Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:50

SuzanH schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar weet iemand die Biologie heeft hoe het zit met specifieke afweer, T/B lymfocyten en de T helper ect? :D

Bio is mijn vak *\o/*
Stuur maar een PB!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:25

XiiaaooNaa schreef:
SuzanH schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar weet iemand die Biologie heeft hoe het zit met specifieke afweer, T/B lymfocyten en de T helper ect? :D

Bio is mijn vak *\o/*
Stuur maar een PB!

Kun je die ook naar mij doorzetten? O:)

We hebben hier nog geen examenstunt gehad, die komt de eerste maandag voor de examens, maar onze zusterschool wel en die heeft er echt een bende van gemaakt! _/-\o_
linkje

IlovePuk

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:35

:= Hebben jullie ook zulke plannen? :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:10

Ik heb je een PB gestuurd Kitlover :D

Als men problemen heeft met biologie graag de vraag sturen via PB!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:31

Haha, daar hebben we nog niet voldoende voor voorbereid maar zou wel gaaf zijn als we nu ook zoiets zouden doen. :')

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:08

Sabine, Ik had op mijn herkansing van Engels een 3,3 :oo . Dus niet verbeterd. En mijn herkansing van wiskunde van een 4,7 naar een 8,3 :D . Heb ook nog een 7,7 op wiskunde terug gekregen en sta nu een 6,9 gemiddeld!
Wat goed dat Duits zo verbeterd is!

its_daantjee, Jij ook succes!

Joy, Wat knap! *\o/* .

Dreamheart, Ik doe per dag twee vakken. En daar leer ik dan bepaalde hoofdstukken van. Dan doe ik in de ochtend en in de middag een vak, zodat ik in de avond vrij ben. Als ik dan klaar ben met leren en nog tijd over heb, ga ik examens van het vak maken.

XiiaaooNaa, Als ik vragen heb stuur ik je een PB. Super lief dat je wil helpen.

Hier niet veel te melden, ik ben veel aan het leren. Vandaag nog niet echt wat gedaan maar ga zo maar eens beginnen. Volgende week kunnen we de hele week op school leren met begeleiding en docenten, dus dat is super fijn *\o/* .
Hoe gaat het leren bij jullie?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:39

Was het een geslaagde examenstunt kitlover?

Maken die docenten de hele dag vrij voor jullie, cheidie? Dat is wel handig! Kun je wel goed leren op school?

Hier gaat het leren wel goed. De ene dag is mijn concentratie beter dan de andere, maar het kan natuurlijk ook niet alle dagen op en top zijn. Ik ga nu weer verder en dan hoop ik vanmiddag nog even van het zonnetje te genieten {:}

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:08

Meer mensen last van uitstelgedrag? :o
Ik heb tot nu toe om eerlijk te zijn nog niet veel gedaan..

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:02

Lynnepinny schreef:

Hetzelfde hier :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:05

Lynnepinny schreef:

Ah ben ik niet de enige :o Heb al veel ingevoerd/samengevat, nu weer verder... Ik vind Duits, Nederlands en Engels geen leervakken maar echt oefenen, gelukkig :') De andere 3 vakken zijn wel echt leer/begrijp vakken. Succes met leren allemaal +:)+ :wave:

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:28

Iemand (met biologie :) ) die een handig ezelsbruggetje weet om domein -> rijk -> stam -> klasse -> orde -> familie -> geslacht -> soort te onthouden? Of staat dit in binas? :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:26

dreamheart schreef:
Iemand (met biologie :) ) die een handig ezelsbruggetje weet om domein -> rijk -> stam -> klasse -> orde -> familie -> geslacht -> soort te onthouden? Of staat dit in binas? :+

Veel staat in BINAS, maar dat ik weet hoef je dit niet echt uit je hoofd te leren hoor.
Of het is gegeven in de vraag of je kan het vinden in BINAS.
Rijken en domeinen zou ik persoonlijk alleen leren.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:31

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:44

Hoii,

Iemand hier die mij wil helpen met wiskunde A?

http://static.examenblad.nl/9336109/d/e ... ha-1-o.pdf

Ik snap vraag 16 en 17 niet.. Als ik in mijn rekenmachine een y1 en een y2 invul dan vind ik wel een intersect maar niet het juiste antwoord :( Fotos van wat ik zelf bedacht had doen t helaas niet omdat bokt zegt dat t uploadform niet geladen is?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:17

Hoi mede-examengangers! :)

Ik weet niet of er hier veel zijn met economie?
Weet iemand toevallig welke hoofdstukken van 'Economie in Context' (zo heet het boek)
Past bij welk domein uit de examenbundel/eindexamensite.nl
Dan kan ik namelijk veel makkelijker stof doornemen en daarna examenvragen maken.
Ze noemen het in de bundel ook wel concepten:
Concept vaardigheden
" markt
" ruilen over tijd
.. enzovoorts

De hoofstukken in mijn boek heten namelijk 'inkomen en welvaart' , 'jong geleerd oud gedaan' enzovoorts..

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:20

Voor de mensen met gs, hoe leren jullie die kenmerkende aspecten, ik krijg ze maar niet in me hoofd. En de motivatie begint ook langzaam te verdwijnen

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:08

Ilse_loveU_x schreef:
Voor de mensen met gs, hoe leren jullie die kenmerkende aspecten, ik krijg ze maar niet in me hoofd. En de motivatie begint ook langzaam te verdwijnen

Sowieso zou ik beginnen met het opschrijven van alle kenmerkende aspecten in de verkorte vorm. (Voor als je dat nog niet had gedaan)
Dan zou ik gewoon beginnen met tijdvak 1 en die dan doorlezen en daarna ik je hoofd opnoemen, dan pak je daarna tijdvak twee erbij en ga je zo verder. Wat ook helpt bij mij is om het vaak te blijven opschrijven. Het is wel echt de moeite waard om te weten want daardoor heb je de volgorde vraag vrijwel altijd goed en je hebt ze natuurlijk ook vaak nodig om de vraag te kunnen beantwoorden.

Voor de mensen met wiskunde A of B: hoe stel ik nou het goede window in? Heeft iemand daar een handig stappenplan voor ofzo? Ik zit daarmee altijd maar in de knoei..
Welk window moet ik hier bijvoorbeeld kiezen?
Afbeelding

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:12

jippie5 schreef:
Ilse_loveU_x schreef:

Sowieso zou ik beginnen met het opschrijven van alle kenmerkende aspecten in de verkorte vorm. (Voor als je dat nog niet had gedaan)
Dan zou ik gewoon beginnen met tijdvak 1 en die dan doorlezen en daarna ik je hoofd opnoemen, dan pak je daarna tijdvak twee erbij en ga je zo verder. Wat ook helpt bij mij is om het vaak te blijven opschrijven. Het is wel echt de moeite waard om te weten want daardoor heb je de volgorde vraag vrijwel altijd goed en je hebt ze natuurlijk ook vaak nodig om de vraag te kunnen beantwoorden.

Voor de mensen met wiskunde A of B: hoe stel ik nou het goede window in? Heeft iemand daar een handig stappenplan voor ofzo? Ik zit daarmee altijd maar in de knoei..
Welk window moet ik hier bijvoorbeeld kiezen?
[ [url=m/gV1vo4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt voor de tip! Ga dit maar even uitproberen

Over wiskunde:

Bij deze vraag staat vermeld dat q hoogstens 200 is. Je q is je x waarde dus dan is dus Xmax 200 en Xmin altijd 0. Als je de waarde van je Xmax en Xmin kan je de optie ZOOM-FIT op je Gr gebruiken en die geeft dan de geschikte Ymin en Ymax.

Uit de vraag kan je dus meestal je x halen en dan kan je door zoom-fit de goede y en dan heb je het goede window

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:18

Oh thanks! Dan ga ik dat zo even proberen! Hebben we elkaar toch maar weer mooi op weg geholpen! :)

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:26

Ik stamp die kenmerkende aspecten er gewoon in....

Hoe gaat het leren meiden? Kunnen jullie nog een beetje van de zon genieten?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:08

Het gaat opzich prima, al komen er wel iedere keer als ik naar buiten kijk zoveel andere leuke dingen in me op om nog meer te doen.. maar die bewaren we nog maar even voor na de examens. ;)

Nog even over geschiedenis: JORTGeschiedenis op YouTube heeft een erg handig filmpje waarin hij je precies verteld hoe je het leren van geschiedenis aan moet pakken! Vooral met betrekking tot de HC. Het heet Hisorische Contexten #3

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:06

Het gaat niet echt lekker... Ik vind het lastig om de belangrijkste dingen eruit te halen, aangezien ik alles belangrijk vind :') Gaat dan om de vakken GS, Eco en wis.

Jippie5, goeie tip, ga ik zeker proberen.

Succes allemaal!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:05

Is er toevallig iemand die kunst heeft als examenvak? Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dat goed kan leren...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:18

Ik heb kunst! Hoe zagen je oude school examens er dan uit? Wij kregen altijd de oude examens als toetsen...

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:43

Als ik naar alleexamens.nl ga, kan ik geen enkel examen afdrukken. Ik vind dat wel veel fijner werken dan dat ik het via de computer maak... Iemand enig idee hoe ik het toch kan printen?