeliciteerd! leuk!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:49

Ik wil ook nog graag weten of jullie ook zijn verhuisd voor de opleiding, omdat je binnen een bepaalde straal moet wonen i.v.m. het draaien van diensten.. Of zijn er bij jullie kamers in het ziekenhuis waar je kunt blijven gedurende de dienst...

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:52

Ik ben zeker niet verhuisd en ben het ook niet van plan ;)
Ik woon inderdaad te ver van het ziekenhuis vandaan om er tijdens mijn dienst op tijd te kunnen zijn, dus ik slaap dan in het ziekenhuis. Soms vind ik het wel vervelend om daar steeds te moeten slapen, maar goed, op zich gaat het me nog steeds aardig af en stoor ik me er niet zo heel erg aan.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:18

Ik ben ook aangenomen voor 1 september :)

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:46

hallo allemaal, :)

Ik haal volgend jaar rond april, mijn diploma voor paraveterinair, dat is mbo niveau 4.
En wil daarna misschien ook wel ok assistenten gaan doen.
Hier een paar vraagjes.
Zijn er hier mensen die de opleiding in rotterdam volgen? Hogeschool?
Kun je in elk ziekenhuis je stage lopen, ik woon bijvoorbeeld in dordrecht..

Van hoe laat tot hoe laat zijn jullie gemiddeld per dag van huis voor jullie opleiding?
Hoe veel leerwerk hebben jullie thuis?

Groetjes Sharon en alvast super bedankt!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:10

Wat bedoel je met 'hogeschool'?
De opleidingsziekenhuizen zijn verbonden met een opleidingscentrum waar je de theorie krijgt. Ieder ziekenhuis mag zelf bepalen bij welk opleidingscentrum ze aangesloten willen zijn. Het ligt er dus maar net aan voor welk ziekenhuis jij kiest; in Rotterdam heb je Opleidingsinstituut Erasmus MC Rotterdam, dus als jij de theorie van de opleiding in Rotterdam wilt volgen moet je voor een ziekenhuis kiezen dat daarbij is aangesloten. Ik werk bijvoorbeeld in Zoetermeer, dit ziekenhuis is aangesloten bij het UMC Utrecht, dus hier volg ik het theorie-gedeelte.
Hier kun je vinden welke ziekenhuizen ook opleidingsziekenhuizen zijn: http://www.czo.nl/czo_dev/index.php?c=e ... gen&opl=oa

Verder werk ik van 07.45u tot 16.15u, en qua schoolwerk is het echt wel aardig pittig vind ik persoonlijk :)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:14

Hier een oude OK-muts. Ik ben destijds [1990] aangenomen met een MAVO-D diploma [en dan wel alle exacte vakken] en een, jawellll, MBO- mode en kleding diploma. Waar een wil is is een weg zullen we maar zeggen ;-)

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:36

oke super bedankt voor de antwoorden! :)
Nog meer mensen met ervaringen?

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:05

Dag dames.. Daar was ik weer. Ik heb inmiddels mijn diploma apothekersassistente binnen en ook een fulltime baan in het ziekenhuis. Ik wil echter nog wel heel graag solliciteren voor de opleiding operatie-assistent en dan kijken hoever ik kan komen in de procedure. Nu ben ik van plan te solliciteren voor een opleidingsplaats, maar ik vind het erg moeilijk om een goede motivatie uit te werken op papier. Dit vind ik vooral moeilijk omdat ik nu net gediplomeerd apothekersassistente ben. Het moet niet zo overkomen dat ik een persoon ben die totaal niet weet wat ze wil. Hebben jullie hier ervaring mee... En wat is een goede motivatie? Ik kan moeilijk zeggen het lijkt me gewoon een leuke, uitdagende baan.. Moeilijk..

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:58

Volgens mij heb ik het er toen over gehad dat ik wel graag in de zorg met mensen wilde werken, maar dan niet de verzorgende kant. Mij sprak mij de technische kant aan en ik vond het menselijk lichaam erg interessant. Geloof dat mijn brief verder niet eens heel erg lang was.
Heb nu trouwens dienst en gewoon de hele dag niets gedaan! Pfff, echt zo balen. Ik zit namelijk intern... Gelukkig moet er nog een fotoboek gemaakt worden voor een vertrekkende collega, dus ben ik nu mooi mee bezig.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:58

In September begin ik ook aan de opleiding in het Erasmus MC :) Was ook aangenomen in het SFG, maar voelde me bij het Erasmus toch meer thuis, ondanks het advies om naar het SFG te gaan :P

Mijn sollicitatiebrief was ook niet heel spectaculair lang en eigenlijk vrij simpel :o Mijn sollicitatiegesprek verliep ook erg moeizaam, maar ik werd 's middags al gebeld dat ik toch aangenomen was :o? :') (Heb 's ochtends thuis alle frustratie/spanning er nog uit zitten huilen xD haha) Ben wel ontzettend benieuwd hoe de opleiding mij zal gaan bevallen.

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:26

Hallo dames,

Ik loop al langer mee in dit topic en ik heb binnenkort een rondleiding op de OK... Echt een meeloopdag is het niet, maar een gesprek over de inhoud van het beroep en een kleine rondleiding om een indruk te krijgen.. Ben benieuwd! Als het mij leuk lijkt dan zet ik de stap om te solliciteren... Nu had ik nog een vraag.. Zijn er mensen hier die een assesment hebben gedaan om toegelaten te worden tot de opleiding? Ik wil graag weten wat de inhoud van het assesment is..

Groetjes...