Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:18

Wat fijn om te lezen dat er veel mensen op gesprek mogen komen!
Ik werd van de week gebeld om op gesprek te komen. Ik helemaal blij! Zegt hij, oh ja ik heb nog een practische vraag. Ga je akkoord met een salaris van ....? -O- Ik euuh nee. -O-
Lag bijna 1100 euro lager dan dat ik nu verdien...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:05

Nee zoveel minder zou ik inderdaad ook niet mee akkoord gaan!

Pfff super spannend hoor vandaag of morgen of ik op tweede gesprek mag komen/aangenomen wordt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:14

Dat is al de moeite :D .
Tenzij je natuurlijk in het vakgebied retegeluk had op je vorige werk en je sowieo 3 à 4 keer zoveel als het gemiddelde verdiende. Zo ken ik ook wel iemand. Werkte bij een bekend bedrijf en had zo'n salaris. Tja, alle andere bedrijven in de sector kunnen dat ècht niet beloven dus ze kan niet anders dan flink wat lager gaan.

Succes Laus!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:15

Djies......ze durven wel zeg met zo'n laag salaris.Waardeloos.

Maar ze weten dat er mensen zijn die het nu wel moeten en daar maken ze vreselijk misbruik van. Zo komt de economie nooit uit de slop! -:(-

Heb hier nu een ziek kotsend kind met ondertemperatuur. Lekker timing. Mijn uitleeflesje Steps ter ontspanning voor mijn solli gaat dus niet door.
Baal als een stekker. Al 3 weken gemist door ziekte. %)
Ego uit.........ziek kind is veel zieliger en nu meer tijd voor voorbereiding :)* :))

Idinn, grappige mensen zijn er op deze wereld. Netjes hele procedure uitleggen en daarna nooit meer wat horen +:)+ TOP!.

_-:(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:18

Reageer vanavond even uitgebreide maar ik wil Dimple even heel veel succes wensen met het gesprek vandaag !! Komt goed.

Ook de andere die vandaag een gesprek hebben succes !!

en beterschap voor je kindje Dimple :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:21

Succes laus!
Ah verveldend Dimple!

Tja het klopt wel dat ik een aardig goed salaris heb. Heb altijd bij grote bedrijven gewerkt en als je dan ieder jaar gewoon goed je best doet, krijg je er per jaar een leuke verhoging bij. Doe dit maal 12 jaar... Tel uit je winst.... Maar goed 1100 euro vind ik echt wel buiten proporties hoor.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:38

Mij boden ze ook bijna 1000 minder en hoe graag ik ook aan het werk wil.........ik heb ook bedankt.
Haal kosten kinderopvang en benzine er af (en in mijn geval was het behoorlijke reistijd) dan hield ik niks over. -O-

Thx meiden! Ik hou jullie op de hoogte. Hoef pas om 15.00 uur dus heb nog even. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:41

Iedereen veel succes komende dagen :D

Bijna 1000 minder is echt een groot gat. En stel dat het niet goed gaat en dat je na een jaar weer op straat staat. Horror...

Hier weer eens een afwijzing binnen, ben niet actief aan het solliciteren, maar blijft toch jammer -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:06

Het moet inderdaad wel een beetje in verhouding staan :j .
Zo kwam het uitzendbureau dat mij op het laatste momentje aan de kant zette ook af met een alternatief. In plaats van een boekhoudkundige functie met een zeer goed loon die opeens niet meer doorging, hadden ze wel iets anders. Callcentermedewerker. Tegen nog geen 1200 euro netto per maand, zeer regelmatig avonden en om de twee weken weekend, 40 km reistijd (en àltijd file), vervoerskosten niet terugbetaald maar als ik het een half jaar volhield zou ik er wel maaltijdcheques bovenop krijgen.
Eh, nee -O- .
Echt zo van "Eh ja, die boeiende job van zo'n 1600 netto gaat helaas niet door maar we hebben wel iets anders wat je misschien interesseert hoor" -O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:11

Dimple schreef:
Mij boden ze ook bijna 1000 minder en hoe graag ik ook aan het werk wil.........ik heb ook bedankt.
Haal kosten kinderopvang en benzine er af (en in mijn geval was het behoorlijke reistijd) dan hield ik niks over. -O-

Reken dat maar eens uit over 10 jaar, zelfs als je die 1.000 minder in pak 'm beet 10 jaar nog zou dichtlopen door salarisverhogingen.

Ik ben zelf wel een keer voor 800 minder per maand gaan werken. Ik had namelijk een baan die zo druk was (12-13 uur per dag) dat ik de man was die op zondag het vlees kwam snijden.....en we zijn (grotendeels) vegetarisch thuis!

Dus heb ik maar een baan gepakt die fors minder betaalde. Wel ervoor gezorgd dat ik dat gat binnen 2 jaar weer dichtgelopen heb. En dan heeft die move me nog 12 * 800 + 12 * 400 = 14.400 gekost (VT en zo tel ik maar effe niet).....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:23

Net gereageerd op een vacature voor management assistente! 4 maanden fulltime. Iets heel anders dan ik in eerste instantie in gedachte had, maar zeker iets wat ik goed in kan vullen & misschien wel een mooi opstapje om ergens binnen te komen :) Fingers crossed!

Cowboy: maar aan de andere kant was je anders mss wel misgelopen wat je nu aan loon kreeg? En hoeveel is dat gat op je cv waard ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:43

Tja ik heb al 6 jaar geen loonsverhoging gehad en als ik zo rond kijk is mijn salaris toch nog steeds relatief hoog voor de functie die ik heb.. Dus dat is 6 jaar x ??? = geen groei ..
En ik moet waarschijnlijk blij zijn als ik tegen ongeveer het zelfde salaris weer aan het werk kom...
Soms zit het mee en soms zit het tegen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:54

Ik heb bij een Telecom bedrijf gewerkt wat goede salarissen bood.
Daarna bij een bank. Toen ik daar binnen kwam ben ik iets lager ingestapt, maar wel met de belofte dat ik me zelf kan waar maken en daar dus ook duidelijk salarisstappen gemaakt konden worden.
Binnen een jaar 500 euro erbij. Daarna ook door blijven groeien.

En ik zou dat niet erg vinden om nu weer te moeten doen. Als ik mezelf eerst moet bewijzen vind ik geen probleem, maar er moeten dan wel stappen gemaakt kunnen worden.
Standaard bijna 1000 euro minder vind ik gewoon arrogant van het bedrijf. En dat terwijl ze in mijn geval een salarisschaal aangeven in de vacature waar ik me wél in kon vinden. Maar dat was dus geen optie.........ik had me de tijd van solliciteren kunnen besparen. :D
Wel weer een ervaring rijker *D

Ben er klaar voor, opgedirkt, haren in de lak, jurkje aan en zo nog even klein beetje plamuren }>

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:57

Veel succes Dimple !

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:59

Zet 'm op Dimple!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 14:00

Thx Doubtless, ik zal voor je duimen! Hopen dat er nog wat uitkomt.

Fargo, geen verhoging? Waarom niet? Geen groei meer in de schaal?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:03

Bedrijf dat door de crisis gewoon het zich niet kan veroorloven, niet voor niets is de vestiging waar ik zat nu dicht. Enneh ik zit in een branche waarin geen schalen gebruikt worden, dat is zowiezo erg lekker - NOT

HEEL VEEL SUCCES DIMPLE, ZET EM OP, you can do it!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:04

Doubtless schreef:
Net gereageerd op een vacature voor management assistente! 4 maanden fulltime. Iets heel anders dan ik in eerste instantie in gedachte had, maar zeker iets wat ik goed in kan vullen & misschien wel een mooi opstapje om ergens binnen te komen :) Fingers crossed!

Cowboy: maar aan de andere kant was je anders mss wel misgelopen wat je nu aan loon kreeg? En hoeveel is dat gat op je cv waard ;)

Het was meer een kwestie van: als ik in die 12-13 uur per dag baan was gebleven was in ondertussen waarschijnlijk alweer 12 jaar vrijgezel met een kind dat ik niet kende en had ik inmiddels mijn eerste bypasses ook wel weer achter de rug......

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:05

Cowboy55 schreef:
Doubtless schreef:

Het was meer een kwestie van: als ik in die 12-13 uur per dag baan was gebleven was in ondertussen waarschijnlijk alweer 12 jaar vrijgezel met een kind dat ik niet kende en had ik inmiddels mijn eerste bypasses ook wel weer achter de rug......

inclusief een burnout of twee... Klinkt als de juiste - life saving - keuze.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:10

Sorry verkeerd gelezen ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:24

Succes Dimple!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:47

Zet 'm op Dimple!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:00

Go Dimple *\o/*

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:55

Duimen draaien hier Dimple, succes!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:11

Yes! Dinsdag op gesprek bij een bedrijf waar in vanmorgen heb gesolliciteerd. Duim duim!